Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Spee ff door de plee..

wo dec 19, 2007 21:35

Nou ja... ik zei proberen om het kort en bondig te houden.... toch? :oops:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

chopmax
Member
Member

wo dec 19, 2007 21:52

Of nog langer, ik ben liefhebber van mijn auto, ik neem geen onnodige risico`s. Ik rij er zelfs geen file mee.

Ik ben in 2007 alleen bekeurd voor het niet hebben van een APK. CO meten is lastig als de twee koppen nog op de werkbank liggen. Registercontrole. Ik ken geen agent die voor een gewassen auto die voor je eigen huis staat een bekeuring geen APK uitschrijft terwijl die weet dat je aan de slag bent.

Mijn huidige bella is drie keer aangereden. Drie keer stond de bella netjes, braaf en lief te wachten voor een rood stoplicht. Netjes stationair torren zonder zagen. Twee keer stopte het hartje van mijn bella met kloppen. Drie keer reed de andere persoon niet te hard. Drie keer kreeg de bestuurder geen bekeuring.

Twee keer keek de bestuurder van een busje niet achteruit voordat opnieuw werd voorgesorteerd. Een trekhaak zit zo in je distributieriemen.

De laatste keer was een jonge man die niet had gezien dat ik voor het stoplicht stond. En dus tegen mijn auto uitrolde. Al mijn verlichting werkte voor en na de klap. Inclusief mijn derde remlicht die ook aanstond.

Vandaar mijn voorliefde dat oom agent zijn boekje met feitcodes eens doorneemt en ook al die andere pagina`s ingebruik neemt. In de hoop dat de volgende rit van mijn bella, ietsje veiliger wordt als de vorige.

Ik ben er ook voorstander van dat na een aanrijding er door oom agent altijd geschreven wordt. Sommige leaserijders hebben de eerste klapper per jaar geen eigen risico en de tweede klapper € 250. Ik zou met dat soort incentives misschien ook wel geneigd zijn als een volslagen randdiebiel te gaan rijden. Ik ben zelf WA verzekerd, dan rij ik defensiever. En ik weet, ook al heb ik geen schuld, iedere klapper is einde auto. Dat zou voor meer mensen moeten gelden.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Spee ff door de plee..

wo dec 19, 2007 22:55

Regel is regel ben ik het helemaal mee eens. Maar waarom de ene regel wel prioriteit en de andere niet? Voor die keuze dient een gezagsdrager verantwoording af te leggen.
En zo is dat! Als ik een boete moet betalen voor een begane overtreding, soit. Maar de verhoudingen zijn toch zoek, of niet dan?

Natuurlijk mag ik niet te hard rijden, maar niemand mag ook in mijn huis inbreken. Als dat echter gebeurt (en dat is al 2 keer gebeurd) komt de politie soms al niet eens meer opdagen voor de aangifte, dat moet ik maar op het bureau gaan doen. Eenmaal die moeite genomen (je wilt toch je centen van de verzekering) wordt me daar doodleuk verteld 'dat ze de daders wel nooit zullen pakken, want daar is geen mankracht voor en ze hebben niks om een onderzoek mee te beginnen'. Ja, dat haalt je de koekoek als je de plaats delict niet eens komt bekijken...

Ik heb een tijdje anti-kraak gewoond in een onfrisse buurt van Eindhoven. Lachen, gieren, brullen, alles kon. Wat helaas ook kon was dat de plaatselijke junks mij een keer thuis belaagd hebben, maar dat hoort er bij als je daar gaat wonen (geen ironie, dat meen ik. Als je daar niet tegen kunt, kun je elders gaan wonen en wel huur betalen). Maar goed, ik kon het schorem op een afstandje houden en de politie bellen. Die kwam ook prompt, niks van te zeggen. De junks smeerden hem bij het zien van de politie. De dienstdoende agenten hadden de junks gezien en zelfs herkend. Toch konden ze eigenlijk niks doen vonden ze ('want als we ze oppakken, staan ze morgen weer op straat'). Verder kreeg ik het advies 'om erg snel te verhuizen, want deze jongens snijden in een trip net zo makkelijk je strot af'...

Let wel, dit is geen kritiek op de politie an sich, want die organisatie is ook alleen maar de uitvoerende macht van de beleidsmakers. En die zien kennelijk meer heil in het gemakkelijk geld binnenhalen voor gratis schoolboeken door het beboeten van overtredingen die in een flink aantal van de gevallen hoogstens onder 'burgerlijke ongehoorzaamheid' kunnen worden gevat dan in het vervolgen van overtredingen die volgens mij wel degelijk onder de wat zwaardere noemer 'misdaad' vallen...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2007 23:19

Ik stel voor dat hier een slotje op komt, want deze discussie gaat echt helemaal nergens over
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Rainier155
Guru
Guru

wo dec 19, 2007 23:47

Voor onze Helmondse vriend.

Je moet Koos Spee niet uitmaken voor alles wat rot is. Jij, grote held, wil ik wel eens zien als je weer eens voor de zoveelste keer een stelletje intelligente mensen uit een wrak moet zagen die met zeer hoge snelheid een boompje bezochten. Misschien moet jij maar eens mee gaan zagen, maar gezien je beperkte woordkeuze lijkt me dat ook niet verstandig.
Ten eerste: Ik ben je vriend niet.
Ten tweede: Jij hebt geen reet te zeggen over wat ik wel of niet moet. Als je er niet tegen kunt dat er mensen rondlopen met afwijkende meningen en standpunten dan moet je maar snel verhuizen naar een hutje diep in dat boomkleverbos van je.
Ten derde: Leuke insinuatie dat ik tot het type boomklevertjes behoor. Heb er smakelijk om gelachen, toch knap dat je dat op basis van 1 reactie, woonplaats en een fotootje kunt opmaken, een duidelijker voorbeeld van een bekrompen geest is er niet. :)
Ten vierde: Ik ben ook geen ramptoerist, laat mensen met verstand van zaken dat soort zaagklusjes maar fijn opknappen, daar behoor jij met je slappe gezever, overigens naar mijn mening duidelijk niet bij.
Ten vijfde: Ik had meneer Spee mijn posting ook best recht in zijn gezicht willen zeggen, helaas durft meneer Spee dergelijke discussies niet aan en liegt hij liever tegen een op een kist staande kabouter met de naam Andre die op pik hoogte kritiekloos tegen hem aan kwijlt op onze nationale camping zender.

cor
Guru
Guru

wo dec 19, 2007 23:59

Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

van G
Guru
Guru

do dec 20, 2007 01:27

laat mensen met verstand van zaken dat soort zaagklusjes maar fijn opknappen, daar behoor jij met je slappe gezever, overigens naar mijn mening duidelijk niet bij.
Hmm zagen is toch wel een van zijn sterke kanten.....

hokjes plaatsen....

grijze hond kan zijn

=> iemand die afgekeurd is voor brandweermens
=> iemand die afgekeurd is als pliesiemens
=> een vrijwillig agentschap
=> iemand met een melkertbaan in de hulpverlening
=> iemand die de wereld wil verbeteren en begint bij een ander
=> iemand die een hekel heeft aan Harm Edens

En nog steeds geen AXA Defender RL - ART **
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 20, 2007 08:28

heren, heren, heren..... zo (dat geldt voor een groot aantal reacties) komen we nergens.
laten we ons beperken tot de kern van dit topic.
Start voor alle andere feiten/meningen ff een nieuwe topic op.... (oei dat konden wel eens 100 nieuwe topics op 1 dag ziijn :wink: )

maar vooral: laat elkaar in de waarde, doe geen aannames en zeg niet wat een ander moet doen of denken (in dit licht bezien kan ik dit eigenlijk ook niet schrijven :lol: )

t is tenslotte bijna kerst :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 20, 2007 11:18

Wat een heerlijk ontspoord topic is dit zeg.

Spee maakt geen beleid, hij is geen woordvoerder, maar hij is officier van justitie. Als ie nou eens z'n werk zou doen ipv camerageil rond te hollen zou er misschien wat minder achterstand zijn bij het behandelen van zaken bij de rechtbank en zouden er misschien meer zaken ook voor kunnen komen. Het ministerie en het OM hebben persvoorlichters, die mensen zijn speciaal aangenomen en opgeleid om de pers te woord te staan.

De overheid heeft er voor gekozen om "opsporingswerk" met betrekking tot het naleven van de verkeerswetgeving te concentreren op snelheidsovertredingen. Het lijkt me duidelijk dat bijna iedereen hier vind dat daar in verhouding tot andere overtredingen en misdrijven in het verkeer veel te veel aandacht aan wordt besteed.

De vraag is nu, wat kunnen we er aan doen? Zinloze discussies en elkaar van allerlei dingen betichten schieten we niet echt mee op.

stephen
Guru
Guru

do dec 20, 2007 11:49

zo,dit topic eens even doorgelezen voor het eerst.

1- laten we niet persoonlijk oordelen over forumleden als je deze niet persoonlijk kent!!iets wat je niet kent kun je ook niet over oordelen.
tenzij je jezelf als een of andere god ziet,wat dan meer over jezelf dan over anderen zegt.
2-denk dat het probleem is dat je voor relatief lullige dingen (5-10 km/h)of auto vergeten te schorsen die aantoonbaar in restauratie is gepakt word terwijl er aan belangrijkere zaken niets gedaan word omdat er zogenaamd geen middelen voor zijn.
dit geeft een gevoel van ongelijkheid die de meesten gewoon niet als prettig ervaren , zeker als Balkenende verkondigd dat de boetes omhoog gaan zodat de schoolboeken gratis worden voor middelbare scholen.
dit is en geeft gewoon het gevoel dat het een ordinaire extra belastingmaatregel is en niets met verkeersveiligheid te maken heeft.
ja
-ik heb schoolgaande kinderen dus heb daar voordeel bij,maar vind dat geen excuus
- wij hebben machines in onderhoud waar ze de enveloppen versturen, ook geen excuus
- ik rijd weleens te hard just for fun (dus zeer geconcentreerd) alleen waar de situatie dat toelaat (niet in bebouwde kom & snelwegen e.d) en neem daarmee het risico alleen mijzelf te verwonden
maar
-ben niet blij met zoveel auto's met haast bij de scholen
-hekel aan fietsers/brommers zonder licht
-zo zijn er nog wel veel meer dingen te bedenken
- ik rijd in principe niet te hard met auto van de zaak 50-70.000 km/jaar om boetes te voorkomen,deze heeft cruise control& begrenzer.maar met auto's die dit niet hebben is het soms lastig constant 80 of 90 op 4-baans snelweg te blijven rijden en het bevordert de veiligheid nou eenmaal niet als we constant op de teller kijken in druk verkeer.
en dit resulteert tegenwoordig dat er ook veel mensen onder de grens gaan rijden wat snelheids verschillen geeft en dus verkeersveiligheid niet ten goede komt

conclusie
de meesten vinden het niet erg om een boete te betalen ,zolang deze maar niet onredelijk aanvoelt.
en dat de meeste boetes dus om lullige overtredingen gaan zien we die controleurs dus meer als inspecteur van de belasting dan als iemand van de politie.de verhoudingen raken zo zoek.

heb zelf afgelopen 20 jaar maar 6 boetes opgelopen gelukig

my 2 cents
Laatst gewijzigd door stephen op do dec 20, 2007 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

do dec 20, 2007 11:52

De discussie an sich is niet zinloos, het is alleen jammer dat er zoveel onzinnige aannames over elkaar worden gedaan.

Spee maakt geen regels, maar bepaalt wel mee voor welke regelhandhaving de middelen worden ingezet (beleid). En die zijn een beetje erg éénzijdig gericht op de maximum snelheid. Zoals hierboven al eens werd aangegeven: "speed does not kill, people do". Spee vertegenwoordigt de overheid. En een overheid die regelmatig flauwe kul staat te verkopen en soms zelfs liegt vind ik onacceptabel. Laat de overheid inderdaad maar eens verantwoording afleggen over dat beleid.

Maar goed, waar ik me dan meer druk om kan maken is dat justitie een grote zaak (tegen Hells Angels) volledig verkloot heeft. Moet je eens nagaan hoeveel door de burger betaalde manuren daarmee naar de gallemiezen zijn :evil:

chopmax
Member
Member

do dec 20, 2007 17:29

Inderdaad een goed punt, dat proces tegen Holleder gaat ook volledig de mist in. Eerst verdacht van opdracht geven tot een reeks van moorden. En nu staat ie alleen terecht voor wat transacties waar volgens het OM wel eens sprake zou kunnen zijn van afpersing.

En vergeet niet dat het OM tegen de Hells Angels niet 1 zaak hebben verloren, maar alle, iedere Chapter / stad stond apart op de rol en ze hebben er niet 1 veroordeeld gekregen. Gelukkig maar want anders was volgens exact dezelfde maatstaven iedere supportersvereniging van een voetbalclub ook illegaal.

Ik vind het extreem jammer dat niemand gereageerd hebt op mijn post waar ik me kwetsbaar opstel.
Gehad:

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za dec 29, 2007 21:45

75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 30, 2007 07:41

stilstaand niet handsfree bellen is dus ook verboden? :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

chopmax
Member
Member

zo apr 13, 2008 21:21

Koos Spee laat net zijn politie pas zien in Wegmisbruikers, maar omdat ie niet happy is met zijn pasfoto, is het geblurred. Terwijl het doel was mensen kennis te laten maken met de politie pas.
Gehad:

Terug naar “Het Forum Café”