Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

vr sep 06, 2013 13:46

De volgende koude koffie-aktie in Japan is begonnen op 3 september. Bij het merk Georgia ijskoffie in de zwarte variant voor de "Europese" smaak zitten 6 verschillende 1:72 Kyosho schaalmodellen. Theoretisch zouden ze in iedere 24-uurs winkel beschikbaar moeten zijn, maar in de exemplaren waar ik heb rondgelopen waren ze maar in 1 te vinden. Daar heb ik dan gelijk maar de hele voorraad gekocht en bij 3 complete sets bij elkaar kunnen verzamelen op de ES30/SZ en de 155V6TI na. 1 set is voor mezelf en de andere 2 sets zijn theoretisch gereseveerd voor 2 bevriende verzamelaars. Mochten deze verzamelaars geen interesse hebben komen de modelletjes beschikbaar voor andere liefhebbers.

Link naar de Georgia website waarop de modellenaktie wordt aangekondigd en de 6 verschillende modellen te zien zijn. Georgia ijskoffie Kyosho Alfa

Afbeelding

De hele voorraad van een 24-uurs winkel om de hoek waar ze met een beetje vreemde blik aankeken waarom ik zo'n hoeveelheid ijskoffie meenam :wink: Gelukkig dat mijn echtgenote nogal een koffiedrinker is :lol:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

vr sep 06, 2013 15:08

Interessant 1:43 nieuws van de firma Spark. Later dit jaar verschijnt een andere versie van de F1 auto 179. Leuke aanvulling op de toch al interessante reeks Alfa F1 modellen van Spark. Het referentienummer van dit model is 3872.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za sep 07, 2013 01:42

Het houdt maar niet op met interessant nieuws. Na de Braziliaans 1:43 FNM D9500 truck (licentiebouw Alfa) in de kioskserie van dat land is nu de volgende aan de beurt. De Braziliaanse Alfa/FNM 2300 die uniek was aan dit land en vergeefs in een paar Europese landen als de Alfa Rio aan de man is gebracht. Mooi gelukt model dat een welkome aanvulling zal zijn voor menig verzamelaar. Toch een stukje ludieke geschiedenis van Alfa. Enige tijd geleden bracht het Braziliaanse handbouwmerk A-Modelli een zeer gelimiteerde serie handbouwmodellen in omloop en nu dus een Chinees gemaakt betaalbaar en goed die-cast nodel. Over enige tijd komt schijnbaar Neo ook nog met een 1:43 versie van deze auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za sep 07, 2013 02:42

Bedankt voor de info's Mr.Japan.

Is er eigenlijk al iets bekend over de datum waarop tsm de bat 5 en bat 7 gaat uit brengen?
Die staan al vanaf Q3 2012 in de boeken maar nog steeds alleen als pre-order beschikbaar.

http://www.tsm-models.com/tsm/store/category/75

Ik zou het niet erg vinden als die eindelijk op ebay verschijnen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za sep 07, 2013 12:04

Die Braziliaanse kiosk-Rio ziet er netjes uit.

Die van Automodelli (Antonio Apuzzo) vallen me toch een beetje tegen. Het is dan wel handwerk tegenover massaproductie, maar ik heb beter handwerk gezien. De verhoudingen van Automodelli zitten er naar mijn smaak wat te veel naast.

Afbeelding

Meer Automodelli Rio foto's.


De TSM-BAT's; ach, bij sommige producenten moet je wel vier jaar wachten tot een gepland model daadwerkelijk in de verkoop gaat (Minichamps). Het zal uiteindelijk wel een keer gebeuren maar ze riskeren wel dat een ander hetzelfde model gaat produceren. En dan heb je net zo'n doublure als de 1:18 AUTOart/HPI Racing 155 DTemmertjes.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za sep 07, 2013 13:52

@Dinky Boy, je commentaar op de A-Modelli is misschien wel terecht, maar hij is wel degene die als eerste een 1:43 model op de markt zette. Niemand had interesse om er een model van te maken dus is hij op aandringen van de Braziliaanse Alfa club ter ere van het 100-jarig bestaan van Alfa in 2010 een hele tijd geleden aan het werk begonnen. Bovendien is het model compleet met de hand gemaakt vanaf nul zonder hulp van allerlei machinale hulpmiddelen. Helaas was het door zijn matige gezondheidstoestand niet op tijd klaar voor de 100-jaar viering.. Ik ben blij met mijn A-Modelli, maar zal zeker ook 1 van deze kiosk serie modellen kopen, goed model voor weinig geld (alleen die verzendkosten :( )
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo sep 11, 2013 14:03

Voor degenen die wel van extreme scratchbuild handbouw houden hier een link naar een heer "Jacques" die werkelijk verbluffende 1:43 modellen maakt vanuit het niks met een ongelooflijk nivo van detail. Hij schijnt ze in opdracht van klanten te maken. Ik geloof dat ik niet wil weten wat zo iets moet kosten, maar feit is dat het waanzinnig indrukkwekkend en mooi om te zien is.

Alfa 33 Stradala scratchuild handbouw
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

alfaspider4
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr sep 21, 2007 16:01

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo sep 11, 2013 14:09

The new 6c 1750 Figoni from EMC :


Afbeelding
mia collezione : http://www.alfaromeo43.ch

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

wo sep 11, 2013 14:29

"Nieuws" van Vision in de schaal 1:43. Met referentienummer VM019A de TZ3 Corsa zoals deze op het Villa d'Este concours van 2010 verscheen. Met referentienummer VM019B de TZ3 Corsa zoals deze op het Goodwood festival of speed van 2010 verscheen. Ik ben geen liefhebber van de Vision, Looksmart en Tecnomodel fantasiekleuren, maar deze modellen met de minieme verschillen zijn interessant. Het was mij niet eens opgevallen dat er tussen 2 shows kleine veranderingen aan de auto zijn gemaakt. Door Vision deze gedetailleerde verschillen mooi in 1:43 nagemaakt. Mochten deze feiten allang bekend en of geplaatst zijn dan sorry voor de dubbelpost.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones

wo sep 11, 2013 18:22

Voor degenen die wel van extreme scratchbuild handbouw houden hier een link naar een heer "Jacques" die werkelijk verbluffende 1:43 modellen maakt vanuit het niks met een ongelooflijk nivo van detail. Hij schijnt ze in opdracht van klanten te maken. Ik geloof dat ik niet wil weten wat zo iets moet kosten, maar feit is dat het waanzinnig indrukkwekkend en mooi om te zien is.

Alfa 33 Stradala scratchuild handbouw
Well, neat and impressive as far as you consider the detail level, but completely wrong as per shape!

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za sep 14, 2013 15:21

Van de weej heb ik uitgevonden dat de Japanse schaalmodelmaker Make-Up/Vision ongeveer 2 kilometer van mijn woonplek is dus vandaag maar eens langs gewandeld. Het interesseerde me al enige tijd waarom Make-Up/Vision precies dezelfde modellen uitbrengt als Looksmart. Persoonlijk had ik verwacht dat er een uitwisseling van mallen of dergelijke plaatsvond. Vandaag langs de maker gegaan en deze brutale vraag maar eens gesteld. Het antwoord van Make-Uo/Vision is; Er is geen enkele verbinding tussen Make-Up/Vision en Looksmart. Beide firma's maken hun eigen moedermallen en het is puur toeval dat dezelfde zaken worden uitgebracht. De prototypes van de Giulia GTa en de 4C stonden klaar in de schowroom. Prachtige modellen, maar helaas naar mijn mening overbodig. Vriendelijke heer die me te woord stond, ze maken mooie modellen, maar kunnen wel wat originelere keuzes maken. Voor mijn in ieder een verassing dat er geen connectie is met Looksmart, dat had ik wel verwacht.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

zo sep 15, 2013 04:11

Bedankt voor het langs wandelen Ronald.

Ik vindt het wel een heel onlogisch verhaal.
Wat is nu de kans dat twee model bouwers los van elkaar zulke gelijke modellen bouwen?

En inderdaad 100* liever een variatie op een model uitbrengen die echt heeft bestaan, dan 15 fantasie kleurtjes. :thumbs:

Ik voel zelf niet echt de noodzaak om de ronde uitlaat versie bij mijn andere TZ3 modellen te zetten.
(De blauwe en gele Stradale staan nog steeds op ebay voor 85 euro/stuk. Wat ik persoonlijk niet duur vindt, zeker gezien de oplage van 99 stuks per kleur.)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . badge engineering of niet?

zo sep 15, 2013 10:10

Interessant. Ronald, je woont daar echt in 'modellers paradise' met zowel Yow als Make-Up Vision zo dicht bij :)

Hebben we een goede vergelijking tussen de producten van zowel LookSmart als Vision?

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . badge engineering of n

zo sep 15, 2013 13:56

Hoi Hans, Model Factory Hiro is ook nog dichtbij en nog wat prive ChoroQ makers, dus te klagen valt er inderdaad niet veel :wink:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . badge engineering of n

zo sep 15, 2013 18:25

Interessant. Ronald, je woont daar echt in 'modellers paradise' met zowel Yow als Make-Up Vision zo dicht bij :)

Hebben we een goede vergelijking tussen de producten van zowel LookSmart als Vision?
Hier is iemand die beide versies van de TZ3 heeft, en hij wandelt ook wel eens in dit topic rond.

http://www.alfaromeomuseum.com/?s=tz3

Maar een echt vergelijk tussen beiden heb ik nog niet gezien.
Ik heb ook geen vision modellen, maar wel de looksmart's.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”