Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 09:06

Even, ter mogelijke geruststelling, ik rijd ook veel maar ik zie de nieuwe A4 ook nauwelijks rijden :wink:
Daar heb je gelijk in, die zie je ook opvallend weinig.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 09:38

Wellicht dat ook het verkruimelde dealer netwerk hier niet echt aan bijdraagt?

Als ik bv op de site van Alfa NL bij dealers zoeken 'Terneuzen' ingeef (ff voor deze hoek van NL) zit de dichtstbijzijnde in omgeving Rotterdam.
Of Breda, wat wellicht gevoelsmatig dichterbij is maar met ook +1,xx uur rijden zeker niet uitnodigt om eens even aan te wippen in een verloren uurtje...
'Even de Alfa wegbrengen voor zn service beurt hoor'. - 'Is goed schat, heb je je boterhammen mee? Tot vanavond!' #-o

Meen het al eerder geventileerd te hebben vóór introductie van de Giulia; stel dat t een auto wordt die mensen graag willen, wie gaat ze uitleveren en servicen...? :(

Weet niet hoe het met het dealernetwerk in BE gesteld is, zouden die evt NL (lease)auto's mogen servicen?

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 11:41

Wellicht dat ook het verkruimelde dealer netwerk hier niet echt aan bijdraagt?

Als ik bv op de site van Alfa NL bij dealers zoeken 'Terneuzen' ingeef (ff voor deze hoek van NL) zit de dichtstbijzijnde in omgeving Rotterdam.
Of Breda, wat wellicht gevoelsmatig dichterbij is maar met ook +1,xx uur rijden zeker niet uitnodigt om eens even aan te wippen in een verloren uurtje...
'Even de Alfa wegbrengen voor zn service beurt hoor'. - 'Is goed schat, heb je je boterhammen mee? Tot vanavond!' #-o

Meen het al eerder geventileerd te hebben vóór introductie van de Giulia; stel dat t een auto wordt die mensen graag willen, wie gaat ze uitleveren en servicen...? :(

Weet niet hoe het met het dealernetwerk in BE gesteld is, zouden die evt NL (lease)auto's mogen servicen?

Grtz,fRank
Valt idd wel op hier dat niemand in NL ze ziet terwijl er hier in B best wel wat rijden. Kwam een zwarte tegen tijdens mijn testrit met een Volvo :lol:

Euro wetgeving verplicht dealers in B (of NL, of D, of...) om je auto aangekocht in de unie te onderhouden, mogen ze niet weigeren. Het levert ze trouwens geld op dus...
Dat is bij de Jannis!
Volgens mij verkoopt die goed want ik heb er in Noord-...Mol al verschillende zien rijden.
Klopt als een bus. Die rode heeft naar het schijnt ook al een baasje. :wink:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 12:24

Vergeet ook niet dat eenzelfde auto in NL een pak duurder is dan in omringende landen (dankzij de door Brussel verboden bpm)
Zo even vlot gekeken zit er op de instap giulia's in BE resp NL 10000 (!) euro verschil.
Bij een Q loopt dat op naar zo'n 36 mille... :shock:

Tel daar de andere bijkomende narigheid op zoals motorrijtuigenbelasting en de hoger geprijsde brandstof en t zal duidelijk worden waarom hier ten lande zoveel ecotrutteschudders rondbollen..

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 13:51

Staat tegenover dat je in BE weer BIV verschuldigd bent bij aankoop van een willekeurige auto.
Of is dat niet van toepassing bij een nieuwe?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 14:33

Staat tegenover dat je in BE weer BIV verschuldigd bent bij aankoop van een willekeurige auto.
Of is dat niet van toepassing bij een nieuwe?
Tarieven voor particulieren in Vlaanderen:
Diesel 136, 150 en 180 PK: €569 aan BIV en €565 jaarlijkse verkeersbelastingen
Benzina 200 PK: €368 en 371
Benzina 280 PK: € 594 en 389
QV 510 PK: €10728 aan BIV en jaarlijks 1276

Valt nog mee (behalve QV) vind ik.

Groeten Gunther

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 14:40

Dat is nog wel een fors verschil inderdaad :shock:

Wegenbelasting op de diesels zal zo'n EUR 150 per maand zijn.
De BPM nog even buiten beschouwing gelaten...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 19:08

Dat bedoel ik.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 18, 2017 22:43

Wat hier, in deze hoek van Nederland, opvalt is dat de dealers vaak 'vreemdmerk'dealers zijn. Dichtstbijzijnde voor mij is in Zwolle, is een half uurtje rijden, maar is eigenlijk Peugeotdealer. En dat voel je! Daarnaast is er iedere keer dat ik er kom een nieuwe verkoper op het Alfastukje, dat werkt ook niet echt mee. Dus stap ik in de Alfa naar de andere kant van Nederland om bij het Autohuis in Koog aan de Zaan een andere te kopen of het onderhoud te laten doen. Mind you, dik 160 kilometer enkele reis :wink:, maar word daar door Jan en Joost altijd zeeeeer prettig geholpen en zij zijn nog ware Alfisten :thumbs:

Enne fRank, in een Alfa een flink stukje bollen is geen straf, toch? :mrgreen:

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 06:00

Wat hier, in deze hoek van Nederland, opvalt is dat de dealers vaak 'vreemdmerk'dealers zijn. Dichtstbijzijnde voor mij is in Zwolle, is een half uurtje rijden, maar is eigenlijk Peugeotdealer. En dat voel je! Daarnaast is er iedere keer dat ik er kom een nieuwe verkoper op het Alfastukje, dat werkt ook niet echt mee. Dus stap ik in de Alfa naar de andere kant van Nederland om bij het Autohuis in Koog aan de Zaan een andere te kopen of het onderhoud te laten doen. Mind you, dik 160 kilometer enkele reis :wink:, maar word daar door Jan en Joost altijd zeeeeer prettig geholpen en zij zijn nog ware Alfisten :thumbs:

Enne fRank, in een Alfa een flink stukje bollen is geen straf, toch? :mrgreen:
Aan deze kant van het land zijn de dealers ook wat dikker gezaaid.

Even uit mijn hoofd zit er in alkmaar, koog a/d zaan dus, purmerend en hoofddorp een dealer. De verste max. 45 minuten afstand.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 10:43

Hiet in Maastricht is de dealer (Biermans) ook pleite en 30km verderop gaan zitten in Heerlen. In Maastricht kun je wel nog terecht voor onderhoud, maar de verkoop is alleen maar Fiat. Dichtstbijzijnde showroom is voor mij nu Luik. :lol:

In Heerlen/Landgraaf e.o. had je voorheen ook Kozole en Creusen, maar die zijn tijdje terug gestopt met het dealerschap.
Biermans is ook niet mijn favoriete tent, dan ga ik liever naar Coumans in Geleen of Creemers in Roermond.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 11:30

Een college wist mij vandaag te vertellen dat hij tot zijn verbazing gezien had dat er dit weekend 2 vrachtwagens vol AUDI A4's bij de lokale Alfa-dealer gelost werden.....
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 551
Lid geworden op: do nov 09, 2006 14:40
Locatie: Ham Belgium

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 11:32

Staat tegenover dat je in BE weer BIV verschuldigd bent bij aankoop van een willekeurige auto.
Of is dat niet van toepassing bij een nieuwe?
Tarieven voor particulieren in Vlaanderen:
Diesel 136, 150 en 180 PK: €569 aan BIV en €565 jaarlijkse verkeersbelastingen
Benzina 200 PK: €368 en 371
Benzina 280 PK: € 594 en 389
QV 510 PK: €10728 aan BIV en jaarlijks 1276

Valt nog mee (behalve QV) vind ik.

Groeten Gunther
Volgens mijn berekening is de BIV op de QV 2419 euro...

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 12:42

Wat hier, in deze hoek van Nederland, opvalt is dat de dealers vaak 'vreemdmerk'dealers zijn. Dichtstbijzijnde voor mij is in Zwolle, is een half uurtje rijden, maar is eigenlijk Peugeotdealer. En dat voel je! Daarnaast is er iedere keer dat ik er kom een nieuwe verkoper op het Alfastukje, dat werkt ook niet echt mee. Dus stap ik in de Alfa naar de andere kant van Nederland om bij het Autohuis in Koog aan de Zaan een andere te kopen of het onderhoud te laten doen. Mind you, dik 160 kilometer enkele reis :wink:, maar word daar door Jan en Joost altijd zeeeeer prettig geholpen en zij zijn nog ware Alfisten :thumbs:

Enne fRank, in een Alfa een flink stukje bollen is geen straf, toch? :mrgreen:

Nee zeker niet. Aankoop is dan nog een ander verhaal, dat is eenmalig een bezoek aan zo'n vent 'ver weg', dat zullen de meeste nog wel zien zitten.
Maar ik redeneer meer richting de 'gewone' mensch die gewoon een mooie auto die wil hebben die lekker rijdt, en, indien niet, t ding binnen een half uur rijden gebracht/opgehaald kan worden voor diagnose en/of reparatie.
Onderhoud zelfde verhaal, je gelooft toch zeker niet dat de gemiddelde huisvader pakweg anderhalf uur enkele reis gaat doen om zn auto te laten servicen bij de dealer? Wanneer? Op zn vrije zaterdag? Of halfje snipperen maar?? [-(

Dat jij en ik en wellicht de meeste hier op t forum dat nou een minder groot probleem zouden vinden soit, we zijn nu eenmaal zo gek :mrgreen: Maar die lui waar we de verkoopcijfers van moeten hebben> die uit een A4, 3serie of noemeenrijstland'se sw getrokken moeten worden, die gaan daar niet aan beginnen, geloof ik niks van.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 19:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jan 19, 2017 14:09

Even, ter mogelijke geruststelling, ik rijd ook veel maar ik zie de nieuwe A4 ook nauwelijks rijden :wink:
is er een nieuwe A4?
:jumping:
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”