Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

di mar 17, 2009 20:09


Het valt me trouwens nu pas op dat de zijkanten van de achterbumper op het Klaxon model op geen stukken na ver genoeg doorlopen. Het stilistische geintje dat ze zo visueel doorlopen in de chromen strip op de zijkant lijkt bij het modelletje verloren te zijn gegaan.
Behoorlijke fouten voor deze prijsklasse als je het mij vraagt :?
Ja, dat ben ik met je eens. Hoewel je het over foutEN hebt. Dat hij heel zijn leven nooit zilvergrijs is geweest is nog niet gezegd natuurlijk. Maar hoe dan ook, het lijkt wel alsof ze bij Gamma (die de Klaxon-reeks produceert) sinds enkele jaren het allemaal niet meer zo nauw nemen. De oudere Klaxons zijn over het algemeen veel beter. Ik was altijd enthousiast over de Klaxons (ik heb 15 kits ervan staan), maar van de laatste pak hem beet 10 modellen is er bijna geen enkele meer die ik nog wil hebben. Deze is daarop nog een uitzondering, want al heeft hij dan een foute achterbumper, de algemene indruk van het model sluit nog redelijk aan bij de echte. Doodzonde dat dat tegenwoordig bij Klaxon een uitzondering is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Freccia
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: do jun 12, 2008 22:01
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

di mar 17, 2009 22:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anno 2008, aanwezig op meerdere Concours d'Elegances (o.a. Het Loo, Torino, etc...) en bijna steeds winnaar, andermaal een exemplaar uit de schitterende collectie van Corrado Lopresto.

Luc Colemont

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

di mar 17, 2009 22:17

Wat een schoonheid in 1:1.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

wo mar 18, 2009 15:42

Ik had al een poos niks nieuws meer aangeschaft op modellengebied maar toen ik laatst op Ebay aan t neuzen was kwam ik deze Politoys Carabo tegen.
Hij liep al bijna af en zat nog maar op 9 euro. Ik dus in de laatste minuut voor de grap 12 euro invoeren met de gedachte, ach diegene zal toch wel een hoger bod hebben geplaatst.. maar waarempel, ik had hem gewonnen! voor 12 euro :shock:

Dit model stond al enige tijd op mijn verlanglijstje omdat ik de Carabo een van Alfa's mooiste conceptcars vind en dit denk ik wel een van de mooiste modellen is die er van deze auto te krijgen is (sowieso in schaal 1:24 want de Togi is een stuk minder geslaagd qua verhoudingen).
Meestal eindigen deze modellen erg hoog (rond de 60,70 euro voor een zonder doos) dus ik mag hier echt van geluk spreken.

Het enige wat er aan mankeerde was het voorbumpertje, die miste stukken.
Nu heb ik al enige tijd via PB contact met Frank (Alfetta72 hier op t forum), gewoon wat kletsen over miniaturen.
Frank had enige tijd terug een sloper op de kop getikt van dit model om zijn incomplete compleet te maken (die miste een van de zijruitjes meende ik)
Het bumpertje had hij echter niet nodig en deze was nog helemaal goed (moest alleen een likje verf hebben) op zijn sloper.
Deze heeft Frank kostenloos op de post gedaan.

Dus heb ik hier nu dankzij Frank een compleet model staan :D
Het forum op zijn best weer lijkt me :thumbs:
Frank, vriendelijk bedankt! :wink:

De foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

wo mar 18, 2009 15:49

Ziet er goe duit voor 12€ :shock: :D
Leuk als iemand een ander kan helpen vind ik altijd :wink: :D .
Vandaag mijn Bburago ook binnengekregen..echt leuk zo met originele plastiek er nog rondheen :lol:
Zal echter de komende weken wat minder moeten kopen, er gaat nu wat meer geld naar de 75 :D

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

wo mar 18, 2009 15:49

Ik heb de Carabo enkele keren gezien op diverse evenementen, maar door de oranje ruiten nooit het interieur goed kunnen zien, evenals de motorruimte niet. Nu zie ik er meer van als doen ik er boven op stond :D
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

wo mar 18, 2009 16:10

Ah, de Carabo. Gewèldig design 8) Doordacht en doorgedacht, zijn tijd vooruit, compromisloos maar zeker niet emotieloos. Al eerder aan de orde geweest hier, onder andere de diverse Matchbox-varianten.

Nog een leuke, Matchbox in Japans doosje:

Afbeelding


In 1:43 werd de Carabo o.a. geproduceerd door Solido/Verem, Dinky Toys (behoorlijk zeldzaam), recentelijk Spark (mooi maar met een onvergeeflijke blunder door wel de zijruiten maar niet de voorruit van een bronskleurige coating te voorzien) en Mercury. Die vind je ook niet zo makkelijk, hoewel minder zeldzaam dan de Dinky's.

Ook Mercury exporteerde naar Japan.

Afbeelding

Mooi, zo'n zeldzaam doosje met dit verhaal erachter:
Mercury from Italy tried to export through Diapet their models to Japan in the 70's under their brand but when the first models arrived in Japant they were surprised to see that someone had registered the brand locally and asked for royalties!!! Mercury had no other way of marketing their models in Japan but to cut off the name "mercury" from the chassis and make special boxes with only "made in Italy". These models are almost unfindable and sought after either in Japan and Italy as well as among keen collectors all over the world. A rare Alfa Romeo carabo Bertone, ref 303, in metalic grey and yellow, MIB! Probably you will never see it again. These are extremely rare, much more then Dinky or Corgi models
Hij werd voor € 45 verkocht, wat ik tamelijk bescheiden vind.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

wo mar 18, 2009 16:19

Ook leuk, de Aguti Carabo, argentijns modelletje gebaseerd op de Matchbox maar met een stuk minder detail:

Afbeelding
Afbeelding

wel een stuk zeldzamer dan de Matchbox variant.

Ook was er nog deze Hotwheels uit de Redline serie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ RobKG
hier is iig het interieur :wink:
http://www.supercarfrance.com/Dream-Tor ... Carabo.JPG
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

wo mar 18, 2009 19:39

Does anyone know where the Spark Model Website has gone i can no longer find have they stopped manufactering ?

Saluti
alfasudjoe
:cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

wo mar 18, 2009 19:49

www.sparkmodel.com is still online...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

do mar 19, 2009 07:24

Ik heb de Carabo enkele keren gezien op diverse evenementen, maar door de oranje ruiten nooit het interieur goed kunnen zien, evenals de motorruimte niet. Nu zie ik er meer van als doen ik er boven op stond :D
U roept, wij draaien :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

do mar 19, 2009 10:37


U roept, wij draaien :wink:
Afbeelding
Hmm, hier ging Politoys dus toch een beetje de mist in :-k

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

do mar 19, 2009 11:59

Prachige Carabo, Marco!



plaatje


Nog even de bekende, en inderdaad slechter gepropotioneerde, Togi. Alleen met deze wielen toch weer zeldzaam, bijna altijd hebben ze vlakke wielen met ronde gaatjes. Verkijk je niet teveel op de waarde volgens Carmodel, ik heb niet zo lang geleden achter het net gevist toen het model uiteindelijk voor zo'n 50 euro weg ging.



p.s. plaatje is niet zichtbaar, wat gaat er fout?

Mod-edit: link aangepast
Laatst gewijzigd door Corrado op do mar 19, 2009 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

do mar 19, 2009 12:34

Afbeelding


De bekende, en inderdaad slecht gepropotioneerde, Togi. Alleen met deze wielen toch zeer zeldzaam. Verkijk je niet teveel op de waarde volgens carmodel, ik heb niet zo lang geleden achter het net gevist toen het model uiteindelijk voor zo'n 50 euro weg ging.



p.s. plaatje is niet zichtbaar, wat gaat er fout?
Carmodel laat plaatjes niet doorlinken :wink:

Afbeelding

alstu 8)
Wat ik wel weer heel gaaf vind aan de Togi zijn de koplampjes 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Japanse Carabo's

do mar 19, 2009 12:40

Dank Marco, weer wat geleerd.

Bij de Togi open je de koplampen door het stuur dieper het dashboard in te drukken. Dat wil zeggen, als je een vroege Carabo van Togi hebt. bij latere varianten zijn de koplampen meegegoten met de body en niet meer te openen. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”