Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 10:44

Bij AMS weet je pas echt hoe de vlag er bij hangt als ze een auto gaan vergelijken met de Duitse gevestigde orde :mrgreen: maar eerlijk is eerlijk, ik ben toch wel zeer benieuwd naar hoe zo'n Quadrifoglio nou rijdt en hoe die zich verhoudt tot de M3/M4. Mocht de Quadrifoglio hetzelfde effect hebben als zo'n ding (je vergeeft een M4 snel zijn schreeuwerige, smakeloze verschijning als je er eenmaal serieus mee tekeergaat), dan is er nog hoop.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 11:35

Hier wat reactie's:

EVO - 'But fundamentally the Giulia just has a beautifully balanced rear-wheel drive chassis. The most impressive thing is the progressive way the torque vectoring allows it to transition into oversteer, with the rear Pirellis (specially developed P Zero Corsas) breaking traction oh so smoothly.'

Top Gear - 'What I find refreshing about the Alfa is that it has body roll. It hasn’t followed the German template of being so tightly controlled the ride becomes jiggly and unpleasant.'


Car Magazine - 'The diesel version finally gives Alfa a class-competitive, if maybe not quite class-topping, fleet saloon and the Quadrifoglio is downright spectacular. Alfa is back in the game.'

AutoCar - 'The thoroughness of Alfa’s engineering job on the front wheel kinematics means that the Giulia can run with a steering ratio that other saloons would struggle with, and it does so without vagueness or nervousness, or bringing on understeer.'

Juist in de Engelse pers , zeker bij EVO , was men niet kapot van de BMW M3/4. Daar kon je alleen maar dwars mee gaan en niet normal een bocht mee rijden.

Zo te lezen heeft de Giulia een betere set up dan de Duitse concurrentie.
Auto's worden door Italianen altijd anders opgezet dan de Duitse merken en dat merk je in het weggedrag.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 11:42

Juist in de Engelse pers , zeker bij EVO , was men niet kapot van de BMW M3/4. Daar kon je alleen maar dwars mee gaan en niet normal een bocht mee rijden.
Beetje kort door de bocht (oh, wat grappig). Je kunt er wel degelijk 'normaal' mee rijden, maar de auto vraagt er nogal om om dwars te gaan. Maar ik snap die kritiek wel, want het is een weinig subtiele auto, zeker voor een M. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de Quadrifoglio, die zowaar nog meer vermogen en koppel heeft.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 12:13

Bedoelde dit maar kon even niet snel vinden dus te kort door de bocht :mrgreen:

evo Comment

‘The new M3 and M4 are far from easy cars to assess and deliver a verdict on. The problem is that they have narrow operating windows – on dry and largely flat roads that really are superb, with incredible turn in grip and agility to burn. When the road begins to crest and undulate, or should the road be wet and greasy, they run out of body control and they become severely traction limited.

‘Cars such as this should, arguably, have broad operating windows, but the M3 and M4 are so aggressively tuned that they often feel out of their depth.’

Dan Prosser, road test editor

Mensen staren zich vaak blind op de "cijfertjes" terwijl het veel meer om het gevoel in de auto mbt sturen en schakelen en vooral weggedrag (vering / demping / stuurgedrag) gaat.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 13:37

Bedoelde dit maar kon even niet snel vinden dus te kort door de bocht :mrgreen:

evo Comment

‘The new M3 and M4 are far from easy cars to assess and deliver a verdict on. The problem is that they have narrow operating windows – on dry and largely flat roads that really are superb, with incredible turn in grip and agility to burn. When the road begins to crest and undulate, or should the road be wet and greasy, they run out of body control and they become severely traction limited.

‘Cars such as this should, arguably, have broad operating windows, but the M3 and M4 are so aggressively tuned that they often feel out of their depth.’

Dan Prosser, road test editor

Mensen staren zich vaak blind op de "cijfertjes" terwijl het veel meer om het gevoel in de auto mbt sturen en schakelen en vooral weggedrag (vering / demping / stuurgedrag) gaat.
:thumbs: Helemaal mee eens! Een auto nagenoeg voor het circuit afstellen (wat meer fabrikanten lijken te doen), zorgt voor een auto die op straat een veel minder (prettige) allrounder is.

Joh, ik heb zelfs bij auto's de eerder aangebrachte 'verbeteringen' (standaard of minder stugge vering terugplaatsen, originele bussen ipv harde PU bussen, etc) weggehaald en daardoor beter/makkelijker rijdende auto's gehad. Blijkbaar heeft Alfa dat goed door, waar wij de vruchten van plukken.

Ik ben heel benieuwd of dit de nieuwe standaard gaat worden. Ik hoor steeds meer journalisten klagen dat nieuwe auto's erg leuk zijn voor tijdens een pers introductie, maar niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Bijvoorbeeld de Hellcat serie van Dodge en de eerder aangehaalde M3/M4.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 14:44

Ho even, ik verdedig de M3/M4 ook niet als 'dagelijks bruikbaar' of 'prettig' hè. Alleen de opmerking dat je er niet op normale wijze een bocht mee kunt ronden wou ik even nuanceren. Feit is wel dat het een vrij harde auto is (wat ik zelf wel lekker vind) maar vooral ook een nerveuze. Als het nat is, ben je af en toe blij dat het niet mis is gegaan en heb je constant het gevoel dat je met de auto aan het vechten bent. Op het circuit leuk, op de openbare weg minder.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 20:05

Ho even, ik verdedig de M3/M4 ook niet als 'dagelijks bruikbaar' of 'prettig' hè. Alleen de opmerking dat je er niet op normale wijze een bocht mee kunt ronden wou ik even nuanceren. Feit is wel dat het een vrij harde auto is (wat ik zelf wel lekker vind) maar vooral ook een nerveuze. Als het nat is, ben je af en toe blij dat het niet mis is gegaan en heb je constant het gevoel dat je met de auto aan het vechten bent. Op het circuit leuk, op de openbare weg minder.
Zo heb ik het ook gelezen, met de huidige M3/M4 heb ik nooit gereden, maar bij de E46 had ik wel het idee dat ze niet veel stugger/stijver moesten worden om nog leuk te zijn voor dagelijks verkeer. Als ik dan lees dat elke generatie erna nog weer stijver en stugger is... dan snap ik wel dat journalisten zoiets opschrijven. Dat klinkt toch iets stoerder.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat zoveel media tegelijk over een auto gezegd hebben dat die in het geheel/totaal beter is dan een M3/M4. Er zijn auto's geweest die dichtbij kwamen, maar ik kan me niet herinneren dat er auto's zijn die de M3/M4 echt voorbij gegaan zijn.
Of je moet Alpina's meetellen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 12, 2016 09:18

Impressie van de diesel: http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive" onclick="window.open(this.href);return false;
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 12, 2016 10:38

Leuk detail, die oliedop midden bovenop. Al hadden ze die motorafdekkap wel iets mooier kunnen maken volgens mij.

De standaard Giulia vind ik wel véél mooier dan de QV! Veel gebalanceerder uiterlijk, misschien dat het in het echt beter uitvalt, maar op de foto's vind ik dit beter.

Ik denk dat die in het wit, met een beetje viezigheid van stevig rijgedrag op de neus en zijkanten, heel gaaf is!

Voor het eerst sinds lange tijd denk ik "Ik MOET deze auto hebben", tot vorige week stond een Jaguar XE nog bovenaan mijn lijstje in dit segment. Nu zou ik het een moeilijke keuze vinden (ik heb ook een zwak voor Jaguars).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Divadi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: di jan 07, 2014 15:18

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 12, 2016 11:19

Ik heb datzelfde 'slechte-auto's-zijn-leuker-gen' :mrgreen:
1988 Alfa 75 TS

frankzagato
Junior Member
Junior Member
Berichten: 79
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 23:15
Locatie: Waregem Belgie

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 12, 2016 21:56

Ik ben van plan binnenkort een Giulia 2.2 180pk manueel te bestellen.
Ik twijfel enkel nog als ik het performance pack manuele versnellingsbak (alfa active suspension en sperdifferentieel) moet bijnemen zou dit een meerwaarde opleveren wetende dat ik graag sportief rij.
Ik heb nog nooit een sperdifferentieel gehad omdat al mijn Alfas 33,155,156,166,GT,Giulietta tot nog toe allen voorwielaandrijving hadden.
Is het sperdifferentieel op de giulia mechanisch of electronisch weet iemand dit?
Kunnen jullie met kennis van zaken raad geven wat ik moet kiezen?
SCARB 2926

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 13, 2016 15:05

De man die de Giulia qua onderstel ontwikkeld heeft, Philippe Krief:

Afbeelding.

@frankzagato
Ik las dat een manuele versnellingsbak minder trekkracht aan kan dan de automaat. 380nm om 450nm.
Neem aan dat het sperdifferentieel electronisch is.

Ik heb een sper differentieel gereden op mijn 33. Was een Quaife diff via de Alfa club Denemarken gekocht.
Op de 33 gaf dat meer mogelijkheden om sneller een bocht uit te acceleren tov standard differentieel.
Bij de 155 heb ik dat niet nodig met de vierwielaandrijving. Dat is nog een stap beter.
Bij mijn GT heb ik eigenlijk geen Q2 diff gemist. Als je niet lomp gas geeft heb je het nooit nodig.

Mijn 155 is meer achter wiel georienteerd en dan merk je dat een diff achter wel lekker is. Dan kan je gewoon op het gas zonder doorslaande wielen of rokende banden of je moet veel power gaan gebruiken.
Lijkt me wel een aanrader op de Giulia.
Ook tractie op de achteras kan nog een issue zijn bij slechtere weersomstandigheden. Dan wil je wel een beter sper.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mei 15, 2016 20:56

Impressie van 2.2JTDm 180pk door AM&S http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 50833.html.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mei 15, 2016 22:18

Wat een prijsverschil met onze prijzen in NL
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma mei 16, 2016 16:24

Overmorgen ga ik de Giulia aanschouwen bij Driessen Eindhoven tijdens het "VIP preview".
Ik ben vast niet de enige VIP hier. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”