Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 19, 2017 17:05

@ Alfantastisch

Helemaal met jouw eens en super dat jij wel een nieuw (in mijn ogen mooi) product durft te kopen!
Mensen zoals jij zijn in mijn ogen de ware liefhebbers!!

Ik keek altijd scheel als de zogenaamde ware "Alfist" in zijn daily Audi voor kwam rijden om onderdelen oid van me te kopen voor zijn klassieker....
Bij de scarb stand op diverse evenementen waren ook altijd van die helden aanwezig, (waaronder bestuursleden) als je ze iets vroeg over de toenmalige nieuwe 156 keken ze je onnozel aan en reageerden ze vol met afschuw! Zoiets had ik nog nooit meegemaakt, als rookie liefhebber gaf dit wel even een vreemde nasmaak.
Nu 12 jaar later lijkt alles een beetje verschoven te zijn en is nu ineens de 156 een gerespecteerd hot item #-o
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 19, 2017 21:40

Bij de scarb stand op diverse evenementen waren ook altijd van die helden aanwezig, (waaronder bestuursleden) als je ze iets vroeg over de toenmalige nieuwe 156 keken ze je onnozel aan en reageerden ze vol met afschuw!
Ik ben geen bestuurslid en ik weet niet wie je gesproken hebt. Maar dit lijkt mij grote onzin, kletspraat, lulkoek.

.

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

wo jul 19, 2017 23:24

@savali 33,

Ik ben het roerend met Tonio eens.
Dit kunnen bestuursleden van de SCARB nooit gezegd hebben over een
succesvolle auto (en ook nog auto van het jaar 1998) als de 156.
Als je ergens op reageert, dan graag niet zo uit je nek kletsen, want dit slaat
inderdaad helemaal nergens op !!
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: De Alfa Romeo Stelvio

do jul 20, 2017 15:41

@savali 33,

Ik ben het roerend met Tonio eens.
Dit kunnen bestuursleden van de SCARB nooit gezegd hebben over een
succesvolle auto (en ook nog auto van het jaar 1998) als de 156.
Als je ergens op reageert, dan graag niet zo uit je nek kletsen, want dit slaat
inderdaad helemaal nergens op !!

Helaas niet te bewijzen maar uit mijn nek klets ik absoluut niet!!
Dit vond plaats bij een oldtimerevenement in Eelde jaren geleden!
Alfa en Fiat waren in zijn ogen een zeer ongelukkig huwelijk, over het succes werd geen woord gezegd maar in vergelijking met de 75 was de 156 een totaal Alfa onwaardige auto! Overigens zijn er oud forum leden die dit ook gezegd hebben, sommigen van hun reden trouwens later zelf in een 156 of 159.... En doe aub nu niet alsof dit soort uitspraken nieuw zijn!
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De Alfa Romeo Stelvio

za jul 22, 2017 12:40

@savali 33,

Ik ben het roerend met Tonio eens.
Dit kunnen bestuursleden van de SCARB nooit gezegd hebben over een
succesvolle auto (en ook nog auto van het jaar 1998) als de 156.
Als je ergens op reageert, dan graag niet zo uit je nek kletsen, want dit slaat
inderdaad helemaal nergens op !!

Helaas niet te bewijzen maar uit mijn nek klets ik absoluut niet!!
Dit vond plaats bij een oldtimerevenement in Eelde jaren geleden!
Alfa en Fiat waren in zijn ogen een zeer ongelukkig huwelijk, over het succes werd geen woord gezegd maar in vergelijking met de 75 was de 156 een totaal Alfa onwaardige auto! Overigens zijn er oud forum leden die dit ook gezegd hebben, sommigen van hun reden trouwens later zelf in een 156 of 159.... En doe aub nu niet alsof dit soort uitspraken nieuw zijn!
Niets dan lof dan voor deze mensen dat ze ondanks alles toch Alfa blijven kopen en rijden...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Alfantastisch
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mei 03, 2017 18:20

Re: De Alfa Romeo Stelvio

zo jul 23, 2017 00:17

@savali 33,

Ik ben het roerend met Tonio eens.
Dit kunnen bestuursleden van de SCARB nooit gezegd hebben over een
succesvolle auto (en ook nog auto van het jaar 1998) als de 156.
Als je ergens op reageert, dan graag niet zo uit je nek kletsen, want dit slaat
inderdaad helemaal nergens op !!

Helaas niet te bewijzen maar uit mijn nek klets ik absoluut niet!!
Dit vond plaats bij een oldtimerevenement in Eelde jaren geleden!
Alfa en Fiat waren in zijn ogen een zeer ongelukkig huwelijk, over het succes werd geen woord gezegd maar in vergelijking met de 75 was de 156 een totaal Alfa onwaardige auto! Overigens zijn er oud forum leden die dit ook gezegd hebben, sommigen van hun reden trouwens later zelf in een 156 of 159.... En doe aub nu niet alsof dit soort uitspraken nieuw zijn!
Niets dan lof dan voor deze mensen dat ze ondanks alles toch Alfa blijven kopen en rijden...
Ik ga me niet in de discussie mengen wie wat wel of niet heeft gezegd. Maar ik herken het patroon dat @savali33 beschrijft maar al te goed: Ieder nieuw model wordt afgebrand, maar zodra er een of twee opvolgers zijn rijden de grootste criticasters er alsnog in.
Ieders goed recht overigens. Maar waarom dat "lof" zou verdienen snap ik totaal niet. Ieder nieuw model afkraken en het dan 5 of 10 jaar later alsnog tweedehands gaan rijden, is nog tot daar aan toe. Maar jezelf dan presenteren als "de echte Alfist"? Die het zo goed met het merk voor heeft? En die ook nog eens "lof" verdient? Lachwekkend gewoon.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

zo jul 23, 2017 13:07

"Much ado about Nothing" . ( William H. Shakespeare)
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De Alfa Romeo Stelvio

zo jul 23, 2017 15:35

Kunnen we het weer over de Stelvio hebben?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

zo jul 23, 2017 16:32

Kunnen we het weer over de Stelvio hebben?
Goed idee, maar ik ga nog één ding over die zogenaamde standpunten zeggen:

Ik denk dat Savali33 met mij gesproken heeft. Ik ben op een enkele dag na altijd present geweest op de SCARB stand in Eelde.
Ik was lid van de EC, niet van het bestuur. Er zijn voor zover ik weet slechts twee bestuursleden op de beurs in Eelde geweest en van geen van kan ik me voorstellen dat ze dergelijke uitspraken doen. Hetzelfde geldt voor de EC-leden en Registerleiders die daar steeds hebben gestaan.

Wat ik zelf vaak zeg in gesprekken met leden/bezoekers op Eelde of andere evenementen is dat ik niets met moderne Alfa's heb. Omdat ik met geen enkele moderne auto iets heb.

En dat betekent niets meer of minder dat ik er me niet toe aangetrokken voel en dus niet dat ik een moderne Alfa niet 'echt', minderwaardig of wat dan ook vind.

Tegelijk: voor mij niks leukers dan een parkeerplaats met een mengelmoes van oud en modern. Dat is juist de charme van de hobby, contact en respect tussen mensen met elk hun eigen invulling van de hobby. Niet de lange tenen en de verongelijktheid vanuit een zelfgekozen underdogpositie *).

Want wat zou het; als een vrijwilliger in een persoonlijk gesprek zegt dat hij een bepaald type helemaal niks vindt, is dat dan meteen een officieel club-standpunt? Moeten vrijwilligers hun woorden steeds maar op een goudschaaltje wegen voordat ze zich ergens over uitspreken?
Lijkt mij van niet.

*) Om verwarring te voorkomen: dat bedoel ik in zijn algemeenheid, niet een specifieke persoon. Je hoort/leest in het nieuws steeds vaker dat mensen of groepen ergens door beledigd zijn, zich te kort gedaan voelen, etc. Get a life.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma jul 24, 2017 08:59

Iets met on-topic: zaterdag in Hoevelaken, een Zwitser die de benen even strekte?

Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma jul 24, 2017 09:43



Helaas niet te bewijzen maar uit mijn nek klets ik absoluut niet!!
Dit vond plaats bij een oldtimerevenement in Eelde jaren geleden!
Alfa en Fiat waren in zijn ogen een zeer ongelukkig huwelijk, over het succes werd geen woord gezegd maar in vergelijking met de 75 was de 156 een totaal Alfa onwaardige auto! Overigens zijn er oud forum leden die dit ook gezegd hebben, sommigen van hun reden trouwens later zelf in een 156 of 159.... En doe aub nu niet alsof dit soort uitspraken nieuw zijn!
Niets dan lof dan voor deze mensen dat ze ondanks alles toch Alfa blijven kopen en rijden...
Ik ga me niet in de discussie mengen wie wat wel of niet heeft gezegd. Maar ik herken het patroon dat @savali33 beschrijft maar al te goed: Ieder nieuw model wordt afgebrand, maar zodra er een of twee opvolgers zijn rijden de grootste criticasters er alsnog in.
Ieders goed recht overigens. Maar waarom dat "lof" zou verdienen snap ik totaal niet. Ieder nieuw model afkraken en het dan 5 of 10 jaar later alsnog tweedehands gaan rijden, is nog tot daar aan toe. Maar jezelf dan presenteren als "de echte Alfist"? Die het zo goed met het merk voor heeft? En die ook nog eens "lof" verdient? Lachwekkend gewoon.
Zelfs Alfa's uit de jaren '80 al veranderen vandaag de dag van eigenaar voor bedragen die hoger liggen dan hun toenmalige nieuwprijs. Wat is daar lachwekkend aan? Bovendien hoeft een echte Alfist voor mij per definitie nog niet eens een Alfa te bezitten. Een Giulietta SZ2, een Giulia TZ1, een Giulia 2000 GT Veloce, een 1750 Berlina, een Montreal, een Alfa 75 2.5V6QV, een SZ, een Alfa 164 3.0V6QV, een Alfa156GTA enz. enz., ik heb geen van deze wagens mogen bezitten, maar stuk voor stuk maken ze mij als autoliefhebber zeer blij als ik ze ook maar even kan zien en hun muzikaal motorgeluid mag beluisteren. Een kast vol autoboeken over Alfa of vol met Alfa schaalmodellen hebben, een Alfa Romeo bord of beter nog, een hele neus of achterkant van je favoriete Alfa tegen de muur hangen in je interieur. Er zijn zoveel manieren om je passie voor Alfa Romeo te beleven...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma jul 24, 2017 10:18

Vorige week voor het eerst een Stelvio in levende lijve mogen aanschouwen. Tja, in het noorden zijn ze uiterst zeldzaam aangezien er bijna geen dealer meer over is. In de hele provincie Groningen niet één #-o

Ik zag hem in Lemmer op een grote parkeerplaats staan. Zoals ik al vaker heb gezegd (voor de moeilijke lezers: dat is mijn persoonlijke mening, geen club-standpunt) heb ik niets met moderne auto's, dus ook niet met moderne Alfa's en verder een afkeer van SUV's.

En tóch, vanuit vrijwel alle hoeken vond ik hem best mooi. Alleen recht van voren, vlak ervoor staand, vind ik het niks. De lijnen zijn op zich OK, maar die neus is zo overmaats, alsof er wel vier motoren in liggen gestapeld. Echt enthousiast werd ik van een blik in het interieur, wat een stijlvolle vormgeving.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma jul 24, 2017 10:23


maar die neus is zo overmaats, alsof er wel vier motoren in liggen gestapeld.
Oh staat Quadrofoglio daarvoor :jumping:

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De Alfa Romeo Stelvio

ma jul 24, 2017 15:49

@DinkyBoy,

Dan moet je hier eens voor gaan staan.
Dit zijn pas echte SUV's , zoals deze Lincoln Navigator L met een lengte van 5,68 mtr.
Daar past een Stelvio bijna in.

Afbeelding
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De Alfa Romeo Stelvio

di jul 25, 2017 09:35

Ik denk niet dat onderstaand plaatje van leveranciers voor de Stelvio al langs is gekomen:

Afbeelding

Net zoals bij de Giulia dus een aantal Duitse leveranciers.

Leuk om te zien dat de wielen van Cromodora zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”