Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . rode Montreal

za apr 14, 2007 10:30

Even offtopic, ik wil bij deze Dinky Boy hartelijk bedanken voor alle info die hij hier elke keer weer plaatst. Ik als verwoed verzamelaar ben hier zeer dankbaar voor. Zo, dat wilde ik maar eens een keertje kwijt !
Keep on going !!!! :thumbs:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . rode Montreal

za apr 14, 2007 11:40

Amen :wink: :lol:

leuk nieuws trouwens van die EG modellen, heb zelf de alfetta carabinieri en kben gezien de prijs erg te spreken over de afwerking.
Die GTC is die niet ook al onder de naam Schuco uitgebracht of gaat het hier wel onder een ander model van een andere mal? :roll:

Ik heb overigens nog 2 nieuwe aanwinsten voor mijn collectie, alleen beide moeten nog aankomen
ten eerste de witte Giulia uit de Deagostini reeks, nieuw in blister. vond ik op MP en ik heb nou eenmaal een zwak voor juultjes :wink:
ten tweede eindelijk de Mebetoys Giulia Nuova Super :D niet geheel mint maar zo van de foto's af te zien is ie in goeie conditie en ik ben gewoon heel blij dat ik er eindelijk een heb weten te bemachtigen, want ik zocht al een geruime tijd naar dit model.

zogauw ze aankomen zal ik wel foto's maken en posten 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . rode Montreal

za apr 14, 2007 18:36

Dank jullie wel :P

De topic is dik twee jaar terug min of meer uit noodzaak geboren. Ik merkte dat ik soms het overzicht kwijtraakte met al het nieuws en vond dit wel een aardige methode om dat overzicht een beetje te behouden. Nooit gedacht dat het zo groot zou worden. Het wordt ook internationaal veel gelezen, 's nachts tikt de teller vaak net zo hard door als overdag. En het is opvallend hoe vaak ik mijn eigen teksten tegenkom in Google... :)


Nog even wat afbeeldingen van twee recente Fabbri's, die nu wekelijks verschijnen, beide modellen die eerder al in een andere kleur verschenen (en straks in weer andere kleuren in een M4-doosje:

Afbeelding

De 1900 TI van Carini en Artesiani uit de Mille Miglia van 1954. Zij wonnen hun klasse.


Afbeelding

Een TZ waarmee op Mugello is geracet. De coureur en het jaar (van de race, niet de TZ) zijn mij onbekend. Best een goed geslaagd model, als je naar de koplampjes en hun afdekkappen kijkt. De raampartij is wat onderuit gezakt, maar kan misschien makkelijk hoger worden gezet. Bij deze close ups valt het ook meer op dan wanneer zo'n model op een plankje voor je neus staat.

Beide foto's zijn van gebruiker Argox van automodellando.it


En over M4 gesproken: de eerder aangekondige Brera en 2600 Sprint zijn uitgesteld tot mei. Voor juni kondigt M4 de 33SC en de 156 WTCC 2006 aan, elk in drie uitvoeringen:

Afbeelding

Deze modellen die we ook al op Neurenberg zagen, verschenen dus eerder als Fabbri-modellen maar zijn nu op detail verbeterd en zitten voor rond de 20 euro in een fraai doosje. Daarmee een goed alternatief voor de duurdere Sparks waarvan de 2006-auto's nog steeds de pre-Giugiaro achterlichten van het 2004-model hebben.


P.S.
Die GTC is die niet ook al onder de naam Schuco uitgebracht
Inderdaad!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . rode Montreal

za apr 14, 2007 19:16

Bijf die Fabbri's aardig gelukte modelletjes vinden.

En Dink, hopelijk blijft dit topic nog lang bestaan!
Is altijd erg handig als je weer wat nieuws zoekt, dus dan ff spieken in dit topic.

Congrats! :mrgreen:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Mercurietje

zo apr 15, 2007 08:06

Nooit geweten dat ook Mercury ooit modelletjes in de schaal H0 (de treinenschaal: Wiking, Herpa, Brekina, etc.) maakte.

Deze doet het vast erg goed naast je oude Rivarossi-trein:

Afbeelding

Een 6c 2500 Pininfarina Coupé. Zeldzaam? Denk van wel: op eBay moest de koper voor dit 5 cm lange autootje 57 euro neertellen.

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Mercurietj

ma apr 16, 2007 06:59

Nooit geweten dat ook Mercury ooit modelletjes in de schaal H0 (de treinenschaal: Wiking, Herpa, Brekina, etc.) maakte.

Deze doet het vast erg goed naast je oude Rivarossi-trein:

Afbeelding

Een 6c 2500 Pininfarina Coupé. Zeldzaam? Denk van wel: op eBay moest de koper voor dit 5 cm lange autootje 57 euro neertellen.
:

wink:
Hey, Hannelore from Germany Hann. Muenden here; You can find this model also in Rampini's book on page 90 on top second car left. Rare is not the right word: impossible to find! Since long time I enjoy your forum, sorry - just in english or german I can write. I will show you these days 2 other models from Brasil of my 1.100 Alfas in scale 1:3 - 1:166, but I don't know how large the photos may be. Any help?

Super Forum! Weiter so..., Groeten, Montigirl

marcmilano

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . rode Montr

ma apr 16, 2007 08:30

@marcmilano: je ziet ze inderdaad niet overal staan. Starline modellen heb ik zelf nog nooit in een winkel gezien, maar ik kom zelf nog maar zelden in modelwinkels. Op beurzen heb je denk ik meer kans. Hier een handig overzichtje. Van de EG modellen weet ik dat Modelscars aan de Bergselaan 141a, Rotterdam ze verkocht.

En mocht je naar Italië gaan, het blijft leuk om winkeltjes af te struinen 8)
Door mijn werk kom ik eigenlijk vrijwel niet meer op beurzen, omdat ze meestal alleen op zaterdag zijn ( was toevallig vorig jaar wel op de ledenvergadering van de NAMAC, en heb toen geopperd om weer eens 1 a 2 keer per jaar een beurs op zondag te organiseren voor de detailhandel/horeca etc. mensen :) ). En idd, in de meeste modelautowinkels hebben ze ze niet staan is me opgevallen. Nou ja, het maakt de hobby wel leuker om echt te moeten zoeken naar een bepaald modelletje. :wink: Zal binnenkort ook eens wat foto's van mijn (bescheiden) Alfa-collectie maken. En ik sluit me volledig aan bij de eerdere posters dat dit een geweldig topic is!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

ma apr 16, 2007 19:30

(...) Nou ja, het maakt de hobby wel leuker om echt te moeten zoeken naar een bepaald modelletje. :wink: (...)!
Dat is nou de échte verzamelspirit!


@Montigirl: Danke, Hannelore. Ich habe es sofort nachgesehen, und ja, dieses nicht-zu-finden Modell gibt's also auch in rot...



Gelezen op het Fiammeblu-forum:

Eén van de gebruikers had een Progetto K-brochure ontvangen met de aankondigingen voor 2007:

- 33 1983
- 33 quadrifoglio verde
- 90
- 90 super

Gewèldig toch?

Nah.. paar bedenkingen... :-k

PK heeft zo ongeveer vier jaar lang een Berlina beloofd... die is er nooit gekomen en wordt nu ook niet meer genoemd.

De 90 is al eens eerder door PK uitgebracht, in resin (giethars). Dat model was (net als de Sud) niet echt geslaagd (zwak uitgedrukt), maar door z'n beperkte oplage wel erg gezocht en dus kostbaar. Komt er nu een zamac-editie? Met een laklaag van normale dikte?

De door DeAgostini beloofde 33 lijkt op het enig tot nu toe bekende plaatje niet al te best. Maar voor een tientje mag je niet al te hard klagen. PK's kosten tegenwoordig meer dan 28 euro. Gaan ze een behoorlijke prijs/kwaliteit verhouding realiseren?

Ik verwacht gemakshalve er maar niets van. Wie weet worden we toch nog positief verrast.

Of misschien toch stiekem een samenwerkingsverband met Starline....

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

ma apr 16, 2007 22:05

Afbeelding

Afbeelding

hier zijn dan twee foro's van de gtc van Schuco. De kwaliteit van de foto's is niet je van het maar toch een leuk model voor weinig geld.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

ma apr 16, 2007 22:12

Jaap, je foto's werken niet.
Als ik de link van 1 vd foto's kopieer krijg ik een bericht van bestand niet gevonden.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

ma apr 16, 2007 22:14

Afbeelding

Afbeelding

hier zijn dan twee foro's van de gtc van Schuco. De kwaliteit van de foto's is niet je van het maar toch een leuk model voor weinig geld.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

ma apr 16, 2007 22:25

nieuwe poging

Afbeelding

Afbeelding
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

di apr 17, 2007 05:28

Afbeelding

Afbeelding

Is dat beter? :wink:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Progetto K 33???

di apr 17, 2007 08:33

Leuk dingetje, ik ben em helaas nog niet tegengekomen tussen de schuco's die ik toch regelmatig tegenkom bij modelzaken. hij zit er steeds net niet tussen :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . eBay-allerlei

di apr 17, 2007 11:53

Nog even wat (oud) nieuws, bij elkaar gescharreld op eBay:

Afbeelding

De 1 :87 Herpa-sudjes zijn inmiddels leverbaar. In Nederland meestal te vinden in winkels waar ook modeltreinen worden verkocht.


Afbeelding

De al eerder genoemde Mondo Motors modellen (1:43) verschijnen ook beetje bij beetje. Het zijn duidelijk goedkopere modelletjes met een heel simpele detaillering.


Bepaald niet goedkoop zijn deze verbouwingen op basis van Minichamps:

Afbeelding

Afbeelding

Die verbouwingen worden in hele kleine oplagen gemaakt. Ze brachten elk ongeveer 180 euro op. Oeps...
Volgens de verkoper waren het geen DTM auto's, maar ik zie wel 'Mannesmann' en 'Dekra' bestickering. ITC soms? Kees ARTC6, hellup?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”