Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo apr 09, 2017 00:42

Mij wel, zeker als je het in ogenschouw neemt dat de Giulia een nieuwkomer is, die verkopen meestal het eerste jaar het beste. Die cijfers gaan de komende jaren echt niet oplopen met hele grote getallen.

Misschien dat de Stelvio het in zijn klasse beter gaat doen, al is ook die stevig aan de prijs.
Dat ben ik met je eens, beter zal het niet snel worden naarmate de nieuwigheid er af raakt. Maar toch, ik had nooit gedacht dat het er nog zo veel zouden zijn met de sporadische Giulia die ik zie rondrijden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo apr 09, 2017 09:09

Nederland is ook echt een stationwagonland, terwijl hoe zuiderlijker je gaat, de sedan meer populair is.
Ik zie regelmatig een Giulia rijden, maar 80% is Belgisch.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 04, 2017 11:32

In Nederland nu:

PACK SUPER VELOCE VOOR €995
Voor de echte Alfist is alleen deze maand voor €995 het Pack Super Veloce beschikbaar. Hiermee loopt uw voordeel op tot €3.000. Dit exclusieve pakket bestaat uit o.a. zesvoudig elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen voorzien van lederen bekleding, in delen neerklapbare achterbank met ski luik), buitenspiegels elektrisch inklapbaar, bi-xenon koplampen, aluminium interieurelementen, lederen sportstuurwiel en lichtmetalen remklauwen vóór en achter in zwart of rood of geel. Voor meer details klik hier voor de prijslijst of maak een afspraak met de Alfa Romeo dealer bij u in de buurt. Deze actie is geldig t/m 31 mei 2017. 

Voor België zie ik dat de configurator wel is aangepast maar nog geen spoor van het Veloce pack...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 13, 2017 22:04

Sorry, dit gaat melig klinken. Maar moet dit even kwijt.

Vandaag de fetta GTV nog eens uitgelaten. Altijd een feest, en jammer dat het zo druk wordt op de weg naar de late ochtend toe. Een V6 klinkt top en als er ooit wat meer plaats en tijd is komt er terug een GTV6, maar zo'n 4 cylinder is toch ook echt genieten.
Maar dan terug in de Giulia en wat ben ik dan blij dat Alfa de weg terug gevonden heeft. Zelfs met een diesel. Zelfs met een handbak ook al schreeuwt de Giulia om een automaat.
Het plaatje klopt gewoon echt.
Alfa, bedankt!
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 13, 2017 22:25

Afbeelding

:thumbs:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mei 14, 2017 09:35

Was/ben nog een beetje gereserveerd mbt de looks van de nieuwe Juul, maar dit is een kleur die de auto geweldig doet uitkomen. Ik persoonlijk vind de Giulia heel "kleurgevoelig".

En @ Coniglio: "zelfs met diesel" : ik heb dit weekend een 156 2.4 20v gekocht. Ben nooit zo voor diesels geweest ( "die horen in vrachtwagens" ), maar zo'n vijfpitter JTD is een volbloed Alfa-waardige motor. Geweldig. En blij met de handbak die er (uiteraard) in zit. Automaat zal het voor mij nooit worden. Niet zolang ik alle ledematen heb en ze allemaal werken.

De "2017" diesels zullen vast niet minder zijn, behalve geluid..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mei 14, 2017 10:34

Die kleurcombo met de velgen is inderdaad heel knap.

Was tot een jaar of drie geleden een rabiaat voorstander van pook. Na de 4C al helemaal om. En in het concept van de Giulia past een automaat (supersnel en zijdezacht) helemaal. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. En zoals gezegd de handbak is ook geen straf ;-)
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 16, 2017 14:31

Ik spot ze steeds meer, logischerwijs, vanmorgen naar kantoor 2 stuks.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 16, 2017 20:02

Deze ochtend op de ring rond A'pen een Veloce in hetzelfde kleur als de Giulia op de foto hierboven.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 18, 2017 09:25

Roestbakken zijn het........ #-o

Afbeelding
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Massie
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 20, 2017 19:49

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 18, 2017 17:58

Poosje niet geweest hier, maar bijzonder om juist op dit forum zoveel scepsis te lezen over de nieuwe Giulia.
Ook het aanhalen van testresultaten uit het vrijwel overal ter discussie gestelde AMS artikel, negatieve berichtgeving over verkoopaantallen, enz enz.
Lees eens de UK en USA testen, of testen van Franse of spaanse bladen; omgekeerde eindconclusies.
Pikant: datzelfde AMS vergelijkt nu de Stelvio met de Q5 en spreekt de voorkeur uit voor de Stelvio.
Audi wat te weinig geadverteerd in de AMS zeker de laatste maanden....

Mag ik als Guilia eigenaar iets tegenover al die negativiteit zetten?

Na een vrijwel nieuwe A5 die weg moest vanwege waardeloos weggedrag/sturen en een totale motorwissel (gelukkig onder garantie) vanwege olieverbruik, hebben we tijdelijk een 2005 166 3.0 aut gehad, volgens veel "autokenners" DE ultieme probleembak.
Sinds die tijd ben ik heel positief naar Alfa gaan kijken; wat een onderschatte en fijne wagen was dat.
Zal ook door de zeer lage km stand gekomen zijn, maar dan toch, de auto was 10 jaar oud.

Na proefritten in A4/5, BMW 3/4 en Mercedes C, kan ik vol overtuiging zeggen dat de Giulia opnieuw een grandioos alternatief vormt in deze klasse.
280pk (op rollenbank voorbij de 300pk gemeten) 8 traps automaat met flippers (zelf lekker schakelen) 19 inch lichtmetaal en het grandioze onderstel wat de auto standaard al heeft, die combinatie is GEWELDIG!!!
En met betrekking tot die gevreesde afschrijving: denken jullie echt dat een bmw/mercedes of audi minder afschrijft dan deze Giulia?
No way.
Ik ben er van overtuigt dat een 2.0 benzine in een uitvoering zoals die van ons, over een paar jaar echt boven het maaiveld uit zal steken en zeker een Alfa liefhebber gaat vinden.
Met de auto's van de andere drie merken staat het hele land vol, dus is het aanbod ook vele malen groter en staan prijzen onder druk.
Noem mij een optimist, maar dit geloof ik echt.
Wie nu een 159 turbo zoekt met weinig kms, zal ook merken dat het aanbod minimaal is en de prijzen steviger dan bij de vergelijkbare duitse concurenten uit dezelfde bouwjaren.
Kom op jongens, niet zo negatief!

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 18, 2017 19:07

Tja, mijn schoonzus hoef je ondertussen ook geen blauwe bloemetjes meer wijs te maken i.v.m. de Duitse degelijkheid. Overgestapt van Fiat naar MB, ze heeft em vier weken, vorige week was het de eerste keer dat hij twee opeenvolgende dagen startte (nee, niet "probleemloos startte" maar "startte" tout court). Auto was nog geen week oud of hij was al twee keer afgesleept naar de garage. En behoorlijk weinig souplesse van de dealer om ondertussen de klant mobiel te houden. Een Nissan Micra, dat kon ze krijgen, na lang en veel zagen.

DUs ze zijn misschien wel goed, maar niet onfeilbaar.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 19, 2017 13:26

Ook het aanhalen van testresultaten uit het vrijwel overal ter discussie gestelde AMS artikel, negatieve berichtgeving over verkoopaantallen, enz enz. Lees eens de UK en USA testen, of testen van Franse of spaanse bladen; omgekeerde eindconclusies.
Gewoon negeren wat die Duitsers schrijven. In AMS Heft 20 van 6 oktober 1982 was de 2.5 4L van de Porsche 944 ook veel beter (gute Laufkultur und leise,unauffällige Arbeitsweise) dan de 2.5 V6 van de Alfa Romeo GTV6. Ik heb toen al er eens goed mee moeten lachen...

Toevallig las ik onderstaande test uit de UK en valt hun oordeel toch ook niet een beetje tegen?

https://www.stuff.tv/alfa-romeo/giulia- ... sel/review

En alweer worden we eraan herinnerd dat de Giulia dankzij zijn uiterlijk perfect past in het rijtje van de drie Duitsers.
Inderdaad, maar dat willen wij niet, wij willen een Giulia die er uit ziet als een Alfa, daarom zijn we toch Alfisten!
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 19, 2017 23:32

GTV6 2.5FL heeft zijn Alfahart dus best wel op de goede plek zitten mannen.
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mei 20, 2017 14:45

GTV6 2.5FL heeft zijn Alfahart dus best wel op de goede plek zitten mannen.
Jullie mogen gerust zijn. Ik ben al heel mijn leven trouw aan Alfa Romeo. In mijn gedachten duiken vaker rode Alfa's op dan sexy blondines. Ik leg elke autocent neer voor Alfa Romeo. Vreemd gaan? Ik vind het een schande dat sommige hier proefritjes gaan maken op een ander...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”