Ik vind de sneeuw schitterend! (ben niet voor niets van plan binnen 10 jaar naar Noorwegen te verhuizen) maar hoe er in Nederland gereden wordt als er sneeuw is kan ik me maateloos aan ergeren. Ik weet dat niet iedereen winterbanden onder de wagen heeft liggen, maar kom op zeg! Als je ziet dat de weg netjes schoon en gestrooid is dan hoef je toch geen 35 te gaan rijden enkel omdat je uit je zijraampje ziet dat er sneeuw in de berm ligt?????
Vandaag ook weer zo een. Kom ik met 135 aan op een compleet schone en ijsvrije A17 op de linkerbaan zie ik een Scenic naar links komen zetten met 85 omdat er een toerit aan komt en de muts kennelijk bang is dat ze in de weg rijdt voor de invoegende auto's. Dus, gas eraf en remmen om de voorbumper niet te beschadigen. Netjes een metertje of 7 afstand houden maar toch binnensmond vloeken over het feit dat als je met dit weer niet durft te rijden je dan maar lekker in je bed moet blijven liggen en je nog eens moet omdraaien. Na de invoegstrook is het kennelijk te veel gevraagd om even netjes naar rechts te gaan omdat de komende vrachtwagen op minder dan 10 meter voor de Scenic rijdt. Dus met 85 km/h deze vrachtwagen voorbij....

Uiteraard zat ik na deze schitterende inhaalmanouvre iets dichter achter op de Scenic..... Wordt er nadat er eindelijk weer op de rechterstrook gereden wordt nog kwaad gekeken en geseind ook!
Ik snap best dat gladheid gevaarlijk is en als er daadwerkelijk sneeuw of ijs op de weg ligt zal ik de laatste zijn om als een jinge hond door het verkeer te sjeezen, maar de schijterigheid van veel medeweggebruikers als het op gladheid aan komt is wel zeer ernstig! Je merkt het vaak al met regen, maar deze dagen is er echt geen lol meer aan om over de Nederlandse wegen te toeren.....