Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

wo jun 08, 2011 01:56

Verzamelaars,

YowModellini www.yowmodellini.com heeft een nieuwe service in het leven geroepen. Hij maakt/bouwt voor verzamelaars elk gewild model (prototypes, voorontwikkelingsmodellen, conceptvoertuigen, nog niet bestaande modelauto's) in een oplage van 25 stuks of een veelvoud daarvan. Deze service die "commissioned build" heet heeft als doel verzamelaars een kans te bieden nog niet bestaande modellen aan de collectie toe te voegen. Alle 25 stuks (of een veelvoud daarvan) moeten uiteraard afgenomen worden. De modellen kunnen als kit of als gebouwd model geleverd worden.

Mocht er vanuit de Alfa verzamelaarshoek interesse zijn dan kun je uiteraard contact opnemen met YowModellini via zijn site
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

wo jun 08, 2011 09:01

Verzamelaars,

YowModellini www.yowmodellini.com heeft een nieuwe service in het leven geroepen. Hij maakt/bouwt voor verzamelaars elk gewild model (prototypes, voorontwikkelingsmodellen, conceptvoertuigen, nog niet bestaande modelauto's) in een oplage van 25 stuks of een veelvoud daarvan. Deze service die "commissioned build" heet heeft als doel verzamelaars een kans te bieden nog niet bestaande modellen aan de collectie toe te voegen. Alle 25 stuks (of een veelvoud daarvan) moeten uiteraard afgenomen worden. De modellen kunnen als kit of als gebouwd model geleverd worden.

Mocht er vanuit de Alfa verzamelaarshoek interesse zijn dan kun je uiteraard contact opnemen met YowModellini via zijn site
Misschien... een mooie oplossing om een kleine serie Furgone's te laten maken, Ronald? :wink:

Ik zag dat je al weer gevorderd bent met de Furgone, wordt errug mooi zeg! Wat voor chroomfolie heb je gebruikt voor de bumpers? Krijg je er dat zonder vouwen omheen? En hoe vorder je met de livery voor de Furgone? (k heb je aangeboden om te helpen hè, schroom niet dus als je hulp kunt gebruiken)



Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do jun 09, 2011 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

wo jun 08, 2011 19:44

Hmmz een Furgone Sud of een Giardinetta zou ik er ook wel een van willen......

Inkoopaktietje??
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

ma jun 13, 2011 20:29

Ik liet jullie mijn 164 zien met de onbekende extra verlichting in de bumper (in de vorm van verchroomde strookjes).

Afbeelding

En kijk, al googlelend kwam ik er zowaar nog een tegen. Daarmee ligt vast dat dit door Togi zelf zo is gefabriceerd...

Afbeelding

Die meegespoten bumpers en delen heb ik echter weer nooit gezien?

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op di jun 14, 2011 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

ma jun 13, 2011 20:37

Destijds hadden de 1e serie 164s in het groenmettalic meegespoten bumpers en deurpanelen in de kleur van de carrosserie,misschien hebben ze dat willen nabootsen?

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

di jun 14, 2011 09:11

Destijds hadden de 1e serie 164s in het groenmettalic meegespoten bumpers en deurpanelen in de kleur van de carrosserie,misschien hebben ze dat willen nabootsen?
Dat klinkt als een hele logische verklaring, Frank! Weer wat geleerd. :D Geen fantasie dus, deze groene, maar gewoon uitgevoerd zoals opdrachtgever Alfa Romeo het wilde, waarschijnlijk.

Ik probeer alle geleverde kleurvarianten in kaart te brengen, heb er nu al een paar (tel de FongalTogi varianten even niet mee) maar zoek andere kleuren dan rood- zwart - groen - zilver- wit. Iemand van hier een donkerblauwe of andere kleur (maar wel met zilverkleurige wielen dus)?
Ik heb een foto van een donkerblauwe FongalTogi en naar mijn weten is die er ook al als Togi geweest.

Koen

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

do jun 16, 2011 04:51

De kit van de abc-brianza alfa romeo 2000 sportiva in 1:18 is beschikbaar.

Afbeelding

Kitje kost 288 euro.

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

za jun 18, 2011 12:06

Hello to all!

Few days ago a rare and beautiful model arrived to me.

Anemodel Alfa 155 2.0 TS 16v

Afbeelding

Afbeelding


And one piccolo adition.. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

za jun 18, 2011 14:38

Destijds hadden de 1e serie 164s in het groenmettalic meegespoten bumpers en deurpanelen in de kleur van de carrosserie

Dat was niet alleen bij de groene het geval hoor, je kon het destijds schijnbaar optioneel voor kiezen.

Ik heb een beige 1ste serie gehad die de panelen ook meegespoten had, en Erwin Heida heeft ook een beige 1ste serie 3.0 v6 automaat die de panelen en bumpers ook in de kleur meegespoten heeft..

Afbeelding


Afbeelding
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

TK Nuova Super 1/24

za jun 18, 2011 15:11

Transkit Giulia Nuova Super 1/24, base Fabbri/Quattroruote:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do you like it? :D
Giulietta 1.6 1982 "Luci di Bosco met."
Alfa 75 1.6 1985 "Bianco Argento"
Alfa 33 1.3s 1987 Boxer 4C "Rosso Alfa"
Alfa 33 1.3 1992 90 cv "Bianco"

www.frg24.roxer.com

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

za jun 18, 2011 16:35

Bedankt Marley164!

Wow! very nice Nuova transkit. Even the interior has changed? Only... the doorhandles still short?

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op za jun 18, 2011 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

za jun 18, 2011 17:07

Destijds hadden de 1e serie 164s in het groenmettalic meegespoten bumpers en deurpanelen in de kleur van de carrosserie

Dat was niet alleen bij de groene het geval hoor, je kon het destijds schijnbaar optioneel voor kiezen.

Ik heb een beige 1ste serie gehad die de panelen ook meegespoten had, en Erwin Heida heeft ook een beige 1ste serie 3.0 v6 automaat die de panelen en bumpers ook in de kleur meegespoten heeft..

Afbeelding


Afbeelding
Zou goed kunnen dat het destijds een optie is geweest op meerdere kleuren,maar volgens mij hadden in ieder geval de groenmettalic exemplaren de panelen en bumpers standaard in kleur meegespoten

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van to

za jun 18, 2011 17:09

Destijds hadden de 1e serie 164s in het groenmettalic meegespoten bumpers en deurpanelen in de kleur van de carrosserie

Dat was niet alleen bij de groene het geval hoor, je kon het destijds schijnbaar optioneel voor kiezen.

Ik heb een beige 1ste serie gehad die de panelen ook meegespoten had, en Erwin Heida heeft ook een beige 1ste serie 3.0 v6 automaat die de panelen en bumpers ook in de kleur meegespoten heeft..

Afbeelding


Afbeelding
Zou goed kunnen dat het destijds een optie is geweest op meerdere kleuren,maar volgens mij hadden in ieder geval de groenmettalic exemplaren de panelen en bumpers standaard in kleur meegespoten
Dat zou wel verklaren waarom alleen de groene Togi zo uitgevoerd is. Men heeft toch extra moeite moeten doen vor het model in die kleur...

Nou heb ik van veel Alfa's een folder maar niet van de 1e serie 164...

Koen

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

za jun 18, 2011 17:49

Check!

http://www.alfa164register.nl/library/folders.php

Overigens zijn de bumpers en panelen van mijn 164 automaat gespoten door de vorige eigenaar en persoonlijk smoelt dat erg goed, dus heb ik dat zo gelaten. Raamlijsten zijn ook zwart ipv chroom.... :oops: :lol: :wink:

Ik heb het persoonlijk ook alleen bij de groene gezien.
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . TZ3 (met de t van toverb

za jun 18, 2011 17:58

"niews" uit Japan van YowModellini, het SportUt concept uit 1997 dat vele jaren geleden door het toen nog Yow Modelli hetende bedrijfje in zeer kleine serie op de markt is gebracht wordt heruitgegeven als kit. Destijds was dit model dat op Luc Colemont zijn practice Alfa Miniatura site te zien was mijn eerste kennismaking met deze Japanse artiest. Destijds ver buiten mijn bereik tegenwoordig gelukkig wat dichterbij. Mooi schaalmodel van een interessant conceptvoertuig.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”