Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo apr 13, 2011 12:05

"Ferdinand Piech, the chairman of Volkswagen's supervisory board, keeps openly saying that Alfa Romeo is doomed unless Fiat sells the brand to VW."

Ik durf het bijna niet te zeggen maar begin er steeds meer in te geloven, hoe pijnlijk dat ook is.

Koen

Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo apr 13, 2011 22:42

Ik geef het je te doen een elegante sedan ontwerpen op basis van het onderstel van een Amerikaanse sedan....

Volgens mij maakt Marchionne nog steeds een enorme denkfout door te denken dat ie met omgebadgde Amerikaanse auto's Europeesche merken aan de man kan brengen in the US. Amerikanen houden van Alfa Romeo, maar dan willen ze wel een Europeesche auto en geen Dodge met een andere body. En wij in Europa willen straks geen Dodge met een Alfa huidje....twee keer niks dus!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

do apr 14, 2011 02:25

Ik geef het je te doen een elegante sedan ontwerpen op basis van het onderstel van een Amerikaanse sedan....
Het is eerder andersom. De Giulietta is het eerste model dat gebruik maakt van het 'compact' platform. De Giulia krijgt een vergrote versie, het 'compact wide' platform en deelt dat met Chrysler.

Gebruikersavatar
Quadrifoglio Verde
Member
Member
Berichten: 176
Lid geworden op: za okt 01, 2005 21:34
Locatie: Assen
Contacteer: Website

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

do apr 14, 2011 21:54

Het idee dat het platform Amerikaans is, is al erg genoeg, ook al zal dat voor de Alfa ongetwijfeld ietsje anders zijn dan voor die Tupperware varianten.

Ik ben m'n enthousiasme voor de keuzes van Marchionne inmiddels helemaal kwijt, hoewel ik 'm in het begin het voordeel van de twijfel heb gegeven. Alleen al de nieuwe Lancia gril dat niets meer is dan een Chrysler gril met Lancia logo maakt me spontaan sjagerijnig. Om over het idiote idee van een inspiratieloze en gedateerde Amerikaan met de naam Lancia Flavia maar helemaal te zwijgen. En dit is de man die over de brand Alfa Romeo beslist... :evil:

Koen
Alfa is geen Lancia. De huidige Delta is een "echte" Lancia, maar verkoopt ook voor geen meter. Ze hadden dus ook meteen de stekker uit het merk kunnen trekken. Het is daarom vrij zinloos om een met een compleet nieuwe middenklasse Lancia te komen. En wellicht dat de auto's met Lancia logo's hier in Europa wel beter verkopen dan met Chrysler logo's. En die Chryslers verkopen hier zo mogelijk nog slechter dan Lancia's, dus veel hebben ze volgens mij niet te verliezen..

En als je "de geruchten" mag geloven, komt de Giulia op hetzelfde (verlengde) platform als de Giulietta te staan. Lijkt me ook de meest aannemelijke optie. En met het onderstel van de Giulietta is helemaal niets mis, die auto rijdt gewoon super.
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

Gebruikersavatar
ChickenBoy
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:41
Locatie: Heerhugowaard

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

vr apr 15, 2011 12:37

Voor mij is het duidelijk: Marchionne heeft Lancia opgegeven en concentreert zich voor het premium deel van de markt op Alfa Romeo en Maserati.
En dat is dus eigenlijk goed nieuws voor Alfisti.

Chrysler en Lancia worden één. De kleine modellen worden in Europa ontwikkelt, de grote in de USA. Daar met Chrysler badge, hier met Lancia.

Unieke modellen en unieke techniek blijft daarmee voorbehouden voor Alfa, Maserati en Jeep. Daar ligt de lat hoog. Vandaar ook dat uitstel, Alfa moet met een Giulia op de proppen komen die in elke review hoge ogen scoort. Zo niet, dan flopt de relaunch in de USA en haalt Alfa nooit de benodigde aantallen. En dan krijgt Piëch misschien alsnog z'n zin :evil:

Als een half jaartje uitstel een veel betere, veel kansrijkere Giulia betekent, heb ik daar vrede mee.
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

di sep 04, 2012 11:50

En zoals ik al voorspelt had, het hele "toekomst" plan van begin dit jaar wordt gewijzigd. Alle nieuwe modellen die in de planning stonden behalve de 4C worden weer uitgesteld. :roll:
Dit verhaal klinkt zo onderhand echt alsof de boel dicht gaat binnenkort. Nog een paar jaar zonder nieuwe modellen en niemand koopt meer Alfa's (en ze verkopen al zo slecht) en dan is het einde verhaal. Dan heeft de hier o zo geliefde Marchionne het perfecte excuus om de stekker er definitief uit te trekken.
Hij kan zo de politiek in wat dat betreft. :roll:

Ik hoop dat Volkswagen nog steeds interesse heeft.... imho de enige partij die nog wat van Alfa kan maken. Onder Fiat is het niks en word het nooit meer wat.

http://www.autoedizione.nl/alfa-romeos- ... -de-sloop/

http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... u-s-return
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

di sep 04, 2012 22:58

Ik hoop dat Volkswagen nog steeds interesse heeft.... imho de enige partij die nog wat van Alfa kan maken. Onder Fiat is het niks en word het nooit meer wat.
Wat zou Volkswagen van Alfa kunnen maken? Een echte Alfa?

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

di sep 04, 2012 23:13

Heb niets met Volkswagen maar Fiat maakt er een regelrecht zooitje van.........duurt niet lang of Alfa is het nwe Saab.
Wat kan Volkswagen slechter doen als Fiat?
Zeker weten dat ze willen investeren, bovendien wil ik nog steeds een Lambo al is het merk in VAG bezit.
Ducati gaat er ook niet minder aantrekkelijk op worden denk ik.
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 00:36

Ik hoop dat Volkswagen nog steeds interesse heeft.... imho de enige partij die nog wat van Alfa kan maken. Onder Fiat is het niks en word het nooit meer wat.
Wat zou Volkswagen van Alfa kunnen maken? Een echte Alfa?
Jazeker.

Kijk maar hoe ze Audi aangepakt hebben vanaf de jaren 80-90.
Dat was destijds voordat VW de boel overnam een verzameling oninteressante rommel op wielen fabrikant. Nu is het een van de meest waardevolle automerken.
Vraag aan 10 willekeurige mensen op straat of ze willen kiezen tussen een Audi of een Alfa, en wedden dat er 10 mensen een Audi willen.
En ik heb verder zelf vrij weinig met Audi of Volkswagen, maar feit blijft dat ze op alle fronten beter presteren dan Fiat/Alfa, en dat blijkt ook wel uit de cijfers (winst/omzet/aantal geproduceerde en verkochte auto's etc etc).

Moet ik doorgaan? :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 07:18

Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 10:12

Die strategie zou ik ook volgens om iets voor zo min mogelijk geld over te kunnen nemen :roll: En andersom, als ik Marchionne was, zou ik ook om de haverklap uiten dat Alfa niet te koop is, om zo een zo hoog mogelijke prijs te krijgen :roll:

En die 4C, staat toch voor de USA al weer iets op losse schroeven? Kan niet meer vinden waar, maar meen dat ergens gelezen te hebben.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 10:42

En die 4C, staat toch voor de USA al weer iets op losse schroeven? Kan niet meer vinden waar, maar meen dat ergens gelezen te hebben.
Nee hoor, dat gaat voorlopig gewoon door. Uitgerekend dat waar het minst aan te verdienen valt...

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 10:50

Ja leuk. Dat bericht zegt net zoveel als een willekeurig persbericht van Fiat over hun toekomstplannen met Alfa. Helemaal niks dus. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
frankie
Full Member
Full Member
Berichten: 353
Lid geworden op: do okt 16, 2008 10:12
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 11:17

En die 4C, staat toch voor de USA al weer iets op losse schroeven? Kan niet meer vinden waar, maar meen dat ergens gelezen te hebben.
Nee hoor, dat gaat voorlopig gewoon door. Uitgerekend dat waar het minst aan te verdienen valt...
quote van autoweek (ik weet, niet de meest betrouwbare bron :D)
De Giulia is er op z'n vroegst in 2014 en dus blijft alleen nog de 4C sportauto over voor 2013. En juist voor die auto is het uiteindelijk onzeker of-ie in de Verenigde Staten op de markt komt.
Nu: Giulietta QV
Gehad: 33 1.7 IE, 33 16v, 145 QV, 147 JTD, 156 2.4 JTD, 147 GTA, 156 V6

www.clubalfaromeo.nl

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? Nieuwe Giulia vertraagd

wo sep 05, 2012 14:33

Ik hoop dat Volkswagen nog steeds interesse heeft.... imho de enige partij die nog wat van Alfa kan maken. Onder Fiat is het niks en word het nooit meer wat.
Wat zou Volkswagen van Alfa kunnen maken? Een echte Alfa?
Jazeker.

Kijk maar hoe ze Audi aangepakt hebben vanaf de jaren 80-90.
Dat was destijds voordat VW de boel overnam een verzameling oninteressante rommel op wielen fabrikant. Nu is het een van de meest waardevolle automerken ...
Hoe capabel je dat Duitse bedrijf ook acht, ze maken geen auto met ziel; hebben ze nooit gekund, kunnen ze niet en zullen ze nooit kunnen.

Nog sterker, ik denk dat ze dat niet eens willen. Zie Lamborghini. Je hoeft geen Lamborghini deskundige te zijn om te vast te stellen, dat de huidige modellen van dat merk niets met Lamborghini gemeen hebben.

Een echte Alfa zit er dan ook niet in. Alfa Romeo is dood. Dat was het al jaren. Net als ATS, Bizzarrini, De Tomaso, Iso, Lamborghini, Lancia, Maserati, 'to mention a few'.

Het enige probleem dat ik ervaar, is, dat ik aan een leven niet genoeg heb om van de historie van al die merken te genieten. Maar dat probleem was er al, voordat ik voor het eerst bij Lamborghini binnenstapte (1977).

Gelukkig heb ik daardoor weinig tot geen tijd heb om stil te staan bij 'ontwikkelingen' rondom FIAT, Chrysler of Marchionne.
... Vraag aan 10 willekeurige mensen op straat of ze willen kiezen tussen een Audi of een Alfa, en wedden dat er 10 mensen een Audi willen.
En ik heb verder zelf vrij weinig met Audi of Volkswagen, maar feit blijft dat ze op alle fronten beter presteren dan Fiat/Alfa, en dat blijkt ook wel uit de cijfers (winst/omzet/aantal geproduceerde en verkochte auto's etc etc).

Moet ik doorgaan? :roll:
Stel, iemand zegt 'nee' :-)

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”