Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Zagato TZ 3 op komst

ma mei 03, 2010 12:26

Ik heb een zwak voor alles met een Zorro embleem.
Deze vind ik zeker zeer geslaagd en prefereer ik boven een Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Porsche ..... et cetera.

Waarbij het mij niet boeit dat de wagen op prestatie achter blijft omdat in mijn geval de bestuurder de zwakke schakel is.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Zagato TZ 3 op komst

di mei 04, 2010 22:54


Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: RE: Zagato TZ 3 op komst

za mei 29, 2010 00:34

Ik heb een zwak voor alles met een Zorro embleem.
Deze vind ik zeker zeer geslaagd en prefereer ik boven een Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Porsche ..... et cetera.

Waarbij het mij niet boeit dat de wagen op prestatie achter blijft omdat in mijn geval de bestuurder de zwakke schakel is.
In de meeste gevallen is dat zo lijkt me -toch ook in mijn geval, maar achterblijven op prestatie? 400+ pk aan 850kg?
Stel je geeft nog wat uit aan een Novitec compressor en we hebben het over het aantal pk's van een McLaren F1 GT, maar dan met 250kg ...minder!
Ik vraag me af wie eigenlijk beter doet? :shock:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1252
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: Zagato TZ 3

zo mei 30, 2010 00:35

Helemaal geweldig..kijk gewoon eens naar de zijkant, waar het klavertje zit. Het is er gewoon in-ontworpen 8)
Alfa 75TS Madeno
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Zagato TZ 3 op komst

di okt 26, 2010 13:01

Het Chassis is niet van een 8c, maar wel van een ...Gillet Vertigo : volledig CarbonKevlar dus met de framebuizen uit 1,5mm dik edelstaal en 40cm verlengd .
Is meteen de reden waarom ie niet lekker stuurt... het chassis is uit balans door de verlenging...
de auto stond 4u voor de presentatie op Villa d'este nog in de droogoven voor de lak ...
En stond ie op Vd'E nog naar de oplosmiddelen te stinken...
bron ? Tony Gillet ... :wink:
Bij deze uit weer een andere bron, maar minstens even betrokken bij het "project" als TG, bevestigd...
De sjeik zou er 4 besteld hebben om met z'n vrienden op privé circuit te gaan stoeien :oops:
Ain't gonna happen...

De koets (een one-off prototype) stond al bijna 4 jaar klaar maar viel veel te groot en te log uit tov z'n beoogde voorgangers... vandaar dus ook 40 cm+ in de Gillet.

Het blok is puur Maserati (en nee, een 8C heeft een door Alfa ontworpen inlaattract om voor een eigen geluid te zorgen... in de TZ3 zit puur Maserati).

Het karretje is bij een oude bekende van de firma Z in Italie samengebouwd.

Alfa heeft formeel medegedeeld aan Z dat er geen samenwerking aangaande de TZ3 zou, en zal, plaatsvinden en ook de beoogde motorenleveranties (en transaxle set-up!) gingen niet door....

Raceserie zat in de planning maar is ook exit evenals serieproductie. Zowel de racers als mogelijke serie-auto's zouden trouwens een aangepaste, kleinere, koets krijgen om meer in de spirit van de TZ-1 en TZ-2 te blijven en een Nederlands (!) chassis....

Het was Martin Kapp die de rondslingerende koets van Z kocht en vervolgens op pad is gegaan om er een rijdbare auto van te maken (waarvoor hulde uiteraard).

Het enige dat Alfa Romeo is aan dit bakje is het hartje en de stikkers... verder helemaal niets... duidelijk gebrek aan Alfa content dus... en zeker geen onderdeel van het heden of verleden van Alfa Romeo... eerder cafepraat... :lol: :lol: :lol:

Er wordt (helaas!) teveel onzin over dit karretje geschreven....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Zagato TZ 3

di okt 26, 2010 21:00

Bedankt voor je bijdrage zaag.

Duideljike info.

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 01:03

Kijk dat is nou goede info over deze kar Zaagmans!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 08:27

Er valt nog heel veel meer over te vertellen want de "historie" van het project is best interessant en verrassend maar onder de streep blijft het gewoon een bestickerde non-Alfa...

Ben ook wel benieuwd wanneer dit topic nou eindelijk naar het cafe verhuist...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 09:51

Nederlands (!) chassis
wie zou dat ontwerp dan doen? interesting/gaaf dat er in nl iemand aan de gang wil met een buizenframe design.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 09:54

Dat houden we nog even onder pet omdat het me allemaal in goed vertrouwen verteld is.

Het was iig een bestaand chassis maar perfect passend bij de "kleine" versie van de TZ3.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 10:19

Dat houden we nog even onder pet omdat het me allemaal in goed vertrouwen verteld is.
Het was iig een bestaand chassis maar perfect passend bij de "kleine" versie van de TZ3.
Is dat geheim dan? Zo ja, dan doe ik ook mijn snaveltje toe.
Ik heb namelijk een heel verhaal gehoord over het ontstaan van deze wagen van een van "mijn" registerleiders.
Mogelijk hebben we hetzelfde of heb ik een compleet ander verhaal gehoord.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 10:22

Ik heb geen idee of het geheim is maar ik vind het, voor mijzelf, ongepast om een heel verhaal dat in goed vertrouwen verteld is, breed uit te meten op een forum.

Weet wel dat ik eigenlijk van de ene in de andere verbazing viel en dat gebeurt niet zo snel.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: Zagato TZ 3

wo okt 27, 2010 10:29

Ik heb geen idee of het geheim is maar ik vind het, voor mijzelf, ongepast om een heel verhaal dat in goed vertrouwen verteld is, breed uit te meten op een forum.
Weet wel dat ik eigenlijk van de ene in de andere verbazing viel en dat gebeurt niet zo snel.
Je hebt gelijk....

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Zagato TZ 3

do okt 28, 2010 09:57

Iets in mij zegt me dat als dit draadje over deze TZ4 zou gaan... het al LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG naar het cafe verhuisd (of geheel verdwenen...) zou zijn... Waarom staat het nu nog wel in het foute forum?
Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Zagato TZ 3

do okt 28, 2010 10:30

Omdat, weledel geboren heer Zaagmans, deze dichter bij ons ligt dan wij vrezen*.


* Vond bevresen eigenlijk een mooier woord, maar ben er niet zeker van of het correct Nederlands is.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”