Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

vr feb 04, 2011 00:58

En dan toch de eerste foto's, gemaakt door Ulf, die bijna elk jaar als eerste het nieuws publiceert op www.scale18.com. En dat is dan uiteraard alleen 1:18.

De AUTOart TZ en TZ2:

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaat is inderdaad nogal 'aanwezig' . Niet geheel onterecht:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Bij deze laatste foto op de voorgrond de kont van de onlangs gepresenteerde Duetto.

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

vr feb 04, 2011 03:45

That tail exaust is really big. I bet the 30% price increase drives more smaller scale models!! The 1/18th Alfa 2900 is delayed or gone??

Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2011-Chicago March 19th 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

vr feb 04, 2011 09:56


Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

vr feb 04, 2011 11:56

Oeps, dit had ik nog liggen...

Fer ontving van Antonio Apuzzo (Automodelli.com.br) deze foto's van de 2300 Rio waarvan ik in augustus 2010 de eerste vorm liet zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog iets dichterbij:

Afbeelding


Een sleutelhanger van een metalen 1:87 FNM/Alfa 2000 wordt meegeleverd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

vr feb 04, 2011 20:39

These TZ models are really "must have" for any Alfa fan. :P

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: prijsstijgi

za feb 05, 2011 00:03

Bonus pics ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd MM

za feb 05, 2011 01:48

Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.

Van Alfasport.net o.a. deze 312 monoposto uit 1938. Deze nr. 15 is de auto waarmee Varzi 10 jaar later op 17 januari 1948, terwijl Europa nog nasmeulde, deelnam aan de GP van Buenos Aires. Hij viel overigens uit.

Afbeelding

Afbeelding


Dan de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.
EDIT: Dit is geen ABC maar een opnieuw uitgebracht model van FB Model (Frank Borin), ABC is wel distributeur.

Afbeelding

De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.

Afbeelding



In de Mille van het daaropvolgende jaar reden 23 Alfa Romeo's mee. Eén van de 8c2900A 'botticella's' (vanwegen hun vorm getooid met de bijnaam 'vaatje') werd bemand door Graaf Brivio en Ongaro.

Afbeelding

Met een gemiddelde van boven de 122 km/h zagen ze als eerste de finishvlag.

Afbeelding


Een jaar later was het opnieuw de beurt aan Pintacuda die samen met Mambelli de Botticella met nr 150 bemande.

Afbeelding

Het gemiddelde lag weer op het niveau van 1935, maar was wel snel genoeg voor de eerste plaats,

Afbeelding


Na deze hattrick volgde nog een overwinning voor Alfa Romeo in 1938. Dat was met de 8c 2900B Spider met de Biondetti/Stefani, de bekende nr 143. Maar er reed ook weer een 8c2900A mee, Dusio en Bininsegni werden met nr 145 derde.

Afbeelding

De Botticella's zijn opnieuw uitgegeven modellen van ABC, van de andere weet ik dat niet zeker.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma feb 07, 2011 17:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 13:37

Erg leuke uitgaves van ABC!

Ze hebben in het verleden al een 312 gehad, maar die zag er wat anders uit. Meer als een 312 om precies te zijn. Deze nieuwe uitgave lijkt, met de lage neus en vrijwel rechtop staande grill, veel meer op een 12C/37. Nou weet ik niets over de auto waarmee Varzi in 1948 reed, dus zal ik niet beweren dat er een verkeerde type-aanduiding is gebruikt, maar het valt wel op.

Afbeelding
Afbeelding

De aangepaste P3 staat bij mijn weten gewoon als P3 te boek, maar dat is een detail. Erg gaaf model, leuk dat iemand zich eraan heeft gewaagd.

Die laatste auto, de nr. 143, zegt mij helemaal niets. Apart model wel met die relatief hoge achterkant en die bijzondere uitlaatconstructie. Nog nooit gezien...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 963
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 14:49

Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.

de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa, die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.

Afbeelding

De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.
In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.
Dat is inmiddels ook door Franco Borin aan me bevestigd, dit model is weer beschikbaar bij hem.
Goed nieuws voor één van m'n Amerikaanse Miniatura contacten al jaren op zoek naar dit unieke model , hij schreef mij onlangs weer:

Quote : The P3 that won the 1934 Monaco GP then in later configuration, the 1935 Mille Miglia, #106 Pintacuda-Della Stufa. I am interested in this car, as I know the present owner, and have seen it many times. As a matter of fact, it is kept a few miles away from me, in a garage/warehouse right next to one containing Nuvolari's famous P3 that won German GP, as well as the 8C2900 that won Pebble Beach and the Ville d'Este last year. An interesting couple of buildings, to say the least. Another collection nearby contains Stirling Moss' TZ and the 8C that won the MM in 1933. Other significant Alfas around the area are some 6C2500s, the longtail LeMans #39, another Monza, and seven new 8Cs. The long tail SZ #35 that raced LeMans in I think 1964 was also here but was recently sold to someone in Europe.
The only model I know of the P3 biposto is this FB Modelli 15A. One of the things I have tried to do is have models of significant local cars, so that is why I have been looking for FB 15A for years. Kind regards Bill . unquote

USA blijft een verblijfplaats van vele historische Alfa's !
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 14:57

In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.
Dat is inmiddels ook door Franco Borin aan me bevestigd, dit model is weer beschikbaar bij hem.
Dan hoop ik voor degene die belangstelling hebben voor het gebouwde model, dat hij z'n kwaliteitsniveau intussen wel weer wat heeft opgeschroefd!
Is hij ook als kit te krijgen bij Borin? Gezien de veel te grote voorraad 'nog te bouwen' op mijn zolder ben ik opgehouden deze nog verder aan te vullen, maar voor deze zou ik absoluut een uitzondering maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 15:12

Ze hebben in het verleden al een 312 gehad, maar die zag er wat anders uit. Meer als een 312 om precies te zijn. Deze nieuwe uitgave lijkt, met de lage neus en vrijwel rechtop staande grill, veel meer op een 12C/37. Nou weet ik niets over de auto waarmee Varzi in 1948 reed, dus zal ik niet beweren dat er een verkeerde type-aanduiding is gebruikt, maar het valt wel op.
Op pagina 354 en 356 van de Fusi staan drie foto's: de eerste heeft een lage grille en twee grote 'zijgrilles'. De tweede is een 312 met schuine grille. Bijschrift: "La mascherina anteriore è quella del Tipo 308" (de grille voorop is die van de Tipo 308). Daaronder een foto van de 312 met een weer meer rechtopstaande grille, met Sommer in de GP van Tripoli van 1938. Die lijkt met ook de twee kleine luchtinlaatjes aan weerszijden van de grille meer op het ABC model. De 312 heeft dus meerdere carrosseriegedaanten gehad, waarmee de verschillende vormen bij ABC verklaard kunnen worden.

Aan de andere kant vond ik ook ergens info dat Varzi in Buenos Aires met een 12/37 reed. Die heeft ook die kleine extra luchtinlaatjes maar niet de knobbel van de spiegel in het plaatwerk naast de voorruit.

Afbeelding

In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.
Dat is inmiddels ook door Franco Borin aan me bevestigd, dit model is weer beschikbaar bij hem.
Aangepast in het betreffende bericht 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 16:06

Op de stand van La Mini Miniera nogmaals de 1:18 Giulietta Sprint van vorig jaar, nu uitgedost als gelegenheidsmodel voor het 100-jarig bestaan van Alfa Romeo, gepresenteerd door de gelegenheidsmodellenkoning Bialbero Club van Carlo Negri.

Afbeelding

Eéntje rood...

Afbeelding

...en ééntje wit.

Of twee Sprints samen in een diorama met enkele 'sleutelfiguren':

Afbeelding

Ach, weet u wat... doe ze me alle drie maar! ;)

Afbeelding

Ik wil geloof ik niet weten wat zo'n setje kost...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 16:35

Tot nu toe slechts één Alfa-nieuwtje van Bburago en dat is geen echt nieuws want het model werd eind vorig jaar al gepresenteerd.

Afbeelding

Wat een matige passing :?


Het nieuws waar ik eigenlijk op zit te wachten is dat van de Arna van Pego en de 6c2300 van Starline. 1:18 wordt op de Messe over het algemeen fanatiek gefotografeerd en meteen het net op geslingerd, voor 1:43 volgt dat meestal na het weekend. We zullen zien... Pego heeft z'n site al sinds juli niet meer bijgewerkt, dat geeft niet echt een goed gevoel over de gang van zaken daar.

F1Tommy
Junior Member
Junior Member
Berichten: 70
Lid geworden op: do mei 06, 2010 03:10
Locatie: Chicago

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 17:18

Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.

de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa, die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.

Afbeelding

De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.
Quote : The P3 that won the 1934 Monaco GP then in later configuration, the 1935 Mille Miglia, #106 Pintacuda-Della Stufa. I am interested in this car, as I know the present owner, and have seen it many times. As a matter of fact, it is kept a few miles away from me, in a garage/warehouse right next to one containing Nuvolari's famous P3 that won German GP, as well as the 8C2900 that won Pebble Beach and the Ville d'Este last year. An interesting couple of buildings, to say the least. Another collection nearby contains Stirling Moss' TZ and the 8C that won the MM in 1933. Other significant Alfas around the area are some 6C2500s, the longtail LeMans #39, another Monza, and seven new 8Cs. The long tail SZ #35 that raced LeMans in I think 1964 was also here but was recently sold to someone in Europe.
The only model I know of the P3 biposto is this FB Modelli 15A. One of the things I have tried to do is have models of significant local cars, so that is why I have been looking for FB 15A for years. Kind regards Bill . unquote

USA blijft een verblijfplaats van vele historische Alfa's !
Very true, and more have gone back to europe and to Japan over the last 15 years. Not many going to China or south Asia, wich in interesting. We used to have the Brook Stevens musuem up in Wisconsin that had the only remaining "original body" 2.9 Mille Miglia 1938. Wisconsin USA was the home to more 2.3 and 2.6 Alfa's at one point than anywhere else on earth(also according to Simon Moore). Most have now gone to the US coasts, with a few still in Chicago and Milwaukee/Wisconsin.

By the way, I am sending the 1/24th scale Alfa 1900 Pan Americana 1954 sheet for 3 PA cars to Cartograf next week. It is for the Quattroruote diecast model.

Tom Tanner/Scale Designs/Ferrari Expo 2011-Chicago March 19th 2011
Ferrari Expo 2013, Chicago March 2013

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Nürnberg 2011: ABC'tje vd

za feb 05, 2011 17:42

Ze hebben in het verleden al een 312 gehad, maar die zag er wat anders uit. Meer als een 312 om precies te zijn. Deze nieuwe uitgave lijkt, met de lage neus en vrijwel rechtop staande grill, veel meer op een 12C/37. Nou weet ik niets over de auto waarmee Varzi in 1948 reed, dus zal ik niet beweren dat er een verkeerde type-aanduiding is gebruikt, maar het valt wel op.
Op pagina 354 en 356 van de Fusi staan drie foto's: de eerste heeft een lage grille en twee grote 'zijgrilles'. De tweede is een 312 met schuine grille. Bijschrift: "La mascherina anteriore è quella del Tipo 308" (de grille voorop is die van de Tipo 308). Daaronder een foto van de 312 met een weer meer rechtopstaande grille, met Sommer in de GP van Tripoli van 1938. Die lijkt met ook de twee kleine luchtinlaatjes aan weerszijden van de grille meer op het ABC model. De 312 heeft dus meerdere carrosseriegedaanten gehad, waarmee de verschillende vormen bij ABC verklaard kunnen worden.

Aan de andere kant vond ik ook ergens info dat Varzi in Buenos Aires met een 12/37 reed. Die heeft ook die kleine extra luchtinlaatjes maar niet de knobbel van de spiegel in het plaatwerk naast de voorruit.
Je hebt gelijk. Een 312 met een 12C/37-neus dus (vergelijk maar met blz. 343/344).
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”