Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te

wo feb 18, 2009 23:10

tjonge, tjonge, tjonge, =D> =D> Dit is een soort "welles Nietes" situatie aan het worden. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig!!! :evil: Lijkt wel een kleuterklas!!!! :twisted: :twisted:
Misschien had het niet verwijderd moeten worden, is denk ik niet slim, maar los het dan buiten het forum met elkaar op!

KUNNEN WE NU WEER VERDER GAAN WAAR WE MEE BEZIG WAREN?????

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Tonio
Guru
Guru

Re: RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator

wo feb 18, 2009 23:56

Nog nooit is de vraag beantwoordt hoe het moderater aanname beleid is geformuleerd.
Hierbij wil ik graag weten wie er moderator zijn, waarom envoor hoe lange tijd etc. Daarnaast wil ik graag weten waarom sommige moderators er niet meer zijn.
Over de diverse functies en invullingen lees ik namelijk ook altijd in het KB, dus waarom niet hier? Openheid is m.i. een blijk van vertrouwen.... dus...
Je mag alles vragen maar dat betekent niet dat er DUS ook overal antwoord op wordt gegeven.

Nog nooit is de vraag beantwoord hoe het wegenwachter aanname beleid is geformuleerd.blablablaa.
Gelieve mijn werkgever erbuiten te laten, waarom moet dit zo escaleren? :roll:

Geen enkele behoefte om te escaleren. Integendeel zelfs.
En jouw werkgever betrek ik niet in dit verhaal. Die heb ik ook niet genoemd. (Er zijn Inmiddels meerdere geelgekleurde pechhulpverleners op de markt actief, alleen jijzelf maakt regelmatig bekend wie van de drie jouw werkgever is vandaar dat we het wel weten). Maar daar ging mijn reactie helemaal niet om.

Waar ging die dan wel om? Op het forum plemp je een bericht neer met een aantal zeer impertinente vragen. Dat staat daar dan openlijk, en blijkbaar wordt er dan ook een openbaar antwoord verwacht. Betekent dit dat er DUS ook een openbaar antwoord op die vragen moet volgen?

Ik denk van niet. Vandaar dat ik die vragen eerst maar eens omdraaide. (Een heel bekend trucje uit opleidingen dus dat moet jou aanspreken). Als wij nou dezelfde vragen eens aan jou stellen, krijgen wij dan ook een goed en volledig antwoord? In het openbaar? Ik vermoed van niet, maar we wachten het af.

.

.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 19, 2009 01:08

[
Zijn mijn woorden (zeer) scherp? Absoluut! En in mijn ogen volkomen terecht... en ze geven weer wat de reactie op de actie is...
Waarmee je stelt dat je mij (want ik ben een moderator) terecht dom en een "groot licht" noemt....dat zegt dus genoeg voor mij.
Waarom dit topic sluiten op jouw verzoek ? Je hebt het opgestart, draag er de consequenties van !

@ david: =D>

Zaagauto mag van mij meteen de fakkel overnemen als hij wil.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

do feb 19, 2009 08:41

. De moderators maken er geen ego-show van .
Die "show" zie ik eerder regelmatig bij sommigen aan de andere kant van het forum.... :?

Zware kritiek is ok, maar persoonlijke beledigingen vind ik op een forum altijd uit den boze. De andere staat niet tegenover je, terwijl jezelf allerlei beledigingen naar iemand kan sturen met je potje bier ernaast. Ik kan Michel helemaal begrijpen dat hij zich (zonder persoonlijk aangevallen te zijn), toch goed geraakt voelt

Kennis van Alfa, vereiste voor een moderator (was toch de topic titel?) . Zeker. Hoeveel? Wie weet er hier op het forum alles van Alfa?

Wat ik bij veel moderators absoluut bewonder is hun vaardigheid zich behoorlijk neutraal op te stellen, proberen in redelijkheid te antwoorden op zeker niet altijd redelijke opmerkingen jegens henzelf. Ga gewoon door, weet zeker dat het merendeel hier het forum prima vindt zoals het is opgebouwd!

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Andretti Molletti

do feb 19, 2009 09:55

Met ongeloof zit ik te kijken hoe de moderators "èn block" een aantal forummers, openbaar aanpakken uit, in mijn optiek, irritatie en onmacht.
Ook ik moet er aan geloven terwijl ik nog probeer te middelen, te verzachten... :?

Vragen worden geparreerd met tegen vragen, verdraaide woorden worden nogmaals verdraait, en uit pure onmacht wordt mijn werkgever er ook nog eens bij betrokken...

Het boezemt mij altijd angst in als iemand geen antwoordt weet op wat zijn of haar functie inhoudt, en dat wordt hier voor mij nogmaals bevestigd dat dit een terechte angst is....jammer dit!

**gaat ook maar eens wat anders doen **
.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 19, 2009 10:05

Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te zijn

Van openbaar aanpakken gesproken....

@sudman: bedankt voor de positieve noot !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 19, 2009 10:17

fantastisch deze ontwikkeling in nog geen 40 uur tijd...

en zijn we er iets mee opgeschoten, niet echt geloof ik...behalve dat de nodige teentjes pijn zijn gaan doen..

laat ik nog 1 ding zeggen: het forumbeleid mbt modereren moet nodig op de schop. dit is het zoveelste incident. En wat mij ook in hoge mate stoort is het beleid wat nogal tweeslachtig is. Niet alleen mbt verwijderen van advertentie die geen alfa-content hebben (al dan niet correct uitgevoerd),
maar ook mbt de nogal heldere forumregel dat alleen niet-commerciele advertenties zijn toegestaan. Dus alleen hobbymatig. Die grens wordt ook niet echt correct doorgevoerd. mn de categorie die een bedrijf of net heeft opgestart, of een bedrijf erbij doet, naast ander werk, worden (oogluikend?) toegestaan. Er wordt openbaar aan aquisitie gedaan (ja dat is wat anders dan adverteren, maar is wel een commerciele activiteit...) Regel is toch regel? Een mogelijkheid tot uitzondering heb ik in de regels niet kunnen vinden.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Harry Tijssen
Guru
Guru

do feb 19, 2009 12:15

Mensen die veel wandelen op het randje van het toelaatbare en ontoelaatbare lopen natuurlijk de kans om
eerder met een Moderator in aanraking te komen.
Wat is toelaatbaar, en wat niet. Misschien dat we over dit gedeelte maar eens opnieuw moeten brainstormen
om zo een nieuw regelement hieromtrent op te stellen.
Meningen en info delen met daarbij respect voor elkaar, en elkaars Alfa's, of die nou voorzien zijn van chromen
bumpers, kunststof bumpers of bumperloos.

Mijn mening omtrent het forumgebruik en Moderator zijn:

Nu we het toch over de Moderators hebben.
Het is en blijft vrijwilligerswerk, vaak ben je de boeman.
Het afzeikgehalte moet door Moderators absoluut de kop ingedrukt worden, DIRECT, en met een pb aan het adres
van de veroorzaker. Afzeiken betekent dat je wilt laten zien hoe lollig je bent, krijg je dan medestanders dan is
het ineens geoorlooft en ben je nog lolliger, en vaak gaat dat hier om een klein aantal personen. Die bepalen dan vaak de algemene sfeer van
een topic, al dan niet van dit forum. Daardoor vindt ik de Moderators hier op het forum juist ontzettend MILD en soms veels te TAM.
Sommige forumgebruikers hebben hier in de loop der jaren zoveel ruimte genomen en gekregen heb ik het idee, dat wanneer het te ver gaat, ze het niet
kunnen verkroppen dat ze op hun vingers getikt worden. Kom op mensen, verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Wees ook eens kritisch op jezelf en hou af en toe de spiegel eens voor.
Bekijk het Moderator zijn ook eens van een andere kant, des te beter de sfeer op een forum, des te minder werk de Moderator te doen
heeft, die sfeer bepalen we dus met z'n allen, dit wil ik even meegeven.

Een advertentie plotsklaps verwijderen, zoals in dit geval, zou ik eerst middels pb hebben gecommuniceerd. Misschien dat de advertentie
licht gewijziigd had kunnen blijven staan. Dit had dan niet op deze manier hoeven escaleren.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

do feb 19, 2009 13:23

Ik ga het wat mij betreft afsluiten... wat de rest doet moet de rest verder zelf weten.

Wat mij nog van het hart moet is dit:

Ik heb hier nu regelmatig het argument voorbij zien komen dat moderen tijd kost en vrijwilligerswerk is en er DUS respect voor opgebracht moet worden. Daarbij wordt er m.i. wel HEEL erg gemakkelijk aan voorbij gegaan dat het actieve forumleden OOK tijd kost op vrijwillige basis maar daar schijnen dan verder weer GEEN rechten aan ontleent te kunnen worden.. Vind ik prima... heb dat ook nooit verwacht... maar dan geldt het dus ook niet voor degenen met een gouden klavertje... anders zou het met twee maten meten zijn... dus OF dat argument geldt voor beide "partijen"... OF voor geen van beide....

Ter elaboratie: het "gewraakte item" kwam ik tegen bij het opruimen en het leek me leuk om dit op het forum te zetten. Degenen die mijn foto's kennen weten dat ik meestal niet even snel een fotootje met een mobieltje schiet maar er tijd en zorg aan besteed. Oppoetsen, een knappe foto schieten... bewerken (achtergrondje weghalen), uitzoeken wat het precies is, tellen, meten, een passende beschrijving maken... al met al kost het 45 minuten...

Wat zou het opbrengen ALS het al via dit forum verkocht zou worden? 100 euro... wow... en dat voor iets waar ik destijds omgerekend 90 Euro voor betaald heb... ik denk dat ik van de "winst" maar een nieuwe Alfa ga kopen... maar... dat geeft niet... zoals ik al vaker heb medegedeeld, mik ik een aantal items op het forum om de grauwe sleur van WEER een setje booskijkertjes, het 37ste setje witte knipperlichtjes etc te doorbreken. Vaak heb ik niet eens de illusie dat het via hier verkocht gaat worden... Ik doe het vaak in de hoop dat het iets toevoegt aan het forum... ook al is het maar miniscuul...

Kan IEMAND van het hevig beledigde moderatorenteam zich voorstellen HOE het voelt... als je 3 kwartier ergens mee bezig bent geweest... en opeens, out of the blue, is al je werk gewoon WEG... en het enige dat over is is een foutieve argumentatie en dat alles dan ook nog eens anoniem?

Dat voelt als "tijddiefstal"... en diefstal van je moeite.... zonder de mogelijkheid van verweer en op inschatting van een enkeling is het gewoon WEG....

Ik denk dat er niet zo HEEL erg veel empathie voor nodig is om aan te voelen dat je je dan domweg BEDONDERD voelt... je hebt het blijkbaar allemaal voor jan met de korte achternaam gedaan....

Komen we terug op dat moderen tijd kost, moderators een priveleven heben en noem maar op... dat kost het mij toch ook? Zie hierboven en dat is dan nog maar 1 van de "kleine" dingen... en hoe vreemd het ook mag klinken... ook IK heb een priveleven.... alleen is er nu domweg tijd gepikt van mij... en blijkbaar is het totaal verboden om daar kwaad over te zijn en die kwaadheid te uiten! Ondertussen zie ik wel allemaal moderatoren HUN kwaadheid uiten over wat ik er over schrijf.. dat mag dan weer blijkbaar WEL... *Zaag mompelt iets over met twee maten*

Komen we op het volgende geval van met twee maten meten... blijkbaar kan elk topic op verzoek van de topicstarter op slot... maar blijkbaar alleen als het de moderatoren belieft? Tenminste... dat lees ik hierboven... hoe krom kan de wereld zijn?

Als ik het goed lees, hebben Dink en ik al afgesproken om elkaar hier over binnenkort de huid vol te schelden onder het genot van een kop koffie maar kan de rest er geen genoeg van krijgen...

Als iemand zich VERSCHRIKKELIJK op zijn teentjes getrapt voelt door de term "groot licht" geef ik hierbij die persoon de vrijheid om naar believen deze term te vervangen door "defect stadslichtje", zo genereus ben ik dan ook nog wel...

Het is in ieder geval een goede leer geweest voor mij... en ik kijk natuurlijk wel 3 x uit voordat ik ergens nog weer tijd in steek.

Have fun!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Kosta
Guru
Guru

do feb 19, 2009 14:10

Dat je topic (onterecht) is weggehaald weten we inmiddels wel . Laat het rusten in ieders belang ! Kom op mensen,we gaan weer met z'n allen lekker posten en foto's plaatsen.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

cor
Guru
Guru

do feb 19, 2009 14:36

Ben het volledig met je eens Kosta, laten we er een (virtueel) glas op drinken... :D

Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 19, 2009 15:49

Ieder heeft inmiddels zijn zegje kunnen doen, ik zie dat er ook argumenten herhaald beginnen te worden, daarom gaat dit topic nu op slot.

'Nu al' of 'nu pas'? Dat zal van persoon tot persoon verschillen. Er is een grote groep gebruikers die zich stoort aan deze c.q. dit soort discussie(s) en ook daar hebben we als mods rekening mee te houden.

Jack weet nu waarom en onder welke omstandigheden zijn advertentie is verwijderd, ik weet waarom hij tegen het plafond zat. Daar kunnen, willen en gaan we als volwassen mensen over praten. 100% eens zullen we het denk ik niet met elkaar worden maar dat deert niet.

Nog een paar opmerkingen om duidelijkheid te verschaffen:
  • Moderators worden benoemd door het bestuur. Wie wil solliciteren of de criteria wil weten kan aldaar terecht (zie contactpagina op de SCARB site)
    'Kennis van Alfa Romeo' is geen specifiek benoemde voorwaarde in die zin dat een aspirant mod een vragenlijst moet beantwoorden wie Wilfredo Ricart was, waar de hardy-schijf zit en hoeveel kleuren koplampringen op de Mito leverbaar zijn.
    Taak van de mods is o.a. om ongewenste content te verwijderen of verplaatsen, nieuwe gebruikers wegwijs te maken en de goede sfeer in algemene zin te bewaken.
    Dat daarbij niet altijd inzichtelijk was wat wel en wat niet is toegelaten was bekend. Zoals hierboven al aangegeven, er is een beleidsdocument in de maak. Niet één die zo maar van bovenaf wordt gedicteerd maar één die is afgestemd op de feitelijke situatie. Dat heeft nog even nodig, dus even geduld a.u.b.
    Een dergelijk document garandeert NIET dat er geen discussie meer zal zijn. Hoe meer regels, hoe meer grensgevallen. En als je dan net aan de verkeerde kant van de lijn zit is dat jammer maat je zult het moeten accepteren.
    Een forum is per definitie niet democratisch. Al vindt 99% van de gebruikers dat een wekkerradio met een Alfarosso gespoten kast Alfagerelateerd is, hij wordt toch verwijderd.
    Er wordt altijd met twee maten gemeten. Zoals al reeds vele malen aangehaald: de mods lezen niet alles. Het gebeurt regelmatig dat in een hij-wel-ik-niet-discussie wordt verwezen naar een ander topic waarover niemand aan de bel getrokken heeft. Dat valt nou eenmaal niet te voorkomen.
    Het bestuur wordt door de secretaris in het moderatorteam vertegenwoordigt.
    De moderators overleggen regelmatig over bepaalde situaties, conflicten, e.d. De suggestie dat moderators 'maar wat doen' klopt niet.

Terug naar “Het Forum Café”