Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Castagna Vittoria

do sep 22, 2011 17:08

2 keer goed nieuws van de Italiaanse firma Gamma

1.) De Alfa Romeo ARNA die een tijdje geleden beloofd werd is blijkbaar klaar, helaas zijn de achteruitkijkspiegel op de deur vergeten :wink: Persoonlijk word ik zeer blij van deze originele keuze van Gamma =D>
Afbeelding

2.) Een hele mooie earodynamische carrosserie uit 1935 van Pininfarina op basis van een 6C 2300. Erg mooi model geworden
Afbeelding

Zoals duidelijk op de foto's te zien is zijn ze "gestolen" van het Italiaanse "Alfasport.net" miniatura forum. Alle credit en rechter behoren dus toe aan Alfasport.net
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Arna!

vr sep 23, 2011 01:49

Onbegrijpelijk Alfa schaalmodellennieuws in de schaal 1:43 van de fabrikant Neo. Ze gaan binnenkort een Alfetta Berlina 1.8 uit 1980 op de markt zetten. In de overvloed aan betaalbare en handbouw Alfetta's een totaal overbodig model. De kwaliteit van Neo is erg mooi, nu moet alleen de kwaliteit van modelkeuze wat betreft Alfa's naar een zelfde nivo. Neo al enige jaren geleden benaderd met het verzoek de ARNA te maken, dat hoeft nu niet meer omdat Gamma wel een originele keuze durft te maken. Het zal mij benieuwen hoeveel modellen van de "overbodige" Alfetta gaat verkopen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Arna!

vr sep 23, 2011 18:26

Volgens mij gaan ze bij Neo de Alfetta 2000 maken,tenminste die zag ik bij diverse sites als aankondig staan,en die hebben ze in 1/43 volgens mij alleen bij Progetto k gemaakt en als handbouw bij Gamma,maar dat is het 1983 model.Wat dat betreft is de keuze nog niet zo slecht :)

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

Nuova Super 1/24

za sep 24, 2011 21:19

A.R. Nuova Super 1/24, "Prugna" e "Azzurro Le Mans".

Afbeelding
Giulietta 1.6 1982 "Luci di Bosco met."
Alfa 75 1.6 1985 "Bianco Argento"
Alfa 33 1.3s 1987 Boxer 4C "Rosso Alfa"
Alfa 33 1.3 1992 90 cv "Bianco"

www.frg24.roxer.com

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Arna!

zo sep 25, 2011 04:51

Zojuist een bericht ontvangen van de Japanse modelmaker Yow Ito "YowModellini" dat hij plannen heeft om met referentienummer "K142" de eerste versie van de Alfa 2600 SZ Prototipo te maken zoals deze op de autoshow van Turijn in 1962 stond. De carrosserie wijkt stevig af van de huidige zoals deze in het Alfa Romeo museum te zien is. Wederom een originele keuze.

Zoals gebruikelijk en begrijpelijk maakt hij schijnbaar alleen een mal als er voldoende interesse is. Hieronder een extract van de nieuwsbrief waarin dit heugelijke nieuws staat.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2600SZ primo prototipo

zo sep 25, 2011 09:44

Iets meer afbeelding en de link naar de webshop (alleen Alfa's geselecteerd).

De 2600SZ staat nu nog bovenaan, later zal je moeten bladeren om hem te vinden.

Leuke keuze van Yow. Vergeleken met dit eerste prototype is de productieversie toch tamelijk braaf.

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: Nuova Super 1/24

zo sep 25, 2011 17:57

A.R. Nuova Super 1/24, "Prugna" e "Azzurro Le Mans".

Afbeelding
Wie, waar, wanneer en op welke wijze verkrijgbaar????
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Nuova Super 1/24

zo sep 25, 2011 18:00

Wie, waar, wanneer en op welke wijze verkrijgbaar????
Ik geef je de meeste kans als je Fabrizio een PM stuurt en hem vraagt zo'n conversie voor je uit te voeren 8)

Gebruikersavatar
Freccia
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: do jun 12, 2008 22:01
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Castagna Vittoria

ma sep 26, 2011 19:59

Sluit ik me bij aan!

Plus dat Fer's bemoeienissen de miniaturen ten goede komen (zoals de correctie van de foute oranje M4). Dus 'belangeloos'? Bij lange na niet, we hebben er allemaal belang bij :thumbs: :D
Fer verdient een staande ovatie !
Ongelooflijk wat hij al jaren lang blijft presteren,

van ganser Alfa harte,

Luc

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

di sep 27, 2011 17:25

2 keer goed nieuws van de Italiaanse firma Gamma

1.) De Alfa Romeo ARNA die een tijdje geleden beloofd werd is blijkbaar klaar, helaas zijn de achteruitkijkspiegel op de deur vergeten :wink: Persoonlijk word ik zeer blij van deze originele keuze van Gamma =D>
Afbeelding

2.) Een hele mooie earodynamische carrosserie uit 1935 van Pininfarina op basis van een 6C 2300. Erg mooi model geworden
Afbeelding

Zoals duidelijk op de foto's te zien is zijn ze "gestolen" van het Italiaanse "Alfasport.net" miniatura forum. Alle credit en rechter behoren dus toe aan Alfasport.net
Meer foto's:

Afbeelding

De foto's op www.carmodel.net tonen vrijwel altijd ongenadig de minder geslaagde punten van de miniaturen. Opvallend is dat de portierranden niet donker zijn afgewerkt. De ragfijne raamlijstjes (op zich mooi) laten je op de rauwe carrosserie kijken. Die moet wel donker worden afgewerkt, dit is geen fraai gezicht, net zomin als de dikke witte rand bovenlangs de voorruit. Ook de achterzijde valt wat tegen en komt wat apart over. De ruitenwisser had beter weggelaten kunnen worden, zo vreemd is deze. Even het origineel er bij pakken dan:

Afbeelding

Aha, de kentekenplaatverlichting ontbreekt! Betreft dit model een prototype, omdat de spiegels ook nog afwezig zijn? Maar goed, laten we niet te hard piepen, eindelijk een producent die het aandurfde deze risée van de Alfa-familie te maken. De echte Arnista maakt die onderdeeltjes desnoods zelf en kleurt bovendien de kapjes rond de wielbouten zwart.


De 6c 2300 Pinin Farina (uit 1935, dus niet aan elkaar geschreven) lijkt een goed geslaagde verkleining te zijn als je hem vergelijkt met het miniscule fotootje:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

wo sep 28, 2011 06:01

Nog meer nieuws van Gamma, dit keer van het sub-merk Gamma-Simple. Met referentienummer SG-053 is de reeds lang aangekondigde uit 1951 stammende 6C 2500 Villa d'Este limousine uitgebracht. Wederom een originele keuze. Voor mij persoonlijk duidelijk 1 uit de categorie "wil ik hebben".

Afbeelding
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

wo sep 28, 2011 09:26

Had 'm ook gezien. Moet een plaatje van een auto zijn in het echt...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

wo sep 28, 2011 10:11

Het model is niet nieuw, verscheen in 2009 al.

Laat je niet misleiden door de carmodel-site :wink: Zij presenteren modellen als 'nieuws' op het moment dat ze die in hun assortiment opnemen. Dat kan jaren na de verschijningsdatum bij de producent zijn.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

wo sep 28, 2011 10:28

Ik ben niet bepaald kapot van de inmiddels gedateerde handbouw prijs-kwaliteit verhouding van Gamma. Misschien ben ik verwend, maar de matige details als dikke raamstijlen, te platte etch grils, wat matige verhoudingen en afwijkingen tussen links en rechts kunnen me niet (meer) bekoren bij de prijzen die Gamma hanteerd. Al mogen we ze loven voor de originele keuzes.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Klinkt waarschijnlijk wat vreemd van iemand die alle afwijkingen en grove details voor lief neemt van Togi.... :lol:

Koen

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nogmaals de Arna

wo sep 28, 2011 16:35

I do agree that it is difficult to understand how and why a model with missing reg plate lights can be issued. Either it's a flaw of the model, or they were not ready to issue it and the only thing to do was to delay.

It is also weird to use super thin photoetching on such thick, white painted body edges. A bullet into the foot.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”