Pagina 1 van 2

155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:24
door wobbut
Hallo,

ik heb dus een 155 1.8 TS 16V S uit '97 en vraag me eigenlijk af wat nu precies de verschillen zijn tussen de S en de L uitvoeringen?

ciao,
wobbut

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:35
door van G
L :?: dat staat toch voor Lusso, dan heb je volgens mij een andere kleur bekleding

armsteun en hoofdsteunen achter, verwarmde spiegels, en dat soort zaken.

De L is dus wat luxer uitgevoerd dacht ik

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:37
door dibro
Een L heeft hout (namaakhout :wink: ), andere stoelbekleding (geen rode "piping") en is -geloof ik- af fabriek niet 3 cm verlaagd.

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:44
door van G
Een L heeft hout (namaakhout :wink: ), andere stoelbekleding (geen rode "piping") en is -geloof ik- af fabriek niet 3 cm verlaagd.
daar gaat ie dan... :mrgreen:

Mijn L had wel rode piping en geen hout en was wel lager

oja wel een lederen momo stuur a-fambriek

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:46
door dibro

oja wel een lederen momo stuur a-fambriek
Heb ik ook... was ik even vergeten.... weet je zeker dat het geen undercover "S" was :biggrin:

Geen idee of dit werkt: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... &submit.x=........

edit: nee dus :roll:

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 00:57
door van G
In de boorddocumenten was sprake van L ipv S

Eneeh ik had ook links en rechts elec. verstelbare spiegels.

Ook een kenmerk van een L dacht ik :biggrin:

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 01:04
door dibro
Zitten er ook op (die spiegels), verwarmd ook nog.... Ehhhhh hoofdsteunen achterin (wat moet je ermee? :wink: ?

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 01:34
door wobbut
Poging tot samenvatten en krijgen van overzicht hierin;

De L versie heeft dus;
- hout (maar volgens mij lang niet allemaal)
- een lichter (duotone?) interieur
- armsteun (achter?) en hoofdsteunen achter
- lederen Momo stuur (?)
- links en rechts electrisch verstelbare spiegels

En de S versie heeft dan;
- 3cm verlaagd onderstel
- lederen Momo stuur
- grijs/rode bies interieur

Lastig om het echt zuiver te krijgen; volgens mij zijn er een hoop 'tussenversies' geleverd.
Zo heeft mijn S ook Climat Control, armsteun voor en electrisch bedienbare spiegels links en rechts...

Kan iemand nog aanvullen?

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 04:25
door van G
Tsja,

Iemand heeft mij eens verteld dat het rode biesje op de bekleding en het Momo

stuur samen bij het "sport interieur" horen.......S misschien :?:

De mijne was een "96er met L in de papieren met van beide type's kenmerken.

Tussen model :?:

Wel had de mijne volautomatische airco, maar daar heb ik ook weeral 2 varianten

van gezien. En ook nog 1 met een aan/uit airco.

:blue_confused:

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 07:27
door diele
Zitten er ook op (die spiegels), verwarmd ook nog.... Ehhhhh hoofdsteunen achterin (wat moet je ermee? :wink: ?
Verwarmde spiegels is dat niet gevaarlijk bij een Alfa? :wink:

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 11:49
door bertonejaap
die ik heb gehad was ook een lusso maar geen hoofdsteunen achter wel el verstelbare spiegels en geen airco

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 12:05
door SPIDERVELOCE1750

1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .

1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas special :wink: een Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .

1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .

1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus . :-s Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .

1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V :D , te bestellen als S , L en Super .
Kristal

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 12:08
door Bialbero1962
ik heb een 1.8 TS 8v WB '96. sportuitvoering maar met elect. spiegels etc..

volgens mij heeft de is de "L" gewoon een super versie van de 2.0 (houten momostuur en pook maar zonder "houten" dashboardstrip en verder lichtgrijze velours interieur). De sport of s versie heeft de grijze stoelen met een rood biesje. leren momo stuur en pook en is idd wat verlaagd.

maar met wat opties hier en daar is dat onderscheid niet geheel zuiver te maken..

RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 13:38
door Dellorto
Mn pa had een S: - Antraciet bekleding met (donker) rode piping
- Lederen sportstuur en dito pookknop
- 1,5 cm verlaagd onderstel af-fabriek
- Matten met rode bies en embleem
- Hoofdsteunen achter
- 15 inch Speedlines met gepolijste buitenrand (erg mooi)
- Handgeregelde airco
- Centrale deurvergrendeling met a.b.

Het was een nov 1995 1.8 8v Wide Body.....in Champagne..... ERG mooie auto!

Re: RE: 155: waarin verschilt de S van de L uitvoering?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 19:28
door van G

1992 : De 1.8 en 2.0 waren te bestellen als L(usso , met oa . velouren bekleding , armsteunen voor en achter , elektrische ramen en spiegels , getint glas en centrale vergrendeling ) of als S(port met een 15 mm verlaagdonderstel , andere dempers , in carrosseriekleur gespoten bumpers , lederen stuur en pookknop , ander stoelbekleding en Recaro-sportstoelen . De V6 kende enkel het sportpakket .

1993 : Verjongingskuurke : Alle 155 worden wat veiliger met stalen balken in de portieren en een versterkte kooiconstructie. Optioneel is ook een veiligheidspakket te krijgen .
Vanaf dan komen er ook de 1.7 TS bij (verkrijgbaar in L en S uitvoering) en ook de 2.0 TD en de 2.5 TD . In GB komt er als Xmas special :wink: een Silverstone versie uit met grote voor-en achterspoiler , een uitlaatsierstuk , andere bekledingstoffen , carbon-look interieurdelen en gewijzigde electronica wat flink wat meer PK oplevert .

1994 : Op het vaste land komt een Silverstone adept uit , Formula genaamd , met identieke body maar met ongewijzigde motor .

1995: De nieuwe 155 wordt voorgesteld met een grotere spoorbreedte ( +26mm) en bredere spatschermen , de Widebody dus . :-s Vanaf nu krijgen ze ook allen een uitgebreidere standaarduitrusting ( bestuurdersairbag , gordelspanners en startcode ) , een verchroomd Alfa hart en andere wijzerplaten . De 1.7 en 2.0 TD krijgen in carrosseriekleur gespoten bumpers en nieuwe bekledingstoffen .
De 8 klepper gaat uit produktie en wordt vervangen door 2.0 TS 16V . De tweeliter is ook leverbaar als SUPER , met velour en hout in het interieur , elektrische ramen en een verlaagd onderstel . De 1.8 en 2.0 kunnen alweer besteld worden als S en L . De V6 , Q4 en 2.5 TD krijgen standaard een S pakket .
Als optie kon ook nog een sportkit besteld worden ( niet voor de 1.7 en de 2.0 TD ) : Een achterspoiler , sideskirts en 16 inch wielen . Dit was standaard bij de Q4 .

1996 : De 2.5V6 en de Q4 worden afgevoerd , evenals de 1.7 maar deze krijgt met de 1.6 16V een mooie vervanger . Nog een nieuwkomer : De 1.8 TS 16V :D , te bestellen als S , L en Super .
Kristal
Die laatste had ik, maar dan als L :arrow:

Afbeelding