Pagina 1 van 2

Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: do dec 08, 2005 23:30
door RG
Een wens die al een tijdje stond, zal dit weekend in vervulling gaan: ik ga met de GTV6 de Nurburgring op! :lol: :driving:

Het belangrijkste is natuurlijk dat ik als 'beginner' vooral voorzichtig moet zijn en niet overmoedig moet worden. Maar er zijn hier natuurlijk mensen die al de nodige ervaring am Ring hebben, dus wie weet heeft iemand nog nuttige tips. :roll:
Ik zou zo eigenlijk niet weten wat, maar een kleine post kan natuurlijk nooit kwaad. :wink: Ik wou het ook gewoon even kwijt! :D

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: do dec 08, 2005 23:31
door tis een sprint
heb geen tips voor je, maar wel heel veel fun toegewenst (enne hou het heel)

Ciao Sjoerd

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: do dec 08, 2005 23:58
door Mathijs Spider 2000
Goed in je achteruit kijk spiegel kijken, rechts houden als iemand je voorbij wilt en aangeven (met knipperlicht) WAAR je blijft (ook al zou dat links zijn)

En vooral heel veel plezier. :thumbs:

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 02:32
door alfaRob33
Nix is mooier dan naar die kassa te gaan en een kaartje kopen voor
een ronde am ring, terug te lopen naar de auto.....sleuteltje om te draaien en met een hartslag van 180 naar de slagbomen te rijden
Die kick is het al waard om naar de Eifel te gaan....

Bekijk wat filmpjes van de ring die je hier en daar tegenkomt op het www
Rijdt met een ervaren ring rijder een rondje mee.
Speel GT4 op de pleestation voor het verloop van de bochten.

toch zou ik er voor kiezen om te gaan als het weer beter is, maar nu is de ring wel het rustigst
Maar idd hou jezelf en je Gtv heel en geniet van de hoogteverschillen, want die voel je niet met GT4 :wink:
Als het zout van de weg is ga ik ook maar weer es een Braat wurst happen

Oja het Erlebniswelt museum is cker de moeite waard ....vooral het winkeltje aan het einde :wink:

Have Fun :thumbs:

Die Rode vlek, dat ben ik

Re: RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 08:38
door Maurizio
Je hebt zeker 30-50 ronden nodig om de baan echt te leren kennen.

Zoals reedsl vermeld: Probeer met een ervaren ringer mee te gaan zodat je een paar rondjes op een rustig tempo de lijnen kan volgen als eerste kennismaking,
De commerciele versie is de 75 experience van Ron Simons. (heb deze ook gedaan en is echt een aanrader).
Voor de rest vooral met verstand rijden, ergens in het begin van het voorjaar, een maandagmiddag en dus een nagenoeg lege baan.

En erop voorbereid zijn, dat de heilige gronden serieus verslavend zijn.
:mrgreen: Opeens besteed je iedere vrije minuut aan het modificeren\repareren van je specifiek gebouwde ringtool. :blue_lol:


Saluti.
Maurizio

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 08:54
door Woody34
Vergeet niet dat als je hier van de baan gaat de kans op schade aan je auto enorm is. Rijdt rustig, laat je imponeren maar wordt niet overmoedig en heeeel veeeeel plezier toegewenst. Mooiste baan in europa en een bitch to drive.

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 10:08
door Wilbert ARparts
RG; wees inderdaad bedacht op het verslavend karakter!

En daarnaast: heb ontzag* voor de ring! Helaas zijn er regelmatig mensen die ongewild de afrit 'Leitplanke' nemen. Vaak het gevolg van zelfoverschatting of niet willen onderdoen voor ervaren ringers. Dus doe gewoon op je gemak, hou je eigen tempo aan en ogen en oren open.

(* ontzag is een stapje lager dan angst :wink: )

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 10:20
door Alfistroel
Hoi,

Kijk van te voren hoe het weer is, het kan in die hoek verraderlijk weer zijn.
Het kan zo maar zijn dat door sneeuw, mist of wat dan ook de baan gesloten is.

Op www.nurburgring.de is een aparte sectie ingericht met diverse weerbeelden.

Begin rustig!!
Zie je iemand aankomen in je spiegels geef meteen richting aan naar rechts zodat diegene ziet dat je hem voorbij laat gaan.
Pas in het achterste deel na de carroussel goed op, de baan ligt hier voor een groot deel tussen de bomen en droogt hier moeilijk op, gladheid als gevolg!!

Verder gewoon je gezond verstand gebruiken, denk niet een rondje te maken van 9 min. Als beginner.

Ontzettend veel plezier.

Meld je aan op www.nurburgring.nl , hier zitten alle nederlandse ringliefhebbers.

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 11:02
door Maurizio
Zie je iemand aankomen in je spiegels geef meteen richting aan naar rechts zodat diegene ziet dat je hem voorbij laat gaan.
Op de ring geldt hetzelfde als de openbare weg, alleen links inhalen. Door knipperlicht naar rechts aan te geven geef je aan dat jij rechts blijft. Geef ruimte, maar alleen als het kan, breng jezelf daardoor niet in de problemen .

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 11:49
door tommaso
Tip kijk eens op www.nurburgring.nl voor alle informatie over de Ring.

Verder heel goed oppassen in dit jaargetijde. Het is dit jaar voor het eerst dat de baan de hele winter afhankelijk van de omstandigheden open zal zijn.
Op een groot aantal plaatsen is het verraderlijk glad dat kan je echt niet inschatten. Neem het zekere voor het onzekere en rij heel rustig de eerste ronde.
Ik kan het weten , zat begin november in de vangrail met de bumper ondanks vele ronden ervaring ook in natte omstandigheden.
Gebeurde overigens achter Bergwerk richting Kesselchen. 33 sloeg ineens weg van achteren.

Ingang Hatzenbach is ook zo'n verraderlijk punt zeker als er vocht op de baan ligt en zo zijn er nog een aantal plaatsen.

Laat je echter niet weerhouden maar doe voorzichtig en vraag mogelijk aan mensen die van de baan komen hoe de omstandigheden zijn.

Veel plezier daar.

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 15:33
door 164 Q4
1) Lekker gaan racen maar wel voorzichtig en zeker niet op de limiet gaan rijden want het is een verradelijk circuit waar je 'm heel makkelijk in poeier rijdt.

2) Als er een taxi van achteren aankomt even een beetje opzij gaan :wink: :wink: :mrgreen:.

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 18:48
door ErwinV6
Veel zaken zijn hier al gezegd, wat ik zeggen wil is dat je vooral kalm aan moet doen, rustig aan beginnen en absoluut niet moet proberen bij anderen aan te pikken want de kans dat je plaatwerk moet gaan zoeken is groot.
Wat het allerbelangrijkste bij het huidige weer is, is dat door de lengte van de baan de grip overal anders is.
Er zijn plaatsen waar je denkt, yes dit ging lekker waarna het in een volgende bocht gewoon spekglad kan zijn.
Pas ajb. uit want een platte gtv zitten we niet zo op te wachten geloof ik :cry:
In ieder geval veel plezier want het blijft een fantastische baan :wink:

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 20:17
door Tazio Novante
Rustig rijden is het devies en de binnen spiegel goed in de gaten houden. In het verleden met een alfa 90 nog wel eens naast de baan gestaan. Heeft me gelukkig alleen maar knipperlichtglaasjes gekost en hadden over het algemeen wel de zelfde oorzaak: Te hard een bocht inkomen die onoverzichtelijk is en achte/op een heuvel ligt. En dan werd de 90 bij het liften en remmen heeeeel erg overstuurd. En dan is de baan heeeeeel erg smal. En dan is het alleen hoeven te vervangen van knipperlicht glaasjes wellicht meer geluk dan wijsheid.

En zorg er ook voor dat de techniek 200% is. Op de NS met de 90 een keer een torsieveer gebroken en bij de Berlina is het hart een keer uit de (iets-te-roestige-setje-stalenvelgen-met-gumbanden) velg gebroken in een bocht. De belasting op de auto is bij het snellere werk best heftig.

Maar verder superleuk natuurlijk, alleen al voor de sfeer! 'n maand geleden nog een rondje gedaan om de nieuwe 147 van m'n zussie in te wijden, maar op een natte baan blijft het dan echt oppassen, ook als je enig idee hebt hoe de baan loopt.

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 20:34
door Rees Cees
Eigenlijk wel raar dat je niet rechts mag inhalen. Zal wel zijn omdat gewoon openbareweg is waar die regels ook gelden.

Op een circuit dat niet openbareweg is geldt die regel niet.

Ik vind het dan ook erg verwarrend om je knipper uit te doen maar goed das een eindeloze discussie die bij bijna elke trackday weer naar voren komt.

In de racerij (trackday) houdt de langzamere rijder zijn of haar lijn en gaat de snellere deelnemer er op een verantwoorde manier voorbij (links of rechts) waarbij de langzamere rijder niet van de baan gereden/gedrukt wordt. Ook is er de blauwe vlag, dan moet je aan de kant als langzamere rijder.

Ik zit ook wel eens met mijn billen tegen elkaar als ik een 911 in het Scheivlak voorbij rij (heeft ie me gezien????) Recht uit rijdt die zelfde 911 mij dan weer voorbij :lol: :lol:

RE: Tips & tricks voor de Nurburgring

Geplaatst: vr dec 09, 2005 23:10
door Woody34
nurburgring is een éénrichtingsverkeer tolweg cees.