Pagina 1 van 3

Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 19:39
door ikke
Ik zag net een autoprogramma op rtl5 geloof ik, ik weet ook niet welk programma, maar helaas :oops: , maar het ging daar over driften, ik geloof zelfs de driftkampioenschappen van nederland, ik zag daar alleen maar, erg veel BMW's, en wat leeeelijke japanse prut.

Waarom geen Alfa's?, 75's, 90's, Alfetta's, Bert's, of juultjes hebben toch ook achterwielaandrijving?, T zou leuk zijn dat al die patserbakken ingemaakt zouden worden door italiaans. :roll:

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 19:53
door vV
diverse alfa`s staan op de lijst voor voorkeursdriftbakken.
BMW zijn nu eenmaal goedkoper, en gooi je dus makkelijker weg als het een keer niet goed gaat...

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:11
door bert
Een Alfa met voorwielaandrijving is als een vis op het droge. Het kan misschien best
overleven maar toch klopt er gevoelsmatig iets niet helemaal.

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:16
door Elentinos
BMW's zijn nu eenmaal veel makkelijker in een drift te leggen dan de transaxle Alfa's met hun 50/50 gewichtsverdeling.. .

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:21
door ikke
Bert, ik bedoelde dan natuurlijk ook de achterwielaangedreven Alfa's.
Is die perfecte gewichtsverdeling dan ten nadele voor het driften? :?

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:22
door Graffiaturo
ja natuurlijk, driften is juist het gevolge van te weinig grip, en door de optimale balans, zal je grip houden en is driften gewoon lastiger

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:39
door ikke
Dus als ik het goed begrijp zijn Alfa's gewoon TE GOED om te driften. :driving:

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 20:49
door bert
Met moderne auto's kun je praktisch niet driften omat autofabrikanten geen leuke auto's
meer willen of kunnen maken.
Nissan Skyline is bijvoorbeeld een uitzondering maar met een 318 is standaard een powerdrift niet mogelijk.
Helaas vanwege de mode en de wens naar brede banden met teveel grip en banden die praktisch niet verwormen is de slip angle sterk verkleind.

Power oversteer is niet mogelijk met een 115 pk BMW met moderne 205 banden maar het is wel mogelijk als je maar voldoende vermogen ter beschikking hebt zoals met een M3.
Maar helaas wordt bij een M3 nog bredere banden gemonteerd.

De keuze voor een oudere BMW ligt voor de hand omdat oudere modellen zijn uitgevoerd
met McPherson voor en langsdraagarmen achter. Geheid driften.
Ook zijn modellen met behoorlijk wat vermogen van BMW nog in grote getale aanwezig
en voor niet al te veel geld aan te schaffen.
Echt powerdriften gaat het best met achterwielaandrijving en 150+ pk dus blijven er niet
veel Alfa's over.

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 21:30
door bert
@Ikke

Met een Ferrari is het goed driften. Heeft niks te maken of auto slecht op de weg ligt want een drift heeft alles met besturing te maken en het bekende sturen met het gaspedaal met de bocht mee. Met gaspedaal dwing je bij een achterwielaandrijver de achterkant naar buiten.
Aangezien op droog wegdek en als het asfalt voldoende grip biedt en echt driften bij hogere snelheid in bijvoorbeeld de derde versnelling moet gebeuren, heb je behoorlijk wat power nodig om een auto tot driften te dwingen. Je wilt de wielen laten doorspinnen met behulp van
gaspedaal en dus is een Giulia met een 1300 niet een driftauto. Men noemt het niet
voor niets powerdriften.

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 21:42
door ikke
75 america, of QV wel goed dan, en om de balans eventueel te verstoren met twee dikkertjes voorin, of boodschappen voor een half jaar achterin? :roll:

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 21:48
door bert
Heeft niets met gewichtsverdeling te maken. 50/50 van transaxle is totaal anders qua
verdeling als een 50/50 bij een middenmotor. De laatste heeft enkel rukje aan het stuur nodig
bij insturen.


Afbeelding

Kijk, zo hoort het!!!!!!

Re: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 21:53
door 164 Q4
T zou leuk zijn dat al die patserbakken ingemaakt zouden worden door italiaans. :roll:
Dat gaat je iig niet lukken. Dat japanse rommel heeft wel vele honderden pk's op hun achterwielen. En die wou jij gaan inmaken met bijv een Alfa 75 2.0TS? Dan kon je wel eens gigantisch voor joker staan ben ik bang :oops: .

Dit Impreza D1-drifting geval, hoe lelijk je 'm ook vinden mag, krijgt wel ruim 550pk uit z'n 2.5 4 cilinder geperst :shock: .

Afbeelding

Verkijk je er dus niet op dat het van oorsprong maar een goedkope jap is, opvoeren kun je ze gigantisch goed en daar moet je het van hebben.

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: zo sep 04, 2005 22:53
door Alfa90_Buttje
Idd, die Supra's en Mazda's met rotatiemotor persen ze met giga compressors zo richting de 1000pk uit .. echt NIET NORMAAL !! Die gasten zijn écht ziek gewoon! :lol:

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: ma sep 05, 2005 11:20
door bert
Sub/Mitsu hebben i.d. power oversteer met 50/50 tractieverdeling. Eigenlijk zijn alleen
echte 4wd systemen waarmee power oversteer mogelijk is te vinden op exoten als
de Skyline en Porsche.
Mooiste 4WD is natuurlijk een achterwielaandrijver met 70+% continu op de achteras en de rest die je wat helpt met het rustig insturen en stabiliteit.
Bij rol van de auto creeren ze bij een Sub wat positief camber op achteras maar is
niet helmaal zo fraai als bij een ware achterwielaandrijver.

RE: Driften & Alfa's?

Geplaatst: ma sep 05, 2005 11:53
door Elentinos
Het kan wel uiteraard... Ik zeg alleen dat het in een Alfa 75 moeilijker is dan in een E30 325i. Daarom is het veel zinvoller om alleen voor puur driften een BMW te gebruiken. Alles imho uiteraard.

Afbeelding