Spee is inderdaad niet verantwoodelijk voor de regels. Spee is wel bepalend in het beleid tot controle op naleving van deze regels. Spee bepaald in praktijk op welke regels wordt gecontroleerd en op welke niet. Ook bepaald Spee mede welke sanctie bedragen (lees: boetes) er staan op bepaalde overtredingen.De discussie an sich is niet zinloos, het is alleen jammer dat er zoveel onzinnige aannames over elkaar worden gedaan.
Spee maakt geen regels, maar bepaalt wel mee voor welke regelhandhaving de middelen worden ingezet (beleid). En die zijn een beetje erg éénzijdig gericht op de maximum snelheid. Zoals hierboven al eens werd aangegeven: "speed does not kill, people do". Spee vertegenwoordigt de overheid. En een overheid die regelmatig flauwe kul staat te verkopen en soms zelfs liegt vind ik onacceptabel. Laat de overheid inderdaad maar eens verantwoording afleggen over dat beleid.
Maar goed, waar ik me dan meer druk om kan maken is dat justitie een grote zaak (tegen Hells Angels) volledig verkloot heeft. Moet je eens nagaan hoeveel door de burger betaalde manuren daarmee naar de gallemiezen zijn
Ik ben absoluut geen fan van Spee, vooral vanwege zijn hypocriete gelieg tegen de burger over zijn motieven. Hij liegt en bedriegt met als excuus "verkeersveiligheid". Terwijl zijn eigenlijke beleid is gericht op geld verdienen.
PS: laten we elkaar aub in waarde laten, iedereen heeft zijn mening en op basis van die mening moet je geen oordeel gaan vormen over de persoon zelf....