een 1.4 loopt op topsnelheid 178 km/h en heeft een acceleratie 0-100 km/h 11,5 s...
niets harder of sneller, nu eerder langzamer...
Die opgaves zeggen vrij weinig hoor, het is een leuke indicatie, meer niet. Iedere blok is weer net anders, net losser, net lui uitgevallen. De opgegeven waardes zijn gemiddeldes. Heb het hier geloof ik wel eens vaker gezegd hier: ik heb een Punto Abart gehad en daar ben ik mee op de rollenbank geweest. Standaard specs: 130 pk. Mijne had er 138. Zijn toen ook clubleden geweest met exact dezelfde auto en de verschillen tussen de hoogste en laagste waren 11 pk!!! Ik had vlak voor ik de mijne kocht een week een test-auto voor een artikel. Exact dezelfde alleen geel. Ding reed op de teller op top 210, fabrieksopgave was 205 en dat zat er kennelijk niet in. Paar weekjes later met mijn eigen, bijna 220 op de teller wat dus WEL overeen komt met de fabrieksopgave van 205 km/u. De verschillende resultaten zijn bij véél meer auto's aan de orde en is praktisch niet te voorkomen.
Kortom: die 210 voor een 1.4 vind ik heeeeeel erg rap maar jouw redenatie dat het niets harder ofzo kan is ook niet waar. Iedere auto heeft een net afwijkend vermogen, dus ook andere specs.
Nord, Busso en TwinSpark!
HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN:
http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!