stennie
Advanced Member
Advanced Member

RE: Spee ff door de plee..

vr dec 14, 2007 19:40

"We zijn niet uit op een quotum, maar op vergroten van het gevoel gepakt te kunnen worden voor te hard rijden."

het is maar hoe je het uitlegt
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

greyhound

vr dec 14, 2007 20:13

Ik ga over 7 minuten genieten van dit exclusieve duo. Al die overdreven reakties hier ten opzichte van Andre en Koos. gefrustreerd, dames en heren, dat jullie je rechtervoet niet in bedwang kunt houden? Ik wil al die fantastische coureurs wel eens zien als ze eens bij het zoveelste auto-ongeluk moeten zagen om 4 jonge mensen uit het wrak te halen. en daarna mogen jullie mee met de agenten die het nieuws bij de ouders mogen gaan vertellen. en ga nou niet kletsen over 10 km te hard. Want 10 km wordt 20, 30, 40 en dannnnn DE BOOM.

Groetjes,

Greyhound :cry:

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr dec 14, 2007 20:22

10 km is 10 km en niet 20,30, of 40....
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Spee ff door de plee..

vr dec 14, 2007 20:29

Ik ga over 7 minuten genieten van dit exclusieve duo. Al die overdreven reakties hier ten opzichte van Andre en Koos. gefrustreerd, dames en heren, dat jullie je rechtervoet niet in bedwang kunt houden? Ik wil al die fantastische coureurs wel eens zien als ze eens bij het zoveelste auto-ongeluk moeten zagen om 4 jonge mensen uit het wrak te halen. en daarna mogen jullie mee met de agenten die het nieuws bij de ouders mogen gaan vertellen. en ga nou niet kletsen over 10 km te hard. Want 10 km wordt 20, 30, 40 en dannnnn DE BOOM.

Groetjes,

Greyhound :cry:
Yeah right....
Wat diele zegt, 10 km is 10 km...
Maar zeg eens greyhound; wat is in jou ogen een zwaardere overtreding: Met 90 km/h over een (vroeger 80 maar nu 'teruggetuned' :lol: naar 60 km/h) polderweg rijden of dik 60 p/u binnen de bebouwde kom waar max. 50 is toegestaan??
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

midi
Member
Member

vr dec 14, 2007 21:18

De helaas ernstige ongelukken ten spijt het neemt bij mij toch het gevoel niet weg dat ze vaak om de centen staan te flitsen....En ik denk dat daar meer mensen zo over denken. Dus zegt dat nou iets over die mensen (zoals ik) of over de manier hoe en waar snelheid gecontroleerd wordt?

Wil trouwens wel even aangeven dat ik veel respect heb voor de hulpverleners die bij ernstige ongelukken moeten helpen!!! en ik vind dat deze mannen en vrouwen niet altijd de lof krijgen die ze verdienen. dus bij deze :thumbs:

cmva
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 14, 2007 22:27

Die bekeuringen worden echt niet om geld te innen gegeven, nee ,dat is om de verkeersveiligheid te verbeteren, :D ongeveer een keer in de maand hebben we hier op zaterdagochtend een grootschalige controle op jawel ,aanhangerjes die afval wegbrengen naar t gemeenschappelijk depot. Je zult al die mensen de kost moeten geven die met een aanhanger zonder mistachterlicht rijden, of die flitskasten proberen te omzeilen door kentekenplaten te maken van karton, en daar dan zeker een 3 km op een polderweg mee rondrijden.
Ed

greyhound

vr dec 14, 2007 22:58

Kijk Diele,

Dus jij vindt 10 km te snel niet erg. Dus moet er volgens jou pas bij 60 bekeurd worden. Dat betekend dus weer dat je dan (als je met 70 bekeurd wordt) je staat te piepen dat 10 km te hard toch moet kunnen. als je dat zo doortrekt dan zit je te jammeren dat je bij 250 bekeurd wordt terwijl ze je gezegd hebben dat er pas bij 240 bekeurd wordt. En waarom gaan al die pseudo-coureurtjes niet hun rally-licentie halen om daar hun kunsten te laten zien? Simpel, omdat ze weliswaar denken dat ze kunnen rijden, maar als een slak in winterslaap door de bochten rijden.
En de hulpverleners kunnen wederom zo'n held bij elkaar harken en zijn familie gaan vertellen dat hun familie-lid in meerdere stukken in het mortuarium ligt.
Nu zul je me wel een ingdutte sukkel vinden. Daar kan ik best mee leven. Ik hoop alleen dat ik jou nooit uit een wrak moet zagen, want het went niet. En waarschijnlijk ga je nu zitten kraaien, dat we er voor opgeleid zijn. Nou, dat klopt, maar een mensenleven naar de kloten zien gaan is heel wat anders dan een oefenpop, hoor. Ik hoop dat dit een beetje tot je doordringt. Dan heb ik al weer wat bereikt.

Groetjes,

Greyhound :D

cmva
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 14, 2007 23:07

Ben je brandweerman?

greyhound

vr dec 14, 2007 23:09

Lid van het vrijwilligerscorps.

Groetjes,

Greyhound :D

cmva
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 14, 2007 23:17

Da,s wel gaaf :lol: , want dan mag je als er een pluk hooi in de polder in brand staat, met 120 door t dorp en iedereen opduwen rechts inhalen etc om maar bij de kazerne te komen, om dan ruzie te maken wie er mee mag met die brandweerauto met gillende sirenes (om die pluk hooi te blussen wat midden in de polder ligt)
Ed

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 23:41

De hulpverlener die het lijk uit de auto moet zagen of degene die de familie het slechte nieuws moet brengen benijd ik niet.

Maar laten we elkaar geen mietje noemen: het overgrote deel van de permanente flitskasten in Nederland staat NIET op de plaatsen waar relatief gezien de meeste snelheidsgerelateerde ongelukken gebeuren (rijd eens langs de A27, als je me niet gelooft).

In het licht van de verkeersveiligheid gezien is trajectcontrole natuurlijk helemaal een gotspe (deze vorm van controle is namelijk mede de reden dat er dit jaar maar liefst 10 miljoen (hállo, dokter!) verkeersboetes worden uitgeschreven).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

greyhound

za dec 15, 2007 00:04

Voor CMVA,

Gezien je reaktie, lijk je me niet al teveel last te hebben van iets tussen je oren. Je mag het zagen zo van me overnemen, hoor. Dan doe ik die brand in de hooiberg wel. Tenminste, als ik niet eerst de auto schoon moet maken van onze nieuwe collega CMVA die zojuist de auto helemaal onder gekotst heeft.
En voor Yuri: Wie is er nou schuldig als je te hard rijdt? Jij, of de flitstkast, ambtenaar of computer die jouw registreert? Haal je licentie en laat zien of je werkelijk kunt rijden. Die ambtenaren waar jullie aalemaal op zitten te schelden, worden wel door de overheid betaald. Die overheid (regering) kunnen we allemaal kiezen, maar dat doen we niet. Nee, we schelden maar lekker om onze eigen fouten te verdoezelen. Off, we schelden Marco van Basten de vernieling in. Afgezien van het feit of het Nederlands Elftal nou goed of slecht speelt: Doet niet ter zake, ze hebben zich gekwalificeert.
De automibilisten jammeren steen en been over hoge benzineprijzen, maar rijden vrolijk te hard. En daardoor mogen ze weer betalen voor hun zonden.
Wie op een gloeiend kookplaat gaat zitten , moet zich niet verwonderen dat hij zijn billen brandt!

Greyhound :?

cmva
Advanced Member
Advanced Member

za dec 15, 2007 00:08

Voor Greyhound, je hebt t steeds over dat zagen, daar wordt je toch gewoon voor betaald?
Ed

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 15, 2007 00:23

Sorry hoor, maar ik vind het een heel kromme redenering. 10 km is 10 km. Daar weer 10 bovenop is 20 te hard en dat heeft dus niets meer met 10 te maken. Je redenering gaat niet op Greyhound. Het feit dat er bij een paar km te hard al wordt bekeurd zorgt ervoor dat je zo langzamerhand meer op je snelheidsmeter gaat letten dan op het verkeer en dat is geen gezonde situatie.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

cmva
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Spee ff door de plee..

za dec 15, 2007 00:29

[quote="Alfavaganza"]Sorry hoor, maar ik vind het een heel kromme redenering. 10 km is 10 km. Daar weer 10 bovenop is 20 te hard en dat heeft dus niets meer met 10 te maken

Precies en het Ned elftal heeft er ook niks mee te maken :lol:
ED

Terug naar “Het Forum Café”