Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 27, 2016 09:51

BALOCCO, Italy -- Alfa Romeo's new Giulia midsize sedan is a "make or break" for model for the brand, Fiat Chrysler Automobiles Chief Technology Officer Harald Wester said.

Alfa is pinning its revival hopes on the Giulia, a rival to the BMW 3 series that will go on sale in Europe next month. It is the first of eight new models planned by the brand and Alfa’s first car on its new Giorgio rear-wheel-drive architecture.

"The credibility of the program depends on this car," Wester said at a press event held to showcase the Giulia at FCA's Balocco test track in northern Italy.

He said the company invested over 1 billion euros ($1.13 billion) to develop the architecture and would spend "many more billions" to develop the rest of the Alfa range.

Alfa expects to sell more than 100,000 Giulias globally in 2017, its first full year on sale, Wester said.

U.S. sales of the Giulia will begin in September or October, followed by China next year.

The Giulia will be sold with a 2.0-liter gasoline engine and a 2.2-liter diesel in Europe, along with a high performance Quadrifoglio version with a Ferrari-derived 510-hp twin-turbocharged V-6.

Alfa delayed the launch of the car to make sure it could properly compete against rivals from BMW, Audi and Mercedes, Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne said at the Geneva auto show in March. "The project was technically immature," he said. "We will start only when we are on par with the Germans, otherwise it is not worth the effort," he said.

Wester said that "nothing below perfect was allowed" when developing the car.

The Giulia starts at 35,500 euros in Italy.

Alfa's revival was delayed in January when Marchionne postponed the target to complete an expansion of the brand's new lineup by two years to 2020. The company also dropped a goal to boost sales more than fourfold to 400,000.

Marchionne admitted that the Giulia, which will be followed by the brand's first SUV later this year and by a third model in late 2017, didn't have an "easy" birth.

In addition to his FCA technology role, Wester was Alfa CEO until earlier this week when the company named Reid Bigland as the brand's new chief to help kickstart Alfa sales.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1721
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 27, 2016 09:55

...Al is er tegenwoordig canbus.
Da's al een hele tijd. En CAN begint zoetjesaan ook aan zijn limieten te raken.
Die nieuwe Volvos die zijn toch al helemaal voorzien van Flexray?

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 27, 2016 18:33

Afbeelding

Ok, die had ik niet zien aankomen! Klinkt exclusief, ga wel even kijken ook denk ik zomaar :jumping:

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 28, 2016 00:53

Weet iemand waar die plaat rechtsonderin voor dient,
die ik met een pijl heb aangegeven.
Kan hier iets als optie worden ingebouwd?

Afbeelding
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 28, 2016 08:13

Voor het sleepoog :?: :idea:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1721
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 28, 2016 08:33

waarschijnlijk zit daar een radar achter verstopt, voor adaptive cruise control en/of automatische rem systemen

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 28, 2016 10:29

Radar dus, het sleepoog zit er net boven(rondje in koetswerkkleur).

Afbeelding
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 28, 2016 11:44

...Al is er tegenwoordig canbus.
Da's al een hele tijd. En CAN begint zoetjesaan ook aan zijn limieten te raken.
Die nieuwe Volvos die zijn toch al helemaal voorzien van Flexray?
Zit ook nog CAN in (XC90 sowieso) maar er zou zomaar ook al Flexray in kunnen zitten.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mei 29, 2016 20:44

Blij dat de autojournalistiek nagenoeg unaniem lyrisch is over de nuovo Giulia, maar ik vind het onderhand wel stuitend worden dat ineens niets meer sinds 1988 heeft gedeugd. Behalve dat de onder Fiat ontwikkelde modellen stuk voor stuk allemaal aparte kwaliteiten hebben, eigen ervaringen (75/145/156/159) en zijdelings (155/164), meen ik toch ook de nodige enthousiaste recencies te herinneren van de pers destijds bij introductie. Jammer dat dit kennelijk gemakkelijk vergeten is.

Ik heb er zelf nog niet in gereden, maar in en om gelopen afgelopen preview. Moet zeggen dat ik het ontwerp op details mooi vind, maar wat weinig samenhangend. Naar mijn beleving toch iets teveel van wat andere merken al eerder getekend hebben. Misschien komt het nog, proefritje kan natuurlijk helpen, zoals bij de 75 weleer. Die vond ik bij introductie ook niks, toch heb ik een rode America een paar jaar later niet kunnen laten staan. ...Verliefd als ik was op de looks (en ride).

Laten we hopen dat de "nieuwe" het roemruchte merk definitief uit de vergeethoek weet te halen, met nog meer modellen die hopelijk zoals het AR betaamt vooral allemaal een eigen smoel krijgen. I.p.v. een vergrootte/verhoogde of verkleinde variant op hetzelfde.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 31, 2016 08:09

Blij dat de autojournalistiek nagenoeg unaniem lyrisch is over de nuovo Giulia, maar ik vind het onderhand wel stuitend worden dat ineens niets meer sinds 1988 heeft gedeugd. Behalve dat de onder Fiat ontwikkelde modellen stuk voor stuk allemaal aparte kwaliteiten hebben, eigen ervaringen (75/145/156/159) en zijdelings (155/164), meen ik toch ook de nodige enthousiaste recencies te herinneren van de pers destijds bij introductie. Jammer dat dit kennelijk gemakkelijk vergeten is.
Dit is typisch voor met name de Britse pers, en de rest is het over aan het nemen. De BMW M3 is God maar als de M4 uitkomt was het eigenlijk maar een hok, de Honda S2000 is de beste sportwagen ooit (EVO magazine) met een heel decennium 4 en 5 sterren tests en nu is het plots "the most disappointing car ever driven". http://www.evo.co.uk/ask-goodwin/16348/ ... ver-driven" onclick="window.open(this.href);return false;

Maak je dan ook maar klaar dat na de lancering en bij de lokale tests, de Britse pers de Giulia afkraakt want niet geschikt "on British roads" waarbij dan de Nederlandstalige zusterpublicaties het gewoon vertalen naar hier.
I nostri sogni sono sempre presenti.

k0ewl
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do jul 16, 2009 01:38
Locatie: Breda

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 31, 2016 08:18

De suppliers van de Giulia:

Afbeelding
Wat ik trouwens mis in dit overzicht: TomTom. Magneti Marelli heeft de head unit en HMI gemaakt, maar de navigatie engine zelfs is van TomTom.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 31, 2016 09:27

Er missen er wel meer kan me niet inbeelden dat er nergens Bosch te bespeuren valt.

Maar uiteraard brembo ontbreekt ook nog.
http://www.brembo.com/en/company/news/alfa-romeo-giulia

Continental voor het "integrated brake system" naar verluidt een premiere in de autowereld.
https://www.google.be/search?q=continen ... ntal+mk+c1

Hitachi levert de carbon cardanas.
http://www.hitachi.com/New/cnews/month/ ... 0426a.html

Opjah de QV motor komt van Ferrari :thumbs: .
en ongetwijfeld nog 100den meer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jun 01, 2016 21:40

Mijn eerste Giulia in het wild gespot vandaag ! Een blauwe, met garageplaten, ik was dolenthousiast en gaf de chauffeur een dikke duim en een big smile, die hij beantwoordde met een blik als wilde hij zeggen " wat voor een randdebiel is me dat daar?"

Dat ik in een Alfa 166 reed zal hem wel helemaal ontgaan zijn, misschien had hij van een 166 wel nooit gehoord. Wordt dit het nieuwe publiek dat we binnenkort gaan mogen aanschouwen in de Giulia's? Ik vrees er een beetje voor...

Verder was ik niet ècht van mijn stoel geblazen (blauw is de minste kleur op een Giulia vind ik) maar ik moet zeggen, hij heeft me wel aangenaam verrast !
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jun 01, 2016 22:58

Mijn eerste Giulia in het wild gespot vandaag ! Een blauwe, met garageplaten, ik was dolenthousiast en gaf de chauffeur een dikke duim en een big smile, die hij beantwoordde met een blik als wilde hij zeggen " wat voor een randdebiel is me dat daar?"

Dat ik in een Alfa 166 reed zal hem wel helemaal ontgaan zijn, misschien had hij van een 166 wel nooit gehoord. Wordt dit het nieuwe publiek dat we binnenkort gaan mogen aanschouwen in de Giulia's? Ik vrees er een beetje voor...

Verder was ik niet ècht van mijn stoel geblazen (blauw is de minste kleur op een Giulia vind ik) maar ik moet zeggen, hij heeft me wel aangenaam verrast !
Hopelijk wórdt dit inderdaad het nieuwe publiek; degenen die (nog) niks met t merk an sich hebben maar gewoon een giulia kopen omdat ie mooi is, fijn rijdt en eens niet in het standaard teutoons of frans leaseblik willen zitten.
Daar hebben we er op termijn heel veel van nodig om de schoorsteen te laten roken... :wink:

Dat zo iemand jou niet voor vol aanziet zegt overigens niks hoor... :jumping:

:wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jun 01, 2016 23:35

Misschien 1 van 3 die aankomende vrijdag bij de dealers staan voor de première. Bestuurd door een medewerker van de leverancier die zoiets had van.. *zucht* heb je er weer een.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”