Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . il furgone dolce

vr nov 14, 2014 16:36

Dink, een 1.3 TI heeft geen QV velgen zoals dit model, geen rood omrand hart van de grille dat ook alleen maar op de TI QV van toepassing was en geen stoelbekleding met rode TI bedrukking, ook dat was alleen van toepassing op de TI QV. Andere velgen, een andere grillehartkleur en andere stoelbekleding maken het model als 1.3 TI kloppend. Blijft overigens wel een prachtig model!
Laatst gewijzigd door Alfa_Japan op za nov 15, 2014 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Ghia Aigle en Pininfarina

vr nov 14, 2014 16:44

Kijk, zo'n reactie had ik op gehoopt :thumbs:

Afwachten dus of Neo dat nog aanpast of dat ze ook het typeplaatje achterop 'vergeten', zodat het model toch klopt en misschien alleen het doosje niet. Inderdaad een mooi model, maar waar ik veel nieuwsgieriger naar ben zijn de Giardinetta's die Neo heeft aangekondigd [-o<

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Ghia Aigle en Pininfar

za nov 15, 2014 09:17

De NEO Giardinetta zal vast en zeker beter zijn dan de Gamma kit die enkele jaren geleden is uitgekomen, die zit echt vol met behoorlijk grote fouten. De zeer oude Novakits zijn eigenlijk beter dan de nieuwere Gamma kits. Ik heb de firma NEO een keer aangeschreven betreffende de Giardinetta om hun van informatie te voorzien om een korrekt model te kunnen maken. Na de vriendelijke reaktie op dat mailtje nooit meer iets van gehoord, dus ze zullen vast wel alle details kennen ;-)
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

za nov 15, 2014 16:16

Na een witte en een groen karikatuur Giulia (verschijnen in december) komt Tomy Choro Q met een rode en een polizia-variant.

Afbeelding

Afbeelding

Hierop is het wachten tot februari/maart.

Op eBay worden de witte en groene al aangeboden voor 23 euro nog wat, bijna het drievoudige van wat hlj.com er voor vraagt. Dus...

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo miniaturen ** DeA Russia

za nov 15, 2014 16:54

De die-cast kiosk series kennen we uit Italië, Frankrijk, Brasilië en Spanje, maar ook in het oostblok is DeAgostini/Grani & Partners actief. In Rusland loopt een 'edicola' "Police cars of the world" met daarin al 2 Alfa Romeo modellen
No 14 Alfa Giulietta Ti berlina in groen, een model dat ook door IXO Junior zelf is uitgebracht
Afbeelding
No 43 Alfa 159 2.4 JTDm Q4 in wit-groen, Guardia Civil Trafico, tel 062. Het is geen fantasie model; in het bijgeleverde DeA boekje in het russisch staan foto's van deze 159 uit Spanje. Voordelig en perfect model van de verkeerspolitie.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

do nov 20, 2014 16:22

Dit al gezien? Alfasud in 1:18 :o

http://kk-scale.de/8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Koen

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Tubolarissimo!

do nov 20, 2014 20:22

Geen idee of het al is gepost, maar bij otto-models kan je jezelf inschrijven voor een 1:18 model van een 75 Turbo Evoluzione:

Afbeelding
Afbeelding
http://club-ottomobile.com/fr/octobre/3" onclick="window.open(this.href);return false; ... zione.html
Hij's best goed gelukt!

Afbeelding

Onder bepaalde hoeken lijkt de gril niet verticaal genoeg te staan maar met zo veel rood is dat ook af en toe lastig te zien.

Wel leuk om te zien dat er echt op details gelet is, zoals het sleepoog aan de voorkant dat alleen op de Evoluzione zo zit.

Ik ben er iig blij mee! (en wat een verpakking!)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

do nov 20, 2014 21:57

Maar de juiste knippers en achterlichten blijkbaar gemist? ;-)
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

do nov 20, 2014 22:05

Achterlichten en reflectorbalk zijn toch echt oranje.... Maar dat zul je wel gemist hebben... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Rogier
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 20, 2014 12:25
Locatie: Nijmegen

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

vr nov 21, 2014 08:58

Ik heb er ook een paar in mijn collectie! Zal er binnenkort wel foto's van maken :D

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

za nov 22, 2014 23:19

Van het bedrijf Bannarit uit Hong Kong een 1:18 schaalmodel van de Alfa tipo 163. Ik vind het model niet echt geslaagd, maar wie ben ik?

Het lukt me even niet om plaatjes the plaatsen, vandaar maar een verwijzing naar de website van de maker.

http://www.bannarit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** tipo 163

zo nov 23, 2014 18:05

Van het bedrijf Bannarit uit Bangkok een 1:18 schaalmodel van de Alfa tipo 163. Ik vind het model niet echt geslaagd, maar wie ben ik?
Het lukt me even niet om plaatjes the plaatsen, vandaar maar een verwijzing naar de website van de maker.
http://www.bannarit.com/
Afbeelding
Berlinetta corsa is alleen bekend uit het boek van Luigi Fusi (blz.413). 16 cilinder 2995 cc 190pk midden motor. Door de oorlog is de tipo 163 nooit afgebouwd. Een 1:43 witmetaal kit is gemaakt door Autostile (Carlo Brianza) in 1982.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen **1900 Giro

wo dec 03, 2014 12:10

Op de Auto d'Epoca beurs in Padova vorige week 'kreeg' ik van Leonardo Mainardi (Delta Models) het eerste exemplaar van zijn (1:43) Alfa 1900 cabrio. Begin volgend jaar kan hij ons (Registro Miniatura) meerdere exemplaren leveren van deze witte 1900 Berlina cabrio van Gruppo Sportivo 'Pasta Ghigi'. Het ets fietsenrek en de racefietsen achterop zijn bijzonder goed geslaagd. Op de achterbank ontbreekt zelfs een Giro d'Italia landkaart en een rose Gazzetta della Sport krantje niet !!!
Afbeelding[/url]
Binnenkort kunnen we een 1900 cabrio verwachten van Delta Models in rood-zwart van Team Mercier BP. De bekende okergele 4 deurs cabriolet met fietsen rek van 'Pasta Ghigi' Servizio Corse staat ook in de 2015 planning.
Afbeelding
Het eerste exemplaar van de 1900 cabrio Team Mercier BP 1957 Giro d'Italia heeft Leonardo gereed. Mooie verbouw op basis van een M4 die-cast. Met fietsen rek en 2 fietsen.
Afbeelding
Afbeelding
In het verleden werden de renners vaker gevolgd in Alfa's oa. de 1900C52 Matta jeep, 6C2500 Freccia d'Oro, Giulietta berlina, Giulia en 1750 berlina. De sterren uit het Italiaanse wielerverleden herleven. In de planning van Leonardo zitten nog meer Alfa volgwagens met fietsjes : Giulietta berlina Team San Pellegrino Giro della Toscane 1963 van Gino Bartali
Afbeelding
Alfa 1750 berlina Team Bianchi Campagnolo ( Felice Gimondi )
Afbeelding
Alfa 6C 2500S Freccia d'Oro direttore corsa achter Fausto Coppi in de 50-jaren (rood ingekleurde foto, de 6C was zwart)
Afbeelding

Mocht je interesse hebben in enkele van deze goed gebouwde wielerronden 1900 Alfa cabrios, voor gezamenlijke aankoopl, stuur me een PB. Prijs idee ca. €uro 100-110.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op ma nov 06, 2017 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

wo dec 03, 2014 21:51

Goed nieuws, er schijnt een 1:18 Sud te komen. Ik laat de echte kenners aan het woord om te zeggen wat er niet klopt, maar de uitvoering lijkt 5M of L(usso) maar daar horen deze wieldoppen van de vroegste 1.2 niet op...ook moeten de ventilatie roosters achter de deuren in kleur zijn.
In elk geval is de rode afgezien daarvan exact zoals mijn '75 1:1 zelfs positie en lengte van de antenne dus die komt er in elk geval!
http://kk-scale.de/8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding

En met negatief camber op de voorwielen!
Ruitewissers beetje lomp en knipperlichten nemen een te groot deel van de koplamp in beslag maar ach...

Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gekke, kekke Juultjes

do dec 04, 2014 17:33

Hou maar op de hoogte waar en wanneer ik ga voor een rode en witte. :D

Grt rogeralfa.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”