Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Track Stars!!! :-)

za nov 04, 2006 19:16

Vandaag de 1.43 Montreal van EG binnengekregen !!

http://download.aperion.it/edisongiocattoli/diecast.pdf


Leuke miniatuur voor niet te veel geld.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Track Stars!!! :-)

za nov 04, 2006 19:48

Inderdaad een leuk model voor een erg leuke prijs! De Minichamps-versie heb ik ernaast gehad maar of die meer dan drie keer zo mooi is (vanwege de prijs)... Ik weet het niet...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Track Stars!!! :-)

ma nov 06, 2006 23:15

Heren, eindelijk kwam ik op internet een persoon tegen die heeft gedaan waar ik al jaren over denk. Hij heeft op basis van de Detail Cars Giulietta Sprint het Bertone Giulietta Sprint prototype nagebouwd. De bijgevoegde foto laat het eindresultaat zien. Zeer goed behalve de achterklep lijn. Helaas heb ik 2 linkerhanden :oops: anders had ik zelf jaren geleden al een Bang of Detail Cars onthoofd. Deze conversie is in ieder geval niet moeilijk. Dak eraf zagen en de achterklep lijn aanpassen en klaar is klara. Heb je toch weer een leuk echt bestaand model erbij. Waarom dat Bang hier zelf nooit mee is gekomen begrijp ik nog steeds niet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Carabinieri

wo nov 08, 2006 18:59

Komt op 16 november uit van DeAgostini in de Carabinieri-serie:

Afbeelding

Jammer van die kier boven de voorruit.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Carabinieri

wo nov 08, 2006 23:45

Ach das denk ik exemplarisch. Die twee Juultjes die ik van DA heb hebben daar absoluut geen last van.
Ik vind de chrome wielen en de vette antenne meer storen. :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Carabinieri

do nov 09, 2006 00:06

Alhoewel wat kritiek op deze DeAgostina Giulia valt te geven zijn de ventilatiegleuven in het achterste gedeelte (waar normaal de derde ruit zit bij een civiele uitvoering) lovenswaardig. Een producent als Progetto bijvooorbeeld laat deze ventilatiesleuven gewoon weg.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Carabinieri

do nov 09, 2006 12:46

Nieuws uit China van Metro models, de 33 Periscopica in 1:43. Mooi model wat een goed alternatief is voor de dure TecnoModel handbouw of de oude diecast van Mercury

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Carabinieri

do nov 09, 2006 13:33

Ach das denk ik exemplarisch. Die twee Juultjes die ik van DA heb hebben daar absoluut geen last van.
Ik vind de chrome wielen en de vette antenne meer storen. :?
Denk het ook, heb ook een aantal Dea's maar die hebben de ruitjes wel goed. Die chrome wielen zijn erg jammer. De eerste Dea's hadden ze compleet mat en nu dus compleet glanzend. Missertje. Minichamps doet het wat dat betreft perfect: mat met een glanzed dekseltje!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 33/2 Periscopio

do nov 09, 2006 22:55

Die 33/2 Periscopio ziet er goed uit, niet al te bling-bling wielen zoals bij de Carabinieri-Promiscua van DeA.

Het origineel:

Afbeelding

Volgens mij is z'n 'smoel' zelfs beter dan die van Tecnomodel.

Afbeelding

Toch vraag ik mij af of er niet twee verschillende chassis met elkaar worden verward. Ik vind op internet verschillende foto's, waarbij de hoogte van de voorruit (of de luchthapper?) lijkt te variëren. Bovendien heeft het exemplaar op de foto richtingaanwijzers voor, het model niet. En het ene exemplaar heeft vleugeltjes bij de koplampen, de ander niet.

De 33/2 debuteerde en won in 1967 bij de heuvelklim van Fléron in België.

Fleischmann maakte de 33/2 Periscopio jàààren geleden al als goed geproportioneerde slotracer (1:32). Een gave rode of blauwe brengt tegenwoordig makkelijk meer dan vijftig euro op, de zeldzame groene soms wel driehonderd.

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 33/2 Periscopio

vr nov 10, 2006 16:20


Volgens mij is z'n 'smoel' zelfs beter dan die van Tecnomodel.

Toch vraag ik mij af of er niet twee verschillende chassis met elkaar worden verward. Ik vind op internet verschillende foto's, waarbij de hoogte van de voorruit (of de luchthapper?) lijkt te variëren. Bovendien heeft het exemplaar op de foto richtingaanwijzers voor, het model niet. En het ene exemplaar heeft vleugeltjes bij de koplampen, de ander niet.

De 33/2 debuteerde en won in 1967 bij de heuvelklim van Fléron in België.

Fleischmann maakte de 33/2 Periscopio jàààren geleden al als goed geproportioneerde slotracer (1:32). Een gave rode of blauwe brengt tegenwoordig makkelijk meer dan vijftig euro op, de zeldzame groene soms wel driehonderd.
Well, I think I won't hurt anybody's interest in reminding here that no original "periscopica" survived, and indeed the two existing cars nowadays (one with Joe Nastasi in New York and the other in the Scuderia del Portello) are both recreations by Giordanengo including an unknown amount of original parts (probably engine and gearbox, maybe suspensions). If you compare the pictures of the real thing at its epoca, you can spot wrong shapes here and there, notably in the headlamps area. The small fins under the headlamps were not on the prototypoe at its early stage (nor at the Fleron hillclimb, nor Sebring nor Targa Florio), yet appeared, painted white, at a press presentation.

Here's the real car in 1967:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
You are right to point out that the Fleischmann model had correct proportion, so did the Mercury 1/43 one (the openings spoiled a bit the overall impression), and also the small Aurora slot car. Provence Moulage had a nice kit also.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 33/2 Periscopio

vr nov 10, 2006 19:51

Thank you for your addition, Patrick. Do you happen to know when a 33/2 raced with the number 215? Not at Flèron?




Minichamps-nieuws, in 1:43:

De zwarte 2600 Spider van 1964 (code 400 120630), wordt niet zwart maar zilverkleurig. Heeft men zich de vele kritiek op de scoops aangetrokken?
Zou het helpen als ik hier nog even doorzeur dat 'Bianco Sinus' me nog mooier lijkt? ;)

Ook wordt er een eveneens zilverkleurig Spider uit 2006 (code 400 120650) aangekondigd, de 'Brera'-Spider dus. Benieuwd hoe deze zich verhoudt tot die van Racing43. De laatste kost een dikke 90 euro, drie keer zoveel als de te verwachten MC.

Beiden verwacht voor maart 2007.

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 33/2 Periscopio

za nov 11, 2006 11:33

Thank you for your addition, Patrick. Do you happen to know when a 33/2 raced with the number 215? Not at Flèron?
Yes, at Fleron.

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 33/2 Periscopio

za nov 11, 2006 20:25

Minichamps-nieuws, in 1:43:

De zwarte 2600 Spider van 1964 (code 400 120630), wordt niet zwart maar zilverkleurig. Heeft men zich de vele kritiek op de scoops aangetrokken?
Zou het helpen als ik hier nog even doorzeur dat 'Bianco Sinus' me nog mooier lijkt? ;)
Gewoon proberen Hans, en anders schilder ik hem zelf wel in de goede kleur :wink:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 1900 SSZ

zo nov 12, 2006 22:57

Nog een extra plaatje van de Periscopio:

Afbeelding

Fléron :arrow: "215", yep :wink:


En inmiddels ook weer de volgende voor Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection, officieel in de kiosk in februari 2007, maar nu al op eBay:

Afbeelding

1900 SSZ, als deelnemer van de Mille Miglia 1956.

Originele modelkeuze, de lijnen lijken prima in orde. Maar ligt het nou aan de foto, of heeft het model echt een te grove 'metallic' lak?
En alweer veel te vette spaken in de wielen. Misschien omdat ze anders helemaal dicht gaan zitten bij het 'verchromen'? Toch een begerenswaardig model, want een betaalbare 1900 SSZ in miniatuur zul je niet gauw vinden.


Afbeelding

Je kunt er van op aan dat dit model over een jaartje in 'stradale' uitvoering verschijnt in Maxicar-doosje. Robijnrood graag ;)


Edit:

Nog een foto

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . 1900 SSZ

ma nov 13, 2006 19:46

Op bijgaande foto's is goed te zien dat het om een bicolore gaat (ook al zijn het twee kleuren groen).

Afbeelding

Afbeelding


Ik dacht 'm al te herkennen ;)

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”