Gebruikersavatar
Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: di aug 28, 2007 10:56

RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr jul 02, 2010 15:01

Als ik tijd heb ga ik er eens langs! Dan stuur ik je de foto's.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Mijn Lancia Delta project topic

wo aug 04, 2010 22:22

behoorlijke update maar zonder foto's :oops:

achterkant is nu aardig gevorderd, reactie stangen, draagarmen en stabi zijn rood, de rest allemaal ontroest en zwart gespoten... Hier en daar een RVS bout en zo... Wordt dus weer helemaal netjes...

nu ligt een lading te drogen, dan de linker achter remklauw eraf en nog 2 draagarmpjes spuiten, diff olie verversen.... MMM, wil de bumper er ook nog afhalen, alles erachter ontroesten waar het nodig is en netjes maken... Nog genoeg te doen dus als ik er weer over na ga denken.. Ach, wil pas volgende zomer klaar zijn dus kan nu nog van alles verzinnen :lol:

Zal de volgende keer wat foto's schieten en posten!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Mijn Lancia Delta project topic

do aug 05, 2010 22:08

Pas op met RVS bouten in de ophanging! Die buigen niet maar breken, wie zei ook alweer dat RVS bouten alleen voor Harleys zijn...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

do aug 05, 2010 23:17

Pas op met RVS bouten in de ophanging! Die buigen niet maar breken, wie zei ook alweer dat RVS bouten alleen voor Harleys zijn...
haha, iemand die niet naar de hardheid kijkt... Komt dus wel goed :wink:

hier een fotootje voor:
Afbeelding

en zoals het gaat worden.......
Afbeelding

ook achterlichten in de vaatwasser gedaan, die knapte ook mooi op!
(helaas geen foto voor en na)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mijn Lancia Delta project topic

za aug 07, 2010 08:08

staat weer deftig zo man... goed bezig!

had je er nu ook gelijk andere bussen in gezet?
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7043
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

za aug 07, 2010 09:32

Pas op met RVS bouten in de ophanging! Die buigen niet maar breken, wie zei ook alweer dat RVS bouten alleen voor Harleys zijn...
haha, iemand die niet naar de hardheid kijkt... Komt dus wel goed :wink:
hardheid bij RVS bouten? Ik hoop niet dat je de kwaliteit bedoelt A2 of A4... :? Dat heeft betrekking op de kwaliteit van het materiaal, waarbij A4 de hogere kwaliteit heeft en meestal omschreven wordt als zuur/zoutwater bestendig. qua sterkte kom je nog steeds niet aan een stalen 8.8 bout bv. :(

Gewoon geen RVS bouten en moeren gebruiken voor ophangingsdelen dus... :wink:

Wel netjes zo met dat rood en zwart. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr aug 20, 2010 11:46

staat weer deftig zo man... goed bezig!

had je er nu ook gelijk andere bussen in gezet?
zit al PU in (wist ik ook niet) en voor de hele kleine busjes van reactie stangen laat ik even origineel (weet niet eens of die wel te krijgen zijn)...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr aug 20, 2010 11:48

Pas op met RVS bouten in de ophanging! Die buigen niet maar breken, wie zei ook alweer dat RVS bouten alleen voor Harleys zijn...
haha, iemand die niet naar de hardheid kijkt... Komt dus wel goed :wink:
hardheid bij RVS bouten? Ik hoop niet dat je de kwaliteit bedoelt A2 of A4... :? Dat heeft betrekking op de kwaliteit van het materiaal, waarbij A4 de hogere kwaliteit heeft en meestal omschreven wordt als zuur/zoutwater bestendig. qua sterkte kom je nog steeds niet aan een stalen 8.8 bout bv. :(

Gewoon geen RVS bouten en moeren gebruiken voor ophangingsdelen dus... :wink:

Wel netjes zo met dat rood en zwart. :)
Yep, i know... (heb ruim 10 jaar in een doe het zelf zaak gewerkt :wink: )
heb nu RVS met 10.4 en er zat verzinkt 8.8 in, kan niet anders dat het wel goed gaat

maar zal er sowieso nog meer op letten en missschien toch wel alles verzinkt gaan nemen, zat me ook te bedenken dat het misschien wel een tikkie overdreven en ook niet nuttig is (de RVS bout gaat toch door een normale stalen pijp, draagarm of reactie stang....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Mijn Lancia Delta project topic

vr aug 20, 2010 11:50

en vanavond een upgrade ophalen, heb een VPB voor achter gekocht

afgelopen maandag bij DHL mijn pakketje opgehaald, mijn laatste ontbrekende deel was aangekomen uit Engeland (de rechter site skirt)

OWJA, het gaat nog wat worden en dit weekend heb ik weinig op de planning staan dus ga ik weer lekker mijn de delta verder (en ja, zal nu wel wat meer foto's schieten en posten)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Mijn Lancia Delta project topic

za aug 21, 2010 21:24

:lol: pure porno een lancia Delta integrale en dan zeker een echte Evo

ik heb momenteel m'n Mitsu Evo te koop staan. Ik twijfel wat er voor terugkomt een :lol: :lol: dikke dodge W200 4x4 op gas of een Lancia Integrale. 2 wagens die al vele jaren hoog op mijn verlanglijstje staan. Maar gezien ik ook nog een brievenbusje heb staan denk ik dat de ratio (whahah voorzover dan he) het de dodge word anders zit ik uiteindelijk met 2 wagens die ik alleen zomers kan rijden.

Mooi project ga zo door, maar weet ook wanneer je moet stoppen :wink: en dan bedoel ik met verbeteren. want geloof me ik weet het uit eerste hand, ook een Mtsu Evo kan beter en dan nog beter en dan nog beter en dan.................etc.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Mijn Lancia Delta project topic

di sep 21, 2010 11:56

OWJA, het gaat nog wat worden en dit weekend heb ik weinig op de planning staan dus ga ik weer lekker mijn de delta verder (en ja, zal nu wel wat meer foto's schieten en posten)
okee, ik beloof dus niks meer.. :oops:

de grootste update is dat de garage waar de delta in moet komen bijna klaar is, nu de vloer nog grijs verven en ze mag gaan verkassen van de ene naar de andere garage :lol:

verder zoek ik nog de beste olie die er is voor mijn diff, ik weet dar dit er in moet: W90/MDA
iemand aanbevelingen?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Mijn Lancia Delta project topic

di sep 21, 2010 21:47

80W90, API GL5, MIL-L-2105 D, volsyntheet dus. Probeer te vinden wat speciaal voor sperdifferentieels gemengd is. 18000LS van MPM zal ook voldoen, want op temperatuur is dat net zo dik als 80W90 en het voldoet aan alle eisen. http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=133&pcid=4 is ook goed spul. UNIGEAR HS GL-2/GL-5 80W90 van Kroon is ook prima.

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mijn Lancia Delta project topic

wo okt 06, 2010 18:49

Castrol heeft hier een speciale lijn voor... zou ik ff aan een collega moeten vragen wat dat precies was. word ook in de rally gebruikt en is alleen per doos te bestellen flesje kost 20 euro ofzo :shock:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Mijn Lancia Delta project topic

wo okt 06, 2010 23:21

heb bij een BP station een lijstje gevonden en daar stond zelfs mijn deltatje bij (okee, de "gewone" integrale 16V....)
weet even niet uit mijn hoofd welke ik nodig heb, maar bij de pomp hadden ze het iig niet
(dus bestel ik het wel via internet, vrijdag een dag vrij dus dan mooi tijd ervoor)

overigs bij 3 plaatselijke auto onderdelen zaken geweest voor wat extra advies... Maar daar werd ik toch wel erg treurig van, nee meneer, he maakt niets uit of er sper in zit of ze konden mijn auto niet vinden in hun systeem en wisten het dan ook niet... Afgaand of whizzman en de plaatselijke pomp advies ga ik dus voor castrol, maar Pieter als jij toevallig nog de code kan achterhalen dan weet ik het helemaal 100% zeker (zal ik dat morgen ook doen, als ik tenminste weer niet 14 uur ga maken op mijn werk :roll: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Mijn Lancia Delta project topic

do okt 07, 2010 09:31

Als ik naar "mijn" automaterialenzaak ga en vraag welke olie beter is voor differentielen met een sper krijg ik een deskundig antwoord. Misschien moet je toch op zoek naar een betere zaak? Dit is hoe ik op alternatieven kom voor de olie die door Lancia zelf is opgegeven:

Het punt is dat er in sommige transmissieolie toevoegingen zitten die in de platen gaan zitten. Die toevoegingen zijn erg goed in het verminderen van frictie, waardoor de platen te "glibberig" blijven. Vergelijk het met motorolie voor motorfietsen, dat is ook speciaal gemengd om dit te voorkomen. Dit is waarom je specifiek om olie moet vragen die geschikt is voor gebruik in een sperdiff. De API norm is vooral belangrijk vanwege de toevoegingen tegen corrosie en dergelijke, de getalletjes voor en na de W voor de dikte. Het getal voor de W is de dikte bij koude motor, het getal er na de dikte bij "werktemperatuur". MIL-L-2105 D is de militaire variant van API-GL 4. API-GL 4 en 5 zijn in principe uitwisselbaar, maar let op met gebruik in transmissiedelen met koperhoudende delen er in. Bronzen/messing lagers en synchromesse ringen slijten harder als er meer zwavelhoudende toevoegingen in de transmissieolie zitten. Dit komt doordat deze een harde laag op de frictievlakken vormen die weer "afbrokkelt" door de frictie. Omdat het messing/brons zachter is dan deze laag, wordt er ook een beetje brons/messing meegenomen bij het afbrokkelen en dat is niet de bedoeling. De stalen tandwielen zijn harder en die hebben er geen last van. In je differentieel kan je dus gewoon GL5 doen, maar in versnellingsbakken met messing syncro's zoals de alfa transaxles en de boxers, verhoogt dit de slijtage van je syncro's.

Je zou er volgens de lancia specs wel GL4 in kunnen gooien en 80W90 halfsyntheet, maar dat kan minder hoge temperaturen hebben en gaat minder lang mee dan de volsyntheet GL5 en de versie die geschikt is voor sperdiffs is al helemaal lastig te vinden. Volsyntheet 80W90 is niet echt te vinden, dus je zult de iets dunnere 75W90 moeten nemen. Dat heeft koud nog steeds een veel hogere viscositeit dan 90W heeft op temperatuur, dus het is niet "te dun". De meeste moderne olie die geschikt is voor gebruik met een sperdiff is ook 75W90, dus je hebt nog een keuze voor je favoriete merk en een redelijke verkrijgbaarheid ook.

Je zou nog kunnen kijken naar de extremere 18000SLS van MPM of iets vergelijkbaars van redline. Die olie heeft koud dezelfde viscositeit, maar blijft veel langer dik (140W) en kan nog hogere temperaturen hebben. Ik weet dat er mensen zijn die dit op hun tracktool gebruiken en er goede resultaten mee hebben. Omdat de specificatie nogal afwijkt zou ik toch even navragen bij de lanciaeigenaren of er meer mensen zijn die dit doen en wat hun ervaringen zijn, voor ik het zelf zou gebruiken. Het is bij "normaal" gebruik ook een beetje overkill, want je zult niet snel in de omstandigheden komen dat het verschil ook merkbaar gaat worden. Vandaar dat ik dit alternatief in eerste instantie gewoon niet genoemd heb, het geeft alleen maar meer verwarring en je zoekt iets wat een 1 op 1 vervanging is.

Dat je wel E20/liter kwijt bent (bruto adviesprijs eindgebruiker) voor een liter castrol vind ik wel meevallen, dezelfde specificatie van MPM (18001LS) kost ook zoiets. Dit is geen auto waar je gemalen dinosaurussen in wilt gooien als hij langer mee moet gaan.

Terug naar “Het Forum Café”