Gebruikersavatar
Maarten van Lith
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do mar 02, 2006 21:39
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

ma jul 08, 2013 15:01

Ja, dat vond de kat dus ook.

De maatvoering tussen beide modellen wijkt erg veel van elkaar af zodat een nose job (wisselen van de neuzen) haast onmogelijk wordt.
Maarten

MGB 1966 - Alfa Romeo Giulia Super 1971 - Volvo 245 1979

http://www.modelcarworkshop.nl Gepersonaliseerde schaalmodellen
http://www.rally-cursus.nl Kaartlees- & navigatiecursussen

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

ma jul 08, 2013 16:17

Hello,

it seems that Minichamps has entered in M4 area:

http://www.carmodel.com/minichamps/4367 ... alli/64121

M4 is pretty good model so could Minichamps be any better and worth extra money? :|


Also, there is new color for Giulietta, red at last.

http://www.carmodel.com/minichamps/4001 ... 2010/64115

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

za jul 13, 2013 06:37

@Tsjoechov. hopelijk loopt alles gesmeerd met je afstuderen! Zijn er ondertussen aan je 1/43 Giulia Nuova. Ik ben erg benieuwd.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

za jul 13, 2013 13:26

Alles gesmeerd ja. En zowaar de tijd gevonden om nog wat aan de geprinte Nuova te doen ook ( de 1:1 variant heeft ook wat aandacht nodig). Ook heb ik een interieurset met de originele stalen wielen beschikbaar gemaakt in mijn webshop: http://www.shapeways.com/shops/mb_designs.

Verder was ik na een aantal keren lakken zover dat er blanke lak over het model kon. Helaas vrat die blanke lak de andere lak op. Gevolg: frustratie. In de frustratie uiteraard ook het kapje uit mijn handen laten vallen waarna ik een cabrio-Nuova had.

Toen heb ik alles maar even aan de kant gelegd...:wink:.

Maar, modelletje is intussen bijgeplamuurd en klaar voor groene lak. De bumpers zijn chroomkleurig, interieur is zo goed als klaar, kentekenplaten zijn klaar (thnx to Alfaganza!), dus even volhouden. Ook ga ik kijken of ik een voor- en achterruit kan laten vacuumvormen. Het is rustig op de faculteit, en met wat werk in Alias zou ik vrij rap een malletje moeten hebben, Even CNC'en en hop.

Veel plannen dus, hoop dit weekend aan lakken toe te komen. Ik vond het wel heel leuk om mezelf tegen te komen in het klaverblaadje. Wellicht is het leuk eens een artikeltje te schrijven over de totstandkoming voor in een toekomstig Klaverblaadje?

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** BBR novità

do jul 18, 2013 12:45

[quote="Alfa Romeo Miniatura Fer]
De 4 C Concept in de nu 3 bekende kleuren: mat rood Genève 2011, zilvergrijs Frankfurt 2011, en metallic rood Como 2012

Afbeelding[/quote]

Aangezien ik modelauto dealer ben geworden natuurlijk voor mij zelf de 1/18 4c van BBR al besteld.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

do jul 18, 2013 13:00

Interessant bouwjaar van de BBR 4C, in 1955 was deze auto wel heel erg vooruitstrevend :-)
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

do jul 18, 2013 13:43

Het nieuwe schaalmodelmerk Topmarques brengt in de schaal 1:18 de Alfa Romeo ES30 SZ in de kleuren rood (referentienummer TOP01A) en geel (referentienummer TOP01B) op de markt schijnbaar vanaf oktober. Dus nog geen foto's van het model zelf omdat het in de voorbereiding is. Nog geen website van deze nieuwe maker gevonden, maar dat zal snel veranderen gok ik.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

do jul 18, 2013 22:55

Op het Spettacolo Sportivo: fraaie vitrinekasten voor een vriendenprijsje!

Hoe zit dat?
In het kader van 50 jaar Giulia Bertone en 50 jaar Autodelta gaan we in één van de pitboxen een expositie inrichten met een indrukwekkende collectie miniaturen en verzamel-items, 7 vitrinekasten vol.
Maar vitrines zijn vaak erg duur, zelfs om te huren. Om de clubkas te sparen én om bezoekers een buitenkansje te bieden doen we het als volgt. We kopen nieuwe Ikea vitrinekasten, die worden gemonteerd en twee dagen gebruikt tijdens het Spettacolo, en ze worden aan bezoekers doorverkocht voor de helft van de prijs.
Dit hebben we ook zo gedaan bij het SSAR van 2006 en 2012. Alle vitrinekasten zijn toen doorverkocht aan bezoekers. Iedereen was blij, dat willen we dit jaar graag herhalen!

De vitrines
Het gaat om Ikea vitrines model Detolf. Afmetingen 163 x 43 x 37 cm (H x B x D). Voorzien van gehard veiligheidsglas. De afmetingen zijn handig voor transport en voor gebruik in huis. Ideaal om een verzameling in uit te stallen of voor gebruik in een winkel of showroom.
De vitrines kunnen ook geplaatst worden op een onderkast of een verhoging, dat doen wij ook op het SSAR.
Bij verkoop zijn ze pas twee dagen oud dus nog zo goed als nieuw. Er zijn maximaal 7 stuks beschikbaar.

De prijs
De nieuwprijs van deze vitrines is € 49,95 per stuk. Wij verkopen ze voor de helft dus € 25,-- per stuk. Dat is een vaste prijs, ook als je meerdere vitrines tegelijk koopt zijn ze € 25,-- per stuk.
Naast de prijshalvering heb je nog een voordeel: de vitrinekasten zijn dan al gemonteerd. Dat is best een klus, maar dat hoeven de kopers dus niet meer te doen.

Transport
De vitrines zijn beschikbaar op zondagavond 25 augustus als het SSAR is afgelopen, dus af te halen in Zandvoort om circa 17.00 - 18.00 uur. Eén of twee stuks kunnen in een stationcar of flinke vijfdeurs auto met neergeklapte achterbank liggend vervoerd worden. Eerdere kopers hebben dat ook zo gedaan. Uiteraard willen wij graag een handje helpen met het dicht tapen van de vitrinedeur en met het inladen. (En voor wie ze liever wil demonteren zullen we de originele verpakking bewaren.)

Reageren
Wil je van dit buitenkansje gebruik maken? Stuur dan s.v.p. een email naar info@alfaclub.nl met vermelding van:
- Naam
- Telefoonnummer(s)
- Donateurnummer (als je clublid bent)
- Aantal vitrines.

De kleine lettertjes
Aanmeldingen worden behandeld in volgorde van binnenkomst.
Na aanmelding is het niet mogelijk om nog te annuleren. Wil je er daarna toch van afzien of ben je verhinderd om het SSAR te bezoeken, regel dan s.v.p. zelf iemand anders die de vitrine(s) meeneemt.


Hieronder een paar foto's van het SSAR vorig jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En hier nog meer inspiratie voor thuis (voorbeeldfoto's van internet); vitrines met groot effect voor een klein prijsje.
Ze zijn ook zeer geschikt voor andere verzamelingen dan miniatuurauto's, en als je meer glasplankjes of verlichting wilt toevoegen dan kan dat heel simpel en voor weinig geld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Interesse of nog vragen? Graag een mailtje naar info@alfaclub.nl


.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 140 AFS/4 Stockholm in 1

vr jul 19, 2013 20:37

Verkoop je er ook een lege hoek van de woonkamer bij waar hij kan staan? :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

za jul 20, 2013 22:57

Een lege hoek in jouw woonkamer verkopen :?:

Omdat ik de beroerdste niet ben wil ik jouw miniaturenverzameling best komen ophalen :mrgreen:

Dan krijg je volop ruimte voor al deze vitrines. Maar ja, heb je ze dan nog nodig? :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones

zo jul 21, 2013 13:35

Omdat ik de beroerdste niet ben wil ik jouw miniaturenverzameling best komen ophalen :mrgreen:
Wist niet dat je geïnteresseerd was, maar is prima hoor. Neem je wel een grote zak geld mee dan? :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

ma jul 22, 2013 10:16

Gaan we die nog krijgen of....

Gefotografeerd in het Visitor Centre van de Hornby Group in Margate, Kent, Engeland (en met toestemming ook even hier geplaatst) en dus van Corgi of aanverwante merk. Let niet op de grote van het model, het gaat hier om 1:43.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di jul 23, 2013 16:52

Van het volgende 1:43 modellennieuws word ik nou persoonlijk heel blij, misschien een paar andere medeverzamelaars hier ook. Van Kess is nu de eerste kleur van de 4-deurs Arna verschenen op de welbekende Italiaanse schaalmodellenwinkel www.carmodel.com Enkele jaren toen Gamma met een 1:43 kit werd ik al blij, maar achteraf moest ik het enthousiasme temperen door enkele flinke missers in het model. Nu doet Kess het opnieuw en zijn de details die in de Gamma kit fout waren wel correct. Erg geslaagd model geworden van een interessante Alfa. De bruinachtige kleur die momenteel aangeboden wordt op de carmodel website is schijnbaar een gelimiteerde kleur speciaal voor deze winkel gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di jul 23, 2013 19:35

Nu het zoveelste goede model gezien te hebben, nu wordt ik toch wel erg nieuwschierig naar de 33 van Kess.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Vitrines met Bertones op S

di jul 23, 2013 19:36

Nu het zoveelste goede model gezien te hebben, nu wordt ik toch wel erg nieuwschierig naar de 33 van Kess.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”