Nou goed dan, het was geen vakantie, maar ik ben onlangs bijna 2 1/2 week met m'n 159 op zakenreis geweest in
Duitsland, Oostenrijk, Italië en Zwitserland. Hier zie je de route, ruim 5000 km afgelegd.

Ik ben zelfs met de 159 in Pomigliano geweest, dus terug naar z'n geboorteplaats
We (onze agent en ikzelf) moesten in Nola zijn, waar we een grote klant hebben. Maar we waren wat te vroeg en moesten
nog ergens wat gaan eten. We zijn naar het centrum van Pomigliano gereden, wat op een steenworp afstand van m'n klant ligt.
M'n agent benadrukte diverse keren een bar uit te kiezen waar we de auto in het zicht konden houden. Napels en omgeving
heeft in Italië bepaald geen goed imago.
Ik waande me er ook heel eventjes in de 3e wereld.
Maar ik snap nu wel dat de auto's daar geproduceerd worden wat afwerkingsfoutjes kunnen hebben. En als je een
147; Gt of 159 koopt doe je eigenlijk ook een beetje aan ontwikkelingshulp.
Helaas hadden we geen tijd hier foto's te nemen of te kijken waar de fabriek ligt. Wel de Vesuvius zien liggen.
Verder zie je nog plaatjes gemaakt in Umbrië bij de agroturismo (het leek me verstandig die trap maar niet uit te proberen,
en bij een klant in Terni (ook Umbrië) waar zojuist onze machines in een nieuwe fabriek werden ingebouwd.

Renato, de techneut van de fabriek in Terni heeft zelf maar liefst 4 Alfa's: een Giulietta 1.3 (nu met 2.0 motor); een Alfetta 2.0; een Alfa 90 2.0
en een 164 2.0V6 Turbo. Die laatste is z'n dagelijks vervoermiddel. Naar zijn zeggen haalt hij met gemak 250 km/u op de snelweg richting Bari.
Vorige zondag richting Milaan gereden waar ik 's maandags nog een afspraak had. M'n agent woont vlakbij de Lamborghini fabriek. Dus daar
nog wat plaatjes geschoten, evenals in Arese.

De 159 heeft me na deze reis in elk geval geheel overtuigd als snelle comfortable reisauto. Zodra je op de autostrada in Italië komt lijkt
ie nog veel lekkerder te rijden. Daar is hij toch op gebouwd.
We hebben ook nog een paar dagen de 156 1.9JTD16v van m'n agent gebruikt. Het verschil tussen beide auto's is zéér groot.
Op smalle bochtige wegen is de 156 wel weer wat fijner, gewoon omdat de auto minder breed is en een stuk minder gewicht
hoeft mee te nemen.
M'n agent twijfelde eerst nog wat, maar is nu geheel overtuigd en heeft afgelopen donderdag ook een 159 SW besteld. Alleen is
de auto in Italië niet zo exclusief, want het is er een regelrecht verkoopsucces en je ziet er inmiddels zéér veel rondrijden.