Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

vr apr 04, 2008 07:12

Laatste keer dat ik het te koop zag was op een Italiaanse site.

*pieker pieker* Afbeelding
Er staat (stond) op de NAMAC beurs een mevrouw uit Someren....die heeft allerlei boeken....ook de Rampini's.........
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

vr apr 04, 2008 09:10

Er staat (stond) op de NAMAC beurs een mevrouw uit Someren....die heeft allerlei boeken....ook de Rampini's.........
En de eerstevolgende beurs is morgen (zaterdag) al: Euretcogebouw Houten, van 10:00 tot 15:00 uur.

Ik ga er zelf niet heen, ben ergens anders met autootjes spelen 8)

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

vr apr 04, 2008 11:38

De meeste modellen zijn van metaal (meestal zamac, en lang geleden uiteraard blik) of kunststof (vaak resin). Een enkele keer kom je nog wel eens een tinnen exemplaar tegen.


Direct herkenbaar want heel erg gedetailleerd is deze gelaserde weergave van de SZ (in strikte zin geen 'model'). Hij was al in het Klaverblaadje 121 (Q1 2008) te zien op pagina 35, in de registerbijdrage van Eduard van de Beek.

Ik heb exact zo'n lasergravure maar dan van een Alfa 159 SW. (relatiegeschenk Alfa Romeo)
Zijn relatiegeschenken die je kunt laten maken bij diverse bedrijven (ook in NL).
Ik wil ook wel zo'n SZ en heb uitgezocht wat het ongeveer kost om een aantal te laten maken.
Je moet al snel 10 of 20 stuks afnemen en dan kosten ze iets van 40/50 euro p/s.

De 3D-modellen van moderne auto's zijn wel te vinden (via de fabrikant bv), maar bij oudere of speciale auto's (zoals de SZ) is dat lastig natuurlijk.
Ze kunnen bijvoorbeeld een modelauto inscannen, maar de kwaliteit is dan minder dan van deze SZ uiteraard dus dat is niks.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

vr apr 04, 2008 12:08

p.s. Ik zal er nog eens achteraan gaan, want ik wil toch ook wel zo'n ding natuurlijk. :-)
Sommigen adverteren met prijzen vanaf 7 euro p/s, maar dan moet je vast heel veel afnemen.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
campari
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 22:03
Locatie: Amersfoort

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

vr apr 04, 2008 16:49

Ik heb, net als Harry Zagato, een 159 SW in een "blokje glas". Volgens de vorige eigenaar (ja, er zijn mensen die dit wegdoen !) had hij het gewonnen met een prijsvraag op de RAI. Wat daar van waar is, laat ik in het midden. Maar het is een leuk hebbedingetje !

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Nederlandse Politie Sud

vr apr 04, 2008 21:40

Erg jammer dat de kenteken van de foto niet is gebruikt.
Desondanks toch een leuke verbouwing, de volvo-keteken niet meegerekend. :lol:
Deze Alfa Sud Politie op de plaatjes is het eerste prototype model. Het uiteindelijke model zal Leonardo zeker met het juiste kenteken tzt afleveren
Op de deur randjes in kleur zal ik hem ook nog wijzen, mocht hij dat zelf over het hoofd hebben gezien.

Als jullie interesse hebben in een AlfaSud model, laat me dat dan weten om er een aantal te laten aanmaken. Net als destijds met de Politie Spiders van de Rijkspolitie en Amsterdamse Politie. Prijs nog niet bekend , maar denk aan handbouw prijs van circa Euro 75/80
Leonardo Mainardi heeft me gezegd, dat het met het kenteken FT-21-FG helemaal goed komt. Voor het prototype heeft hij even een bestaand nummer
gebruikt de 06-XP-42 van de no33 Amsterdamse Spider Politie. De bovenkant van de deuren in oranje-rood lijkt technisch niet haalbaar, het DeAgostini basis model, waarvan hij uitgaat, heeft geen boven deurraamstijlen. Hij verwacht over 2 tot 3 maanden een aantal Sud Politie's klaar te hebben. Winkelprijs zal rond de euro 110 liggen, bij gezamenlijke aankoop met de Miniatura verzamelaars via mij, komt de prijs op Euro 75.
Handbouw van Deltamodels is kwalitatief top.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 01:19

Nu heb ik de Q4 stradale al binnen. Bied dezelfde man/vrouw ook nog een hele rits andere alfa modellen aan, waarvan het merendeel 155's was.
(BBR, carpin, microsprint, remember.)
De meeste die ik interesant vond stonden hier al maar deze was dus wel van mij:

Afbeelding

De carpin 155 zagato in het wit. Voor een wat mij betreft heel zacht prijsje.
Papa is extreem blij. Nu nog even de postbode binnen laten over een weekje ofzo.

Het vergelijk met de rode Q4 van minichamps uit japan en de Q4 stradale komt als alles hier staat. Zet ik de carpin er ook nog wel even naast.

En deze nog aangeschaft, die is ook al onderweg van een andere aanbieder dus als het goed is en dan heb ik er binnenkort eentje over.
Mocht dat het geval zijn dan meld ik dat nog even.

Afbeelding

Op deze werd ik jammergenoeg overboden.

Afbeelding

Verder had hij nog deze:

Afbeelding

Die werd eerder hier behandeld maar dan niet van microsprint.
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... start=2589

Dit werd de duurste die hij/zij had:

Afbeelding
BBR mooi gebouwd leverde 255 euro op.

Ik heb een leuk dagje gehad waarbij ik 2 mooie modelen heb "gewonnen". En een namac beurs waar toch redelijk werd gekocht bij me.
(Als de persoon die de antonette kocht mee leest: veel plezier ermee! :wink: )

En dit is nog onderweg in de kategorie "geinig voor de heb".

Afbeelding

Een 155 sleutelhanger in geborsteld metaal met als bonus een martini horloge.

(P.S. Deze plaatjes zijn van ebay en verdwijnen dus met de tijd. Wil je ze bewaren dan adviseer ik je ze even op te slaan.)

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 10:44

De buit van een paar uurtjes NAMAC beurs.............. :P

een Togi voor 3,50................(geen tikfout)

Afbeelding

2 Matchbox Bertone's

Afbeelding

Minichamps 164

Afbeelding

en een Pego 33

Afbeelding
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 12:15

Een Togi carabo voor 3,50euro? :blue_shocked: Dat is echt voor niks,ziet er nog netjes uit ook.

Frank.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 20:41

Niet in Houten geweest deze keer, maar afgelopen maand wel aan het bouwen geweest.

1) De 6C 2300B Pescara Castagna van Future Models. De raamstijlen waren belachelijk dik (nou ja, op zich normaal voor een kit uit die periode), dus ik heb ze behoorlijk af laten slanken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 20:42

2) De GTV Speedster van Gasoline.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 20:43

3) De Group C prototype van Yow modelli

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . hout en glas

zo apr 06, 2008 20:44

en Roebar, feli met de Togi. Da's pas echt scoren! :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kroonprinsesje

ma apr 07, 2008 14:14

Mooi werk, Michiel! Mijn complimenten.

Een Togi carabo voor 3,50euro? :blue_shocked: Dat is echt voor niks,ziet er nog netjes uit ook.
Da's inderdaad absurd... leuk!


Soortgelijk gevoel kreeg ik ook :D

Vandaag kwam een pakje uit Argentinië aan:

Afbeelding


Met daar in een 1:41 Polistil Alfa Romeo Dauphine. Meestal lopen de prijzen voor deze modelletjes aardig op, en het bijzondere bij dit exemplaar is dat beide bumpers nog intakt zijn. Heel vaak zie je dat de hoeken zijn afgebroken. Toch kostte het ding mij slechts €10.

Afbeelding


Alfa bouwde deze Renault in licentie van 1959 tot 1961. De auto onderscheidde zich alleen in het typeplaatje van haar Franse zusje, het beroemde Alfa Romeo logo zat er echter niet op. Men nam niet eens de moeite de naam ('kroonprinses' in het Frans) te vertalen. De samenwerking met Renault in die tijd betekende ook dat Renault als importeur voor Alfa in Frankrijk optrad.


Afbeelding

Qua verhoudingen is het model niet helemaal geslaagd, het dakje is veel te bol, en de koplampjes ietepetieterig klein. Politoys (APS) was nog maar net begonnen met de productie van de modellen (1960). De modellen werden in de loop der tijd steeds beter (binnenkort een 'special'). Toch zie je bij dit Dauphientje bij de eerste blik al om wat voor type het gaat.


Afbeelding

Afbeelding

Die koplampjes werden weergegeven door 'diamantjes' wat in die tijd, net als het separaat ingezette stuurtje en de 'verchroomde' bumpers, een hoge mate van detaillering was.


Afbeelding

Afbeelding

Het model was niet in zamac gemaakt, maar van plastic. In tegenstelling tot de plastic Norev's hadden de Polistils niet de neiging krom te trekken.


Afbeelding


Een tweetal advertenties uit die periode:

Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma apr 07, 2008 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kroonprinsesje

ma apr 07, 2008 16:04

Mazzeltje Dink.....die Dauphine............gaan idd meestal voor de hoofdprijs............
Leuk ook dat ie nog heel is.......

btw...op de beurs al heel veel van die James Bond modellen maar de GTV6 er nog niet tussen zien staan....evenals die 2600 Berlina uit die andere strip serie (kan ff niet op de naam komen) wel andere modellen daaruit maar nog niet de ALFA

Ook gekeken naar die Kuifje modellen......wat zit daar een prijsverschil tussen zeg......Die Giulietta sedan...bij de een 22,50 bij de ander...30 euri's....
Die P18 of 23oo Monza ?¿? bij de een 15 euro bij de ander zonder van kleur te verschietten 30 euro.......
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”