Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 19:26

Nee.
Dit is niet alleen jammer, maar gewoon ontzettend stom.
Een belachelijke beslissing vindt ik het.
Kijk naar de SW verkopen van de 156 en 159, die waren toch
bijna zo veel als van de sedans.
Het begint er steeds meer op te lijken dat Alfa geen auto's wil verkopen.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4693
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 21:21

Morgenvroeg 11:00u de officiële presentatie, maar de foto's zijn net al gelekt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 21:39

Nette bak!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 21:41

Nee.
Dit is niet alleen jammer, maar gewoon ontzettend stom.
Een belachelijke beslissing vindt ik het.
Kijk naar de SW verkopen van de 156 en 159, die waren toch
bijna zo veel als van de sedans.
Het begint er steeds meer op te lijken dat Alfa geen auto's wil verkopen.
De tijden zijn snel veranderd, en als we globaal denken is een UV interessanter. Zeker voor brand imago. Alfa Romeo heeft momenteel de financiële mogelijkheid niet om elke niche zomaar te vullen, dus de modellen met de grootste verkooppotentie worden zorgvuldig geselecteerd. Dank aan de technologieën van Jeep, is nu het moment gekomen om een zeer competente UV te ontwikkelen.

Als we terug kijken naar de historie van de Alfa berlina's is een SW pas officieel gekomen met de 156 en de 159 (los van de 1900, Giulia specials en 33 SW), dus het is ook niet direct de meest iconische Alfa carrosserievorm.

*thomas*
Member
Member
Berichten: 213
Lid geworden op: zo feb 24, 2013 11:09

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 22:19

Nee.
Als we terug kijken naar de historie van de Alfa berlina's is een SW pas officieel gekomen met de 156 en de 159 (los van de 1900, Giulia specials en 33 SW), dus het is ook niet direct de meest iconische Alfa carrosserievorm.
Bij geen enkel merk is een SW/Break/Avant een iconische carrosserievorm... Maar bijna geen enkel merk heeft GEEN SW in het gamma...
Bella's in bezit:
AR GTV Cup TS n°20 :(

Bella's gehad:
AR 156SW 1.9JTD (2004, facelift)
AR 33SW (1.3 Sport)
AR 156SW 1.9JTD (2002, interior facelift)

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 23:01

Bij geen enkel merk is een SW/Break/Avant een iconische carrosserievorm... Maar bijna geen enkel merk heeft GEEN SW in het gamma...
Dat er zoveel SWs op de markt zijn is geen reden om eentje te ontwikkelen, zeker niet als Alfa Romeo in de VS wilt concurreren (dan is een UV belangrijker). De Premium Midsize segment is tegenwoordig geen snel groeiende segment in Europa: met een langzame groei van 6% in 2015 naar 662.738 voertuigen (en maar een deel hiervan SWs) bleef dit segment achter. Vergeleken in 2002 toen de 156 SW er net was, was dit segment goed voor ongeveer 1 mijloen auto's per jaar in Europa (daarom zag je zo vaak de 156 SWs rondrijden). De cijfers van nu geven absoluut geen reden om financiën hierin te steken. Integendeel. Tegenover, de snel groeiende Premium Midsized SUV sector met een groei van 25% in 2015 tot 366.008 auto's is wel een interessante beweging.

Maar wie zegt dat de Giulia niet als SW zal komen? Niet direct.. maar de plannen kunnen altijd veranderen.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8821
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 29, 2016 23:38

Gek genoeg vind ik de niet-QV al minder vreselijk om naar te kijken. Nog altijd geen mooie auto, maar tenminste een ingetogen soort onaantrekkelijk. Misschien is dit dus wel heel goed te verkopen/verhuren.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1730
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 08:29

Dat jij dit zegt, dat voorspelt misschien iets goeds voor de toekomst....
Precies hetzelfde dacht ik toen de Alfa 75 werd geintroduceerd. Dat model vond ik in het begin ook maar niets (zeker niet ten opzichte van de 116-Giulietta). Maar later ben ik hem toch gaan waarderen.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 09:36

DAT ZE MAAR ZO VLUG MOGELIJK BIJ DE DEALERS IN SHOWROOM STAAN .
DAT IS HET BELANGRIJKSTE WILLEN ZE HUN QUOTA HALEN .
EN HOPELIJK GAAN DE EERSTE BESTELLINGEN NIET EERST NAAR US EN KUNNEN WIJ NOG EEN PAAR MAANDJES LANGER WACHTEN VOOR ZE VOOR ONZE DEUR STAAN .
En is er dit jaar een QV die wat snelle rondjes rijd op het SSAR :thumbs:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 11:48

Uit de persmededelingen:

The most eagerly awaited moment of the year has arrived for Alfa Romeo: from April 15th , it will be possible to order the new Giulia in all markets throughout the EMEA area.
In a world-wide preview, visitors to the Geneva International Motor Show will have the opportunity to admire four versions of the new model, representing the extensive range available, made of three trim levels (Giulia, Super and Quadrifoglio) and six new engines: 150 and 180 HP 2.2-litre diesel with six speed manual or 8 speed automatic transmission, 200 HP 2.0-litre 8 speed automatic transmission and 510 HP 2.9-litre V6 BiTurbo Petrol engine with 6 speed manual transmission.

Alfa Romeo Giulia

The new Giulia, with its distinctively Italian design, features an impeccable sense of proportion, simplicity and superior surface quality finish, enveloping and placing the driver at the centre.
Choosing rear-wheel drive is more than a simple tribute to the most authentic roots of the Alfa Romeo legend: it is also a technical solution which secures high performance, astounding fun and an exhilarating drive. A further particularity of the Giulia is the optimal weight distribution across the two axles, the sophisticated suspension system (Alfa Romeo patent) and the most direct steering in the market segment. In addition, the Alfa Romeo Giulia combines extraordinary engine performance and ample use of ultralight materials, like carbon fibre, aluminium, aluminium composite and plastic, to obtain the best weight-to-power ratio (less than 3 in the Quadrifoglio version).
In keeping with Alfa Romeo traditions, the new Giulia offers unique technical solutions that make it the benchmark for its segment. The more sophisticated features include the Integrated Brake System (IBS) to considerably reduce braking distance, and active suspension for exceptional comfort. Exclusive to the Quadrifoglio version, Torque Vectoring technology affords excellent torque distribution between the two wheels on the rear axle, and the Active Aero Splitter provides active high-speed downforce management.

Four versions are on display in Geneva: three Giulia Super versions with 180 HP 2.2-litre diesel or 200 HP 2.0-litre petrol engines and one Giulia Quadrifoglio with 510 HP 2.9-litre V6 BiTurbo Petrol engine. Specifically, the Giulia Super versions feature high quality leather interior with full-grain leather seats and dashboard, combined with a real wood interior trim, as well as 18" wheels, 8.8" Connect 3D Nav infotainment system and exclusive aluminium gearchange paddles fixed to the steering column.
The Giulia Quadrifoglio on display in Competition Red is available in a sporty configuration with 19" ultralight wheels, carbon ceramic brakes and Sparco seats with carbon fibre shell.


Zojuist om 11.20 was de live persconferentie en unveiling van de 4 aanwezige Guilia's in Geneve.

Afbeelding

Nederlands persbericht:
Elke versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de elementen die van Alfa Romeo een van 's werelds meest begeerde merken maakt: onderscheidend Italiaans design, state-of-the-art innovatieve motoren, optimale gewichtsverdeling, unieke technische oplossingen en de best mogelijke verhouding tussen gewicht en vermogen. Een van de kenmerkende bijzonderheden is dus een perfecte 50:50 gewichtsverdeling voor en achter. Dit is fundamenteel voor het typerende Alfa Romeo-rijplezier en wordt bereikt door de lay-out van de auto te perfectioneren en de zwaardere elementen zo centraal mogelijk te positioneren. Behalve de gewichtsverdeling is - voor een optimale wegligging - de wielophanging essentieel. Achter is gekozen voor een multilink-oplossing met zelfcorrigerende sporing (patent Alfa Romeo), waardoor topprestaties, rijplezier en comfort zijn gegarandeerd. Voor is een nieuwe double wishbone wielophanging ontwikkeld, om een snelle, accurate besturing te garanderen.



Ultralichte materialen

Alfa Romeo gebruikt ultralichte materialen, zoals koolstofvezel voor de aandrijfas van de motor naar het achterdifferentieel of aluminium voor de motor en de wielophanging (inclusief de frames voor en achter). De dwarsbalk achter is gemaakt van aluminiumcomposiet en kunststof. Dat levert bij de versie met de 2,2-liter dieselmotor met 180 pk een drooggewicht op 1.374 kg. Ondanks de aandacht voor een zo laag mogelijk gewicht blinkt de Giulia uit door extreme stijfheid voor perfecte handling en comfort, ook onder de zwaarste omstandigheden.

In de Giulia Quadrifoglio zijn ook talrijke delen van de body van lichtgewicht materiaal gemaakt. Motorkap, dak, frontsplitter en body inserts zijn bijvoorbeeld gemaakt van koolstofvezel. De deuren en de spatborden zijn van aluminium. Ook het remsysteem is zeer licht van gewicht dankzij de toepassing van aluminium elementen en koolstof-keramische remschijven (optioneel). De stoelen hebben een inwendige structuur van koolstofvezel (optioneel). Alles bij elkaar komt het drooggewicht uit op 1.524 kg en dat levert een perfecte verhouding tussen gewicht en vermogen van minder dan 3 staat tot 1.



Innovatieve, state-of-the-art motoren voor Giulia

Innovatieve, state-of-the-art motoren zijn een ander kenmerk van een echte Alfa Romeo. Daarom is voor de Quadrifoglio-versie gekozen voor een unieke motor op het gebied van technologie en prestaties, die dient als nieuwe benchmark voor Alfa Romeo. In navolging van de zescilinder 2,9-liter V6 turbo benzinemotor profiteren ook alle andere nieuwe motoren binnen de FCA Group van deze technologische kennis en ervaring. Alle krachtbronnen worden geproduceerd in Italië in de fabriek in Termoli (benzinemotoren) en Pratola Serra (diesels).



2,0-liter TBi benzinemotor

Deze nieuwe viercilindermotor is volledig van aluminium. Bijzonder aan deze krachtbron is de MultiAir elektro-hydraulische klepbediening, inclusief de "2-in-1"-turbolading en de directe brandstofinjectie met 200 bar inspuitdruk. Het zorgt voor een snelle gasrespons en een efficiënt brandstofverbruik. Het maximumvermogen van 200 pk wordt geleverd bij 5.000 toeren en het maximumkoppel van 330 Nm bij 1.750 toeren. De motor is gekoppeld aan de nieuwe automatische achttraps Q-Tronic-transmissie.



2,2-liter JTDm dieselmotor

Een compleet nieuwe viercilinderkrachtbron en de eerste volledig van aluminium gemaakte diesel in de historie van Alfa Romeo. Deze krachtbron is voorzien van de jongste generatie van de MultiJet II-brandstofinjectie met Injection Rate Shaping (IRS) en een systeemdruk van 2.000 bar. De turbo met elektrisch variabele turbinegeometrie reageert supersnel dankzij de lagering met "Ball Bearing"-technologie. Dit draagt ook bij aan de efficiency. Een balansas reduceert trillingen en resonanties en draagt bij aan comfort en rijplezier. De turbodiesel is er in twee vermogensversies: 180 pk bij 3.750 toeren (maximumkoppel van 450 Nm bij 1.750 toeren) - met een CO2-uitstoot van minder dan 100 g/km in de ECO-versie - en 150 pk bij 4.000 toeren (380 Nm koppel bij 1.500 toeren). Beide zijn leverbaar met de achttraps Q-Tronic-automaat en de handgeschakelde zesversnellingsbak. De Giulia 2.2 JTDm met 180 pk in combinatie met de automatische transmissie kwalificeert zich in Nederland voor 21% bijtelling.





375 kW (510 pk) 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor

Een unieke krachtbron exclusief voor de uitvoering Quadrifoglio, die ontworpen is volgens de nieuwste maatstaven, geïnspireerd door Ferrari-technologie en technische kennis. De zescilinder BiTurbo is volledig van aluminium om het gewicht op de voorwielen zo laag mogelijk te houden. Behalve een hoog vermogen biedt de krachtbron ook een toonaangevende trekkracht van 600 Nm. Dat levert een geweldig snelle acceleratie van 0 naar 100 km/h op van slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 307 km/h. Deze nieuwe krachtbron is ook een van de beste in zijn klasse qua lage CO2-emissie (198 g/km met handgeschakelde zesversnellingsbak). Het brandstofverbruik komt eveneens verrassend gunstig uit dankzij CEM (Cylinders' Efficient Management, elektronische cilinderuitschakeling).



Torque Vectoring (alleen op de Giulia Quadrifoglio)

Met een dubbele koppeling regelt en verdeelt de Torque Vectoring-technologie de aandrijfkracht tussen de achterwielen. Dat levert een optimale krachtsoverdracht naar het wegdek vooral bij omstandigheden met minder grip. Het zorgt voor meer veiligheid en fun, zonder dat een regulier stabiliteitscontrolesysteem hinderlijk ingrijpt.



Integrated Brake System (IBS)

De Giulia is tevens voorzien van een innovatief elektromechanisch systeem dat de stabiliteitscontrole en het traditionele servo-remsysteem combineert. Dat scheelt gewicht en vermindert trillingen in het rempedaal. Ook is de remrespons veel directer, wat resulteert in een zeer korte remweg: 38,5 meter van 100 km/h naar stilstand. En zelfs minder dan 32 meter voor de Giulia Quadrifoglio met koolstof-keramische remschijven.



Autonomous Emergency Braking (AEB) met voetgangersdetectie

Dit systeem remt automatisch om een aanrijding te voorkomen. Met behulp van radarsensoren en een camera detecteert het systeem remmende of stilstaande voorliggers en andere obstakels (inclusief overstekende voetgangers). Remt de bestuurder niet op tijd, dan wordt hij gewaarschuwd met een geluidssignaal. Volgt dan nog geen reactie, dan remt het systeem automatisch.



Active Aero Splitter, Alfa DNA en DNA Pro (alleen op Giulia Quadrifoglio)

De excellente Cw-waarde van 0,32, de perfecte verdeling van neerwaartse krachten en meer downforce bij hogere snelheden, zijn bij de Quadrifoglio-versie mede te danken aan de Active Aero Splitter aan de voorkant.

Een Alfa DNA-selector maakt keuze uit diverse rijmodi mogelijk: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (efficiencymodus voor het eerst op een Alfa Romeo) en Race (alleen Giulia Quadrifoglio).



Chassis Domain Control (alleen op Giulia Quadrifoglio)

Samen met Magneti Marelli is de Chassis Domain Control-technologie (CDC) ontwikkeld. Het is het brein van alle onboard elektronica. CDC regelt diverse systemen, zoals de DNA Pro selector, de Torque Vectoring, de Active Aero Splitter, de actieve wielophanging en de stabiliteitscontrole ESC. CDC past het rijkarakter continu aan aan de omstandigheden met gebruik van de DNA Pro-mappings en sensoren die data leveren over acceleratie en de rotatiesnelheid van de wielen. Het 'brein' informeert vervolgens de elektronische systemen in een vroeg stadium, voordat kritische situaties kunnen ontstaan.



Exclusieve wielophanging

De double wishbone-voorwielophanging is ontwikkeld voor perfect wegcontact, maximale controle en directe stuurreacties. De wielvlucht blijft in bochten constant voor een perfect contact tussen band en wegdek ook bij hoge snelheid in bochten. Daardoor stuurt de Alfa Romeo Giulia met gevoel, natuurlijk en instinctief, mede dankzij de directe overbrengingsverhouding tussen stuurwiel en voorwielen (11,8). De gepatenteerde multilink-achterwielophanging verzekert de rijder van topprestaties, rijplezier en comfort.



8,8" Connect 3D Nav

Het 8,8" Connect 3D Nav-systeem, eveneens ontwikkeld samen met Magneti Marelli, biedt diverse geavanceerde features en functies zoals de nieuwste HMI (human-machine interface). Bediening is mogelijk via de Rotary Pad en de touchscreen met hoge resolutie in het dashboard. Connect 3D Nav is uitgerust met stemherkenning en biedt connectiviteit met smartphones en tablets, zowel met Apple iOS- als Android-besturingssystemen. Andere functies zijn Bluetooth, DAB-radio-ontvangst, navigatie met 3D-kaarten en kaartupdates via TomTom. Het systeem biedt ook informatie over rijstijl en de gekozen rijmodus van de Alfa DNA Pro-selector. Alle belangrijke bedieningsfuncties, inclusief de startknop, zijn te vinden op het stuurwiel.



Dashboard

Afhankelijk van het uitrustingsniveau kijkt de bestuurder uit op een instrumentarium met een 3,5- of 7-inch kleurendisplay, dat informatie weergeeft over de auto. De weergave is afhankelijk van de gekozen DNA-modus en biedt informatie variërend van G-krachten in bochten, brandstofverbruik en schakelindicatie.



Sound Theatre by Harman Kardon

Het geavanceerde Sound Theatre by Harman Kardon is specifiek ontwikkeld voor de Giulia. Het biedt een rijk geluid dankzij een 900 watt twaalfkanaals Class D-versterker. Die stuurt veertien speakers aan via Logic 7®-technologie om een 5,1 surround-effect te krijgen.



Verlichtingsunits vóór en achter: technologie in stijlvolle verpakking

Ook weer samen met Magneti Marelli heeft Alfa Romeo de koplampen en achterlichtunits ontwikkeld. Het design heeft een herkenbare lichtsignatuur. De koplampunits zijn er in drie versies: met halogeen en met de nieuwste generatie xenonverlichting met een 25- of nog krachtigere 35-wattmodule. Die laatste biedt tot zo'n 200 procent meer lichtcapaciteit dan halogeen. Ook is bij deze krachtige xenonversie AFS (Adaptive Front-lighting System) standaard, met bochtenverlichting. Voor de achterlichten, de dagrijverlichting en de richtingaanwijzers wordt gebruikgemaakt van ledlampen.



Uitvoeringen en uitrusting



Giulia

In de basisuitvoering is de Giulia standaard voorzien van lichtmetalen 16-inchwielen, mistlampen, een verchroomd uitlaatuiteinde, stoffen bekleding, zesvoudig verstelbare stoelen en een met leder bekleed stuurwiel met geïntegreerde startknop. De veiligheidsuitrusting omvat Forward Collision Warning, IBS (Integrated Braking System) en Lane Departure Warning. Verder zijn er nog gescheiden regelbare climate control, cruisecontrol, elektrische parkeerrem, regen- en lichtsensoren, Alfa Connect-systeem met 6,5-inch touchscreen en de nieuwe Alfa DNA-selector.

De Giulia is leverbaar met de 2,0-liter TBi-motor en de 2,2-liter JTDm-dieselmotor in beide vermogensvarianten.



Super

Uitvoeringsniveau Super biedt bovenop de standaarduitrusting onder meer lichtmetalen 17-inchwielen, een dubbele uitlaatuit en bekleding in de combinatie leder en stof. De Giulia Super is eveneens verkrijgbaar met de benzinemotor en beide diesels.



Quadrifoglio

De exclusieve Giulia Quadrifoglio is de compleetste en sportiefste uitvoering en louter met de krachtige 2,9-liter V6 BiTurbo benzinemotor leverbaar. Het uiterlijk oogt agressief dankzij de speciale luchtinlaten in het front en in de motorkap, de sportbumpers en 35-watt bi-xenonkoplampunits met AFS. Andere opvallende zaken zijn het Active Aero Splitter-systeem, optionele koolstof-keramische remschijven, de Alfa DNA Pro-selector met Race-modus en Torque Vectoring-technologie. Het Connect 3D Nav-systeem met 8,8-inch touchscreen en de ultralichte stoelen met koolstofvezel frames zijn eveneens beschikbaar.



Personalisatie-pakketten

Bovenop het uitrustingsniveau Super is nog te kiezen uit de pakketten Lusso en Sport. Lusso biedt onder meer 35-watt bi-xenonkoplampen, volledig lederen bekleding, automatisch inklapbare buitenspiegels en verwarmbare stoelen en stuurwiel. Voor de Sport zijn er talrijke sportieve accessoires, zoals een met leder bekleed sportstuur en aluminium inserts.

Verregaande inkleuring van de uitrusting is mogelijk met Performances (actieve demping, schakelpeddels voor bediening van de automatische transmissie, Alfa Q2 zelfsperrend differentieel) en Sound Theatre By Harman / Kardon (premium soundsysteem met veertien speakers, inclusief subwoofer en ambient light).

Verder is te kiezen voor het Convenience-pakket (keyless entry), het Driver Assistance Plus-pakket (parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, automatisch dimmende buitenspiegels, Blind Spot Monitoring en high-beam assist), het Power Seats-pakket (elektrisch, zesvoudig te verstellen voorstoelen) en het Lighting AFS-pakket (35-watt bi-xenonkoplamunits met AFS en koplampsproeiers).
Laatst gewijzigd door tommaso op di mar 01, 2016 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4693
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 11:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Wat duurde het wachten toch lang. Niet alleen geteld in dagen maar ook qua gevoel, omdat we zo benieuwd waren. Nu is het moment dan echt daar en is de ‘normale’ versie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia eindelijk onthuld.
In Genève staan vier Giulia’s: drie Giulia Supers (ja, de Super is ook terug!), met een 150 en 180 pk sterke 2.2 diesel en een 200 pk sterke 2.0 benzinemotor. De vierde is de inmiddels bekende Quadrifoglio (dus niet QV!).
Zelden werd er zo met smart op een auto gewacht als de Alfa Romeo Giulia in de versie die we vaker op de weg zullen gaan tegenkomen. Eindelijk is het moment daar en zijn de eerste reacties die we her en der tegenkomen (zoals op onze Facebook-pagina) meer dan lovend. De eenvoud van de carrosserie wordt geroemd en het lijkt er op dat Alfa Romeo op een subtiele wijze een wereld van verschil heeft weten te creëren tussen de Quadrifoglio en deze gangbare Giulia’s.
Vanaf 15 april is de nieuweling te bestellen in Nederland, prijzen volgen uiteraard zo spoedig mogelijk! De Giulia is straks leverbaar als standaard Giulia of als Super, de naam van weleer die dus weer nieuw leven in is geblazen. De Giulia Super heeft een lederen interieur van hoge kwaliteit, samen met een houten interieur pakket. 18″ wielen zijn standaard, evenals een 8,8″ Connect 3D Navigatie infotainment systeem. Aluminium schakelflippers aan het stuur zijn standaard als gekozen wordt voor de 8-traps automaat in plaats van de handgeschakelde zesbak.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 12:16

Ooooooo, dat houten dashboard =P~
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 12:26

ohh die blauwe met die velgen eronder, mooie auto.
Veel mooier dan die toch wat schreeuwerige QV versie met die gigantische velgen

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 12:33

Gaaf!
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mar 01, 2016 13:25

ohh die blauwe met die velgen eronder, mooie auto.
Veel mooier dan die toch wat schreeuwerige QV versie met die gigantische velgen
Inderdaad, heel chique en sportief. :thumbs:
Ben benieuwd naar de prijs en de leasetarieven.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”