alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

wo feb 23, 2011 13:18

Zal Vrijdag kijken of het baantje op de gevoelige pixel is vast te leggen...
Benieuwd of je daar misschien het merkwaardig overleunend hekwerk kan vinden van het zoekplaatje van 14 mei 2010 op/in het Saeghuysforum.
Veel plezier,

Rob

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di mar 01, 2011 18:39

En WEER het baantje vergeten op te zoeken! GRMBL! Is er echt totaal bij ingeschoten!

Wel nog de TheeZetter voor het Museo gemikt...

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di mar 15, 2011 13:14

Tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden...

Wélke werkzaamheden?

Volgens internetkrant QuiArese gebeurt er helemaal niets. Sterker: sinds de toekenning van de status 'nationaal erfgoed' is Fiat verplicht werkzaamheden aan het museum bij het ministerie aan te melden. Er is niets gemeld...

Fiat gebruikt die 'werkzaamheden' dus als excuus om het museum maar niet open te hoeven houden. QuiArese noemt het ook op zijn minst verdacht dat de 'tijdelijke' sluiting zo'n beetje samenvalt met de heropening (20 maart) van het Museo Nazionale dell'Automobile in Turijn. Wat daar zo verdacht aan is zie ik niet zo gauw, maar kennelijk is Fiat ook eigenaar van dat museum. Op de (nogal amateuristische) website vind ik daar zo gauw niets over terug. QuiArese roept het lokale bestuur, dat steeds in de voorhoede heeft gevochten om het museum te behouden, op om alle wegen te bewandelen om duidelijkheid te krijgen wat er gaat gebeuren.

In het Centennialjaar bezochten 24.000 liefhebbers het Museo Storico. De collectie is 50 tot 60 miljoen waard.


Persoonlijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Fiat bezig is met een misselijkmakend machtsspelletje over de ruggen van werknemers en liefhebbers heen, en bereid om een bijzonder stuk automobielhistorie voor eeuwig naar de kl.... te helpen :evil:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

di mar 15, 2011 13:29

Persoonlijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Fiat bezig is met een misselijkmakend machtsspelletje over de ruggen van werknemers en liefhebbers heen, en bereid om een bijzonder stuk automobielhistorie voor eeuwig naar de kl.... te helpen :evil:
Dat gevoel bekruipt me ook helaas...

Staat het museumgebouw leeg op dit moment?

Koen

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

di mar 15, 2011 13:30

Staat het museumgebouw leeg op dit moment?
Neen, de deur zit gewoon op slot maar de sleutel ligt in een laatje in het gebouw er tegenover :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di mar 15, 2011 13:47

Oke, dan vind ik 'm wel :wink:

Zonder gekheid, je kunt alles verwachten daar. Ben er ooit geweest en volledig aan m'n lot overgelaten, zelf de weg naar het museum moeten vinden door de fabrieksentree en met z'n tweeën door het museum gedoold zonder dat we in de gaten werden gehouden. Wat een vertrouwen.


Als alles nu ergens onder doeken staat in de catacomben, waar staat dan die modellencollectie?... misschien nog wel gewoon in de vitrines?

Gebruikersavatar
Altjoromeo
Newbie
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jan 22, 2005 20:03
Locatie: Blijham

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di mar 15, 2011 21:25

Ruim 15 jaar geleden ben ik er voor het laatst geweest. ook wij zijn er toen binnen geweest zonder dat er iemand was.
Je kon toen lekker rond strunen. We kwamen toen een lager gelegen ruimte waar stapels instruktie en werkplaats boeken van oa 1900's, Matta, SV en SSen her en der op de grond lagen aangetast door waterschade. Moest mij bedwingen om niks mee te nemen , maar durfde het niet aan. Nu je dit nu allemaal hoort denk ik hat ik het maar gedaan. [-X

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

di mar 15, 2011 22:16

Wie weet wat er mee gebeurt is.

Ja, herken het gevoel. Ik was er op een moment dat ik tegen een van de allereerste 145's aanliep, nog voor de introductie.

We hebben nog een museumcatalogus-je (een dunne brochure, je kent ze wel) meegepikt die er in twee talen lagen. Had ook niet het lef om verder te gaan (ook niet zo opgevoed trouwens) dan over de touwtjes te stappen bij de one-offs in de kelder. Zag er buiten bij de fabriek trouwens ook de Innocenti Elba (wat vreemde ex-zuid amerikaanse Fiat Uno stationcar met Innocenti logo's) die in Arese gebouwd werd. Hoor je nooit iemand over.

In ieder geval kwam het toen al op me over of men de interesse een beetje verloren had in het museum.

Koen

Gebruikersavatar
Melvivio
Full Member
Full Member
Berichten: 319
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 19:39
Locatie: Heeze (Ehv)

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

wo mar 16, 2011 13:05

Als de interesse bij het volk en de liefhebbers ook niet wakker gehouden word, dan is het ook logisch dat er op een gegeven moment niemand meer komt.
Promotie is met deze impuls maatschappij zooo belangrijk.

Jammer hoor, ik wilde er eigenlijik dit jaar wel naar toe..
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

wo mar 16, 2011 13:35

Oke, dan vind ik 'm wel :wink:

Zonder gekheid, je kunt alles verwachten daar. Ben er ooit geweest en volledig aan m'n lot overgelaten, zelf de weg naar het museum moeten vinden door de fabrieksentree en met z'n tweeën door het museum gedoold zonder dat we in de gaten werden gehouden. Wat een vertrouwen.

Als alles nu ergens onder doeken staat in de catacomben, waar staat dan die modellencollectie?... misschien nog wel gewoon in de vitrines?
Heel herkenbare situatie, eerder met mijn toenmalige vriendin ook naar het museum gegaan in een Polo :oops:
Ze hadden meteen door dat we voor het museum kwamen, waarom komt er anders een Nederlander naar Arese.

Kregen bezoekerspasjes mee en een vriendelijk gebaar van "daar ergens, ofzo".

Niemand die naar je om kijkt, niemand die er iets om geeft als je in een 155 DTM gaat zitten, of even de taxi staande houdt voor een ritje :lol:

Zou zo weer willen, lekker onbekommerd rondstruinen.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

wo mar 16, 2011 13:58

Als alles nu ergens onder doeken staat in de catacomben, waar staat dan die modellencollectie?... misschien nog wel gewoon in de vitrines?
Er is niks veranderd... alleen de deur op slot... dus geen doeken, geen catacomben en geen verplaatste modellencollectie....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

do mar 31, 2011 17:38

ben aan het mailen met arese.
Ik wil er in mei naar toe,ben benieuwd
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
Robbie146
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: za okt 15, 2005 19:44
Locatie: Uden
Contacteer: Website

Re: RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onze

do mar 31, 2011 22:02

ben aan het mailen met arese.
Ik wil er in mei naar toe,ben benieuwd
Dan houd ik dit topic in de gaten, wij zitten in Juli in de buurt en wilde toch wel graag langsgaan.
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

zo apr 03, 2011 14:20

Een protest in Milaaan tegen de sluiting van het museum:

http://www.autoedizione.nl/2011/04/02/1 ... o-storico/

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Voortbestaan Alfa Romeo Museum Arese NOG STEEDS onzeker

zo apr 03, 2011 22:36

Heb maar weer eens lopen uithoren...

Het is gesloten wegens "werkzaamheden".... maar er zijn geen werkzaamheden gaande... de vergunning voor de vermeende werkzaamheden is 1 dag na de aangekondigde sluiting "wegens werkzaamheden" aangevraagd...

Wat er ook gebeurt... de collectie mag niet permanent uit Arese weg. Er wordt nog wel steeds met wagens naar diverse evenementen gegaan dus ze liggen niet aan de ketting (er staat op Essen een fors contingent) dus is er op zich, behalve dat de deur van het Museo op slot zit, nog niet heel erg veel veranderd. Wel kan "men" besluiten de collectie & Museo niet meer open te stellen voor het publiek, men kan besluiten ze naar een ander pand in Arese te verkassen en nooit meer het daglicht te laten zien... "men" kan besluiten de collectie te verkopen... maar (ook na verkoop) definitief weg uit Arese (en dan bv naar Turijn verplaatsen)? Neen.

Uiterst onduidelijk wat de toekomst nog gaat brengen maar Fiat Auto is in aangeland bij de 2e stap van het aanvechten van het decreet dat de gebouwen beschermt (wat los staat van dat de collectie niet weg mag uit Arese, gaat puur om de gebouwen).

Tot nu toe heeft het nog geen gevolgen gehad voor de personele bezetting.

Dat is wat we vandaag te horen kregen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”