Pagina 1 van 1

75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: vr jan 20, 2006 08:00
door Beezztie
Ik ben op zoek naar een mooie 3.0 V6. NU twijfel ik zelf een beetje of ik naar een America moet kijken uit 87 / 88 of een QV, die er volgens mij vanaf '90 was? Wat zijn nu de verschillen en zijn er voordelen bij de een t.o.v. de ander? De QV zou 12pk meer hebben en bij de QV's die ik heb gezien vind ik het interieur wat aansprekender (zwart velours, bij de America is dat wat saaier grijs met stukken kunstleer?). Ook zou naar ik begreep de carrosserie van de 75 vanaf '90 verzinkt zijn? :roll:

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: vr jan 20, 2006 09:02
door Giulia Bianca
Goede keus !!!, heerlijke auto

Verhaal van America en Qv klopt wel, dat verhaal van verzinken heb ik vaker gehoord maar in praktijk nooit
iets van gemerkt, ze hebben allemaal dezelfde zwakke plekken
Koop gewoon de allerbeste die je kunt vinden, type boeit dan helemaal niets, alleen de kwaliteit telt, koop je
een slechte dan kan dat op latere termijn flink in de papieren lopen en dat is niet leuk !!
Dick heeft een hele goede te koop, zie Te Koop

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: vr jan 20, 2006 11:26
door Kosta
PK verschil is dacht ik maar 4 pk. De QV kreeg een iets hardere demperafstelling. En de gewone veranderingen die ingingen vanaf ca 1990. (achterlichten, grille enz. )

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: vr jan 20, 2006 12:09
door Joris Groeneveld
staat v koets is het allerbelangrijkste maar als je de keuze hebt tussen een goede america en een goede qv zou ik voor de qv gaan
inlaatnokkenassen hebben meer lift (zelfde als RZ/SZ) en het mms is motronic (nederlandse america = jetronic maar sommige imports hebben wel motronic)
een america heeft meer souplesse onderin maar een qv gaat bovenin (> 4500rpm) gewoon veel beter

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: vr jan 20, 2006 23:23
door frankalfa
Weinig aan toe te voegen met alleen de opmerking dat ik een qv toch een stuk potenter vindt rijden...(of mijn America moet zo vreselijk traag zijn... :? :Zou kunnen he, na bijna 3 ton....)
Zoals hierboven al geschreven; staat van de koets en techniek zijn in dit geval je speerpunten (en je favo kleur indien mogelijk)
Suc6 ermee, grtz, fRank

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: za jan 21, 2006 09:03
door Beezztie
Bedankt mannen, eigenlijk zou ik dus een QV tegen moeten komen met weinig kilometers. Hmm, waarom zijn die er momenteel niet (te koop dan) :roll: :roll:

Re: RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: za jan 21, 2006 13:00
door ronald
Bedankt mannen, eigenlijk zou ik dus een QV tegen moeten komen met weinig kilometers. Hmm, waarom zijn die er momenteel niet (te koop dan) :roll: :roll:
Het probleem is al opgelost zag ik! :jumping:

Re: RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: za jan 21, 2006 13:49
door Beezztie
Bedankt mannen, eigenlijk zou ik dus een QV tegen moeten komen met weinig kilometers. Hmm, waarom zijn die er momenteel niet (te koop dan) :roll: :roll:
Het probleem is al opgelost zag ik! :jumping:
Klopt! :D Auto van Italia Veloce was zo gaaf dat ik deze kans niet voorbij wilde laten gaan. Echt in zeer goede staat en een voleldig originele 3.0 van een van de eerste bouwjaren heeft toch ook wel wat. Nu alleen wachten..

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: zo jan 22, 2006 13:10
door Dickamerica
@ Frank: een jetronic kan ook als vergif lopen,maar na 3 ton waarvan je het meeste niet zelf gereden hebt wordt het allemaal wat minder he.. :wink:

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 15:19
door Beezztie
..wat ook nog een verschil is: de 75 3.0 V6 America kan niet getuned worden daar er geen programmeerbaar injectiesysteem aanwezig is. Pas vanaf' '90 zijn deze auto's voorzien van een programmeerbaar injectiesysteem. :cry: :cry:

Re: RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 18:04
door Alessandro
..wat ook nog een verschil is: de 75 3.0 V6 America kan niet getuned worden daar er geen programmeerbaar injectiesysteem aanwezig is. Pas vanaf' '90 zijn deze auto's voorzien van een programmeerbaar injectiesysteem. :cry: :cry:
:? Volgens madeno wel mogelijk. :roll:

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 18:43
door Dickamerica
Volgens Stephan van Squadra niet&je kan alleen ontsteking vervroegen thats it.

Re: RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 19:43
door yuri 75 V6
..wat ook nog een verschil is: de 75 3.0 V6 America kan niet getuned worden daar er geen programmeerbaar injectiesysteem aanwezig is. Pas vanaf' '90 zijn deze auto's voorzien van een programmeerbaar injectiesysteem. :cry: :cry:
:? Volgens madeno wel mogelijk. :roll:
Mag Madeno me eens uitleggen! Een L-Jetronic 'chippen' is nieuws voor me... en interessant nieuws at that!

Re: RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 19:46
door Gtvco
..wat ook nog een verschil is: de 75 3.0 V6 America kan niet getuned worden daar er geen programmeerbaar injectiesysteem aanwezig is. Pas vanaf' '90 zijn deze auto's voorzien van een programmeerbaar injectiesysteem. :cry: :cry:
:? Volgens madeno wel mogelijk. :roll:
Mag Madeno me eens uitleggen! Een L-Jetronic 'chippen' is nieuws voor me... en interessant nieuws at that!
Gewoon tunen,zoals andere nokkenstokken en opboren tot 3.3 of 3.5Liter zal wel gaan,maar "chippen" kan idd niet

RE: 75 3.0 America of QV, verschillen / voorkeuren?

Geplaatst: ma jan 23, 2006 23:57
door Alessandro
Ik baseer mij op uitspraken van een medewerker van Madeno een jaar of 5, 6 geleden. Bij een technische meeting/ demonstratie aldaar.
Ik heb het toen aanghaald en nota bene duidelijk gemaakt dat het om een L-Jettronic ging. :o
Volgens hem was die jettronic van de V6 wel te programeren, dat in tegenstelling tot die van de 33 boxers.
Vraag mij niet om verdere details, ik vond het toen al net zo vreemd als nu. Dwz, waarom is een jettronic niet te tunrn/ programeren dan???
Ik heb oen een serieus gesprek gehad over zowel de mogelijkheden van klassieke/ mechanische tuning als die van 'chippen'.
Er staat me nog wel bij, dat -hoe kan het ook anders- ik het uiteindelijk -toen nog voorlopig- te duur vond voor laten we zeggen 20 parden extra. :oops: