Ducatist916
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 16, 2017 18:21

Alfa Romeo 33 gekocht

di okt 31, 2017 21:58

Sinds kort bezit ik een Alfa Romeo 33 uit 1994. Een prachtige en nette donkerblauwe 33 met 88.000 km op de teller. Gekocht bij Sam van Dalen in Opmeer.
Advertentie met de vele mooie foto's staan nog op zijn site. Nu vraag ik mij af of mijn Alfa Romeo 33 bekend is hier bij de Scarb.

Het kenteken van de auto is JB-LH-48.

Lijkt mij leuk om de geschiedenis van mijn 33 te ontdekken.

Daarnaast ken ik dit model nog niet echt qua aandachtspunten. Ja de roest. Graag hoor ik andere 33 bezitters hierover.
Huidig Italiaans:
Alfa Romeo Giulietta 1.4
Fiat Panda (classic) 1.1
Alfa Romeo 33 1.5
Ducati Monster 600
Vespa PK 50 (in project)
Italiaans verleden:
Alfa Romeo 156 1.8 TS
Alfa Romeo 159 1.9 jtdm Sportswagon
Ducati 916

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Alfa Romeo 33 gekocht

di okt 31, 2017 22:58

Ik zie niks op de site staan?
Ben wel benieuwd naar fotos. wat voor motor zit er in?

In mijn ervaring zijn de 33ers best degelijke wagens. Er zitten niet zo'n vreemde ontwerpbeslissingen in als bij sommige ander Alfas. Carrosserie is best wel netjes gemaakt. Krikpuntjes zijn wel een heikel puntje, daar kan in modder in ophopen en dan gaat t uiteindelijk rotten.

Wat ik zo leuk vind is dat alles lekker simpel is bij die wagens. Fijne autos om aan te sleutelen, je kunt bijna overal wel goed bij.

Iets wat trouwens ook echt een aandachtspuntje is, en wat ik meteen zou doen, is de bevestiging van de pook naar de bak. de stang zit met een stom clipje vast wat verslijt en los springt. Dan mag je hopen dat je de bak nog in zn 3 kunt krijgen om naar huis te rijden. Oplossing: stang er onder uit en gat er in boren voor een splitpen. Of draad tappen en nyloc moer erop. Kun je gelijk speling oplossen als dat er zit. Schakelt wel zo fijn.

Thermostaat gaat ook vrij vroeg kapot, als je m vervangt kijk dan goed naar de staat van koelslangen en slangklemmen. Als er vloeistof lekt blijft dat boven op het blok hangen en met een beetje pech rot een vriesdop weg (ask me how I know :roll: )

Ducatist916
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 16, 2017 18:21

Re: Alfa Romeo 33 gekocht

wo nov 01, 2017 19:07

Het betreft een 1.4 met 88.000. De staat ziet er erg goed uit waardoor ik verwacht een goed onderhouden machine gekocht te hebben. Echter als ik de auto binnenkort tijdens de wintermaanden schors zal ik uitgebreid naar het onderhoud kijken en de aandachtspunten nalopen. Nu ga ik eerst even rijden zodat ik eventuele aandachtspunten tegen kom. Zodat de 33 van voorjaar fris en schoon het nieuwe seizoen tegemoet kan.

Ik zie de 33 op de site van Sam van Dalen nog wel staan. Het is diegene met de spoiler achterop. Er staat nu nog een prachtige 33 te koop overigens.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen. Ik heb daar altijd moeite mee om dat voor elkaar te krijgen op een forum. :?
Huidig Italiaans:
Alfa Romeo Giulietta 1.4
Fiat Panda (classic) 1.1
Alfa Romeo 33 1.5
Ducati Monster 600
Vespa PK 50 (in project)
Italiaans verleden:
Alfa Romeo 156 1.8 TS
Alfa Romeo 159 1.9 jtdm Sportswagon
Ducati 916

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Alfa Romeo 33 gekocht

wo nov 01, 2017 19:58

Afbeelding

Mooi exemplaar hoor :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 450
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

Re: Alfa Romeo 33 gekocht

do nov 02, 2017 21:28

Strak exemplaar zo te zien, veel geluk en plezier ermee!
Een 33 heeft wel een aantal kritische roestgevoelige punten:
- de al vermelde kriksteunen
- de aanhechting van de bodemplaat aan de dorpels
- de bevestigingpunten van de stoelen in de bodem
- de afwaterdoppen in de bodem. Als je geluk hebt zijn alleen die plaatjes weg en kun je ze eenvoudig vervangen voor de rubber doppen die in de bodemplaat van een 105-serie (giulia/bertone/spider) horen
- de skirts loshalen. Voorzichtig met de kunststof bevestigingspluggen. Je moet deze een kwart slagje draaien maar ze breken gemakkelijk en zijn lastig verkrijgbaar. Tip: neem als tool een stukje bezemsteel (oid) en zaag er aan de kopse kant een kruisprofiel in in de vorm van het kruis op de pluggen zelf. Je kunt ze dan zo verdraaien. Een tang is hierbij funest! Aan de kopse kanten zitten nog schroefjes.
- rond de tankdop: bekleding weghalen en lekker inspuiten met iets vettigs. Voor het beste resultaat de kunststof vulopening weghalen door de bajonetmoer aan de wielkastzijde lo te draaien.
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Ducatist916
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo aug 16, 2017 18:21

Re: Alfa Romeo 33 gekocht

zo nov 05, 2017 12:05

Dat is hem inderdaad Hylke. Tijdens mijn vlugge inspectie ziet het er erg goed uit wat betreft roest. Wel aan beide voordeuren onderin zie ik plekjes die ik moet behandelen tijdens de winterperiode. De Alfa's staan gelukkig binnen in de garage. Nu nog even genieten en daarna lekker de auto ontdekken. De vraagbaak is onderweg. :D

Is deze auto overigens bekend hier?
Huidig Italiaans:
Alfa Romeo Giulietta 1.4
Fiat Panda (classic) 1.1
Alfa Romeo 33 1.5
Ducati Monster 600
Vespa PK 50 (in project)
Italiaans verleden:
Alfa Romeo 156 1.8 TS
Alfa Romeo 159 1.9 jtdm Sportswagon
Ducati 916

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”