Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia?

wo jun 24, 2015 23:10


2 remklauwen op 1 schijf?
Separaat handremklauwtje.
Maar zie ik daar een keramische schijf?
Inderdaad, + carbon dak en motorkap, aluminium deuren, achterklep, motoren en wielophanging....

Technisch lijkt het me de Giulia helemaal voor elkaar, qua uiterlijk ben ik er nog niet helemaal uit..
De nieuwe Maserati Ghibli vind ik fraaier.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Gandini
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 17:23
Locatie: Zwolle

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jun 24, 2015 23:40

Voor zoveel jaar wachten en uitstellen vind ik het ontwerp uitermate teleurstellend, veel te veel BMW 3- serie, raampartij, vouw over de deuren, handgrepen. Met een vleugje 4-serie, M pakket, onderkant voorbumper, luchtuitlaat spatbord (alleen iets hoger). Voorkant blijft sterk, maar dat kan ook niet anders.

Achterkant, een bijgewerkt ontwerp van één van Walter da Silva's 156 schetsen.

Afbeelding


Zoals iemand al opmerkte, dit is het topmodel met alle toeters en bellen. De éénvoudiger modellen gaan er ook éénvoudiger uitzien, geen diffusor, geen skirts, etc. Hoe ziet de Giulia er dan uit?

Maar wel mooie wielen :D , en met de techniek van dit topmodel is het ook :thumbs:

Wellicht de verkooptopper waar ze al jaren op wachten?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jun 24, 2015 23:55

Typisch weer zo'n auto die je eerst in het echt moet zien denk ik, voor er een definitief oordeel over te vellen.

Ik vind de voorkant denk ik wel geslaagd. Ja had op elke auto kunnen zitten, maar daarvoor is het ook een nieuwe 'ontwerptaal' (vage uitdrukking dat, maar schijnt erbij te horen). Mazda komt ook weleens met iets nieuws ;) Als je naar de vorm van de motorkap kijkt bijvoorbeeld is dat toch niet iets wat je op elke straathoek tegenkomt. Ik heb ook het idee dat de neus van opzij gezien redelijk 'plat' is, zonder dat het er meteen uitziet alsof-ie tegen een muur is gereden (zei daar iemand BMW?).

Tegen de tijd dat ze bij de achterkant waren, was de inspiratie wel een beetje op ja. Ik denk dat ik (op de bumper na) de achterkant van die Lexus op pagina 13 mooier vindt. Maar misschien dat dat in het echt ook meevalt.

In ieder geval is het geen 'overdreven' ontwerp met tigduizend nutteloze lijntjes.

Van binnen vind ik hem in elk geval wel mooi. Ook niet onbelangrijk als je er zelf in moet zitten :mrgreen:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 07:18

ook ik wordt er na een nachtje slapen steeds positiever over, MAAR feit blijft gewoon overeind dat er teveel overeenkomsten zijn met de Duitse auto's en aan de achterkant zelfs Aziatische auto's.
Dat dat niet zo was, was juist hetgeen mij ooit besmet deed raken met de alfa virus....

JA, ook ik lach met een brede smile bij het zien van het mooie filmpje en het horen van het geweldige sound. En ook ik ben ape trots dat er wéér een bella komt die (nu nog op papier) meer power heeft dan de C-AMG en de M3 en M4 ; wanneer hebben we dat nu voor het laatst meegemaat? En dan nog eens met achterwielaandrijving!

over 1,5 jaar mag ik weer een nieuwe leasebak uitkiezen; benieuwd naar de prijzen van een mooie diesel uitvoering voor het werkpaard :twisted:
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia?

do jun 25, 2015 07:56

Ik heb trouwens het idee dat bij iedere nieuwe auto, egaal welk merk, er altijd veel mensen zijn die beginnen te zeuren over dingen die niet mooi zijn of gejat zijn van andere merken. Ik denk dat we ten eerst blij mogen zijn dat we na 11 jaar weer een nieuwe Alfa in deze klasse zien, laat staan een serieus doorontwikkeld ding met de door ons zo gewenste RWD i.p.v. (met alle respect) een Vectra c.q. Corsa c.q. Bravo met andere koets.
Helemaal mee eens!
Uiteindelijk moet Alfa auto's verkopen en liefst zoveel mogelijk dus aankomen met een extreem design voor een volume model is dan niet altijd het verstandigste.
Ik denk dat ze met de nieuwe Giulia een hele mooie auto hebben neergezet die weer een mooie nieuwe start kan betekenen voor Alfa.
En laten we wel eerlijk zijn, Alfa moet het hebben van de verkopen van nieuwe auto's en niet van die alfisten die maar in een oud modelletje blijven rondrijden :jumping:

Ben wel benieuwd naar de "normale" versies en naar de eerste rijtesten.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
peppe
Full Member
Full Member
Berichten: 471
Lid geworden op: do jul 26, 2007 15:31

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia?

do jun 25, 2015 08:11

Ik heb trouwens het idee dat bij iedere nieuwe auto, egaal welk merk, er altijd veel mensen zijn die beginnen te zeuren over dingen die niet mooi zijn of gejat zijn van andere merken. Ik denk dat we ten eerst blij mogen zijn dat we na 11 jaar weer een nieuwe Alfa in deze klasse zien, laat staan een serieus doorontwikkeld ding met de door ons zo gewenste RWD i.p.v. (met alle respect) een Vectra c.q. Corsa c.q. Bravo met andere koets.
Helemaal mee eens!
Uiteindelijk moet Alfa auto's verkopen en liefst zoveel mogelijk dus aankomen met een extreem design voor een volume model is dan niet altijd het verstandigste.
Ik denk dat ze met de nieuwe Giulia een hele mooie auto hebben neergezet die weer een mooie nieuwe start kan betekenen voor Alfa.
En laten we wel eerlijk zijn, Alfa moet het hebben van de verkopen van nieuwe auto's en niet van die alfisten die maar in een oud modelletje blijven rondrijden :jumping:

Ben wel benieuwd naar de "normale" versies en naar de eerste rijtesten.
Precies!

Het móet een volumemodel worden voor Alfa.
Dús hoge verkoopaantallen.
Dús minder gewaagd uiterlijk.
Dús kijken naar "wat koopt de klant bij de concurrent".

Als je hem zo naast de 3-serie ziet staan lijken ze wel heul errug veul op elkaar :shock:

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 08:45

Het zou mooi zijn als de club er ééntje ( of meer =P~ ) tijdens SSAR op Assen hebben staan of show down op het asfalt :lol:
Dan kunnen we allemaal nog eens onze mening geven :roll:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 08:48

Het zou mooi zijn als de club er ééntje ( of meer =P~ ) tijdens SSAR op Assen hebben staan of show down op het asfalt :lol:
Dan kunnen we allemaal nog eens onze mening geven :roll:
Dat zou zeker mooi zijn maar die kans schat ik zeer laag in, de Giulia gaat nl. pas op de IAA officieel gepresenteerd worden.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
mark156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 21:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 09:07

Ik vind haar hélemáál te gek!!! :thumbs:

OK, het lijkt misschien ergens op, het is niet vernieuwend tov de ontwerptaal van andere merken, maar bekijk nu eens de lijnen van de zoveel genoemde 3-serie, en bekijk dan de lijnen van de Juul... ze lijken op elkaar, maar ik vind het lijnenspel bij de nieuwe Juul veel beter kloppen, de lijnen sluiten veel mooier op elkaar aan!! Dat vind ik vooral belangrijk.. sterker nog, het lijkt in mijn ogen alsof Alfa haast met opzet een soort van opgefriste ''Dreier'' ervan heeft gemaakt om te zeggen: ''Kijk BMW, zó had jullie 3-serie eruit moeten zien!!'' :moon:

Die koplampen, dat lijken net een paar handen met een uitgestoken wijsvinger die naar de Scudetto wijzen. Érg fraai, maar ook het binnenwerk van de koplampen vind ik erg mooi, iets wat naar mijn idee bij andere merken nog wel eens over het hoofd word gezien...
Die kofferbakspoiler, die hoort gewoon bij de standaarduitrusting, want die verwijst qua vorm weer naar ''Opoe Juul''.. dat is iets wat ik altijd mooi vind van Alfa, die verwijzingen naar het verleden!!
En dan de specs van de QV.. wie had kunnen bevroeden dat Alfa van plan was om de strijd met AMG en M-sport aan te gaan? 8)
(ennuh, maakt dit de Giulia QV ook niet de krachtigste productie-Alfa uit de geschiedenis? :jumping: )

Al-met-al is mijn mening; Kwijlbakkie!!! =P~
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')


Life is too short to drive boring cars 8)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 10:16

Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel brave huysvaders nu de overstap naar Alfa gaan maken...

Ben benieuwd hoe de bouwkwaliteit gaat zijn (vond ik eigenlijk DE afknapper van de 156 en kijk eens hoeveel goed die voor Alfa gedaan heeft...).

Ben benieuwd wat een QV in de lease gaat doen... (denk dat die tarieven HET grootste struikelblok worden...).

Ben ook erg benieuwd hoe niet-alfa-liefhebbers er tegenaan kijken... of die in de verleiding komen om hun Bovensiepen in te ruilen... dan zou het occassionbestand bij de doorsnee Alfa dealer wel eens heeeeel interessant kunnen worden....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4693
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 10:28

Grappig detail, dat knikje in de kofferklep.

Afbeelding

Die bovenste heb ik zelf even in elkaar geflanst, maar onderstaande komt ik wel vaak tegen!
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 10:36

Als bevoorrecht mens heb ik hem in het echt mogen zien. Sterker nog, ik kijk er naar terwijl ik dit tik. Zoals bij elke nieuwe auto moet ik wennen aan de lijn. Op zich is dat niet perse een slecht ding. Aan de 156 moest ik wennen en die vind ik nog steeds erg mooi. Maar ook in het wenstadium vind ik het al een auto die genoeg mooie details heeft om hem de moeite waard te vinden. Het interieur durf ik al echt heel erg mooi te noemen. Is een prachtige mix van retro en high tech. De neus werkt in het echt ook beter dan op de plaatjes.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
sudderaar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 87
Lid geworden op: zo apr 10, 2005 21:52
Locatie: Bleiswijk

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 11:02

Natuurlijk gaat het om de auto zelf en met het cuore op de juiste plek hoop ik dat de Giulia zorgt voor een stevig fundament voor het voortbestaan van ons merk.

Mijn vrouw heeft een nieuwe BMW 328i touring, maar bij het zien van de introductie video en de presentatie had ze kippenvel in haar gezicht. Emozione genoeg dus en een hoge hebberigheids factor.

Hopelijk kunnen we deze bella snel in Nederland bewonderen. Hopelijk kunnen de nog overgebleven dealers ook snel orders gaan noteren!
Donateursnr. 707, Robert Lastdrager
Alfa Romeo Sud TI QV (1983) sinds 24-12-1984
Alfa Romeo 75 3.0 America (1987) sinds 16-06-2009
Alfa Romeo 166 3.2 Distinctive (2004) sinds 24-01-2018
Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark Edition Elegante (2003), 06-06-2020

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 11:43

Gelukkig zijn de bijtellingsregels weer helemaal anders dus in nederland maakt hij ook gewoon een kans. Gewoon 22% ongeacht de motor.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 25, 2015 14:08

De eerste Alfa met een Hofmeister Kink ... :mrgreen:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”