Gebruikersavatar
thor101
Full Member
Full Member
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 21:49
Locatie: grootebroek-enkhuizen

Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 16:41

Dit is een vondst die al in 2001 heeft plaatsgevonden, maar vind het nu eens tijd worden om dit verhaal met jullie te delen.

Het was in de provincie Noord-Brabant, tegen de Belgische grens, toen ik via een simpele advertentie ergens in een krant tegen 4 Sprints van de 1e serie aanliep.
Twee groene van 1977 en 1979, een blauwe van 1980 en een gele zonder chassisnummer. Vond ik wel een beetje raar, wilde mijn vingers er niet aan branden en heb hem laten staan. Baalde daar wel van, want het was de auto in de beste staat van onderhoud. De groene van 1979 heb ik uit zijn lijden verlost en in onderdelen meegenomen naar Noord-Holland en gebruikt voor andere Sprints, om die nog een lange toekomst te geven. De blauwe Sprint is nog twee jaar in mijn bezit geweest, maar omdat ik geen stalling meer had, heb ik deze moeten verkopen. Ben eigenlijk benieuwd of deze nog ergens rondrijdt.

Ergens achter in de tuin stond nog een groene Sprint uit 1977, die was daar met een telekraan neergezet. Om hem mee te kunnen nemen, had ik ook een telekraan met voorrijkosten van € 250 moeten huren, dit heb ik dus maar gelaten en ook deze auto in onderdelen meegenomen. Het chassisnummer is nog in mijn bezit, maar dan zou je van twee Sprints, één moeten maken en dat is niet de manier, dus dit nummer staat nog in slaapstand bij de RDW.


Afbeelding

Afbeelding

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
blauwe sprint

Afbeelding

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sprint groen 1979

Afbeelding

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gele spint

Afbeelding

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
sprint 1977 groen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door thor101 op ma okt 12, 2009 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingscarb 1580
nu 2xsprint QV 84/86-gehad 3x sud -7xsud sprint chroom -12xsud sprint plastic -4x alfa33- 1e serie-1.716v--alfa33 1.7SW 1xguila 72 (DH-30-24)

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 16:58

Ik kan mij dit nog goed herinneren, na een tip van Thor ben ik er even gaan kijken omdat deze man ook nog een rode1.3 SC te koop had staan. Volgens eigen zeggen had de beste man meer dan 100 Sud's en Sprints gehad. Het hele huis lag vol met Sud onderdelen ! ! Heb de SC na een kort proefritje maar gekocht en er een tijdje in gestuurd.

Nog een leuke anekdote, Thor was de '77 -er Sprint die achter het huis stond aan het demonteren met hamer en beitel toen hij op een van z'n vingers sloeg, de verkoper, die er ook een paragnostische toko op na hield zou Thor zijn hand wel even 'instralen', na een tijdje vroeg de man; en? voel je het al gloeien, waarop Thor de legendarische zin uitsprak 'wat denk je, ik sla net met een hamer op m'n vinger, natuurlijk voel ik het gloeien' :D :D :D .

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 17:51

Machtig man leuk verhaal
en de sprints ..............om te smullen

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 18:00

Heette die man toevallig Jos?
Dan heb ik namelijk ook nog wel een annekdote :wink:
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 18:51

Juist, Jos de paragnos(t) :D.

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 19:50

Yep, dat is 'm :D

We schrijven het jaar 1991.
Ik ben net in het bezit van m'n eerste auto, een heuse Alfa Romeo Sprint Veloce van 1979 8)
Na een gezellig avondje bij vrienden in het centrum van Eindhoven willen we in de Sprint stappen als m'n vriendin een briefje onder de ruitenwisser ziet zitten.
Op het briefje staat 'Nieuwe koplampen nodig, bel Jos! Tel. 040-etc.'.
Ik denk 'nieuwe koplampen nodig? wtf? Wat is er mis met m'n koplampen?' (later bleek er wat vocht achter te zitten, wist ik veel, nooit van corrosie op de reflectoren gehoord)
Het briefje in het dashboard kastje gegooid en nooit meer aan gedacht.

Ongeveer een jaar later ben ik bij de zelfde vrienden op bezoek geweest als ik diep in de nacht bij m'n Sprintje aankom en tot mijn grote schrik zie dat er is ingebroken en dat ze m'n hele interieur hebben vernield (en'n speakers hebben gestolen). Blijkbaar was men gefrustreerd omdat ze niet konden ontdekken hoe de achterklep open moest :mrgreen:
Om mijn frustratie compleet te maken breekt een paar dagen later bij een stoplichtSprintje de rugleuning van m'n stoel af en lig ik achterover in m'n auto....
Hmm, binnen een week m'n hele interieur naar de klote, hoe kom ik nou aan andere spullen... Diverse sloperijen gebeld niemand die een Sprint had.
Ik helemaal wanhopig, tot ik aan het briefje in m'n dashboard denk. Meteen een belletje naar Jos gedaan. Of ie toevallig een beige velours interieu voor een Sprint heeft. En ja, die had ie wel een aantal.... :shock:
Afspraak gemaakt, en in overleg met pa z'n vlam nieuwe Niksan primera als vrachtwagen gebruikt.
Bij Jos aangekomen viel ik van de ene verbazing in de andere! Het hele huis (wat best groot was), aangebouwde schuurtjes, de tuin, alles lag vol met Sud en Sudsprint onderdelen. Elke kamer, alle hoeken en gaten, overal echt overal onderdelen!!!! Ook stonden er diverse complete Suds, enkele in goede staat. Oh ja, en honden en katten....
Ik kan me geen Sprintjes herinneren.
Jos zelf was een erg aardige en enigzins ( :wink: ) exentrieke man die me voor een matsprijs een compleet interieur in goede staat heeft verkocht, inclusief deur- en achterpanelen zonder speakergaten.
Alles in de primera geladen en mee naar Eindhoven genomen.
Bij het uitladen kwamen we er achter dat we beter iets over de bekleding hadden kunnen leggen, heel de achterbank zat onder het smeer van de stoelgeleiders. Heeft me 150 gulden schoonmaakkosten gekost. Zo werd een spotgoedkoop interieur toch nog erg duur...

Ik kom nog regelmatig langs het huis rijden, maar heb het idee dat hij er al jaren niet meer woont.
Wat zou er met al die spullen gebeurd zijn.... Ik had nog nooit zoiets gezien, en ben ook nooit meer iets soortgelijks tegengekomen.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
thor101
Full Member
Full Member
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 21:49
Locatie: grootebroek-enkhuizen

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 20:49

heb zelf nog een foto van jos hier op de scanner gegooid

jos en rody kijken er naar en dachten??

Afbeelding


en rody hier is de hamer en beitel foto

Afbeelding

meer fotos tje vraag er maar om maar heb de tijd
Afbeeldingscarb 1580
nu 2xsprint QV 84/86-gehad 3x sud -7xsud sprint chroom -12xsud sprint plastic -4x alfa33- 1e serie-1.716v--alfa33 1.7SW 1xguila 72 (DH-30-24)

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 20:59

Ik zou zeggen kom maar op met die foto`s :lol:

oei oei die deurbekleding die is zeldzaam tegenwoordig

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
thor101
Full Member
Full Member
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 21:49
Locatie: grootebroek-enkhuizen

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:03

Rockcity

alle sprint onderdelen zijn naar mijn huis gegaan 4 a5 ritjes heeft het me gekost

valkenswaard enkhuizen pfffff

en de sprintje stonden 3 a 4 kilometer verder van zijn huias in een schuur samen met een groene sud heb ik ook nog ergens fotos van maar waar??

die 77 sprint stond acher in zijn tuin onder een hoop onderdelen als je tussen de onderdelen de sprint kon vinden was je een goede speurder

en ik elke kast hoek van zijn huis had hij onderdelen alles sud jij noemt het hij had het

en mijn hand instalen tja gloeien deed het zeker voor dat hij the force op mijn hand richte (aparte man zeker weten)
Afbeeldingscarb 1580
nu 2xsprint QV 84/86-gehad 3x sud -7xsud sprint chroom -12xsud sprint plastic -4x alfa33- 1e serie-1.716v--alfa33 1.7SW 1xguila 72 (DH-30-24)

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:18

Hahaha, wat een verhaal!!
Toen ik er was kwam dat paranormale eigenlijk niet ter sprake.
Ik stond alleen met open mond te kijken naar wat ik allemaal om me heen zag.
Ik wist toen nog helemaal niks van Alfa's af (nou nog niet veel :wink: ) maar had wel in de gaten dat dit best apart was.
Had even het gevoel dat ik in een aflevering van Jambers terecht was gekomen, maar realiseerde me dat we nog net aan de goede kant van de grens zaten.
Apart figuur, maar volgens mij een doodgoeie vent!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:18

Geweldige foto's ! ! Die groene 77-er (was het geen 76-er op chassis nummer?) was origineel een nederlandse auto, tegenwoordig zou je 'm weer over het huis laten tillen ! Volgens mij was ie niet eens zo heel beroerd. Jos is inderdaad een excentrieke maar wel een hele aardige vent.

Die groene Sud was een tweede serie 1.5 TI (1977-1980), die hij voor een kennis aan het opknappen was. Leek ook nog wel een aardig goed dingetje te zijn, maar die was absoluut niet te koop.

.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op zo okt 11, 2009 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

HanRomeo
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo sep 13, 2009 22:29
Locatie: dessel

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:27

Waar tegen de Belgische grens is of was dit?
Ik woon namelijk in dessel is dit hier vlakbij?

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

Re: RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:32

Waar tegen de Belgische grens is of was dit?
Ik woon namelijk in dessel is dit hier vlakbij?
Dat was in Valkenswaard.
Eerlijk gezegd geen idee of dat vlak bij Dessel is.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:33

Was in Valkenswaard.

Edit - tegelijk met de bovenstaande poster gepost :-).

HanRomeo
Newbie
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: zo sep 13, 2009 22:29
Locatie: dessel

RE: Schuurvondst 4 Sprints 1e serie

zo okt 11, 2009 21:40

Valkenswaard is hier nog geen 20km vandaan.
Mol-Postel grenst daaraan.

Terug naar “Het Forum Café”