Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

zo okt 21, 2012 09:58

Nog een reden waarom VAG, of Duits in het algemeen, niet meteen de heilige graal is (voor bv. Alfa):

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20945 ... si-motoren

http://www.autoweek.nl/video/3087/journ ... ier-deel-3

Sommige reacties spreken ook boekdelen. AutoWeek en Autobild hebben hier het afgelopen jaar al meerdere malen aandacht aan besteed.
Nou weet ik dat VAG heel wat meer autootjes verkoopt dan de Italianen en dat alleen mensen klagen die problemen hebben, maar de kosten die VAG dealers soms in rekening brengen zijn af en toe bizar, en dan heb ik niet alleen over de reacties die mensen leveren op de Autoweek site.


Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van de 1.2/1.4 turbo (al dan voorzien van Multiair) motoren van de Fiat Groep ?
Nou hebben die geen distributieketting (al dacht ik de net geïntroduceerde 1.2 wel) maar hier hoor of lees ik weinig negatiefs over.
Ja mooi hoor, distributieketting problemen bij een TSI. Maar guess what, ook de GM JTS familie zoals die in de 159 en Brera zit heeft problemen met uitgerekte kettingen en denk je dat daar enige vorm van coulance is? Dacht het niet. Gewoon een kettingwissel volledig afrekenen en als je dan toevallig een 3.2 hebt ben je goed zuur. En dat is dan nog als er nog geen vervolgschade is door de verkeerde timing. En het mooiste is nog, dat Opel wél een modificatie hiervoor heeft en Alfa niet.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

zo okt 21, 2012 16:20

Nog een reden waarom VAG, of Duits in het algemeen, niet meteen de heilige graal is (voor bv. Alfa):

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20945 ... si-motoren

http://www.autoweek.nl/video/3087/journ ... ier-deel-3

Sommige reacties spreken ook boekdelen. AutoWeek en Autobild hebben hier het afgelopen jaar al meerdere malen aandacht aan besteed.
Nou weet ik dat VAG heel wat meer autootjes verkoopt dan de Italianen en dat alleen mensen klagen die problemen hebben, maar de kosten die VAG dealers soms in rekening brengen zijn af en toe bizar, en dan heb ik niet alleen over de reacties die mensen leveren op de Autoweek site.


Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid van de 1.2/1.4 turbo (al dan voorzien van Multiair) motoren van de Fiat Groep ?
Nou hebben die geen distributieketting (al dacht ik de net geïntroduceerde 1.2 wel) maar hier hoor of lees ik weinig negatiefs over.
Ja mooi hoor, distributieketting problemen bij een TSI. Maar guess what, ook de GM JTS familie zoals die in de 159 en Brera zit heeft problemen met uitgerekte kettingen en denk je dat daar enige vorm van coulance is? Dacht het niet. Gewoon een kettingwissel volledig afrekenen en als je dan toevallig een 3.2 hebt ben je goed zuur. En dat is dan nog als er nog geen vervolgschade is door de verkeerde timing. En het mooiste is nog, dat Opel wél een modificatie hiervoor heeft en Alfa niet.
Ik weet het, ik heb het probleem met mijn jts ook gehad. En er komt wel degelijk een verbeterde spanner op en ik heb ook nog geen gevallen gelezen waarvan het daarna nogmaals optrad. En als ik goed begrepen heb dan is in van verkeerde timing in geen enkel geval sprake. De kosten van vervanging bij een dealer voor de 2.2 vallen overigens mee, 1.200 euro (ex coulance), duidelijk minder dan wat VAG rekent en valt daarmee tussen een distributieriem van en TS en een GTA.

En coulance is wel degelijk mogelijk, het beleid van de importeur is dat, mits de auto dealer onderhouden is, de eerste drie jaar 100% wordt vergoed, het vierde jaar meen ik 40% en daarna lijkt het erop dat je vergoed krijgt datgene wat jezelf bedingt. De mijne was de 4 jaar net gepasseerd en ik heb 30% coulance gehad. Achteraf stom dat ik m'n rechtsbijstand verzekeraar er niet op heb gezet, want volgens mij is het zo dat van een distributieketting i.t.t. een distributieriem verwacht mag worden dat deze een geheel motorleven mee mag gaan danwel een redelijkerwijze te verwachten termijn.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di okt 23, 2012 19:17

We moeten zo langzamerhand het verleden gaan vergeten en ons gaan richten op de toekomst. En de toekomst is er voor nog maar een paar fabrikanten met een paar merken. Er zijn de laatste jaren al heel veel afgevallen en daar zullen waarschijnlijk nog een paar bij gaan komen. Het is dat Alfa zo`n rijke historie heeft anders was het al lang opgeheven.
Ook zullen er steeds minder individuele auto`s gebouwd gaan worden. Dat zie je nu al. 1 bodemplaat, verschillende merken. 1 motor die door diverse automerken wordt gebruikt. Het gaat niet meer gebeuren dat Alfa het alleenrecht heeft over 1 type motor of onderstel zoals vroeger met de nordjes en de boxers. Bodemplaten en onderstellen worden gedeeld. Wat VAG doet is een voorbeeld voor vele fabrikanten. Zonder dat concept is er geen overleven meer aan. Samenwerken is de oplossing voor een bestaansrecht. Wij, autoliefhebbers die het oude concept hebben meegemaakt en er mee zijn opgegroeid kunnen er maar lastig aan wennen en hopen op de oude tijden van weleer. Tevergeefs. De nieuwere generaties zullen het een worst zijn en daar is de autoliefhebberij helemaal niet belangrijk meer. Die gaan electrisch rijden, openbaar vervoeren en autodelen. En als ze al een auto kopen moet ie zuinig zijn en het gewoon doen. Meer niet.
Kortom, koop een klassieke Alfa en geniet met volle teugen. Voor dagelijks vervoer is er een zuinige leasefrikandel met eenheidsworstuitstraling met of zonder Alfalogo. En het maakt dan niet uit of de auto nu van Italiaanse of duitse oorsprong. Het is allemaal hetzelfde. Franse auto`s zijn ook niet frans meer. De duitse standaard is de norm geworden. Steekwoorden; degelijk, betrouwbaar, restwaarde, kwaliteit, afwerking.
Wie vindt eigenlijk dat Alfa het momenteel goed doet? Dus auto's bouwt die bij het imago passen en daarmee commercieel succesvol is omdat er gebruikt gemaakt wordt van de kwaliteiten van het merk?
Niemand zal vinden dat Alfa het momenteel goed doet lijkt mij. Maar veel mogelijkheden hebben ze ook niet. Het geld stroomt nu niet bepaald met emmers tegelijk binnen daar bij Fiat. Dus je moet roeien met de riemen die je hebt. Bij andere merken is dat net zo, niks nieuws.
Ik heb onlangs een kennis ( vervent Volvorijder en franse autohater ) een slecht weekend bezorgt door hem te vertellen dat zijn V40, waar ie al een jaar lang tot volle tevredenheid in rijdt, eigelijk een Ford Togus is met een Peugeot ( PSA ) blokkie onder de kap. :blue_lol: Nog nooit iemand zo teleurgesteld zien kijken. Hetzelfde gaat straks gebeuren met de Mercedes Citanrijder die eigenlijk een gepimpte Renault Kangoeroe heeft. :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di okt 23, 2012 19:21

Haha die Mercedes is te gek, had hem al gezien.
Doe mij maar gewoon een Kangoo!! 8)
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di okt 23, 2012 19:28

Heeft die "Volvo"rijder tenminste een verdraaid goed onderstel. :thumbs:

Zag trouwens ook dat Fiat ook al Opels maakt, de "Nuova" Combo. :lol:

Afbeelding

Sorry voor het lilleke plaatje...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di okt 23, 2012 20:30

Ze hebben er vergeten een gril af te halen,ik ben er alleen nog niet uit of het nou de bovenste of de onderste is. :?



Edit :Oh ik zie het al het is een photoshop,de deurklinken en spiegels zitten ook verkeerd. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di okt 23, 2012 21:14

Lijkt wel een Lancia grille :shock:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

wo okt 24, 2012 09:28

http://www.autoreview.nl/files/2012/02/ ... rkant1.jpg

Niet zo goed met foto's, bestaat wel degelijk.
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

wo okt 24, 2012 09:31

Ah, het kan dus nóg lelijker. Dan is die Lanpel Combo een stuk beter...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

wo okt 24, 2012 10:10

Onder wiens vleugels Alfa ook verder gaat, Fiat of VW, het proces van de samenwerkingsverbanden gaat gewoon door:
General Motors Co. and PSA/Peugeot-Citroen will co-develop four vehicle projects as part of their alliance, the companies said in a statement today.

Read more: http://www.autonews.com/article/2012102 ... z2ACXhprZ6
Uiteindelijk lijkt alles op elkaar en wordt de merkidentiteit nog uitsluitend bepaald door de vorm van de grille en het motiefje van de stoelbekleding. Reclamecampagnes moeten ons zien te overtuigen dat we tot de typische merk A rijders behoren of tot de 'zich onderscheidende' merk B rijders. Maar het blijft één pot nat.

Waar maken we ons eigenlijk druk over? We zijn zelf de soap...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

wo okt 24, 2012 19:04

Niet druk maken zoals ik al zei. Gewoon een klassiek Alfaatje erbij en voor dagelijks een betrouwbaar hok met een watmaakthetuitvoorembleem op de grille.

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di jan 15, 2013 11:24

Laat VAG en Alfa maar heel snel gaan daten, we beginnen het lachertje van de automobielindustrie te worden:

http://www.autoblog.nl/de-primeurs-van- ... nt-3113536
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di jan 15, 2013 11:50

Laat FIAT aub Alfa doen naar de VW groep. Zo is het toch om te lachen dat je maar twee modellen kan aanbieden.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di jan 15, 2013 13:05

VAG of TATA: HELP!!!! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

di jan 15, 2013 15:33

Zonder dat iedereen meteen van alles begin te roepen...hebben jullie ook het achterliggende artikel gelezen?
Liever dat ze de tijd nemen om een goed product op de markt te brengen, dan weer te snel de boel in productie te nemen en zo een auto te maken die eigenlijk op veel punten een beetje tekort komt.


Alfa Romeo 4C delayed

Marchionne says it needs a 'Wop engine'


Fiat and Chrysler CEO Sergio Marchionne said the Alfa Romeo 4C sports car will lead the brand's return to America, and he said bluntly the engine will be Italian.

"With all due respect to my American friends, it needs to be a Wop engine," Marchionne told a group of international media assembled in a conference room Monday during the first day of the Detroit auto show, using a racial slur for Italians.

Marchionne, an Italian-Canadian, used the term to describe the engine for the 4C. Fiat also owns Italian brands Ferrari and Maserati, and he said Chrysler's engines wouldn't work for an Alfa sports car.

The brand's much-anticipated return to the United States has been delayed as it struggles to get the powertrain and other elements of a future Alfa portfolio in order. The 4C has been delayed, though it is being tested in the United States.

"The car is not where it needs to be," he said.

And neither is the rest of Alfa.

"This undertaking to bring Alfa back is a one-shot deal," he said. "We're not going to change our mind. We're not going to do it twice. We're not going to execute it poorly."

Marchionne did not give a timeline for Alfa's return.

"We need to be ready for Alfa," he said. "We are not ready."

He then added: "Alfa Romeo is coming. There's not a single doubt."

Alfa's delay has been partially due to outside forces, as European economic troubles and the emergence of Maserati has limited Fiat's resources. Maserati, however, has been a bright spot for the group, with the redesigned Quattroporte leading a product blitz that includes an E-segment sedan and an SUV.

Meanwhile, he also said Lancia will be largely supported by Chrysler products rebadged for Europe. It won't get individual programs anymore.

"As the products die off, they will be replaced by Chrysler," he said.


Bron: http://www.autoweek.com/article/2013011 ... /130119902
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”