B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 20:54

:thumbs:
Pintje drinken aan de toog ?
:blue_cool:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 20:57

Ik hoor niemand over de subtiele striping.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 20:59

Op zich is het natuurlijk helemaal zo dat iedereen helemaal moet doen met zijn auto wat ie wil. In sommige gevallen kan dat we ook echt geen donder schelen. Paris Hilton in een roze Bentley? Prima... Toch al geen fan van die hokken. Maar waarom ik al die non period tsjoening of GTA-replica's in verschillende stadia van heel serieus tot alleen de bumpers eraf schroeven zo slecht trek, is dat er langzamerhand zo weinig mooie originele lijken over te blijven.

Natuurlijk licht overdreven, maar toch... Dan kan je economisch gezien prima zeggen: hoe minder, hoe meer waard originele autootjes zijn. Is helemaal waar. Maar er is toch meer. Je wil toch over dertig jaar ook nog een beetje mooi bewaarde Bertjes zien? Net zoals ik het nu geweldig vind om onverprutste Aurelia's of Traction Avants te zien.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:02

Oeh.. Een traction avant. Staat een hele mooie in de buurt.

Maar des te bijzonderder worden de originele exemplaren wat dan weer leidt naar ombouwen van omgebouwde bertjes. :wink:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:06

Ik hoor niemand over de subtiele striping.
Dan liever de echte 70' amerikan striping en reklame stikkers met de rainbouw colors en flower power , das pas durven
zoals ze met sommige montreals hebben gedaan of de nikki lauda spider
:lol:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:11

Gelukkig hebben we dat ook gehad.

:lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:18

Dat is in dat verband ook een leuke: wat zou een purist aan willen of misschien wel moeten vangen met zo'n uitbundig ranzige Lauda-Spider? De Lauda-trim conserveren omdat het de 'originele' trim is, of met gezwinde spoed alle aanhangsels verwijderen wegens oerlelijk?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:24

Dan zou ik toch zeggen conserveren of nieuw vinyl-setje laten maken. Ook van zo'n oerlelijk exemplaar is het leuk als er eentje bewaard blijft...
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 21:33

IK zei toch dat ik die 70' striping liever zag dan de suptiele, op een wagen uit de 70's natuurlijk
Op hedendaagse wagens kan dat super mooi zijn .
En geef mij maar een originele nikki lauda spider
Maar zoals ik al zei het is maar mijn mening
8)
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

do mar 06, 2014 23:14

Oeh.. Een traction avant. Staat een hele mooie in de buurt.

Maar des te bijzonderder worden de originele exemplaren wat dan weer leidt naar ombouwen van omgebouwde bertjes. :wink:
Das wel een bijzondere industrie. Plaatwerkers die alle geboorde gaatjes weer gaan dichtlassen. En een grote zoektocht naar bumpers :-)
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

vr mar 07, 2014 05:59

Ik zou vast bumpertjes gaan sparen. :D
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

vr mar 07, 2014 10:00

Ik vind alle Bertjes mooi (eigenlijk weet ik het verschil tussen een Bertone, GT en GTV niet. Brievenbus herken ik nog wel maar ken de officiele benaming niet)

Heerlijk weer zo'n vurige discussie. Die heb al ik aan tijdje gemist.

Nu ik erover nadenk, ik heb ooit wel eens in een Bertone gezeten maar nog nooit in gereden.
Is dat een gemis?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

vr mar 07, 2014 10:50

Ze heten allemaal bertone.

Ik zou ook niet weten hoe deze bertones rijden. Ik heb een andere bertone. :lol:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

vr mar 07, 2014 17:23

Ze heten allemaal bertone.

Ik zou ook niet weten hoe deze bertones rijden. Ik heb een andere bertone. :lol:
[pestmodus on]Ze heten niet Bertone, we noemen ze zo ;-)

Het zijn Giulia GT, GTJ, .... ontworpen door Bertone
[pestmodus off]
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Pfffff zooooooooooooo mooi

vr mar 07, 2014 17:24

Dat is in dat verband ook een leuke: wat zou een purist aan willen of misschien wel moeten vangen met zo'n uitbundig ranzige Lauda-Spider? De Lauda-trim conserveren omdat het de 'originele' trim is, of met gezwinde spoed alle aanhangsels verwijderen wegens oerlelijk?
Nou... nu trapt u toch wel op wat zieltjes... want als ik eerdere berichten moet geloven bent u nu toch danig aan het zeiken want er zijn ongetwijfeld menschen die zelfs een Lauda Spider mooi vinden en daar dient men R E S P E C T voor op te brengen en zeker niet zo ongenuanceerd de mening over te uiten! Gelieve dus minder eerlijk te zijn edoch huichelachtig te beweren dat het helemaal de shizzledebizzle is waarna u het evenzo gefakede kwijl van de kin dient te verwijderen! :P

Oh... in het zeer onwaarschijnlijke geval dat u de Lauda WEL een visueel aantrekkelijke propositie vindt, mag u natuurlijk zonder nuancering deze appreciatie kenbaar maken. Enige vorm van terughoudendheid is dan niet vereist.

De andere kant is dat ik persoonlijk een Lauda Spider minstens even zo lelijk en ranzig vind als Uwes die vindt maar dat het als tijdsoriginele "upgrade" zeker zijn plaatsje in de historie van het door ons zo gewaardeerde merk verdient en daardoor ook zeker het conserveren waard is... dit zelfde geldt wat mij betreft voor de Alfa Romeo Dauphine... werkelijk oerlelijk, even veel Alfa content als de Alfa Romeo TZ-3 Corsa en met het weggedrag van een F-Serie 911... en TOCH.... 8)

Terugkomend op deze Maria (Marijke) Catharina Pietronello Helwegen-Mulders der Bertones (vanaf heden een MH/R genaamd en men dient deze dan ook, uit respect, met een hartstochtelijk "ROEKOE!" te begroeten mocht men het karretje in den vleze tegenkomen gelijk Henri Ford zijn hoed aantikte elke keer dat hij een Bugatti tegenkwam) is het voor mij het levende bewijs dat "Just because you can, doesn't mean you should" een addagio is dat nog steeds opgeld doet... Het feit dat met over genoeg eenheden SdA beschikt om dit uit te voeren, wat ongetwijdeld een comfortabel gevoel is, betekent niet dat men als een wilde om zich heen kan gaan lopen maaien en zonder enige vorm van R E S P E C T een willekeurig karretje te grazen kan nemen... met als enige rechtvaardiging dat het saldo toereikend is...

De Engelsen hebben hier voor een fantastische term die zich nauwelijk in het NL laat vertalen: stewardship... en stewardship behelst ook het verstandig omgaan met immer schaarser wordende goederen...

Als we dit in het extreme trekken:
Stel een dronken zot erft om welke onverklaarbare reden dan ook enkele miljarden eenheden SdA en besluit dus maar het Rijksmuseum in de fik te steken omdat de 400 jaar oude verf van een Rembrandt nou eenmaal een hele fraaie vlam geeft... na zijn daad stort hij de vereiste miljarden af in de staatskas et voila... de zaak is daarmee afgedaan want de financiele compensatie is daar... hij heeft de schade vergoed dus over de kwestie van erfgoed dient men uit R E S P E C T den waffel te houden... Men zou er toch schande van spreken...

Daar komt nog bovenop dat ik zo maar het vermoeden heb dat de createur van de MH/R niet de annalen der Alfa Historie ingaat als de tot in eeuwigheid te roemen schepper van voorgenoemd automobiel en Giorgetto G. dat wel gaat als de schepper van het orgineel... rara hoe kan dat nou?

Kortom: als je dan zoiets wilt bouwen, haal dan bij een van vele restaurateurs een voor de dood weggehaald koetsje waar toch al niks meer origineel aan is en laat de mooie origineeltjes over aan mensen die die willen koesteren om wat ze zijn, dan kan een ieder zich uitleven zonder het door de een zo begeerde schaarsche goed opgestookt wordt aan de veranderdrift van de ander....

Ennuh... wie dit gezeik vindt, moet misschien eens kritisch naar zijn of haar eigen woorden kijken en ietsje meer moeite doen dan hit-and-run....
Laatst gewijzigd door Zaagauto op vr mar 07, 2014 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”