Tja weet het niet Yuri of ik het helemaal met je eens kan zijn.
Als je kijkt naar het feit dat Bugatti's altijd al exceptioneel duur, heel erg vlot en ietwat bizar gestilleerd zijn, dan volgt deze toch weer wel in de lijn.
Slecht voorbeeld, maar kijk o.a. naar een EB110.
Tja en vergeleken met de jaren '30, toen Bugatti nog groots was, was het zware en "overpowered" misschien meer iets voor Bentley (niet Birkin's Blower, maar dat andere type, naam ben ik ff kwijt

). Maar ja, is ook in Duitse handen gekomen. Tja, opzich vind ik het wel een mooie stunt van Piech om zoiets bizars neer te zetten. Heb dit monster onlangs in Berlijn mogen aanschouwen, maar het is echt een bizar ding. Mooi, ik weet het niet, maar het onderscheid zich wel. En wel op een hele rauwe en brute manier.
Helaas is Bugatti niet meer wat het ooit is geweest, en feitelijk is dit een VR6 op anabolen en overigen hormoonkuren, maar nogmaals... Het eindresultaat is gewoonweg freaky.
Technisch gezien is het meesterlijk. Dit zijn waarden waar de firma's Boeing en Airbus zelfs van zullen opkijken. Onmenselijk, Onnatuurlijk, bijna buitenaards. Maar ja, ben wel benieuwd wat het ding zal doen als de weg niet meer rechtdoor gaat. Dan zijn die bijna 2 ton toch een groot nadeel.
Misschien is dit waar de "moderne" superauto heen zal gaan. VW's op anabolen. Feitelijk zou je ook van Porsche kunnen zeggen dat het een VW op anabolen is. Tradities vervagen, geld en beleid voert de overhand. Zonde, maar dat zagen we bij vele andere merken, zo ook ons geliefde Alfa Romeo gebeuren. Auto's zijn allang niet meer voor de elite en zodoende is alles meer en meer afgestemd op het grote publiek. Zoveel merken zijn er niet meer, alles is tegenwoordig overgenomen, gefuseerd of geheel verdwenen.
Ergens ben ik ook wel weer blij met het feit dat een merknaam als Bugatti nogsteeds bestaat. Evenals Spyker, Bentley en ook Alfa Romeo. Er zijn namelijk ook al zoveel mooie namen en merken verdwenen. MG, Rover, ISO, OSCA, noem maar op...
Lang verhaal even kort maken; tja tis een apart ding, roept dubbele gevoelens op, maar wat een idioot gave stunt van die gekke Duitsers!!! Chapeau!!!
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09