Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 17:44

@ Berlina addict

Nou, na ruim 30 jaar....

Dit zijn echter de enige foto's die ik er nog van kon vinden en ze komen uit de periode 1978-1980.

Eerst nog even de BEFORE die ik van je website heb gepikt ;)

Afbeelding

Nu wat foto's na een poestbeurt voor mijn vaders ouderlijk huis in Wassenaar. (1978)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar uit Engeland. (1980)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met vriendelijke groeten en misschien tot ziens op het Spettacolo,

Jan Paul
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 18:18

Pracht alfa :!: :!: :shock: :blue_shocked:


Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 18:20

Leuk, een klein wereldje zo Afbeelding

Gebruikersavatar
Giel
Guru
Guru
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 22:10
Locatie: Kwintsheul (Westland)
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 19:36

Wat is dat leuk die oude fotos SUPER
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-


Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 19:51

Heel veel dank Posthumus voor alle moeite. Je hebt me weer even terug in de tijd doen gaan.Er komen gelijk weer allerlei herrinneringen bij me boven aan deze, mijn eerste Alfa. :wink: :wink:
Ik zit met een paar vragen waar jij misschien ( naar ik hoop) het antwoord op weet.
ik heb deze auto verkocht in 1974 (oh, wat heb ik daar een spijt van gehad!!!).was dat toen aan jou ouders? ik woonde toen in Huizen N.H. Volgens mij kwam de koper ergens uit het zuiden . Ik dacht uit de buuirt van eindhoven of zoiets.
Ik weet nog wel, hij vond deze auto "helemaal het einde".
Waarom en wanneer is de auto toen rood gespoten? :-k
De motor kreeg een vastloper? Wanneer precies? en daarna verdween hij in een schuur? .
Een hoop vragen, ik weet het maar het doet me toch wel wat om na zoveel jaren weer deze auto te zien. De wereld is idd. klein. nogmaals dank :thumbs: mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 20:31

http://homepage.mac.com/frank_de_jong/P ... rophy.html


Facetti met de Autodelta 16V Alfetta.


http://homepage.mac.com/frank_de_jong/R ... voort.html

Het verhaal van de race. Ook een opmerking over de nieuwe safety auto's na ongeluk
Williamson.

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 21:39

Hmm...,

Voor zover ik me kan herinneren heeft m'n vader hem in '76 of '77 gekocht. Zou wel een hoop verklaren namelijk. Als ik je hele verhaal op je site namelijk lees geloof ik dat je de MT in goede conditie van de hand hebt gedaan. Bovendien komen mijn ouders uit Rijswijk/Wassenaar. Zijn pas jaren later naar Brabant gevlucht..., dus Eindhoven is denk ik toch iemand anders geweest.

Toen de MT in de familie kwam was ze meer dood dan leven dus wat er in die 2 tussenliggende jaren is gebeurd weet ik niet.

Ik weet wel dat ze donkerblauw was toen m'n vader haar kocht, en onder het plamuur zat. Kan me ook nog foto's van de restauratie toendertijd herinneren dat het hele exterieur onder handen is genomen. Weet nog dat op de voorkant van dat fotoalbum "1977" stond, dus dat was blijkbaar toen. Dit is ook de tijd dat ze rood is gespoten, maar het is per ongeluk Ferrari-rood geworden, i.p.v. Alfa-Rosso. Zat nog in de planning om dat te herstellen, maar daar zijn we ook nooit aan toe gekomen.

Ik weet ook dat de reis naar Engeland de laatste grote reis van de MT is geweest. Later in het foto-album staan namelijk foto's van m'n ouders in een Peugeot 104. 1981 heeft de MT dus niet meer bewust meegekregen. Toen is de motor overleden. De exacte "doodsoorzaak" ben ik niet helemaal zeker van, maar weet alleen dat de motor niets meer deed (vastloper?). Ze is toen op stal gezet.

Halverwege de jaren '90 waren er semi-concrete plannen om de MT in ere te herstellen. Toen hebben m'n vader en ik haar helemaal gestript, maar het was haast ondoenlijk om de juiste onderdelen te vinden. Helaas waren toen niet meer lid van de SCARB, misschien dat dat het verschil had kunnen zijn.

De neus bestond uit plamuur en er waren ook wat plekken op het spatbord aan de bestuurderskant voorzien van deze satanssubstantie...

Uiteindelijk, mede door de verhuizing naar een woning zonder eigen garage, is de MT gestald in Genderen om door Kees Verdoorn te worden gerestaureerd. Geschatte kosten toen >30.000 gulden. Dit was in '96/'97.

Dat is kort de gehele geschiedenis van de MT. Hopelijk weet ik binnenkort meer of ze nog bestaat, want ben er zelf ook erg nieuwsgierig naar. Ook voor mij was dit de oorzaak dat ik Alfist ben geworden en hoop dus dat ik haar ooit nog eens in ere kan gaan herstellen. Nogmaals als ik (ooit) meer weet zal ik het je laten weten!

MVG,

Jan Paul
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 22:08

als ik dit zo lees heeft de sprint in die paar tussenliggende jaren dat ik hem verkocht en je vader hem kocht toch wel het e.e.a. meegemaakt.
Ik verkocht hem in echt smetteloze staat.
Ik heb de sprint toen nog een zeer uitgebreide antiroest behandeling gegeven.
Jammer te lezen dat hij al vrij snel in slechtere conditie was :cry: .Dit gaat me echt aan het hart want de eerste Alfa is toch iets speciaals. Het was met deze auto dat ik voor het eerst met mijn vrindin (nu nog steeds mijn vrouw) op vakantie naar Frankrijk ging :driving: .Ik heb dit hele verhaal haar natuurlijk ook laten lezen en het doet haar ook wat. :?
Mocht je eventueel nog meer te weten komen houdt ik me natuurlijk aanbevolen. :thumbs: mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 22:33

Tja, dat je eerste Alfa iets bijzonders is kan ik je nu al over mee vertellen. Moet 'm eigenlijk al verkopen, maar kan het niet en ga het waarschijnlijk ook niet doen! Maar dat terzijde...

Zal ook eens kijken of ik misschien kan achterhalen wat er allemaal mee gebeurd is tussen '74 en '76.

Is mij ook altijd opgevallen dat het voornamelijk aan de voorkant slecht met haar was gesteld, misschien een aanrijding geweest???

Die anti-roest behandeling die je haar hebt gegeven is blijkbaar wel de moeite waard geweest, want ze heeft het bijna 20 jaar in tochtige en vochtige garages vol gehouden!!!

Maar jij weet dus niets van plamuur e.d. af?? Welke kleur was ze toen je de MT had? Wat op je foto is het me niet helemaal duidelijk...

MVG,

Jan Paul
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

wo aug 24, 2005 22:34

Trouwens nu we toch bezig zijn met herinneringen @Bert :thumbs: gave foto's van zandvoort uit '73. De ironie is dat ik daar toen ook aanwezig was en foto's van dezelfde auto's heb. Ik heb nog wel wat met de auto's uit die tijd als ik al die foto's zo zie. Die fabrieks capri's en abarths die een "poot" optilden in de bocht, schitterend.
Dat ongeluk van Roger Williamson van vrij nabij meegemaakt. :cry: was er toen heftig van onder de indruk. mvg Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjar

wo aug 24, 2005 22:49


Maar jij weet dus niets van plamuur e.d. af?? Welke kleur was ze toen je de MT had? Wat op je foto is het me niet helemaal duidelijk...

MVG,

Jan Paul
Toen ik deze sprint had zat er zeker weten geen plamuur op en had toen zijn (volgens mij) originele kleur donkerblauw.
Kan je je nog herinneren of dit nog ergens zichtbaar was? Bv. binnenkant deurstijlen, motorruimte?
ik weet ook nog dat er diverse motoronderdelen verchroomd waren (remvloeistofpotje, olievuldop en pijlstok en dat er een gepolijst kleppendeksel op zat.
Officieel zat er EEN dubbele valstroom carburateur op ( waarvan ik hier nog sproeiers heb liggen uit die carburateur!!).
Maar ik heb er twee dubbele webers op gemonteerd. Ik moest hiervoor wel het binnenscherm ter hoogte van de eerste cilinder iets naar binnen tikken #-o omdat anders de luchtfilterbak niet pastte. [-X mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

do aug 25, 2005 00:55

ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het kenteken van de BEFORE-foto WT-05-36


maar kan ook zijn dat ik eens met de opticien moet gaan babbelen :wink:

maar wel leuke foto's
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

do aug 25, 2005 08:18

Nee, dit kenteken staat gewoon in mijn geheugen gegrift is echt MT. Ik moet er trouwens nog meer foto's van hebben. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: GEZOCHT. info 1750 Berlina pickup!! circuit beginjaren '

do aug 25, 2005 08:20

Op de 'blauwe foto' is de nummerplaat wat verbogen, daardoor lijkt M een W.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”