Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

do mei 24, 2012 08:18

Hallo Kitaro, de Brezza Spider van YOW MODELLINI is nog niet beschikbaar, maar het maakproces is begonnen. Zie beneden een foto zeer vers van de pers. Jammer dat het 1:1 model nooit tot voltooiing is gekomen. Ik vind het een prachtig ontwerp. Ik kan ook niet wachten op het schaalmodel.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

vr mei 25, 2012 09:18

Weer eens een raar modelletje gevonden op MP.

Afbeelding

Alfa Romeo Giulia 1600 Sport
Made in w Germany
staat verder nog een onduidelijk merktekentje op.
En aan de voorkant zijn ze in elk geval het kenmerkende hartje vergeten............
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

vr mei 25, 2012 09:47

Is hier volgens mij al wel eens gepasseerd. Hans weet vast meer :wink:
Het moet in elk geval deze auto voorstellen:

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

vr mei 25, 2012 15:20

Voor diegenen die de Italiaanse kioskserie 1:24 Alfa's tegen normalere prijzen dan de E-Bay prijzen zijn ze momenteel voor een bedrag van bijna 17 Euro verkrijgbaar op de welbekende website www.carmodel.net Ze hebben niet de hele serie van Alfa beschikbaar, maar met de Giulia GTA en Montreal denk ik dat ze veel enthousiastelingen weten te interesseren.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (11

za mei 26, 2012 07:10

I have 3 of them in red/violet/light blue metallic with stamp "AK" Germany. and No. 2 sticker on door

The sellers always wanted to tell me "Lady, this is a Corvette !" ja ja... :blue_cool: :blue_cool:

hannelore

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (11

za mei 26, 2012 12:19

I have 3 of them in red/violet/light blue metallic with stamp "AK" Germany. and No. 2 sticker on door

The sellers always wanted to tell me "Lady, this is a Corvette !" ja ja... :blue_cool: :blue_cool:

hannelore
He's partly right. Due to its shapes, the Giulia 1600 Sport was nicknamed the "Corvette Alfa" by some at the time it was presented. At least, that is what I have heard. :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

di mei 29, 2012 16:43

Zoals sommige verzamelaars op dit forum wel zullen weten heeft de Italiaanse kleine fabrikant FB Modelli een heel aantal jaren geleden de 6C 2500 Coloniale met de niet geintegreerde jerrycans achter. Zeer originele keuze destijds omdat dat model nog helemaal niet in 1:43 bestond. Helaas was de kwaliteit van matig tot slecht.

Nu is er wederom 6C 2500 Coloniale nieuws van FB Modelli, deze keer brengt hij de eerder door ABC prachtige verkleinde versie met de geintegreerde jerrycans uit. De ABC is uiteraard vele malen mooier maar het is wel leuk dat er eindelijk weer eens een 6C 2500 Coloniale in 1:43 te verkrijgen is.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

zo jun 03, 2012 13:18

Een prachtig 1:18 schaalmodel van de door Pininfarina ontworpen 2uettottante uit 2010 voor het 100-jarig bestaan van Alfa Romeo. Dit schaalmodel is in een oplage van 80 stuks gemaakt. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Het wordt schijnbaar door Pininfarina zelf gemaakt wat uiteraard nog iets speciaals toevoegd aan het model.

http://store.pininfarina.com/modellismo ... model.html
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

zo jun 03, 2012 20:37

Da's zeker weten een prachtig model zo op de foto's te zien.
Als die in het echt ook zo mooi is, dan is 400 best gerechtvaardigd naar mijn mening.
1 ding is zeker, je hebt dan gegarandeerd wat unieks in de vitrine staan.

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

zo jun 03, 2012 22:44

Tijd stil geweest van mijn kant, maar vandaag even tijd gevonden voor foto's.

Ik heb het model helaas laten vallen, vandaar de missende raamstijl. Verder moet ik t juultje nog een keer in de primer zetten, korrel 1000 erover, details (antenne, grepen, spiegel, interieur) en lak. Helaas vraagt de 1:1 variant nu meer aandacht, dus voorlopig gaat er weinig veranderen. Moet ook nog steeds de originele stalen velgen even modelleren en uploaden als ik tijd over heb...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Héél tof om in de primer te zetten trouwens, pas toen kwam het model écht naar voren.

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

zo jun 03, 2012 22:46

Owjah, welgemeende excuses voor de beroerde foto's. Ik zie ook net dat het onderstel niet helemaal goed stond. Dit past in het echt vlekkeloos 8)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

di jun 05, 2012 15:24

Zeer vers nieuws uit het land van de rijzende zon, de 1:43 Alfa Romeo Brezza kit van YOW MODELLINI maakt zijn vooruitgang. Ik heb uit redelijk betrouwbare bronnen vernomen dat het model deze week klaar zal zijn. Ik ben benieuw naar het schaalmodel van deze prachtige moderne interpretatie van de Disco Volante uit 1952.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (11

di jun 05, 2012 16:31

Tijd stil geweest van mijn kant, maar vandaag even tijd gevonden voor foto's.

Ik heb het model helaas laten vallen, vandaar de missende raamstijl. Verder moet ik t juultje nog een keer in de primer zetten, korrel 1000 erover, details (antenne, grepen, spiegel, interieur) en lak. Helaas vraagt de 1:1 variant nu meer aandacht, dus voorlopig gaat er weinig veranderen. Moet ook nog steeds de originele stalen velgen even modelleren en uploaden als ik tijd over heb...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Héél tof om in de primer te zetten trouwens, pas toen kwam het model écht naar voren.
Ziet er erg goed uit hoor!

Het lijkt overigens of het dak boven de voor- en achterruit wat is ingezakt, of is dat gezichtsbedrog? Geen vraag uit negativiteit maar interesse in wat wel en wat niet mogelijk is met 3-D printen...

Koen

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Minichamps Alfasu

wo jun 06, 2012 17:15

Gisteren de modellen in de vitrine wat anders neergezet ,ik pakte een model van norev op en tot mijn verbazing viel er spontaan een stuk uit :shock: .Het model zat helemaal vol kleine barstjes en valt van ellende uit elkaar.Had wel eens modellen gezien die uitelkaar vielen door metaalmoeheid,maar die waren doorgaans een stuk ouder,dit model van de 156 sportswagon is amper 4jaar oud.Nog even verder gekeken en blijkt nog een model van norev ,een 166,onder de lak te 'tekenen' en waar er blaasjes op de lak onstaan.Ook deze is ongeveer 3a 4 jaar oud.Hebben hier meer verzamelaars last van ,van spontaan uitelkaar vallende Norev modelletjes?

Afbeelding

Afbeelding
Hmmm. Heb inmiddels ook een echte"cross-wagon". :cry: Zal vanavond ff foto plaatsen, maar kenmerkend is dat de breuklijnen precies hetzelfde zijn. Carosserie stond ook helemaal bol.. :twisted:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo jun 06, 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:87 Giulietta (116)

wo jun 06, 2012 17:24

Dat de breuklijnen bijna identiek zijn zal komen door het spuitgieten met de verschillende instroomopeningen waardoor het zamac op identieke plaatsen in elkaar overvloeit. Die breuklijnen zijn dan m.i. die vloeiingen.

Ik heb altijd gehoord dat deze zogenaamde metaalmoeheid komt door een niet exacte legering. Als dat echt zo is snap ik alleen niet dat de ervaring dit tegenwoordig niet kan voorkomen...

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”