Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

wo aug 24, 2011 01:15

Eindelijk weer eens een beetje tijd gemaakt om te knutselen. Ik heb een long overdue verzoeknummertje afgemaakt (en ik heb er stiekem voor mezelf ook eentje gemaakt).

Eerst was er deze:

Afbeelding

Toen kwam deze:

Afbeelding

En nu is er deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

do aug 25, 2011 04:19

Voor wie de veiling van de Alloy familie toch gemist heeft bij vectis is er al een engelse verkoper die een aantal modellen (weer flink duurder zoals gewoonlijk) op ebay heeft gezet.
Voorbeeldje:

Afbeelding
Alle vier verkocht voor, schrik niet £30.
Nu per stuk bieden vanaf £40.

Voor mij werken die veilingen prima hoor, daar niet van. Maar als verkopende partij kun je beter de helft zelf op ebay zetten dan dat je alles op een veiling gooit. Per stuk aanbieden levert echt ontzettend veel meer op.

Ik wacht nog even rustig op de doos met mijn spullen. 8)

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina S

za aug 27, 2011 21:12

What a fantastic model.... Now you've to load it with tyres and models I think... :wink:

Koen
:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of course the #602 Provence Moulage 6C3000CM, a model I built 25 years ago, has not the proper livery... And #23 is a Jolly Models, a poor one (even the nose colour is wrong wrt the race number). Only the Tron #21 is suited to the Gila. But still, it's an evocation of the Le Mans 1953 scene.

As usual, more pics of the loaded Alfa Bartoletti transporter here

Gebruikersavatar
campari
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 22:03
Locatie: Amersfoort

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

za aug 27, 2011 22:01

Voor wie de veiling van de Alloy familie toch gemist heeft bij vectis is er al een engelse verkoper die een aantal modellen (weer flink duurder zoals gewoonlijk) op ebay heeft gezet.
Je zegt: een aantal modellen. Volgens mij heeft hij goed zijn best gedaan bij Vectis en hoopt nu snel rijk te worden. Volgens mij heeft hij nu ongeveer 200 modelen op Ebay staan.
Tja, het mag natuurlijk, maar het zou leuker geweest zijn als ze gelijk bij een verzamelaar gekomen waren (voor een acceptabele prijs).
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu, HELAAS, VW T-Roc (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina S

za aug 27, 2011 22:23

Voor wie de veiling van de Alloy familie toch gemist heeft bij vectis is er al een engelse verkoper die een aantal modellen (weer flink duurder zoals gewoonlijk) op ebay heeft gezet.
Je zegt: een aantal modellen. Volgens mij heeft hij goed zijn best gedaan bij Vectis en hoopt nu snel rijk te worden. Volgens mij heeft hij nu ongeveer 200 modelen op Ebay staan.
Tja, het mag natuurlijk, maar het zou leuker geweest zijn als ze gelijk bij een verzamelaar gekomen waren (voor een acceptabele prijs).
Kom dit fenomeen helaas wel vaker tegen. Ook Togi's die voor weinig geveild waren stonden een week later voor enorme bedragen op ebay...
Het mag natuurlijk, maar vind het weinig sympathiek. Niet bieden is het enige dat we kunnen doen uit protest...

Koen

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina S

za aug 27, 2011 22:27

What a fantastic model.... Now you've to load it with tyres and models I think... :wink:

Koen
:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of course the #602 Provence Moulage 6C3000CM, a model I built 25 years ago, has not the proper livery... And #23 is a Jolly Models, a poor one (even the nose colour is wrong wrt the race number). Only the Tron #21 is suited to the Gila. But still, it's an evocation of the Le Mans 1953 scene.

As usual, more pics of the loaded Alfa Bartoletti transporter here
Looks so much better...
What a great combination :shock:

Koen

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

zo aug 28, 2011 13:20

Andere optie tegen die veiling opkopers is natuurlijk om zelf te kopen op de veiling. Ik heb 18 lots te pakken. En er is echt veel voor weinig weggegaan.
Maar om nu nog meer aan te schaffen in 1 maand is ook voor mij een beetje te gek.

Je zou zelfs een afspraak kunnen maken met een paar verzamelaars om samen te bieden via 1 account een volgende keer, en dan de kosten te delen, net als de modellen.

En nu is het heel duidelijk doordat iedereen de verkoop prijs wel te weten kan komen, en de prijs op ebay ook zichtbaar is.
Als er in nederland iemand een grote verzameling na laat en die gaat naar een opkoper dan zul je vergelijkbare dingen zien. Alleen is het dan wat minder duidelijk hoeveel de marge is.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina S

zo aug 28, 2011 18:50

Je zou zelfs een afspraak kunnen maken met een paar verzamelaars om samen te bieden via 1 account een volgende keer, en dan de kosten te delen, net als de modellen.
Dat lijkt me op zich een geweldig idee. Count me in. Wel van te voren erg goede afspraken maken over het verdelen van de modellen achteraf lijkt me.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

zo aug 28, 2011 18:52

@AR110AF

What a magnificent display, wow! Simply stunning!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 2000 Pininfarina Sestr

vr sep 02, 2011 00:56

Ik wacht nog op het pakketje. Tot die tijd maar de fotos van de verkopende site.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Castagna Vittoria

di sep 06, 2011 19:03

Voordat ik in dit topic weer eens ga bijlezen (terug van vakantie, zie onderschrift) een nieuwtje.

Hij was al eens aangekondigd, maar dit is dan het resultaat:

Afbeelding

De Castagna Vittoria van 1995. Eerder al eens geleverd door Ban Seng, gebaseerd op uitsluitend foto's die Fer Akkermans aan Mr. Oon Teik Seng leverde. En toch was die naar mijn idee beter geslaagd.
Fer, heeft jouw zoon die foto's nog? Ze zijn uit de oorspronkelijke post verdwenen.

De ABC wordt gelimiteerd geleverd (de mail zegt niet tot welk aantal) en kost 225 euro gebouwd en 92 als kit.

Tevens kondigt ABC de Bertone GT cabrio in 1:18 aan.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op di sep 06, 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Castagna Vittoria

di sep 06, 2011 19:34

Mooi verhaal Hans... :wink:

Koen

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Castagna Vittoria

di sep 06, 2011 23:34

De Castagna Vittoria van 1995. Eerder al eens geleverd door Ban Seng, gebaseerd op uitsluitend foto's die Fer Akkermans aan Mr. Oon Teik Seng
leverde. En toch was die naar mijn idee beter geslaagd.
Fer, heeft jouw zoon die foto's nog? Ze zijn uit de oorspronkelijke post verdwenen. De ABC wordt gelimiteerd geleverd (de mail zegt niet tot welk aantal) en kost 225 euro gebouwd en 92 als kit.
De door Ban Seng uit Malaysia gebouwde 1:43 Castagna Vittoria oogt naar mijn mening ook beter.
De originele Castagna 3.0V6 was vorig jaar na een ingrijpende restauratie te zien op de 100x100 Novegro beurs.
Helaas is Mr Oon Teil Seng niet meer actief met modelbouw. De toegezegde Sbarro Diva is er dus niet gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de Delta Models GT 1:43 serie hand(ver-)bouw door Leonardo Mainardi doet zeker niet onder voor het Brianza resin model ?. De 12 voor onze Miniatura groep gebouwde Bertone cabrio's zijn zojuist gearriveerd. Op veler verzoek voorzien van Bertone decals en de juiste velgen !.
Die velgen zijn gegoten door Corrado Beretta (van Bermat). De oorspronkelijke zamac mallen op een M4 basis, zijn goed handbouwmatig afgewerkt.
Aflevering aan de deelnemers binnenkort op het Spettacolo Zandvoort.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Bertone GT cabrio ABC

zo sep 11, 2011 20:57


en de Delta Models GT 1:43 serie hand(ver-)bouw door Leonardo Mainardi doet zeker niet onder voor het Brianza resin model ?. De 12 voor onze Miniatura groep gebouwde Bertone cabrio's zijn zojuist gearriveerd. Op veler verzoek voorzien van Bertone decals en de juiste velgen !.
Die velgen zijn gegoten door Corrado Beretta (van Bermat). De oorspronkelijke zamac mallen op een M4 basis, zijn goed handbouwmatig afgewerkt. Aflevering aan de deelnemers binnenkort op het Spettacolo Zandvoort.
en de plaatjes van de Bertone GT van ABC Brianza ter vergelijking. Het interieur mist de luidsprekers en de middenarmsteun.
en de Bertone naam-platen voor en achter.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Bertone GT cabrio ABC

di sep 13, 2011 10:06


en de Delta Models GT 1:43 serie hand(ver-)bouw door Leonardo Mainardi doet zeker niet onder voor het Brianza resin model ?. De 12 voor onze Miniatura groep gebouwde Bertone cabrio's zijn zojuist gearriveerd. Op veler verzoek voorzien van Bertone decals en de juiste velgen !.
Die velgen zijn gegoten door Corrado Beretta (van Bermat). De oorspronkelijke zamac mallen op een M4 basis, zijn goed handbouwmatig afgewerkt.
Aflevering aan de deelnemers binnenkort op het Spettacolo Zandvoort.
en de plaatjes van de Bertone GT van ABC Brianza ter vergelijking. Het interieur mist de luidsprekers en de middenarmsteun.
en de Bertone naam-platen voor en achter.

Dear Fer,

after so many years of sharing the model-hobby I just wanted to say thank you for the efforts you do for us with your monthly newsletter!
Always a pleasure to read it ! 8)

Alles Gute, Hannelore + Dirk Nehme
www.alfamontreal.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”