Pagina 27 van 31

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: ma jun 12, 2017 12:43
door Blackie
Zaterdag voor het eerst een Selvio in 't wild gespot. Ook al is het een SUV, vind het nog steeds een verademing als je het naast een Q5 of een Q7 ziet.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 01:05
door Pericoloso
De Stelvio FE in Blu Montecarlo van mijn collega is geleverd, in your face maar in zijn soort toch wel een van de fraaiste.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 07:54
door Hylke
Gisteren reed ik Hoevelaken in, kwam er een indrukwekkende zwarte bolide aan. Aan de ledverlichting en de grote scudetto was het voor mij snel duidelijk dat dit de eerste keer zou worden een Stelvio in het wild te zien.

Gaaf apparaat =D>

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 08:52
door Sergio
Afgelopen maandag heb ik de Stelvioe ven in de showroom bekeken, machtig apparaat hoor, hij maakte in het echt meer indruk op mij dan hij op de foto's deed. Hij staat nu op mijn lijstje als opvolger voor het Japanse trekpaard. Wel eerst nog eens een proefrit gaan maken.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 14:26
door DAVE
Heden mijn eerste schitterende blauwe STELVIO gespot (weliswaar achteraan op een autotransporter) en ik moet zeggen dat ik hem in het echt ècht geslaagd vind :thumbs:

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 15:54
door Veloce
De Stelvio is voor een SUV echt een mooi ding, hoor. Net als veel andere producten van FCA komen ze op de persfoto's niet goed naar voren, maar in het echt klopt het gewoon. (Giulia idem)
Het is dat ik gewoon geen SUV wil, maar vind de Stelvio in zijn klasse echt wel (één van de) mooiste. Mocht ik straks onverhoopt toch in zo'n ding moeten gaan rijden, dan 10x liever een Stelvio in plaats van een Q5, X3 of GLC.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 15, 2017 16:46
door Robkg
Gezien je ervaringen met de Giulia, zou ik in jouw geval de Stelvio zeker overwegen.

Afgelopen maandag met de 180pk diesel gereden (schijnbaar een van de eerste exemplaren in NL) en was zwaar onder de indruk. Mijn ervaringen met suv's zijn met de XC60, X5, Discovery and Range Rover. De Stelvio reed als geen van die auto's, voelt veel lichter aan en uiteraard was het geen sedan, maar toch gaf de auto minstens zoveel vertrouwen als mijn 166.

Het grootste punt voor mij was de stuurbekrachtiging, maar ik zal ooit moeten wennen aan die elektrische rommel (het is maar zelden oke). Met de DNA in D was het al een stuk beter dan N of A en wende het na een tijdje wel. Met als nadeel daarvan dat ik ook moest wennen aan de felle respons van het gaspedaal. De 180pk was voldoende, maar ik miste het gevoel van kracht, iets wat de 210pk waarschijnlijk beter heeft. Overigens was de auto zeker niet langzaam of traag, maar het gevoel van snelheid was er niet.

Qua ruimte is de Stelvio goed bemeten, voorin is het een hoge Giulia, prima in orde dus. Bedieningselementen klopten, voelden fijn aan en het infotainment werkte prima (al heb ik het nauwelijks aangeraakt). Achterin leek de zit wat kleiner dan een Giulia, maar de daklijn was volgens mij ook smaller, waardoor de ramen/deuren uiteraard meer naar binnen komen. Dat zorgt er aan de achterkant voor dat er een heel klein ruitje is, met het beperkte zicht als gevolg. Dat wordt wel goed gecompenseerd met de gigantische spiegels.

Ondanks de sterk toelopende lijnen was de kofferbak verrassend groot, die optionele bagage rails in de kofferbak zullen in de praktijk goed van pas komen. Als je spullen niet vastlegt moet je flink klimmen om ze uit de auto te halen na een stevig ritje.

En stevig rijden kan je. Zelfs op hele kleine weggetjes gaf de auto veel vertrouwen, flinke drempels, slechte wegen (traditioneel een zwak punt voor SUVs) werden allemaal geabsorbeerd. Overigens merk je wel dat het een grote auto is, de 166 is niet klein, maar zo voelde die wel aan toen ik er weer in stapte. Ondanks het formaat is de auto goed op de weg te plaatsen, dus krappe punten in de weg passeren zijn na enige gewenning prima te doen.

Al met al moet ik zeggen dat het ritje mij motiveert om wat extra business te genereren, want een Stelvio als dagelijks vervoer zou ik heel gelukkig van worden (een diesel, automaat, suv, als mijn 18 jarige ik dit toch zou horen.... :roll: ).

Liever een Stelvio dan een Giulia? Als je het geld hebt; ja! Als je het geld niet hebt, toch proberen. Vergeet de Giulia SW, gewoon naar een Stelvio kijken. Het prijsverschil bij vergelijkbare uitvoeringen is meer dan berlina/SW, maar je krijgt ook veel meer auto terug.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: zo jun 18, 2017 23:01
door Alfantastisch
Jeremy Clarkson Review:
I have driven the latest Audi Q5 and can think of absolutely nothing interesting to say about it. It’s a well-made box that costs some money and produces some emissions and, frankly, I’drather use Uber.

No, really. Who’s going to wake up in the morning, sweating like a dyslexic in a spelling test, because their new Q5 is arriving that day? What child is going to stick a poster of a car such as this on its bedroom wall? Who’s going to think how hard they’ll have to work to pay for the damn thing and reckon it’s worth the sweat? No one is. You buy a car like this in the way you buy washing-up liquid. And who wants to read 1,200 words about a mildly updated bottle of Fairy Liquid?

What I can tell you before I move on is that I hated its engine. Volkswagen’s post-Dieselgate2-litre turbo is possibly the most boring power unit fitted to any car at any time. It’s about as exciting as the motor in your washing machine. By which I mean, you only really notice it if it goes wrong. Which you hope it will in the Audi, because then you can call an Uber. At least that’ll smell interesting. And come with some unusual opinions.

I’ll be honest with you. I loathe all the current crop of so-called SUVs, except those I dislike intensely. I cannot see the point of driving around in a car that’s slower, more expensive and thirstier than a normal saloon or estate. It just seems idiotic.

But then I had to make a brief trip to Tuscany recently, and once I’d negotiated a path through Alan Yentob and Polly Toynbee and Melvyn Bragg and emerged into Pisa airport’s car park, I found a man offering me the keys to Alfa Romeo’s new Stelvio.

Named after a remote Alpine pass in northern Italy, this is a direct rival of the Q5 and all the other mid-range jacked-up estates whose names I can’t be bothered to remember. In short, it’s a Giulia saloon on stilts, and I was determined to hate every bit of it.

The man was very keen to have his photograph taken with me and to say how much he enjoyed a programme called Top Gear, but I wasn’t listening. I was thinking: “What in the name of all that’s holy was Alfa Romeo thinking of?”

If you have a heritage as glamorous and as achingly cool as Alfa’s, why would you want to make a bloody school-run car? That is like Armani deciding to make carrier bags.

Alfa’s engineers are at pains to explain that, while it may look like an SUV, it doesn’t feel like one to drive. They say all the power from the engine is sent to the rear wheels, but then, if traction is lost, up to half the power is sent instantly to the front. They also speak about carbon-fibre prop shafts and much lightweight aluminium in the body, and I stood there thinking: “Yes, but it’s still a bloody carrier bag.”

I had much the same sense of teeth-gnashing rage when I first encountered Maserati’s Levante, and that turned out to be just as bad as I’d feared. But as the man brought over more friends for more selfies, I started to gaze more carefully at the Stelvio, and there was no getting round the fact that, actually, it’s quite good-looking.

Eventually, after I’d posed with all the police force, everyone in border security and 3,000 taxi drivers, all of whom loved Top Gear, it was time to step into the Stelvio, and there was also no getting round the fact it was a nice place to sit. Way, way nicer than the Audi.

There’s some genuine sculpture in there. You get the impression in a Q5 that the dash was built with all the care of a kitchen worktop. It’s just a housing for the dials and the switches. Alfa has made its one something worth looking at. I suppose it’s an Italian thing. It’s why Siena is a better place to sit and people-watch than Dortmund.

Setting the sat nav, however, was a challenge. This is because every town in Italy has 5,000 letters in its name, and then, when you finally manage to type it in, the sat nav asks which Santa Lucia del Menolata di Christoponte you would like to set as the destination. And it turns out there are 5,000 towns with that name.

Eventually, though, as Alan and Melvyn and Polly were returning to the airport from their week of brainstorming, I had the right town and fired up the engine. The diesel engine. Oh, dear Lord. A diesel Alfa Romeo SUV.

The funny thing is, though, that because everyone in Italy has a diesel-powered car, it didn’t feel all that weird to be clattering out of the car park. And then it felt fine, because soon I was on the racetrack known as an autostrada, where it felt very powerful. The figures say it’ll go from 0 to 62mph in 6.6 seconds, which is good, but it’s the mid-range surge that impresses most of all. It’s a surge you just don’t get from Audi’s Q5. And it means you can always break free from the walnut-faced peasant who has affixed his aged Fiat Ritmo to your back bumper at 100mph.

And it’s not as if you’re leaving a trail of death in your wake because, despite the power and the torque, this engine is considerably cleaner than the diesel Porsche puts in its Macan. And Alfa says it’ll do almost 60mpg.

So it’s as fast as the badge would suggest, but does it handle as well as Alfa promises? Well, obviously, as it’s more than 7in higher than the saloon and has longer springs, it’s squidgier, which would be fine if Alfa hadn’t given it the same superfast steering setup.

The tiniest movement of the wheel causes a big change of direction, which is great when you are on a track in a low-riding “car”, but when you are on the autostrada, on stilts, with a Ritmo up your chuff and a lorry up front that has suddenly decided to wander into your lane because the driver is watching pornography on his phone rather than the road ahead, it can be a bit alarming.

It takes time to learn to think your way round corners, but when you get there, I must say this is a genuinely exciting car to drive. It doesn’t feel as cumbersome as all the other SUVs, and you get the impression it was engineered by people who were involved because they wanted to be. Not because they’d done something wrong.

And because of that — because it’s a big, practical car with a huge boot and folding seats and lots of cubbyholes that’s also an Alfa Romeo — it’s the only SUV that’s quite tempting. It may even be irresistible when Alfa launches the version with the 500-horsepower petrol engine.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: ma jun 19, 2017 16:23
door Alfistzmeer
mooie artikel; thanks for sharing!

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 29, 2017 00:08
door Alfantastisch
De Stelvio is lelijk.
En daar rijdt hij hoor, over een jaar of 5, trots als een pauw in zijn Stelvio met racert op de trailer erachter... Dieselend natuurlijk, Massimo getuned :jumping:
Of de trailer en de racert gewoon thuis laten. :wink:

https://youtu.be/F6y7lqDeFRE

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: do jun 29, 2017 08:50
door Sergio
Of de trailer en de racert gewoon thuis laten. :wink:

https://youtu.be/F6y7lqDeFRE

Nice!

De Stelvio Q is nog niet leverbaar toch? Of zit ik er nu naast?
Is er een reden voor bekend?

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: vr jun 30, 2017 15:14
door GTA287PK
De Stelvio is lelijk.
En daar rijdt hij hoor, over een jaar of 5, trots als een pauw in zijn Stelvio met racert op de trailer erachter... Dieselend natuurlijk, Massimo getuned :jumping:
Of de trailer en de racert gewoon thuis laten. :wink:

https://youtu.be/F6y7lqDeFRE
Okee. Ik ben om. Maar dan meteen goed aanpakken: Stelvio met kooi en trekhaak voor een boedelbakkie met race benodigdheden.

Te koop: Iveco Turbodaily camper (ik ben 1.81 meter, ik kan toch wel pitten in zo'n Stelvio ?! M'n stelten slungel ik wel ergens tussen de buizen van de rolkooi), Anssems autoambulance, Si kampioens Giulia, aka "Cassa di Pere", en een koninklijk oranje 116-Jet met 3.2. Inruil Stelvio QV mogelijk. :blue_lol:

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: wo jul 05, 2017 14:58
door Sergio
De Stelvio heeft 5 sterren in de NCAP test gekregen.

Perspericht:

Alfa Romeo Stelvio earns 5-star Euro NCAP rating


The first SUV in the Brand's history achieves excellent overall performance and tops its category for the protection of adult occupants of any height and weight.
This major award highlights the special attention that Alfa Romeo pays to the safety of all road users and the excellence of the platform on which the Stelvio and Giulia are built.

Alfa Romeo Stelvio has achieved the coveted Euro NCAP 5-star rating with a 97% score in the protection of adult occupants: an excellent result, considering the extremely strict assessment system introduced in 2016. The cockpit of the first SUV in Alfa Romeo's history remained stable in the head-on crash test, and all critical body areas and limbs were also protected for the front passenger in the rigid barrier test.

Tests on the front seats and head restraints proved protection against whiplash injuries in the event of shunting from the rear. What's more, Alfa Romeo Stelvio is fitted with an autonomous emergency braking system (AEB) as standard. The operating tests at the low speeds typical of urban driving confirmed a good level of performance, with collisions avoided at all testing speeds.

These results were achieved thanks to two fundamental features of the new Alfa Romeo SUV: the efficiency of a body which is as rigid and tough as it is lightweight, with widespread use of ultra-light materials such as aluminium and aluminium composite, and the adoption of a large number of innovative safety devices, which unobtrusively assist the intrinsically exciting driving experience assured by a specially designed chassis and suspensions.

Alfa Romeo Stelvio was designed as part of a family, the "Giorgio" family, the name given to the architecture on which all Giulia versions are based. This architecture has been developed to provide all Alfa Romeo cars with superlative handling, control and safety, as the Euro NCAP 5-star rating also awarded to the Giulia demonstrates. A major investment that is yielding excellent results.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: za jul 15, 2017 10:31
door FILIP
3 weken geleden mijn Stelvio besteld te Brugge (B)
Donkergrijs, 20" velgen, ... ik kijk er naar uit.
De verkoper meldde me dat de levertijd momenteel 5 maand bedraagt. Wachten dus.

Re: De Alfa Romeo Stelvio

Geplaatst: zo jul 16, 2017 21:49
door Blackie
Nice! Benzina of diesel?