Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 339
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 10, 2016 20:19

Ben niet direct een BMW-fan, maar waarom zijn de motoren dan zo slecht? Omdat het geblazen viercilinders zijn ipv van zespitters? Natuurlijk is een zes in lijn fijner, maar om ze nu slecht te noemen

Slecht is misschien wat overdreven. Heb het niet over de bouwwijze (4 cil. 6 cil.) maar over de kwaliteit van de 4 cil. motoren (benzine en diesel) van 2007 t/m2014 zo'n beetje.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 10, 2016 20:39

Dat is wel waar ja. Collega van me heeft een 118d uit 2010. Rond de 150K km op de teller. Blijkt dat die motoren rekkende distributiekettingen hebben tot en met (houd me ten goede) ergens in bouwjaar 2011. De zijne was al tot 75% van de uiterste waarde opgerekt - dus heeft hij hem laten vervangen. Denk je dat je dan coulance krijgt van BMW, omdat het een gekend probleem van dit type motor is? Welnee joh. Hij heeft nèt een iets andere motorcode waarbij het nèt iets minder vaak voorkomt, en dus kreeg hij nèt geen coulance. Lekker dan. Motor moet er uit voor die klus...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 10, 2016 23:16

Dat klinkt niet goed ... En coulance is geen enkele importeur zijn sterkste kant. Maar ik zeg alleen maar JTS-motoren en dan denk ik dat het best stil wordt. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat de Giulia een succes wordt en dat ie bol staat van de mooie techniek. Inclusief motoren. Ik ben alleen ook realistisch en dan denk ik dat Alfa toch heel, heel veel terrein goed heeft te maken op Munchen.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 10, 2016 23:19

Dat laatste staat als een paal boven water. En dan denk ik vooral bij de leasemaatschappijen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mar 11, 2016 15:47

Ik moet wel zeggen dat ik 't ontwerp steeds mooier ga vinden. In het begin (toen de QV vorige jaar gepresenteerd werd) was ik toch wel een beetje teleurgesteld. Zoals ik een dikke week terug schreef miste de auto vooral in het middendeel/glasshouse wat eigen gezicht en/of typische Alfa-kenmerken. Maar hoe meer ik nu naar andere nieuwe modellen kijk, hoe meer me opvalt dat Alfa eigenlijk tegen de stroom in gaat. Waar de concurentie steeds gekker doet met vouwtjes, airvents (BMW), belachelijk grote grilles/achterlichten (Audi, Renault, Volvo) en vooral trapeziumvormige nepuitlaten (welk merk heeft ze niet tegenwoordig?)...daar kiest Alfa dan weer voor een eer behouden en klassieke stijl. Een auto die in zijn basisbelijning gewoon klopt en al die frutsels of gimmicks niet nodig heeft. Een merk dat dit tegenwoordig ook goed door heeft is Mercedes, ben er nooit van fan geweest maar die nieuwe coupés van de C/S/AMG GT zijn gewoon te gek. Simpele rustige vormen zoals dat vroeger ook kon.
De Giulia idem, heeft die extra dingen niet nodig en heeft zelfs gewoon een simpele ronde uitlaat!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1727
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mar 11, 2016 18:58

Helemaal mee eens. Liever een ontwerp waar geen lijn teveel in zit dan al die overgestileerde gekkigheid om maar iets van een eigen gezicht te forceren.

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mar 11, 2016 21:05

Over overgestileerde gekkigheid gesproken.

Neem een BMW i3 of een Citroën Cactus.
Allebei zijn het vreselijke gedrochten,
die ik voor niets nog niet zou willen hebben.
Voor mensen met géén smaak, dus.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mar 11, 2016 21:08

Doe mij die cactus maar hoor.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mar 12, 2016 07:31

Haha, ehh ja... Noem je precies twee van de wat mij betreft leukste en innovatieve auto's van het moment. De i3 heeft prachtige techniek met een full carbon koets en mooie aandrijving. Alleen loopt het verhaal een beetje boel klem op de te kleine actieradius. Ook met range-extender want je hebt geen zin met dat ding brullend achter je rug rond te rijden. En de Cactus is een eigenwijze auto in een wereld vol braafheid. Mooi? Mwah... Leuk? Ja.

On topic. De Giulia zal bij de leasemaatschappijen hoe dan ook minder gewild zijn. Alfa's doen het traditioneel niet zo goed als Duits vanwege restwaarde. Maar als de importeur hem een beetje scherp weet neer te zetten hoeft dat geen echt bezwaar te zijn. Kijk naar de 156 die het goed deed. Als de zakelijke klanten maar graag genoeg willen. Ook na een bezoek aan dat vreselijke dealernetwerk. :roll:
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mar 12, 2016 08:14

Maar dan over de huidige benzine motoren van Alfa.
Hoeveel Mito en Giulietta's komen er voorbij met ernstige motor problemen?
Als we de GM motoren vergeten dan heb ik er alle vertrouwen in.

Wellicht is mijn volgende Alfa weer een benzine versie en kan ik afscheid gaan nemen van de onverwoestbare Jtd's.
Transaxle loos!

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za mar 12, 2016 22:48

Je bedoelt de huidige generatie Fiat torretjes? Flauw, alleen hebben ze echt eigenlijk niks meer met Alfa te maken. Als in dat er niks wordt gedaan om ze nog een eigen karakter te geven.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo mar 13, 2016 23:16

Grappig dat de i3 en de C4 Cactus het (weer eens) moeten ontgelden qua uiterlijk. Beide zijn 'love it or hate it' natuurlijk, dus in die zin is het ook wel weer logisch. Maar die twee vind ik dus ook allebei geweldig.

De Giulia non-QV scoort inderdaad bonuspunten met de uitlaat die er simpelweg uitziet als een uitlaat en het ontbreken van protserigheid als een 'air vent' in het voorscherm zoals de BMW 4 Gran Coupé die heeft, maar het blijft in mijn ogen een teleurstellend anoniem en ook wat plomp ontwerp. Maar goed, het gaat er uiteindelijk vooral om hoe het rijdt, en daar ben ik onverminderd benieuwd naar.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 15, 2016 11:56

Je bedoelt de huidige generatie Fiat torretjes? Flauw, alleen hebben ze echt eigenlijk niks meer met Alfa te maken. Als in dat er niks wordt gedaan om ze nog een eigen karakter te geven.
Nou "niks"..., nog wel "iets". Maar de soep is inderdaad zo dun geworden dat het op homeopathie begint te lijken :?
Ben dan ook zwaar benieuwd wat de Giulia gaat neerzetten.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 15, 2016 12:37

Je bedoelt de huidige generatie Fiat torretjes? Flauw, alleen hebben ze echt eigenlijk niks meer met Alfa te maken. Als in dat er niks wordt gedaan om ze nog een eigen karakter te geven.
Nou "niks"..., nog wel "iets". Maar de soep is inderdaad zo dun geworden dat het op homeopathie begint te lijken :?
Ben dan ook zwaar benieuwd wat de Giulia gaat neerzetten.
Homeopathie :) Geen slecht woord over dokter Vogel heh/ :mrgreen:
Als het een torretje uit de FIAT groep is, dan maar een Maserati- of Ferrari versie (dokter Arend of dokter Valk?...;)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 15, 2016 18:39

Van mij geen kwaad woord over die bi turbo V6 met Maserati genen :-)
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”