Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 21:43

Ik constateer dat er al 5 super leuke 105 topics te weten;

GTA-R van Peterpaul zoekt een ander forum wordt waarschijnlijk het AlfaBB forum
Etienne, heeft een super leuke Spider topic................
De Giulia van Johan .............. Johan vindt het hartstikke leuk maar kon niet eens een ww krijgen om te kunnen posten........
Mijn eigen 1300Junior project.......
De GTA-R replica van Reinier die al is begonnen maar nu niets op Alfaspeed hierover kan posten......

+ twee Sprint GT Veloce's............. allemaal nu niet te zien voor de liefhebbers

Gewoon heel concreet.
Een forum opzetten is niet vrijblijvend maar schept ook verplichtingen naar je forummers die er ook veel tijd in steken! Zijn ook niet allemaal mijn topics maar van de eigenaren van deze bolides die graag een project laten zien!

Maar ik constateer zojuist nog dat het deze week wordt opgelost :wink:

Echt ik hoop van harte dat het allemaal goed komt. En wellicht een tipje naar de beheerder, als er geld nodig is zijn er voldoende 105 liefhebbers die een vrijwillige bijdrage willen doen, waaronder ik zelf!

Maar stoppen met mij in een "nieuwkomer" hoekje dus je hebt geen recht van spreken hoekje neer te zetten!

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op vr nov 15, 2013 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 21:55

Ik constateer dat drie super leuke topics te weten;

GTA-R van Peterpaul zoekt een ander forum wordt waarschijnlijk het AlfaBB forum
Etienne, heeft een super leuke Spider topic................
De Giulia van Johan ..............
Mijn eigen 1300Junior project.......

Gewoon heel concreet. Een forum opzetten is niet vrijblijvend maar schept ook verplichtingen naar je forummers die er ook veel tijd in steken!

Maar ik constateer zojuist nog dat het deze week wordt opgelost :wink:

Echt ik hoop van harte dat het allemaal goed komt.

Maar stoppen met mij in een "nieuwkomer" hoekje dus je hebt geen recht van spreken hoekje neer te zetten!

Gr,
Carl
Nou begin je weer over verplichtingen. Wat wil je dan dat ze doen? Een ICT-bedrijf inhuren die het voor, pak hem beet, 3000 Euro oplossen? Dit is gewoon overmacht.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:01

Overigens is een forum opzetten wel vrijblijvend en kan je doen wat je wilt, niet leuk voor de leden, maar die zijn niet betalend en mogen dus gratis gebruik maken van jou opzet en jou gehuurde serverruimte.
En naar het AlfaBB kan maar daar zit jou doelgroep niet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:10

Tja.......

ik probeerde met mijn posting het momentum in de hele gang van zaken te houden! Schijnbaar wordt dat niet gewaardeerd!

Ik denk dat als je alle 105 liefhebbers zou benaderen voor een kleine financiële bijdrage zelfs die 3000,- Euro echt niet zo'n probleem is.
Verder is er ook nog iets als in dit land op dit moment helaas ver te zoeken "morele verplichting"!

En naar het AlfaBB kan maar daar zit jou doelgroep niet.
Ik zou niet weten waarom niet! Qua technische kennis en inhoudelijke postings geef ik Peterpaul groot gelijk als hij besluit de opbouw van zijn racer op AlfaBB te plaatsen! Juist daar krijgt hij alle internationale feedback.

Als je hiermee iets anders bedoeld, dan ken je mij echt niet. Ik post als echte Alfist en heb geen verborgen belangen. Daar heb ik echt Alfaspeed niet voor nodig!

Op het Alfetta Transaxle forum houd ik al jaren een topic over mijn belevenissen bij waarbij de context veel breder is dan de 116 serie, ook daar zit mijn doelgroep dan niet! Bah dat er weer zo wordt gedacht!

Ik stop hier lekker mee ........ succes......., ik zie wel weer wanneer Alfaspeed in de lucht is!

Gr,
Carl
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:15

Ik vind dat er nogal dramatisch gedaan wordt over het feit dat een forum niet werkt.
Carlo heeft aangegeven problemen te hebben met het forum en ook aangegeven zijn best te doen, echter ook dat hij enorm druk met werk is.
Stel nu dat Alfaspeed nog een tijd uit de lucht is wat dan nog?
Het is maar hobby en een project kan indien daar behoefte aan is ook op een ander moment geplaatst worden.
Heb je daar dan geen zin meer in, is dat jammer maar ook het plaatsen van een project is niet verplicht.
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:16

Ik constateer dat er al 5 super leuke 105 topics te weten;

GTA-R van Peterpaul zoekt een ander forum wordt waarschijnlijk het AlfaBB forum
Etienne, heeft een super leuke Spider topic................
De Giulia van Johan .............. Johan vindt het hartstikke leuk maar kon niet eens een ww krijgen om te kunnen posten........
Mijn eigen 1300Junior project.......
De GTA-R replica van Reinier die al is begonnen maar nu niets op Alfaspeed hierover kan posten......

+ twee Sprint GT Veloce's............. allemaal nu niet te zien voor de liefhebbers

Gewoon heel concreet. Een forum opzetten is niet vrijblijvend maar schept ook verplichtingen naar je forummers die er ook veel tijd in steken! Zijn ook niet mijn allemaal mijn topics maar van de eigenaren van deze bolides!

Maar ik constateer zojuist nog dat het deze week wordt opgelost :wink:

Echt ik hoop van harte dat het allemaal goed komt. En wellicht een tipje naar de beheerder, als er geld nodig is zijn er voldoende 105 liefhebbers die een vrijwillige bijdrage willen doen, waaronder ik zelf!

Maar stoppen met mij in een "nieuwkomer" hoekje dus je hebt geen recht van spreken hoekje neer te zetten!

Gr,
Carl
Je bent niet alleen op alfaspeed, maar ook in het alfawereldje als professioneel een nieuwkomer,toch ;-)

Koop bij Carlo advertentieruimte, dan ben je als sponsor goed bezig en kan hij meer geld steken in troubleshooting.

Het project topic gedeelte is voor de hobbyist om te laten zien wat ze allemaal uitspoken en is uiteraard vrijblijvend net zoals het forum zelf.

Bevalt het je niet dan blijf je weg, zo simpel is het.

Ik vind het ook jammer dat het forum plat ligt, maar ik zie het niet als platform voor mijn handel, dus ik wacht geduldig af.

Wat zal het binnenkort druk zijn zeg,op alfaspeed met alle nieuwe projecttopics. :lol:

Gebruikersavatar
Carbo
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 17:35
Locatie: Barendrecht

Re: RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:21

Ik constateer dat er al 5 super leuke 105 topics te weten;

GTA-R van Peterpaul zoekt een ander forum wordt waarschijnlijk het AlfaBB forum
Etienne, heeft een super leuke Spider topic................
De Giulia van Johan .............. Johan vindt het hartstikke leuk maar kon niet eens een ww krijgen om te kunnen posten........
Mijn eigen 1300Junior project.......
De GTA-R replica van Reinier die al is begonnen maar nu niets op Alfaspeed hierover kan posten......

+ twee Sprint GT Veloce's............. allemaal nu niet te zien voor de liefhebbers

Gewoon heel concreet. Een forum opzetten is niet vrijblijvend maar schept ook verplichtingen naar je forummers die er ook veel tijd in steken! Zijn ook niet mijn allemaal mijn topics maar van de eigenaren van deze bolides!

Maar ik constateer zojuist nog dat het deze week wordt opgelost :wink:

Echt ik hoop van harte dat het allemaal goed komt. En wellicht een tipje naar de beheerder, als er geld nodig is zijn er voldoende 105 liefhebbers die een vrijwillige bijdrage willen doen, waaronder ik zelf!

Maar stoppen met mij in een "nieuwkomer" hoekje dus je hebt geen recht van spreken hoekje neer te zetten!

Gr,
Carl
Je bent niet alleen op alfaspeed, maar ook in het alfawereldje als professioneel een nieuwkomer,toch ;-)

Koop bij Carlo advertentieruimte, dan ben je als sponsor goed bezig en kan hij meer geld steken in troubleshooting.

Het project topic gedeelte is voor de hobbyist om te laten zien wat ze allemaal uitspoken en is uiteraard vrijblijvend net zoals het forum zelf.

Bevalt het je niet dan blijf je weg, zo simpel is het.

Ik vind het ook jammer dat het forum plat ligt, maar ik zie het niet als platform voor mijn handel, dus ik wacht geduldig af.

Wat zal het binnenkort druk zijn zeg,op alfaspeed met alle nieuwe projecttopics. :lol:
Zie mijn laatste posting;
Als je hiermee iets anders bedoeld, dan ken je mij echt niet. Ik post als echte Alfist en heb geen verborgen belangen. Daar heb ik echt Alfaspeed niet voor nodig!

Op het Alfetta Transaxle forum houd ik al jaren een topic over mijn belevenissen bij waarbij de context veel breder is dan de 116 serie, ook daar zit mijn doelgroep dan niet! Bah dat er weer zo wordt gedacht!
Mannen het is toch jammer als zo'n project van Peterpaul (waar ik maar een klein onderdeeltje in ben) naar een ander forum zou gaan......

en ja ik ben het met ErwinGTA eens dat wij er niet dramatisch over moeten doen! ik hoop (niet voor mij) maar voor alle liefhebbers dat het forum geen langzame dood sterft dat zou zonde zijn...............

en voor iedereen die denkt dat ik "nieuwkomer" of een "verborgen agenda" zou hebben die moet gewoon mijn topics op het Alfetta Transaxle forum maar eens nalezen. Dan zal je merken dat ik vanuit mijn Alfahart spreek en dat mijn professionele insteek heel anders is dan hetgeen men verwacht en gebruikelijk is. Zou zeggen, kom gewoon eens een bakkie doen kun je met mij kennismaken als persoon.

Dus Carlo ik hoop dat het goed gaat en als je (financiële) assistentie nodig hebt moet je maar roepen! Ik en met mij vele andere foummers willen je zeker helpen!
Niets is toch zo leuk om 's avonds even door o,a, projecten te struinen.

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op vr nov 15, 2013 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 22:33

Mannen het is toch jammer als zo'n project van Peterpaul (waar ik maar een klein onderdeeltje in ben) naar een ander forum zou gaan......
Tsja idd zou jammer zijn, maar blijft hobby.
Als hij het zo´n drama vind dat Alfaspeed een paar weken uit de lucht is, en dan daarna alle kennis en documentatie weer terug kan hij misschien idd beter naar een forum als AlfaBB gaan (wat is er mis met het het forum hier?), overigens een mooi platform, beetje jammer van de Opel reclames tussendoor.
Zoals Erwin en Dominic zeggen, is hobby (imho zonder verplichtingen) en blijft voor de meesten hobby. Liever nu een paar weken zonder, dan zoals het afgelopen tijd was met een half forum.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfaspeed

vr nov 15, 2013 23:01

Vrijwel ieder forum heeft wel een keer technische problemen. Hebben we hier ook wel eens meegemaakt en ook het Alfetta forum heeft dat gehad. En AlfaBB net zo goed. En bijna altijd zijn die problemen van tijdelijke aard.
In een enkel geval wil er wel eens informatie zoekraken, maar Carlo had al vermeld dat alle inhoud er nog is.

Als een gebruiker besluit zijn informatie naar een ander forum te verhuizen is dat zijn besluit, dat kan je niet de beheerder verwijten wiens forum er een tijdje uit ligt.

Gebruikersavatar
Bog75
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 14:25

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 15:31

+1 en ik schaar mij ook achter Erwin's opmerking

En dan rest ons geduld en dat is een schone zaak.......

Dus wat mij betreft de suggestie om te stoppen met onzinnig ingewikkeld te discussieren over iets wat momenteel niet werkt.
Bert en Juul

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 15:46

+2. (Ook) hélemaal met Erwin eens. (Jawél !! :wink: ) Je tuigt iets (moois) hobbymatig op, het gaat ff fout/ligt er even/voor onbepaalde tijd uit en dan weten mensen te melden dat het uitoefenen van een hobby "verplichtingen" met zich meebrengt ?? Nounou..

Ga ervan uit dat Carlo het liever vandaag dan morgen opgelost ziet, zelf heel goed weet hoe dit te (laten) doen en vooral zijn eigen prioriteiten stelt, wat nogal handig is als je nog niet zo lang met iets nieuws/zakelijks bezig bent. Al dan niet ongenuanceerd commentaar hierop zal e.e.a. heus niet versnellen.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 19:37

+3 Ik zou als ik in Carlo zijn schoenen stond op deze manier ook niet echt meer zin krijgen om het forum nieuw leven in te blazen.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 20:36

Kan er niet echt wakker van liggen, komt vast goed. :thumbs: Alles op zijn tijd.

Vandaag maar weer eens gedaan waar een juultje voor bedoeld is, rijden…..

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 22:48

Gisteren ook Juul weer eens uitgelaten. Hij stond? op de nominatie om verkocht te worden.....tja als er niets te "modereten"valt ga je vanzelf weer leuke dingen doen... :lol:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op zo nov 17, 2013 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4317
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Alfaspeed

za nov 16, 2013 22:55

Jaloers... :roll:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Het Forum Café”