Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 10:49

Tuurlijk, alles kan. Als je er maar geld in wil pompen.

Of het slim is om een nieuwe motor te ontwikkelen die later niet meekan omwille van uitstoot, da's weer een ander. Zoals gezegd de ongeblazen Nissans werden 15 jaar geleden op de markt gebracht. Wat ze nieuw op de markt brengen lijkt me allemaal geblazen en grotendeels downsized.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 16:27

Tuurlijk, alles kan. Als je er maar geld in wil pompen.

Of het slim is om een nieuwe motor te ontwikkelen die later niet meekan omwille van uitstoot, da's weer een ander. Zoals gezegd de ongeblazen Nissans werden 15 jaar geleden op de markt gebracht. Wat ze nieuw op de markt brengen lijkt me allemaal geblazen en grotendeels downsized.
Ja, van die motoren die op papier heel zuinig zijn maar in de praktijk meer verbruiken dan de oude, grotere, blokken. :roll: Kijk bijv. naar de als een grasmaaier klinkende TwinAir-motoren. En dat hebben we allemaal te danken aan de CO2-maffia en de goeroes uit Brussel, die van toeten noch blazen weten maar ondertussen wel de ene na de andere ondoordachte emissie-eis aan fabrikanten opleggen. Waarbij fabrikanten geen strobreed in de weg wordt gelegd het koperspubliek te belazeren middels een volstrekt onrealistische verbruikstest (spiegels verwijderen, open ruimtes afplakken, smalle extreem opgepompte banden monteren, etc).
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 17:09

De NEDC gaat er dan ook uit, en in de plaats komt wss de WLTP die de waarheid dichter benaderd. Maar ondanks dat de cijfers niet kloppen met de werkelijkheid, is de test altijd hetzelfde dus onderling zijn de uitkomsten wel te vergelijken

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 23:38

Tuurlijk, alles kan. Als je er maar geld in wil pompen.

Of het slim is om een nieuwe motor te ontwikkelen die later niet meekan omwille van uitstoot, da's weer een ander. Zoals gezegd de ongeblazen Nissans werden 15 jaar geleden op de markt gebracht. Wat ze nieuw op de markt brengen lijkt me allemaal geblazen en grotendeels downsized.
Ja, van die motoren die op papier heel zuinig zijn maar in de praktijk meer verbruiken dan de oude, grotere, blokken. :roll: Kijk bijv. naar de als een grasmaaier klinkende TwinAir-motoren. En dat hebben we allemaal te danken aan de CO2-maffia en de goeroes uit Brussel, die van toeten noch blazen weten maar ondertussen wel de ene na de andere ondoordachte emissie-eis aan fabrikanten opleggen. Waarbij fabrikanten geen strobreed in de weg wordt gelegd het koperspubliek te belazeren middels een volstrekt onrealistische verbruikstest (spiegels verwijderen, open ruimtes afplakken, smalle extreem opgepompte banden monteren, etc).
Yup. Don't hate the player, hate the game. Maar het is algemeen bekend, moeilijk te verklaren nog. Dus de weerbots komt eraan en tests zullen aangepast worden. Al zal het waarschijnlijk flauwekul blijven. Lobbies weetjewel.
Wat dat betreft lijkt het me vrij vooruitziend dat Alfa ingezet heeft op 2.2 diesels en niet voor 1.3 of 1.6 gegaan is.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 23:40

Een Nissan 350Z cabrio staat bij mij ook wel op het lijstje als toekomstige funauto, dat geluid is echt super. Al helemaal met een Invidia-uitlaat eronder.
Inderdaad, die kloppende dreun die bij bepaalde toerentallen uit de motor komt doet me zelfs even denken aan een GTV6.
Een aantal jaren geleden was het in de rally ook steeds feest wanneer Chris van Woensel met zijn 350Z langs scheurde, kippenvel alom...
Sinds een jaar rijd ik dagelijks 350Z. Doet een beetje denken een goed in elkaar gezette transaxle V6: klinkt goed, trekt vanaf ieder toerental en de bakbediening heeft wat overreding nodig. Geweldig apparaat, maar een compleet anachronisme met een gemiddeld verbruik dat rond de 1 op 7 schommelt. Daar kom je anno 2017 met een nieuwe auto niet meer mee weg. Tenzij je 600 in plaats van 300 pk hebt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 08, 2017 23:42

Mogelijk iets meer Giulia gerelateerd: heb na de winter Pirelli's ( top ) nu Michelins op de Super velgen liggen.
Tip : mijd ze als je kan. Ze zijn ruk.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 09, 2017 08:27

Wat voor banden worden standaard geleverd op een Giulia?

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 09, 2017 10:31

Ik ben afgelopen week een lang weekend (4 dagen)naar Oostenrijk geweest. Met het vliegtuig naar Munchen en vanuit daar met de auto naar Krimml.
Auto gehuurd in Munchen, welke ik vooraf al gereserveerd had. Ben uitgekomen op een nieuwe VW Golf 7 GTI met 230pk en DSB bak.
Koste me all in 400 euro en 2000 vrije km. 8)

Een Giulia 180pk diesel koste €600 euro met maar 300km vrij, dus dat was geen optie. En een Giulietta 1.4 met 120 pk koste ook 400 euro, maar daar had ik helemaal geen trek in. :roll:

Dus ik heb me perfect vermaakt in de bergen met de GTI. Echt een fenomenaal autootje. :)
Zou voor de gein ook nog is met de Giulietta QV en TCT moeten gaan testrijden, maar ik heb nu al sterk het idee dat die niet opkan tegen de Golf.

En verder heb ik dus welgeteld nul Giulia's zien rijden. In Duitsland alleen maar Audi A4,A5,A6 en BMW's in de 3, 4, 5, 6 en 7 serie.
In Oostenrijk verder vooral veel Audi Q3 en Q5jes.
Kortom er is werk aan de winkel voor Alfa. Ik denk dat ze de Giulia's fors in prijs moeten verlagen, danwel een goede inruilpremie moeten bieden voor klanten die nu een Duits merk rijden, willen ze er nog wat van maken qua verkoop.
Want als de Stelvio ook flopt, dan is het gewoon einde verhaal voor Alfa... met dank aan flapdrol Marchionne. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 09, 2017 10:52

Kortom er is werk aan de winkel voor Alfa. Ik denk dat ze de Giulia's fors in prijs moeten verlagen, danwel een goede inruilpremie moeten bieden voor klanten die nu een Duits merk rijden, willen ze er nog wat van maken qua verkoop.
Want als de Stelvio ook flopt, dan is het gewoon einde verhaal voor Alfa... met dank aan flapdrol Marchionne. :)
Je verhaal is helaas de bittere waarheid en het spijtige is dat ze het daar in Lingotto nog niet doorhebben terwijl ze al genoeg ervaring zouden moeten hebben (cfr Lancia)...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 09, 2017 13:12

Wat voor banden worden standaard geleverd op een Giulia?
Vermoedelijk de gebruikelijke A-merken. Heb tot nog toe Pirelli, Michelin en GoodYear gezien.
Op mijn supertje 225/50/17 Primacy 3's af fabriek. Op de OEM winterwielen Sottozero's af fabriek.

Heb even bij Michelin gewerkt en ken wat van hun vreemde marketingkronkels. Enerzijds willen ze de band zijn die het langst meegaat en minst verbruikt anderzijds zouden ze hun hond afknallen als dat meer banden zou verkopen. Het idee dat hieruit is voortgekomen is om normale banden zo te ontwerpen dat ze eigenlijk ongeschikt zijn voor de winter opdat mensen dan weer hun winterbanden zouden kopen (want lang meegaan).
Dat doen alle merken (mogelijk iets minder extreem wel). Ik haalde mijn 75TS probleemloos door de winter op nineties Uniroyals - zonder esp e.d. Lijkt me met de huidige banden niet aan te raden.

Resultaat bij Michelin is een harde band met weinig rolweerstand die bij een hoge stuurinslag daarom "skipped" en een (nog steeds veilige maar) lagere grip heeft dan een Pirelli, en veel minder vloeiend rijdt.
Zou niet eens een punt zijn op een bandenvreter als de 4C maar op de Giulia zit ik er nog een hele tijd mee opgescheept ook. In de zomer toch. :roll:

Punt van aandacht voor mijn de volgende aankoop. De V40 van de vrouw wordt alweer een jaarte ouder :wink:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 09, 2017 16:17

Zal waarschijnlijk ook wel wat te maken hebben met welke merken de importeur per land voert, of eventuele dealer afspraken. Case in point: PON met Volkswagen en Continental.

Primacy 3 zijn opzich goede banden als comfort en verbruik je eisen zijn, maar het zijn absoluut geen sportieve banden. En op de sneeuw hebben die banden lachwekkend weinig grip.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jun 11, 2017 22:27

Dus ik heb me perfect vermaakt in de bergen met de GTI. Echt een fenomenaal autootje. :)
Zou voor de gein ook nog is met de Giulietta QV en TCT moeten gaan testrijden, maar ik heb nu al sterk het idee dat die niet opkan tegen de Golf.
Je hebt nogal vertrouwen in je eigen merk zonder in de Qv gereden te hebben ? Ik heb namelijk wel in beide gereden en ik vond de Alfa fijner rijden . Of puur op een circuit de Alfa sneller is weet ik niet maar zo voor dagelijks verkeer is de Qv top !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jun 11, 2017 22:30

Even advocaat van de duivel spelen:

Ik begin me langzaam te oriënteren op een opvolger voor de 159, al staat die pas op de planning voor voorjaar 2018.
Echter heb ik 3 wensen: het moet een stationwagon zijn (vanwege kids), het moet sportief/leuk rijden (iets dat de 159 niet doet) en liefst een 6-cylinder (want ik kan maar niet wennen aan die moderne 4-cyl ECO-blokjes) c.q. flink wat vermogen.
Natuurlijk wil ik weer een Alfa, want ik heb er nu een stuk of 15 gehad en nog nooit wat anders gereden sinds mijn 18e.... :shock:
Maar de Giulia is er én niet als SW én geen normale 6-pitter. Nu zou ik het ontbreken van die motor geen dealbreaker zijn, want met die ZF-bak rijdt de 2.0TBI al een stuk beter en de auto compenseert het gebrek aan V6 vooral door zijn geweldige rijgedrag. :thumbs:
Maar toch, ik vind het gamma gewoon zó onlogisch dat het ze klanten kost, terwijl ze er al niet veel meer hadden. :lol: Ze trekken echter ook niet veel nieuwe hier mee over de streep.

Er zou toch een 3.0 V6 diesel (uit de Ghibli/Levante) komen? Hoor en lees ik niks meer over. En de benzine-V6 uit deze modellen zouden ook logisch zijn om het gat naar de Quadrifoglio wat te dichten. Waar zijn de 140/170pk instappers? (1.4 MultiAir is al klaar voor RWD vanuit de Fiat 124) En waar is gdvrdmme die stationwagon, want ik wil geen Stelvio! Nu kan ik altijd nog een 335i kopen, want die vinkt alle hokjes af, maar alleen als er echt geen andere keuze is.
Stationwagon vanwege kids ? Willen of durven ze niet in een sedan te zitten ? :roll:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma jun 12, 2017 18:59

Krijgen we die discussie weer.... :-? (is een paar pagina's terug al gevoerd)
Korte samenvatting: ik heb de Giulia een dag mee naar huis gehad, kinderwagen gepast en hij past gewoon niet in de kofferbak vanwege kleine openening/gebrek aan hoogte. Punt. (En nee, dat ligt niet aan het type kinderwagen. Kofferruimte is niet zo diep naar onderen vanwege differentieel door de RWD)
Laatst gewijzigd door Veloce op ma jun 12, 2017 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma jun 12, 2017 19:32

Een Nissan 350Z cabrio staat bij mij ook wel op het lijstje als toekomstige funauto, dat geluid is echt super. Al helemaal met een Invidia-uitlaat eronder.
Inderdaad, die kloppende dreun die bij bepaalde toerentallen uit de motor komt doet me zelfs even denken aan een GTV6.
Een aantal jaren geleden was het in de rally ook steeds feest wanneer Chris van Woensel met zijn 350Z langs scheurde, kippenvel alom...
Sinds een jaar rijd ik dagelijks 350Z. Doet een beetje denken een goed in elkaar gezette transaxle V6: klinkt goed, trekt vanaf ieder toerental en de bakbediening heeft wat overreding nodig. Geweldig apparaat, maar een compleet anachronisme met een gemiddeld verbruik dat rond de 1 op 7 schommelt. Daar kom je anno 2017 met een nieuwe auto niet meer mee weg. Tenzij je 600 in plaats van 300 pk hebt.
Je mag je een gelukkig man prijzen als je dagelijks met zo'n machine de weg op kan. Het is nog één van de laatste GT's voor puristen en ik heb hem ook op mijn wishlist staan mocht het zover komen dat Alfa Romeo naast de Giulia nog enkel SUV's gaat bouwen...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”