Pagina 4 van 8

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: di jun 20, 2017 16:41
door Dirk-33
Precies. Gewoon met een wagen op basis van de Giulia de gevestigde orde omver schoppen op de racebaan, en als je verkopen dan ook meezitten dan kun je aan iets belachelijks als F1 gaan denken. Want op dit moment is dat vooral geldverspilling om daar in te stappen. Kijk naar een Honda/Mclaren die met 400 miljoen budget per jaar gewoon stijf achteraan staan.

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: wo jun 21, 2017 17:52
door GTV6 2.5 FL
Zeg dat maar tegen Sergio, die heeft al meermaals aangegeven dat hij met Alfa richting F1 wilt gaan.
Tja, die man wil zoveel, hij kan zich beter neerleggen bij het feit dat Alfa Romeo vergane glorie is in de autosport...

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: wo jul 12, 2017 17:48
door GTV6 2.5 FL
Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas:
http://www.f1i.com/infos/haas-alfa-romeo-2018/
Misschien kan die flapdrol eens naar de Scuderia Ferrari bellen om te zien of ze daar geen Alfa Romeo motoren nodig hebben :jumping:

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: vr jul 14, 2017 12:13
door GTV6 2.5 FL
Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas
Oh shame on me, ik was Toro Rosso begin 2016 vergeten. Dat is zowat het halve F1 veld dat ie van Alfa Romeo motoren wil voorzien.
Misschien moeten ze binnenkort de Formula One omdopen naar Formula Alfa Romeo :?

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: ma jul 31, 2017 09:28
door alfaqv75
Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas:
dat is toch de beste optie, Sauber is niet zo marketing interessant toc het Amerikaanse Haas met merknaam Alfa Romeo.
prima, doen: Haas-Alfa Romeo Laat de verkoop in USA maar los gaan, in alleen Europa ga je het toch niet winnen

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: ma jul 31, 2017 10:16
door Coniglio
Stel: je bent CEO van FCA en je hebt een performant F1 team. Je wil een prestigemerk voor de medium income markt weer tot leven wekken via nieuwe modellen en succes in de autosport. Drie opties:
a- Je gebruikt de technologie en infrastructuur uit F1 om (technologisch ondergeschikte) LMP1 klasse in te stappen. Succes verzekerd gezien de huidige topmerken er nu weggaan. Le Mans zeges om aan te knopen bij het glorierijk verleden van Alfa.
b- Nu dat tourwagens, DTM en WRC relevantie verliezen omdat ze zo ver van showroomautos staan, grijp je je kans en je gaat met enkele andere merken terug naar de roots van de autosport: filtertje, rolkooi en hup. Jouw auto's zitten al tjokvol performance materiaal dus succes over de gemiddelde skodagolfaudiwagen gegarandeerd. Kost wat moeite maar je hebt ook wat.
c- Je hebt al een F1 team, gelinkt aan een automerk wiens verkopen vallen of staan bij succes in de F1. Dat team laten verliezen tvv een ander merk in je portfolio kan dus gewoon niet. Je rebadged die motoren met "Alfa" voor B-teams opdat ze zeker niet zouden winnen. Maar ze komen op TV en het kost je niks. Het feit dat niemand een race uitkijkt zonder in slaap te vallen, je B-team niet in beeld komt en iedereen door het goedkope marketing truukje heenziet deert je niet want het is toch wel weer mooi iets om mee uit te pakken op de aandeelhoudersvergadering en daar draait het nu eenmaal om.

Alleen een boekhouder met zero gevoel voor leiderschap in de automotive kiest niet voor a of b. Maar guess what..

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: ma jul 31, 2017 10:41
door Dirk-33
Precies. Alfa in de F1 is gewoon een koortsdroom op dit moment. Een Giulia in racewagen trim die vergelijkbare sedans sn sportauto's t snot voor de ogen rijd, das wel interessant!

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: di aug 01, 2017 16:12
door alfaqv75
ben het er toch niet mee eens, Alfa Romeo heeft naamsbekendheid nodig in de USA (en China).

dat ga je niet bereiken door optie a en b (leuk voor Europa), daarnaast zijn dan taken van sport waar ze geen ervaring in hebben (ja, heel vroeger heeft men in 1993 in de dtm gereden, kom op zeg....), daar moet dus echt een sloot met geld achteraan om er enigzins in mee te kunnen rijden!!

Dan doe je goedkoop door bijvoorbeeld mee te liften op de activiteiten van een ander, de F1 is sterk bezig te profileren in de USA en China en met HAAS als team uit USA is het toch vrij eenvoudig je naamsbekendheid simpel maar doeltreffend te vergroten

of optie B is Formule-E (en laat daar nu ook al wat over gezegt zijn)
Marchionne zei zondag na de door Ferrari gewonnen Grand Prix van Hongarije dat Maserati of Alfa Romeo mogelijk ook deel gaat nemen aan het Formule E-kampioenschap.
Daarnaast heft FCA aangegeven dat alle Maseratie's vanaf 2019 een electromotor hebben (hoeft dus niet volledig electrisch te zijn, maar wel meer dan alleen een electrische motor voor de ruitenwissers :mrgreen: )

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: di aug 01, 2017 19:36
door Coniglio
F1 is niet de enige wereldwijde autosport hoor. Citroen doet aan tourwagens met een model dat enkel in China wordt verkocht en WRX komt ook overal. Trouwens bv japanners zijn helemaal gek van 90's DTM wagens die geen wiel gedraaid hebben in Japan.

Maar of er iemand wakker ligt wat een team als Haas doet in de Formule 1 lijkt me ver van zeker. Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die daar warm van lopen.

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: di aug 01, 2017 21:03
door GTV6 2.5 FL
Citroën doet mee aan het WTCC met een C-Elysée die gewoon als normale uitvoering in België te koop is...

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: wo aug 02, 2017 16:14
door alfaqv75
het is een feit dat formule 1 ruimschoots de meeste kijkers over een seizoen heeft van alle autosport
de Formule 1 kunnen we ieder jaar wereldwijd 400 miljoen tv-kijkers bereiken

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: wo aug 02, 2017 19:41
door Coniglio
Citroën doet mee aan het WTCC met een C-Elysée die gewoon als normale uitvoering in België te koop is...
Goed dan, enkel in China te koop was, voor die markt ontworpen is en er o.a. ook geproduceerd wordt - en dus te koop wordt gezet via de WTTC.
het is een feit dat formule 1 ruimschoots de meeste kijkers over een seizoen heeft van alle autosport
de Formule 1 kunnen we ieder jaar wereldwijd 400 miljoen tv-kijkers bereiken
Al keek de hele wereldbevolking naar F1, de kans dat ze een HAAS zien tussen de dutjes door is al niet erg groot, en ik durf gerust te denken dat zelfs als ze dat doen er een heel deel niet zal beseffen dat er toevallig een Alfa sticker op de Ferrari motor zal plakken. Het andere deel, dat dit wel zal weten, zal met de ogen rollen bij het idee dat zo'n stickeractie hen tot Alfist moet bekeren. Lijkt me nogal zinloos.

Mij als coniglio niet gelaten hoor, dat er tijdens mijn zondags snoozefest een Alfahaas rondrijdt. Maar toch liever een Giulia op oorlogspad gezien.

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: vr aug 04, 2017 10:18
door alfaqv75
we zijn het denk ik niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk... :mrgreen:

ik denk alleen dat ik het marketing technisch benaderd en jij meer op eigen mening...

Persoonlijk zie ik ook liever de oude (1993) DTM weer terugkomen of nog liever BTCC 1994 (ipv die silhouette met te veel spoilers) en dat merken als BMW, Alfa, Opel, Ford, Renault, Mazda en Mercedes met opgevoerde sedan's vechten om de overwinning.

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: vr aug 04, 2017 21:36
door Coniglio
we zijn het denk ik niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk... :mrgreen:

ik denk alleen dat ik het marketing technisch benaderd en jij meer op eigen mening...

Persoonlijk zie ik ook liever de oude (1993) DTM weer terugkomen of nog liever BTCC 1994 (ipv die silhouette met te veel spoilers) en dat merken als BMW, Alfa, Opel, Ford, Renault, Mazda en Mercedes met opgevoerde sedan's vechten om de overwinning.
Het eens zijn is saai ;-)

Blij dat je marketing aanhaalt. Reclame is de auto die je toevallig verkoopt doen opvallen en zo de verkoop wat ondersteunen. Denk "Ford". Reclame is: aandacht vangen.
Marketing is als je je hele merk consequent als sportief, premium, top tech of betrouwbaar in de markt wil zetten en daar precies de sporttak voor kiest. Denk wat Mercedes of Ferrari doet met F1, of Toyota probeert met Le Mans, etc. Marketing is : uitgebalanceerde strategie waar elk vezeltje van de organisatie van doordrenkt is.

Even terug naar FCA. Een Alfa sticker op een Ferrari motor plakken om zo proberen 159 rijders die ondertussen -naar volle tevredenheid- met een ander merk *moesten* rondrijden, terug te halen.
Dat lijkt me niet bepaald een geintegreerde aanpak. Dat lijkt me zelfs weinig aandacht te vangen.

Waar we het helemaal over eens zijn is volgens mij ook de enige weg die autosport nog kan uitgaan.
Huidig DTM, LMP, WRC gaan allemaal de mist in omdat de auto's niet meer relateerbaar zijn.
Psychologisch worden we meer opgewonden van het meisje of jongen die we realistisch binnen kunnen halen dan van een onbereikbaar fotomodel. Werkt met auto's ook zo. Showroomauto's, rolkooi erin en hup.

Wat er dan gebeurt? Dan gaan we van dit
Afbeelding
Naar dit
Afbeelding

Zelfde met F1. Regeltjes de prullenbak in, maar enkel nog standaardauto onderdelen toegelaten. Go baby.

Als je als merk dan wint, ben je de held. Net als vroeger.

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

Geplaatst: vr aug 04, 2017 22:04
door Tonio
En, heeft Lancia daarmee veel auto's verkocht....?

(Ik bedoel niet deze Integrale-Evo-rally-auto's maar de gewone bereikbare straatversies.)