do mei 18, 2017 17:58
Poosje niet geweest hier, maar bijzonder om juist op dit forum zoveel scepsis te lezen over de nieuwe Giulia.
Ook het aanhalen van testresultaten uit het vrijwel overal ter discussie gestelde AMS artikel, negatieve berichtgeving over verkoopaantallen, enz enz.
Lees eens de UK en USA testen, of testen van Franse of spaanse bladen; omgekeerde eindconclusies.
Pikant: datzelfde AMS vergelijkt nu de Stelvio met de Q5 en spreekt de voorkeur uit voor de Stelvio.
Audi wat te weinig geadverteerd in de AMS zeker de laatste maanden....
Mag ik als Guilia eigenaar iets tegenover al die negativiteit zetten?
Na een vrijwel nieuwe A5 die weg moest vanwege waardeloos weggedrag/sturen en een totale motorwissel (gelukkig onder garantie) vanwege olieverbruik, hebben we tijdelijk een 2005 166 3.0 aut gehad, volgens veel "autokenners" DE ultieme probleembak.
Sinds die tijd ben ik heel positief naar Alfa gaan kijken; wat een onderschatte en fijne wagen was dat.
Zal ook door de zeer lage km stand gekomen zijn, maar dan toch, de auto was 10 jaar oud.
Na proefritten in A4/5, BMW 3/4 en Mercedes C, kan ik vol overtuiging zeggen dat de Giulia opnieuw een grandioos alternatief vormt in deze klasse.
280pk (op rollenbank voorbij de 300pk gemeten) 8 traps automaat met flippers (zelf lekker schakelen) 19 inch lichtmetaal en het grandioze onderstel wat de auto standaard al heeft, die combinatie is GEWELDIG!!!
En met betrekking tot die gevreesde afschrijving: denken jullie echt dat een bmw/mercedes of audi minder afschrijft dan deze Giulia?
No way.
Ik ben er van overtuigt dat een 2.0 benzine in een uitvoering zoals die van ons, over een paar jaar echt boven het maaiveld uit zal steken en zeker een Alfa liefhebber gaat vinden.
Met de auto's van de andere drie merken staat het hele land vol, dus is het aanbod ook vele malen groter en staan prijzen onder druk.
Noem mij een optimist, maar dit geloof ik echt.
Wie nu een 159 turbo zoekt met weinig kms, zal ook merken dat het aanbod minimaal is en de prijzen steviger dan bij de vergelijkbare duitse concurenten uit dezelfde bouwjaren.
Kom op jongens, niet zo negatief!