Wie reed de 8:04 met de 4C op de Nordschleife?

Italiaan zonder reputatie maar woonachtig op de Ring
22%
14
Christian Danner
2%
1
Franz Engstler
3%
2
8%
5
Fabrizio Giovanardi
Geen stemmen
0
Ron Simons
11%
7
Giancarlo Fisichella
14%
9
Klaus Ludwig
2%
1
Vaste Ring tester van andere Nationaliteit
22%
14
Lars van 't Veer
17%
11
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

zo jun 29, 2014 20:36

Het schijnt een lastig punt te zijn inderdaad, er zijn er op dat punt relatief veel wagens af gegaan (niet voor niets lagen er 5 rijen met hooibalen), combinatie van heuveltje met daardoor niet zichtbare bocht erachter. Rempunt ligt voor de heuvel of erachter, rem je erop dan heb je een probleem, en de uitkomst daarvan is te zien.
Misschien off-topic, maar wat is het Festival of Speed op Goodwood een fantastisch evenement, het was via een livestream het hele weekend te volgen, volgend jaar probeer ik erbij te zijn.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

zo jun 29, 2014 20:54

Staat voor mij ook op de todo lijst maar ook dit jaar kwam het voor mij net weer niet uit. Is volgens mij het meest autogekke evenement aan deze kant van de oceaan.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

zo jun 29, 2014 21:21

Zeer aan te raden. Het eerste dat ik zag bij mijn eerste keer was een tipo 33 die al powerslidend door de bocht kwam gegild. Toen ik was bekomen stond ik oog in oog met een 250 GTO en werd bijna omver gereden door wijlen Kalbfell in de 'birdcage 90 years' proto.. Onwerkelijk.
Paar tips :
- bij mooi weer stoft het daar enorm en het is een grote grasweide : hooikoortspillen! + als je lenzen hebt bril meenemen of je bent te blind om terug te rijden.
- neem de boot naar Hants dan heb je enkel de files rond goodwood zelf.
- kom niet aanrijden in een 4C want je moet er parkeren op een (droog) grasveld en dat loopt slecht af (volgens de handleiding).

Toch weer on-topic zo :-)
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

ma jun 30, 2014 20:41

- kom niet aanrijden in een 4C want je moet er parkeren op een (droog) grasveld en dat loopt slecht af (volgens de handleiding).
Is dat zo dat wil ik zien.
update:
je hebt nog gelijk ook :) http://aftersales.fiat.com/elum/Model.a ... _number=#3
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

wo jul 02, 2014 18:32

LOL :D
Vermoedelijk kom je trouwens niet ver. De parking is er letterlijk in het midden van een hobbelig veld en de bodemvrijheid is niet meteen de sterkste kant van de 4C (eigenlijk het enige minpunt wat mij betreft).
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr jul 11, 2014 18:15

Eh. Weet niet helemaal zeker wat ik hiervan moet denken...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p1somv7ZfQ
I nostri sogni sono sempre presenti.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr jul 11, 2014 18:35

:lol:
Der zit muziek in ?
:roll:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

vr jul 11, 2014 21:54

Tja...

Nog voor de poetsers onder ons, meer dan 15 minuten poetsplezier:

http://youtu.be/2ijDkTXjK1E
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4693
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

za aug 16, 2014 17:44

Vandaag mijn 4C-doop gehad! ....in de regen. :lol: Te gek ding hoor! Heb wel voorzichtig aan gedaan, want redelijk tricky op nat wegdek. Maar fantastische auto! Stuurt zonder stuurbekrachting heel erg fijn! Je moet alleen wel superlenig zijn om er in en uit te klimmen.

Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

za aug 16, 2014 20:55

Jaloers!

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

ma aug 18, 2014 15:46

Nice. Nog een zwartje :wink:
De jouwe?
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4693
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

ma aug 18, 2014 16:20

Nee, helaas niet. De mijne staat rechts achter in beeld. :lol:
Deze had overigens wel de carbon koplampen, m.i. echt een must-have als je die spinnen-ogen als koplampen hebt. Staat best gaaf zo in 't zwart, deze had ook nog rood leer en de sportuitlaat. Dat laatste vond ik trouwens wel 't grootste minpunt aan de auto. Het geluid is hard, heel erg hard. Ik durf 't niet mooi te noemen, maar wel sportief. 't Geluid dreunt heel erg hard door, dat is niet erg als je even aan 't gassen bent, maar op de snelweg kun je elkaar nauwelijks verstaan. Ik zou daarom wel altijd voor de standaarduitlaat kiezen. Het spoelen van die turbo 30cm achter je oren is dan wel weer verslavend. Als je in de binnenspiegel kijkt zie je ook meer de motor dan je achterliggers. Die spiegel lijkt er inderdaad meer te zitten zodat je 't 1750-blok kunt zien werken en wiebelen. :lol:
De TCT bak is wel leuk speelgoed. Hoewel ik meer van de handbakken ben, viel me wel op dat die TCT gewoon goed schakelt. Soepel wanneer je dat wil bij stadverkeer en met heftige klappen als je echt aan het knallen bent. Schakelt ook snel, reageert vlot op de instucties vanaf de peddels, dus niks op aan te merken. Je kunt alleen niet 't scherm aflezen als t stuur gedraaid is, bij manouvreren is 't dus altijd even om 't stuur heen kijken in welke versnelling je zit. Muggenzirften noemen ze dat, maar je vergeeft het een sportauto natuurlijk ook makkelijker dan een familie-auto.
Afwerking is natuurlijk geen Porsche-niveau, maar moet zeggen dat het me alleszins mee viel. Materiaalgebruik was natuurlijk niet altijd top, maar toch viel me dit ook niet heel erg tegen. Op de plaatjes lijkt het een stuk "plastiekeriger". Stuurtje is niet mooi van ontwerp, maar wel mooi afgewerkt en ligt super in de hand, deze had de optionele alcantara afwerking. Héél fijn! Alleen de 2 spaken mochten van mij íets dunner zijn. Het interieur laat mooi het blanke carbon zien, gave feature. Past ook goed bij het concept van de auto.


Als je deze foto vergelijkt, dan zie je eigenlijk pas hoe klein en laag zo'n 4C is. Volgens mij 1.10m hoof en 2.09m breed incl spiegels.
Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

ma aug 18, 2014 17:20

Top, kan het alleen maar allemaal beamen. Vond de carbon lampen wel tof maar ook niet weer zo tof dat ik er een paar duizend Euri voor zou uitvorken. Bij een zwarte moet je al een adelaar zijn om het te zien tijdens het rijden, zeker als de dagrijlichten aan zijn.

Afbeelding

Bij een competizione rode zou ik het dan weer wel doen. Ach, smaken... Eigenlijk hoop ik op die US lampen maar dan volledig in het zwart met wat gerookt plexi om in de toekomst als accessoire te hebben.

De uitlaat moet je voor zijn. En het is geen busso V6 maar goed, dat is nu eenmaal het huidige Alfa. Ik wordt er potdoof van maar zou niet meer zonder kunnen. Tegenwoordig rijd ik met de twee ramen open voor maximaal geluid :D
Heb je een tunnel kunnen doen? Terreur gewoon, Snap nog altijd niet hoe dat legaal kan zijn.

En met die TCT, snap jij nu nog het gezanik door de "bladen"? Ik vraag me soms af welke auto ze gereden hebben als ik het allemaal lees.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

za aug 30, 2014 11:07

Zou ook wel es in zo'n aparaat willen rijden, hoe heb je dat nu weer voorelkaar gekregen, zwart staat idd mooier dan ik had verwacht.
En tja TCT, ik die-hard handbakken man rij nu mn Giulietta TCT alweer een 1/2jr ik zou echt niet meer anders willen ben helemaal verslaafd eraan geraakt :oops:

Zeker afg vakantie passen rijden wo Stelvio, echt top met flippers...we rijden bij alfa denk ik straks niet meer anders.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: Alfa Romeo 4C Coupe en Spider

zo okt 05, 2014 22:23

Best drivers car 2014 in de USA.
Heb je een uurtje? Kijk dan even hoe de Alfa Romeo 4C het doet.
Ok, ik verklap iets, hij eindigt in de top 3. Wordt ie eerste?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”