Even een update omtrent de 159 tbi; onze start was niet precies vlekkeloos zo'n jaar geleden.
Na 14 dagen eigenaarschap bleek de cilinderkop op 4 plekken scheuren te hebben die drukopbouw gaven in het koelsysteem (en zoals altijd gekocht zonder garantie dus zwz geen verhaal).
De kop is gerepareerd en tevens hebben we direct de turbocartridge vernieuwd want daar zat al lelijk wat axiale speling op. Reed weer als een zonnetje daarna!
Afgelopen december onderweg naar een metalconcert meende ik in de verte iets van een bijgeluid uit de versnellingsbak te horen. Op de terugweg niet meer (maar dat zal de schuld van 3 knalharde oldschool trashbands geweest zijn denk ik

) echter gaandeweg de weken die volgden manifesteerde het geluid zich steeds duidelijker. Voornamelijk in 5e en 6e verzet.
Navraag en wwwen resulteerde in een afspraak bij garagebedrijf van Loon in Nederhemert (nee geen belang bij) gespecialiseerd in de vermaledijde M32 bak van GM.
Enkele weken terug was het zover en t apparaat erheen gereden (5 en 6 leken inmiddels wel voorzien van rechte vertanding, zo hard janken) en achtergelaten met de vraag ook even de koppeling na te zien en zo nodig een vers (want hydraulisch) druklager te geven.
Keurig geïnformeerd na demontage en inspectie van de bak, echt 100 punten helder en to the point >zo zouden meer garages moeten werken!
Bak was op de lagers na in prima staat.
Klein helaasje; het dubbelmassa vliegwiel was ook aan zn eindje (netjes een filmpje ervan via WA met uitleg en een bedrag erbij van de meerkosten)
Stond in backorder dus de geplande afleverdag werd niet gehaald helaas, en, kak voor hun, een brug nutteloos bezet voor enkele dagen.
Inmiddels rijden we weer vrolijk met een stille bak rond.
Nah lang verhaal nog langer, als je problemen hebt met de M32>van Loon Nederhemert mot je weze, topadres!
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...