Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr jan 18, 2013 17:37

Dat er nogal wat Alfisten zijn, die een klassieke Alfa boven een moderne prefereren vind ik allemaal best.
Maar er zijn ook mensen, die allesbehalve technisch zijn aangelegd om een klassieke auto (Alfa, MG, Porsche of whatever) rijdende te houden en daarom van een moderne Alfa genieten.

_________________
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr jan 18, 2013 18:05

ik zit daar precies tussenin, al vind ik de klassieke Alfa's allemaal schitterend, ben ik nog het meest verzot op de Alfa 164 8) 8)

De moderne Alfa's(Mito & Giulietta) kunnen mij niet echt bekoren, dat komt vooral door de lompe/hoge neus en de bijbehorende koplampen...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

za jan 19, 2013 00:59

Dat is een kwestie van smaak.
Ben zelf heel gelukkig met de Mito en juist met name de 8C-achtige koplampen en de ronde achterlichten vind ik fraai.
Maar om bij het onderwerp te blijven:
Van mij mag Alfa vandaag nog worden ingelijfd bij Volkswagen.
Tenzij er dan ook weer steeds uitstel heerst van nieuwe modellen. Na uitstel komt afstel luidt het spreekwoord en ik begin daar bij Alfa wel in te geloven zo langzamerhand.
Bovendien is Alfa ook dan in goed gezelschap, want immers Lamborghini en Ducati behoren tevens tot de Volkswagengroep.
_________________
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Gebruikersavatar
notton155
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 848
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:02
Locatie: Ulestraten (L)

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

za jan 19, 2013 12:26

Dan krijgen toekomstige alfa's te maken met ramen die plots zonder opdracht naar beneden zakken :lol: (en omhoog...njet)
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

za jan 19, 2013 16:39

Wat ik alleen dan niet vat, is waarom Fiat de boel dan niet verkoopt. Als er toch geen potentie in zit, dan maar te gelde maken toch?
Ik denk dat er daar al twee denklijntjes door elkaar lopen... de "corporate denkwereld" zit heel anders in elkaar dan dat wij "liefhebbers" denken (en ja, heb daar wel, op een ander gebied, ervaring mee dus helemaal uit de lucht vallen doet het niet.

Ik denk dat zowel "wij" als Onzen Sergio ervan overtuigd zijn dat er wel degelijk potentie in het merk AR zit maar "potentie" ligt in de toekomst, niet in het "nu" ander swas het geen potentie.

Als je overtuigd bent van de potentie in de toekomst zou het natuurlijk strategisch geen goede zet zijn om dat merk in handen van een concurrent te laten vallen. Niet voor niets hebben Duitse merken de laatste 2 decennie behoorlijk wat merken aangekocht die momenteel gewoon op de plank liggen totdat het moment daar is om de in te zetten (Mini is een mooi voorbeeld daarvan).

Ik zie het dus eigenlijk als een stem van vertrouwen van O.S. dat Alfa nog niet verkocht is en het is simpel zat om "nu" de stekker uit AR te trekken om die er op elk willekeurig moment in de toekomst, als de fondsen, strategie en wil er zijn, er weer in te steken.
Waarheid als een koe. De "corporate denkwereld" kan ook heel kleinzielig zijn, onderschat dat niet. Het aloude "if I can't have her, nobody can" bestaat ook op dat niveau, en reken maar dat FIAT Alfa liever in eigen handen ziet falen, dan in de handen van een ander ziet slagen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

za jan 19, 2013 19:36

Waarheid als een koe. De "corporate denkwereld" kan ook heel kleinzielig zijn, onderschat dat niet. Het aloude "if I can't have her, nobody can" bestaat ook op dat niveau, en reken maar dat FIAT Alfa liever in eigen handen ziet falen, dan in de handen van een ander ziet slagen.
En juist bij de Italianen is die kleinzerigheid nog veel erger als bij bijvoorbeeld Duitse of Engelse bedrijven.
Mijn pa heeft 25 jaar bij Iveco gewerkt, wat daar soms allemaal gebeurt in management en directie dat gaat gewoon nergens over. De laatste functie die mijn pa had heeft hij iets van 5 jaar gezeten, en met goede resultaten, maarrrrr wat doe je als bedrijf zijnde als je iemand liever kwijt wilt maar die toch steeds elk jaar goede resultaten haalt? Dan schroef je het budget terug en de targets omhoog. En dat hebben ze dus 4-5 jaar lang geprobeerd, en uiteindelijk hebben ze hem er toch maar gewoon uitgezet. Dat was uiteraard met een mooie handdruk ter waarde van 25 jaar. :roll:
De opvolger van mijn pa is overigens na een jaartje zelf weggevlucht (kerel was een succesvolle manager van een Duitse truck fabrikant, door Iveco voor veel geld binnen gehaald) en ook zijn opvolger is na een paar maanden alweer overgeplaatst naar een andere functie. :lol:
Kortom die Italianen doen maar wat. Ik kan iedereen adviseren om nooit voor een Italiaans bedrijf met Italiaanse bazen/eigenaren te gaan werken. Daar krijg je 100% zeker spijt van. Of laat ik het zo zeggen, mijn pa is een van de weinigen die het 25 jaar heeft volgehouden. In al die tijd zijn er meerdere collega's van hem daar eruit gegooid, weggepest, of zelf uit frustratie weggegaan, en praktisch allemaal hebben ze bij andere bedrijven een succesvolle carriere opgebouwd...

Kortom er zijn 2 dingen die Italianen niet moeten doen, en dat is voetballen en een internationaal bedrijf leiden en denken dat de rest van de wereld wel volgens hun ideeen werkt. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

zo jan 20, 2013 20:29

Denk je nou echt dat dat typisch Italiaans is Rainier?
Wat er met je pa is gebeurd is absoluut beneden alle peil, maar niet uniek voor een Italiaans bedrijf.
Heb 10 jaar voor een amerikaans bedrijf gewerkt, en daar zag je ook de belachelijkste zaken.
En denk je nou echt dat (grote) Nederlandse bedrijven een haar beter zijn??? #-o
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

zo jan 20, 2013 22:29

Denk je nou echt dat dat typisch Italiaans is Rainier?
Wat er met je pa is gebeurd is absoluut beneden alle peil, maar niet uniek voor een Italiaans bedrijf.
Heb 10 jaar voor een amerikaans bedrijf gewerkt, en daar zag je ook de belachelijkste zaken.
En denk je nou echt dat (grote) Nederlandse bedrijven een haar beter zijn??? #-o
Toine... Twijfel je nou serieus aan die stelling gebaseerd op feiten en jarenlange eigen ervaring van de stellingnemer? ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

wo jan 23, 2013 22:17

Kan ik niet beoordelen. :wink:
Wel kan ik me heel goed inddenken dat het behoorlijk frustrerend is als je na jaren lang je best doen, misschien wel tegen beter weten in, buitengebounjourd wordt.
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 00:35

Denk je nou echt dat dat typisch Italiaans is Rainier?
Wat er met je pa is gebeurd is absoluut beneden alle peil, maar niet uniek voor een Italiaans bedrijf.
Heb 10 jaar voor een amerikaans bedrijf gewerkt, en daar zag je ook de belachelijkste zaken.
En denk je nou echt dat (grote) Nederlandse bedrijven een haar beter zijn??? #-o
Ah was dit topic alweer vergeten.
Maar om er even op terug te komen, feit blijft wel dat er in verhouding bijzonder weinig grote Italiaanse multinationals zijn op deze aardkloot, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel Amerikaans, Duits, Frans, Engels, Japans, Koreanse, en Nederlandse multinationals. Wil niet beweren dat daar alles prima loopt, integendeel, maar het zegt wel genoeg over de bedrijfsmentaliteit en handelsgeest en ontwikkeling. De enige reden dat Fiat nu nog bestaat is met dank aan Marchionne, omdat die uit Canada komt en dus wel enigzins weet hoe de rest van de wereld buiten Italie werkt. En verder draait Fiat op dit moment puur en alleen op Chrysler, alle europese merken draaien nog steeds slecht.
En nee werkomstandigheden waarbij mensen willekeurig "weggepest" worden zijn ook niet uniek, dat zeg ik ook nergens. ;) Maar ik heb er zelf ook genoeg ervaring mee, ik wil bijv. nooit van mijn leven meer werken bij een limburgs bedrijf danwel onder een leidinggevende uit limburg. Dan nog liever een italiaan als baas, die versta ik net zo slecht, maar die weten tenminste wel waar je goed kan eten. :roll:

Maare om weer ontopic te gaan, de vlag kan bijna uit geloof ik:

http://wardsauto.com/management-amp-str ... ources-say

http://www.autoblog.nl/nieuws/breaking- ... omeo-58078

Nu nog even wachten of de overige media erover gaan berichten en of er wellicht binnenkort een officieel persbericht uitkomt. 8)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 00:59

"However, CEO Sergio Marchionne may be more interested in selling parts arm Magneti Marelli than Alfa."

En:

http://www.quattroruote.it/notizie/indu ... e-in-corso

http://www.autospies.com/news/BREAKING- ... ale-75374/

Edit: quattroroute citeert ook wardsauto.com

Nooit van deze site gehoord, maar als het waar is, dan is het treurig.

Het feit dat zowel Fiat als Audi elk commentaar weigeren is geen goed nieuws.
Laatst gewijzigd door Deltona op vr mar 29, 2013 04:07, 2 keer totaal gewijzigd.
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1836
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 01:01

Als ze bijeen zitten vrees ik dat we prijs hebben... :cry:
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Deltona
Member
Member
Berichten: 119
Lid geworden op: di mei 25, 2010 23:26
Locatie: Bussum

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 05:38

Het lijkt me loos alarm.

Ook Eintracht Frankfurt bevestigd op hun website de sponsordeal met de FIat Group waarbij Alfa de shirt sponsor wordt.

Lijkt me derhalve onwaarschijnlijk dat Audi (VAG) de boel overneemt.

http://www.eintracht.de/aktuell/41044/
In bezit:
Alfa Romeo 159 2.2 jts Distinctive

Gehad:
Alfa Romeo 147 1.6 Veloce Distinctive

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 10:54

De overdracht van Alfa naar Audi gaat direct op de eerste dag van het nieuwe kwartaal ni.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo? De soap gaat verder...

vr mar 29, 2013 10:56

Dan moet het wel een slechte 1 april grap zijn...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”