Gebruikersavatar
postbus31
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di nov 04, 2008 08:47
Locatie: Stadskanaal

Re: RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 15:31



En uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar iedereen merkt toch dat er veel "niet alfa liefhebbers" in 145/146/155/156 rijden!?
Tssss :schrik:

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 16:53

Dit wordt toch niet stiekem een nijmegen gespot topic hé :twisted: !

:lol: :wink:
NEEEEEEEEEE! Het zal eens uit de hand kunnen gaan lopen. Ofwel we zijn buiten de lijntjes aan het kleuren.
Dat zouden we niet willen.
Ik voel, ondanks de gezelligheid in dit topic een slotje aankomen..... :?

Patrick.
De enige minder gezellige post in dit topic is deze van jou dus.....
Jeroen S bedoelde het behoorlijk cynisch in mijn ogen.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 18:11

Jeroen S bedoelde het inderdaad niet vervelend..
Maar volgens mij Mr Don B. ook niet... misschien lichtjes, maar volgens mij niet aan mij gericht
Dit: "En uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar iedereen merkt toch dat er veel "niet alfa liefhebbers" in 145/146/155/156 rijden!?"
Bedoel ik overigens ook niet vervelend, is enkel een constatering :wink:

Gebruikersavatar
postbus31
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di nov 04, 2008 08:47
Locatie: Stadskanaal

Re: RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 19:36

.....Bedoel ik overigens ook niet vervelend, is enkel een constatering :wink:
Daarom zwaai ik vanuit mijn moderne Alfa niet meer naar "die ouwe meuk" zwaaien toch nooit terug, enkeling daargelaten.


Ook een constatering :wink:

En zo zwaait iedereen gezellig naar zijn eigen doelgroep :lol:

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 19:39

Jeroen S bedoelde het inderdaad niet vervelend..
Maar volgens mij Mr Don B. ook niet... misschien lichtjes, maar volgens mij niet aan mij gericht
Kijk, Jeroen S. kan inderdaad wél begrijpend lezen. Kosta dus niet.
Ik ga het niet uitleggen, de doorgewinterde forumgebruiker weet exact wat ik heb willen zeggen.

Wat ik wel even recht wil zetten is mijn uitspraak over de Alfa 145 / 146 / 155 / 156.
De indruk zou ontstaan kunnen zijn dat je geen Alfa-liefhebber bent als je een van deze type's bezit.
Niets is minder waar. Ik heb zelf een 145 en je hoeft alleen maar in onderstaand rijtje te kijken
hoe ernstig mijn verslaving is.
Wat ik wel heb willen zeggen is dat er flink wat Alfa's rijden bij mensen die om redenen van budget
gekozen hebben voor een 145 / 146 / 155 / 156. Dat is geen verwijt, het is slechts een constatering.
Je koopt nou eenmaal een hele boel auto voor weinig als er Alfa op staat. In dat licht bezien is het natuurlijk
heel logisch om voor een 155, voorzien van leuk lichtmetaal en een hele lijst optie's, te kiezen als je voor het zelfde
bedrag een bijvoorbeeld "kale" Opel Astra kunt kopen.
Dan kun je zwaaien tot dat je een ons weegt naar deze "Alfa-rijders", ze zullen slechts denken dat je niet goed snik bent. :lol:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
2.0TS
Junior Member
Junior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: di jun 21, 2005 21:30
Locatie: Nijmegen

RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 20:02

Maar het blijft een feit dat ik eindelijk een keer gespot ben in één van mijn alfa's :D

Liefhebbers genoeg hier, dat blijkt wel weer.
Ikzelf ben meer van de achterwielaangedreven uitvoeringen, maar mijn zoon heeft een prachtige 155 en mijn vrouw een hele mooie 97'er 164. Zij zijn net zulke Alfisten als ik.
Laten we blij zijn dat de nieuwe/jongere generatie hetzelfde voelt voor een Alfa als wij. Voor hen is een 155 ook vaak een auto waar hun vader mee gereden heeft en die goede herinneringen naar boven brengt.
Respect voor iedereen met het alfa embleem op z'n motorkap.

Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als je op een mooie zondagmiddag uit je raam hangt om een Alfa te spotten :P
75 TS '90
Giulia 1.6 Biscione '70

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Wie spotte ik?

di jun 30, 2009 20:40

Jeroen S bedoelde het inderdaad niet vervelend..
Maar volgens mij Mr Don B. ook niet... misschien lichtjes, maar volgens mij niet aan mij gericht
Dit: "En uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar iedereen merkt toch dat er veel "niet alfa liefhebbers" in 145/146/155/156 rijden!?"
Bedoel ik overigens ook niet vervelend, is enkel een constatering :wink:
Ik heb ook nergens beweerd dat Don B het vervelend bedoeld had en zeker niet dat het tegen jou gericht was maar wel in het algemeen refererend . En ik spreek het dus wel tegen dat er weinig tot geen liefhebbers in die types rijden. Bij de 155/156 rijders zitten echt wel liefhebbers. Bij de 145/146 wel wat minder denk ik ook.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kroontje
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 21:02
Locatie: Utrecht

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 10:34

Wat een enorme 'discussie' is het geworden zeg :shock:
In mijn geval is de Alfa-passie een gevalletje paplepel.
Ik krijg wel traanogen inderdaad van koekebakkers die een 145 of 146 verneuken.
Iedereen zijn smaak maar soms heeft het niets meer te maken met liefde voor het merk of type.
Juist die groep non-zwaaiers wordt mijns inziens bedoeld in de commentaren hier!
Nu:
Rode Alfa Romeo 147 2.0 TS uit 2006

Vroeger:
Zwarte Alfa Romeo 156 1.8 TS uit 2001
Blauwe Alfa Romeo 147 1.9 JTD uit 2003

greyhound

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 12:31

He, He, weer lekker de 145/146 kluit af gaan zitten katten. Wel heel erg opvallend dat er geen register is bij de SCARB voor een 145/146. En verzieken van een 145/146. Hoeveel van die Bertones zijn er niet in een Luudolfs-uitvoering?
Denk je nou werkelijk dat een 145/146 rijder/rijdster er op zit te wachten te zwaaien naar een andere Alfa terwijl die 145/146 rijder/rijdster niet voor vol aan wordt gezien? En voordat iemand zegt dat dat alleen maar geldt voor de 145/146.
Toen de 33 vorig jaar 25 jaar bestond mochten ze bij de gratie van de hoge heren een paar rondjes rijden op een vreselijk laat tijdstip op zondagmiddag vlak voor de recordpoging. NERGENS op de poster stond aangekondigd dat de 33 25 jaar bestond en NERGENS stond er een afbeelding van de 33. Nee de zwaaiende 'liefhebbers" met hun 8C mochten rijden wanneer het hun uitkwam.
Ik zwaai nergens naar, tenzij dat ik degene in de andere auto ken (en dat hoeft bij lange na geen Alfa te zijn).

Groetjes,

Greyhound 8)

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 13:51

Pfff,

Als je goed leest, dan zie je dat niemand de 145 of 146 "afkat".
Patrick legt alleen uit waarom er niet altijd word teruggezwaaid als Kroontje de "Nijmeegse alfa's" groet.
En je hebt toch zeker zelf ook wel in de gaten dat er *een hoop "niet alfa liefhebbers" in 145/146/155/156 rijden!?
En dan heb ik het absoluut niet over de mensen binnen de club/forum.. als je geen liefhebber zou zijn zou je hier namelijk niet vertoeven.

Dus nogmaals, een ieder die dit leest moet zich vooral NIET aangesproken voelen!


Groetjes jeroen 8)





* een hoop = veel = lang niet allemaal !!

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 13:56

Pfff,

Als je goed leest, dan zie je dat niemand de 145 of 146 "afkat".
Patrick legt alleen uit waarom er niet altijd word teruggezwaaid als Kroontje de "Nijmeegse alfa's" groet.
En je hebt toch zeker zelf ook wel in de gaten dat er *een hoop "niet alfa liefhebbers" in 145/146/155/156 rijden!?
En dan heb ik het absoluut niet over de mensen binnen de club/forum.. als je geen liefhebber zou zijn zou je hier namelijk niet vertoeven.

Dus nogmaals, een ieder die dit leest moet zich vooral NIET aangesproken voelen!


Groetjes jeroen 8)






* een hoop = veel = lang niet allemaal !!
Ik voel me als 156 rijder eigenlijk wel een beetje gediscrimineerd hoor!! Dat is toch ook geen echte Alfa?!? En ik zwaai ook nooit naar andere Alfa's!! :evil:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 16:26

Meen je dat nou serieus? :shock:
"niet alfa liefhebbers" bedoel ik mee "mensen die geen liefhebber zijn van het merk Alfa Romeo"
En dus niet zoals jij het leest, dat het geen alfa's zouden zijn.. :idea:

mensen die dus een alfa rijden omdat ze hem mooi of financieel aantrekkelijk vinden (weinig geld veel auto princiepe) Maar niks specifieks met het merk hebben....

Heb dus NIKS (!!) tegen de jongere alfa's, we hebben hier zelf thuis ook n 156 (heerlijke/prachtige auto!)
Het is enkel een constatering dat er veel mensen in deze auto's rondrijden die NIKS specifieks met het merk hebben...

Weer n gevalletje slecht lezen/slecht typen dit :P
En jij moet je dus ook NIET gediscrimineerd voelen! :wink:

:lol:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8841
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 16:43

Wat een geneuzel. Alsof iedereen die in een Alfa rijdt automatisch een overtuigd liefhebber is die met geen stok in een ander merk is te krijgen. Het is precies, maar dan ook precies zoals don bubbles het beschrijft. Volgens mij heeft dat ook altijd voor zo'n beetje alle Alfa's vanaf de jaren 70 gegolden: snelle afschrijving, daardoor tweedehands veel waar voor het geld. Dit trekt een bepaald publiek aan dat niet per se liefhebber is maar het misschien gaandeweg wel wordt.

Of het specifieke type Alfa uiteindelijk een gewaardeerde klassieker of zelfs maar een cult-auto gaat worden zal de tijd dan leren. En laten we elkaar niet voor de gek houden, voor het ene type is een dergelijke status minder voor de hand liggend dan voor andere. Dat neemt niet weg dat er voor ieder type wel die hard liefhebbers zullen zijn die 'hun' model dan altijd als enigszins miskend zullen zien. Het zij zo. Je kunt je daar mateloos over opwinden, of je er bij neerleggen en genieten van de voordelen die deze status heeft, zoals lage prijzen.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op wo jul 01, 2009 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

greyhound

RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 16:44

Het zou je sieren zo'n opmerking ook over 8C-bezitters te maken of over WAT voor Alfa-type dan ook. Ik vraag me namelijk af hoe groot het percentage Alfa-liefhebbers onder 145/146-bezitters is, ten opzichte van 8C-bezitters.
De laatsten zouden namelijk alleen aan liefhebbers van het merk verkocht worden. Wel zeer opmerkelijk dat er al zoveel te koop stonden, zo kort na introduktie.

Groetjes,

Greyhound 8)

Deze opmerking geldt voor Jeroen S.

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Wie spotte ik?

wo jul 01, 2009 17:10

Het zou je sieren zo'n opmerking ook over 8C-bezitters te maken of over WAT voor Alfa-type dan ook. Ik vraag me namelijk af hoe groot het percentage Alfa-liefhebbers onder 145/146-bezitters is, ten opzichte van 8C-bezitters.
De laatsten zouden namelijk alleen aan liefhebbers van het merk verkocht worden. Wel zeer opmerkelijk dat er al zoveel te koop stonden, zo kort na introduktie.

Groetjes,

Greyhound 8)

Deze opmerking geldt voor Jeroen S.
Je zou natuurlijk ook wat minder kunnen internetten en wat meer kunnen doen wat wél geld in het laatje brengt.
Dan ben JIJ straks misschien wel de man of vrouw met een 8C én Alfahart, de in jouw ogen unieke en nog niet bestaande combi.
En maak je niet zo druk om constateringen. Daar is het veel te warm voor!

Patrick.
(Die toch nog wat gaat werken, zo'n 8C lijkt mij wel wat!) :blue_lol:

On-Topic: Bertil is gespot in zijn heerlijke rode 75 door een vanaf nu druk zwaaiende door Nijmegen rijdende Cinquecento rijder
met het Alfahart op de juiste plaats. :wink:
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Terug naar “Het Forum Café”