Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zeldzaam Caraboot

ma jun 18, 2012 19:30

Wat een leuke vondst! Ik ken Hammer alleen van deze site. (Het Giulietta-linkje toont een fotootje, ook een groene).
Leuk!, of zoals de Duitsers zeggen, "einfach hammer!" :lol:
Dankje Hans :wink: Ik ben er zelf ook erg blij mee 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zeldzaam Caraboot

ma jun 18, 2012 21:52

Om maar even in te haken op alle curiosa en zeldzaamheden die er de afgelopen tijd passeren, hier mijn laatste aanwinst:


Een kleine Giulietta Spider (ongeveer 1:64, misschien iets groter) van plastic. gemaakt in West Duitsland zoals de bodemplaat vermeld.
Enig onderzoek op Internet toont aan dat het merk Hammer is. Meer informatie kon ik niet vinden, dus wie wel meer weet, ik houd mij aanbevolen :wink:
In hoeverre dit zeldzaam is weet ik niet, maar ik was hem zelf nog niet eerder tegengekomen.
yes, it is Hammer, mine is green with red seats in shiny plastic... :) I know 7 different colours.

Hannelore

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zeldzaam Caraboot

ma jun 18, 2012 21:54

Om maar even in te haken op alle curiosa en zeldzaamheden die er de afgelopen tijd passeren, hier mijn laatste aanwinst:


Een kleine Giulietta Spider (ongeveer 1:64, misschien iets groter) van plastic. gemaakt in West Duitsland zoals de bodemplaat vermeld.
Enig onderzoek op Internet toont aan dat het merk Hammer is. Meer informatie kon ik niet vinden, dus wie wel meer weet, ik houd mij aanbevolen :wink:
In hoeverre dit zeldzaam is weet ik niet, maar ik was hem zelf nog niet eerder tegengekomen.

[/img]
yes, it is Hammer, mine is green with red seats in shiny plastic... :) I know 7 different colours.

Hannelore
Do you have pictures of them Hannelore? :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . zeldzaam Caraboot

ma jun 18, 2012 22:07

yes, it is Hammer, mine is green with red seats in shiny plastic... :) I know 7 different colours.

Hannelore
Do you have pictures of them Hannelore? :D
jep, but not with me here, I am not at home for a while. Looks like I know even more and also in 1:55 + 1:64...

I have a bit much stress, but when I am back, I will check the fotos out to send them to kitaro, who is always so kind to help with pics.

Sorry for now = Geduld... 8)
Hannelore

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . das ist der Hammer!

di jun 19, 2012 15:08

Weer wat vooruitgang in het land van de rijzende zon wat betreft de YOW MODELLINI Alfa Romeo Brezza.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .een streepje voor of niet?

wo jun 20, 2012 13:35

Ik heb al een tijdje geen aandacht meer besteed aan M4 / Best / Rio. Eerlijk gezegd omdat ik een beetje uitgekeken raak op dat eindeloze variëren op bekende thema's waarbij met name de Rio's veel te duur zijn voor wat ze bieden.

Maar goed, je zou maar net die ene rijder, dat jaar of die race als verzamel-thema hebben. Dan wil je toch weten wat er verschijnt. Vandaag maak ik dat goed, eerst naar een TZ2 van Best van deze maand.


Afbeelding

Best 9456 - TZ2, Warwick Farm 1968, M. Brunninghausen.

Zie ook Jack's site over deze auto. De foto daar toont de auto zonder de streep op de motorkap, maar die foto is dan ook van een jaar eerder, aan tekst boven de tent te zien toen de auto kennelijk nog in bezit van Alec Mildren was. Verder zoekend kom ik de streep wel tegen op een foto van 1968, maar de vorm van de motorkap is duidelijk anders, als gevolg van herstel van deze crash? (Au...) Heeft Best zijn huiswerk niet goed gedaan, of waren er nog meer configuraties?

Warwick Farm is een circuit in de gelijknamige voorstad van Sydney. Autosport-activiteiten zijn daar begin jaren 70 gestopt, er rennen nu alleen nog echte paardekrachten rondjes.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . een streepje voor of nie

wo jun 20, 2012 15:06

Mooi om ook je zoekwerk ter vergelijking te hebben.

Is niet de eerste van M4/Best/Rio die in details afwijkt van de echte. Zag op carmodel.net ook een Rio 6C 1750 berlina voorbijkomen als MUSSOLINI PERSONAL CAR (voor de niet misteverstane prijs van zo'n 55 euro), waarbij ik me ook afvraag of dat wel klopt. Niet voor niets zonder foto neem ik aan.

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . een streepje voor of niet?

wo jun 20, 2012 15:30

M4, juni:


Afbeelding

M47190 - Alfetta 2000 GTV, Spa 1977, "Pooky" / Dona / Uberti, no. 41



Afbeelding

M47191 - 1900 Berlina, Mille Miglia 1954, Ferrini / Montemartini, no. 332


M4, juli:

Afbeelding

M47192 - GTA 1600, 6 Ore di Lisbona 1970, Santos / Peras, no. 8


Afbeelding

M47193 - GTAm 1750, Spa 1971, Vaccarella / Bergers, no. 40


Afbeelding

M47194 - GTA 1600, Targa Florio 1971, Rizzo / Alongi, no. 97

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nog een zeldzaam Carabootje

wo jun 20, 2012 20:45

Vorige week een zeldzaam Carabo-modelletje uit Turkije, van Orfey Toys.

Dit keer één uit Brazilië:

Afbeelding

Het moet een Inbrima voorstellen. Hoezo 'voorstellen'? Gelukkig vermeldt de eBay verkoper eerlijk dat het een imitatie is. Een hele nette volgens mij, als is dat lastig te bepalen als je het origineel niet kent. Niet het blauwe origineel althans, wel een gele met lila bodem, de omgekeerde kleurstelling van Matchbox dus die ik op MercadoLivre tegenkwam, de Braziliaanse eBay.

Pieker, pieker... die gele had ik toch al eens eerder gezien? O ja, hier dus.

Afbeelding

Inbrima maakte modellen op basis van Matchbox en Majorette. In een aantal gevallen waren ze te herkennen aan het stickertje op de bodemplaat (in dit geval ook netjes nagemaakt, of overgeplakt), dat meedeelt dat het 'Fabricado na Zona Franca de Manaus' is; geproduceerd in de vrijhandelszone van Manaus, in het noorden van Brazilië.

Nou nog eens een echte vinden, mét doosje of blister natuurlijk :biggrin:

Edit: er is op internet niet veel te vinden over Inbrima, maar ik kwam wel deze blog tegen (zodra het venster opent gaat Google uit het Portugees vertalen).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nóg een zeldzaam Caraboo

do jun 21, 2012 16:06

Een categorie 'modellen' die je niet vaak tegenkomt maar die je desondanks niet uit mag vlakken:

Afbeelding

Gezien op de Japanse Yahoo Auctions (daar veel populairder dan eBay), een 5 cm lange Tipo 33 bureau-accessoire. Of voor in het schooletui, dat ligt misschien meer voor de hand.

Afbeelding

Behalve met je 1:1 Alfa kan je nu ook met je miniatuurtje lekker 'gummen'. Reken wel op heftige slijtage...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . fiamme blu diversi

vr jun 22, 2012 10:30

Leonardo Mainardi van Delta Models heeft weer een aantal zwaailicht-verbouwingen gerealiseerd:

Afbeelding

155 van een Polizia Municipale, ergens in de regio Trentino.


Afbeelding

156 SW van de Protezione Civile Nationale, een soort Bescherming Bevolking zoals Nederland die tot 1985 had. De PC kan worden ingezet bij rampenbestrijding maar houdt zich ook bezig met het voorkomen er van. En een foto van het origineel:

Afbeelding


Afbeelding

146 en 155 van het Corpo di Guardie Eco-Zoofile, een natuur- een dierenbeschermingsorganisatie. Medewerkers zijn vrijwilligers met beperkte opsporingsbevoegdheden.

Afbeelding

156 en 33, en beiden 'in het wild', ook al is de 33 van een later type:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . fiamme blu diversi

za jun 23, 2012 10:09

Net als met postzegels willen 'afwijkingen' bij miniaturen wel eens meer waard zijn dan exemplaren die wel de goedkeuring van de kwaliteitscontrole (voor zover aanwezig...) krijgen.

Een Matchbox met een ongelakte bodemplaat, een Hotwheels die achterstevoren in de blister zit, de vraagprijs ligt soms wel tot een factor tien hoger, met zo nu en dan uitschieters tot een bedrag waarvan je je afvraagt wie dat er ooit voor neer zal tellen.

Afbeelding

156 GTA


Zo kwam ik ook deze drie 1:87 'test'-modellen tegen van High Speed, voor 20 euro per stuk. Zijn ze dat waard? Saaie kleur, geen details, 'fout' doosje. En wie geeft de garantie dat dit echt de modelletjes zijn die doorslaggevend waren voor het in productie nemen? Ik weet het niet, het idee is wel aardig maar voor dit bedrag vind ik de gok te groot.

Afbeelding


Afbeelding

916 Spider


Afbeelding

147 GTA

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . fiamme blu diversi

zo jun 24, 2012 21:15

Toch fijn om een Alfa met Porsche techniek in miniatuurformaat te hebben. :mrgreen:

Nu ff serieus, ik zou het bedrag er ook niet voor over hebben.
Productiefoutje, fout testmodel of niet, dit zijn wel heel erg saaie exemplaren.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . fiamme blu diversi

ma jun 25, 2012 06:20

Ik vindt de bedragen niet eens zo heel gek. Maar ik heb zelf meer met de wat luxere modellen. Dus een meerprijs voor een pre-productie highspeed vindt ik nogal onzinnig.
En bij modellen van o.a. matchbox is het nog maar de vraag wat echt pre-productie is en wat uit marketing ooggpunt is gebouwd als bijna compleet model om er voor door te gaan.
Zie de 155V6Ti in onbehandeld metaal. Ik heb zelf een aantal pre-productie modellen. Helaas geen alfa's, maar die zijn zeker meer waard dan de reguliere modellen. (sterker nog,
ik heb pre-productie modellen van miniaturen die zijn geannuleerd :wink: .)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . fiamme blu diversi

do jun 28, 2012 05:32

Op de Engelse site van Grand Prix models staat het nieuws dat ABC met 2 nieuwe 1:43 Alfa's komt. referentienummer 291 de Alfa Romeo 1900 Coupe Colli en referentienummer 292 de 6C 3000 Boano (de beroemde Peron auto?). Jammer voor de kleine fabrikant Gulp dat ABC nu met de Peron auto komt. Gulp heeft het master model al jaren klaar, maar door de economische crisis van 2008 (en nog steeds) is het nooit tot een kleine serie gekomen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”